abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44920573
T staat nu ook op NU.nl. Symapthiek van Nwankwo, de beleidsbepaler zullen wel niet meewerken

Kanu wil met Davids terug naar Ajax

Uitgegeven: 1 januari 2007 14:27

AMSTERDAM - Nwankwo Kanu heeft zijn club Portsmouth gevraagd hem te laten terugkeren naar Ajax. "Ik wil naar Ajax. Portsmouth moet dankbaar zijn voor wat ik voor de club heb gedaan en zou mij moeten laten gaan", stelt de 30-jarige aanvaller in de Nigeriaanse krant Vanguard Newspaper. De Nigeriaan zegt ook Edgar Davids warm te hebben gemaakt voor een terugkeer naar Amsterdam.

Kanu wacht nu op een aanbod van Ajax om hem van Portsmouth over te nemen. "Ik heb Portsmouth gezegd dat ik weg wil. Mijn besluit staat vast. Ik heb goede herinneringen aan Amsterdam en ik weet dat er grootse dingen kunnen gebeuren als ik met Davids terugkeer bij Ajax. Ik heb met Edgar gesproken en we zijn ervan overtuigd dat we de sfeer van midden jaren negentig bij de club kunnen terugbrengen." Maandag speelt Kanu met Portsmouth tegen Tottenham Hotspur, de club van Davids.

De Nigeriaanse aanvaller verhuisde in 1996 na drie seizoenen van Ajax naar Internazionale. In Italië kwam hij door hartproblemen weinig aan spelen toe. Kanu stapte na tweeënhalf jaar over naar Engeland, waar hij vijfenhalf jaar onder contract stond bij Arsenal. Dit seizoen contracteerde Portsmouth de spits, die na twee jaar transfervrij bij West Bromwich Albion mocht vertrekken.

Kanu bloeide dit seizoen op bij Portsmouth. Hij leverde met negen doelpunten een grote bijdrage aan het succes van de club, die zesde is in de Premier League. Het contract van Kanu bij Portsmouth loopt nog tot deze zomer.
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_44920617
quote:
Op maandag 1 januari 2007 16:38 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Inderdaad ->
Klaas Jan moet eerst maar weer eens gaan presteren.
pi_44920627
Huntelaar doet vanavond mee aan de Holland Sport kampioenenquiz.

20.25 Ned 1.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_44920636
quote:
Op maandag 1 januari 2007 15:22 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Hij is ook sympatiek (volgens zijn teamgenoten), hij heeft gewoon een handleiding nodig. Af en toe gaat hij over de schreef en doet hij enorm stomme dingen.
Je hebt zeker dat stuk in de Sportweek gelezen? Het verbaasde me nogal dat al z'n (oud-)medespelers zo positief over hem waren eigenlijk
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_44920695
quote:
Op maandag 1 januari 2007 19:08 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Je hebt zeker dat stuk in de Sportweek gelezen?

Ook zag je bij zijn afscheid bij NAC dat zijn ploeggenoten hem op de schouders namen en een ereronde met hem liepen. Dat doe je niet als je een hekel aan hem hebt natuurlijk.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_44920718
quote:
Op maandag 1 januari 2007 16:52 schreef Superheld het volgende:
Tv&co.

Op 31 december (17:30) en 1 januari (12:30 en 17:30) zendt TV&Co een documentaire uit over Leonardo. "Solo de wet van de Favela" heeft een inleiding met Frans Bouwmeester (haalde Leonardo uit Brazilië) en geeft een opmerkelijke kijk op het jonge leven van de spits.
Bedankt, heb hem opgenomen.

Die Holland Sport quiz ook maar doen. Goede TV tips hier
pi_44921236
quote:
Op maandag 1 januari 2007 19:08 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Je hebt zeker dat stuk in de Sportweek gelezen? Het verbaasde me nogal dat al z'n (oud-)medespelers zo positief over hem waren eigenlijk
Ben benieuwd wie hij bedoeld met oud-medespelers iig Davids maar wie nog meer??
Seedorf? Reiziger? Kluivert? Reuser? Musampa? vd Sar?
pi_44921346
En waar is Finidi George gebleven?
pi_44921402
quote:
Op maandag 1 januari 2007 19:28 schreef toma het volgende:

[..]

Koffi Mensah en Mario Melchiot
pi_44921808
quote:
Op maandag 1 januari 2007 19:28 schreef toma het volgende:

[..]

Volgens mij worden er nu 2 dingen door elkaar gehaald en gaat dat Sportweek gedoe over Leonardo en heb jij het over Kanu.
pi_44921852
quote:
Op maandag 1 januari 2007 19:47 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Volgens mij worden er nu 2 dingen door elkaar gehaald en gaat dat Sportweek gedoe over Leonardo en heb jij het over Kanu.
Klopt. Dat van die ploeggenoten ging over onder meer Zoetebier en Slot die positief waren over Leonardo. Kanu heeft daar zeg maar niks mee te maken
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_44921923
Toch ben ik ook wel benieuwd naar wie Kanu nog meer bedoeld naast Davids .
pi_44922004
quote:
Op maandag 1 januari 2007 19:50 schreef Nashje het volgende:
Toch ben ik ook wel benieuwd naar wie Kanu nog meer bedoeld naast Davids .
Ja, ik ook wel. Maar naast Seedorf zou ik niet weten wie er een toegevoegde waarde is. Afgezien van Vander Sar en Kluivert, maar die zie ik volgend seizoen niet voor Ajax spelen
pi_44922065
quote:
Op maandag 1 januari 2007 19:48 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Klopt. Dat van die ploeggenoten ging over onder meer Zoetebier en Slot die positief waren over Leonardo. Kanu heeft daar zeg maar niks mee te maken
verkeerd gelezen
pi_44922771
Als Rosenberg gaat kan Kanu wel komen. Kanu is veel meer een pinchhitter.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_44922851
quote:
Op maandag 1 januari 2007 20:16 schreef F1Bas het volgende:
En kan Hij Rosales wat bijles geven!
pi_44923074
quote:
Op maandag 1 januari 2007 20:16 schreef F1Bas het volgende:
idd. Maar Ajax heeft eigenlijk geen aanvallers meer nodig. Ze moeten op zoek gaan naar versterking op het middenveld met een verdedigend en controlerend vermogen. Een type Simons.
Zoals :
  • Johan Vogel (psv )
  • Simons (ookal psv )
  • Stijn Schaars
  • Danny Landzaat
  • Demy de Zeeuw?
  • Evgeniy Levchenko
  • Bosvelt
  • Björn van der Doelen (gestopt)
  • Seedorf (controlerend maar teveel aanvallend ingesteld)
  • Davids (controlerend maar geen geweldige verdediger)

ik noem er gewoon een hoop op
    Vind zelf Schaars of Vogel de beste optie.
  • pi_44923151
    Die jongen van Groningen?
    pi_44923173
    quote:
    Op maandag 1 januari 2007 20:29 schreef TerroRobbie het volgende:
    Die jongen van Groningen?
    Sankoh?
    pi_44923196
    Rasmus Lindgren, nog een bekende van jullie ook.
    De stille kracht achter FC Groningen.
      maandag 1 januari 2007 @ 20:32:51 #221
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_44923262
    Huntelaar nu dus op Holland Sport. Onder andere. Voor degenen die het vorige berichtje gemist hebben
    pi_44923363
    quote:
    Op maandag 1 januari 2007 19:31 schreef Longmen het volgende:
    En waar is Finidi George gebleven?
    Echt, hij is de reden dat ik voor het gebruik van menselijke klonen ben! Finidi!
    A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
    Klik dan als je durft
    pi_44923385
    Een middenveld met Davids, Perez en Seedorf
    Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
      maandag 1 januari 2007 @ 20:56:28 #224
    37300 StarGazer
    Anesthetize
    pi_44924040
    quote:
    Op maandag 1 januari 2007 20:36 schreef Suijk het volgende:

[..]

Echt, hij is de reden dat ik voor het gebruik van menselijke klonen ben! Finidi!
    Finidi

Zijn goal tegen Bayern
    'Wish I was old and a little sentimental'
    Porcupine Tee - Normal
      maandag 1 januari 2007 @ 20:57:23 #225
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_44924065
    Z'n hoekschoppen en vrije trappen
    pi_44924544
    quote:
    Op maandag 1 januari 2007 20:37 schreef Black-Death het volgende:
    Een middenveld met Davids, Perez en Seedorf
    Sneijder...
    pi_44926432
    quote:
    Op maandag 1 januari 2007 21:12 schreef Longmen het volgende:

[..]

Sneijder...
    ik verwacht dat hij volgend jaar in Spanje zit.
    pi_44926488
    quote:
    Op maandag 1 januari 2007 20:30 schreef TerroRobbie het volgende:
    Rasmus Lindgren, nog een bekende van jullie ook.
    De stille kracht achter FC Groningen.
    Paul Matthijs is de stille kracht van Groningen.
    pi_44926681
    quote:
    Op maandag 1 januari 2007 22:05 schreef toma het volgende:

[..]

ik verwacht dat hij volgend jaar in Spanje zit.
    Ik ook. Gun ik hem ook wel. En stiekem denk ik dat het niet eens slecht voor Ajax is.
      maandag 1 januari 2007 @ 22:15:10 #230
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_44926793
    Stiekem denk ik gewoon dat Ajax alles in het werk moet zetten om Sneijder gewoon nog twee seizoenen in Amsterdam te houden. Niet alleen omdat Sneijder zo goed is, maar om ook de boodschap aan anderen te geven dat het echt niet zo erg is om nog twee seizoenen langer door te brengen. Sneijder speelt al redelijk lang voor Ajax, 4,5 seizoen. Maargoed, is dat de maatstaf tegenwoordig? Waarom is dat tegenwoordig lang?

Laat spelers gewoon 6 of 7 seizoenen meevoetballen, dat levert sportief gezien op den duur veel meer op. En sociaal gezien wellicht ook wel. We blijven maar zeuren over het gebrek aan hierarchie in het elftal. Nou, dan moet je spelers niet na 3 seizoenen weer verkopen. Of eigenlijk, dan moet je geen klimaat veroorzaken waardoor spelers na 3 seizoenen al beginnen te denken aan wat anders.
    pi_44927068
    quote:
    Op maandag 1 januari 2007 22:15 schreef twi het volgende:
    Stiekem denk ik gewoon dat Ajax alles in het werk moet zetten om Sneijder gewoon nog twee seizoenen in Amsterdam te houden. Niet alleen omdat Sneijder zo goed is, maar om ook de boodschap aan anderen te geven dat het echt niet zo erg is om nog twee seizoenen langer door te brengen. Sneijder speelt al redelijk lang voor Ajax, 4,5 seizoen. Maargoed, is dat de maatstaf tegenwoordig? Waarom is dat tegenwoordig lang?

Laat spelers gewoon 6 of 7 seizoenen meevoetballen, dat levert sportief gezien op den duur veel meer op. En sociaal gezien wellicht ook wel. We blijven maar zeuren over het gebrek aan hierarchie in het elftal. Nou, dan moet je spelers niet na 3 seizoenen weer verkopen. Of eigenlijk, dan moet je geen klimaat veroorzaken waardoor spelers na 3 seizoenen al beginnen te denken aan wat anders.
    Ik ben het vaak met je eens maar ik denk echt dat je Sneijder beter kwijt dan rijk kunt zijn. Op mij komt het echt op een ontzettende stoorzender in de groep over. De algemene tendens van je verhaal vind ik ook kloppen, alleen in het geval van Sneijder niet.
    What we do in life echoes in eternity
    Just relax - It's what Jesus would do
    Wat een vrouw!
    spits!
    pi_44927103
    Sneijder is een topper. Maar zijn mindere wedstrijden zijn écht ondermaats en dan heb je geen hout aan 'm, wordt het middenveld overlopen en verlies je de wedstrijd.
      maandag 1 januari 2007 @ 22:24:18 #233
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_44927157
    Die mening vind ik overdreven. Dat is ineens weer naar boven gekomen na Sparta. Of ken je Sneijder persoonlijk? Het lijkt mij echt niet iemand die slecht in de groep ligt. Anders kun je Huntelaar ook wel wegsturen, na de verhalen van Ten Cate een tijdje terug dat hij zo aan het etteren was dat Stam hem even een tik moest geven.
      maandag 1 januari 2007 @ 22:24:51 #234
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_44927173
    quote:
    Op maandag 1 januari 2007 22:23 schreef Nashje het volgende:
    Sneijder is een topper. Maar zijn mindere wedstrijden zijn écht ondermaats en dan heb je geen hout aan 'm, wordt het middenveld overlopen en verlies je de wedstrijd.
    Misschien is het dan de fout van Ten Cate dat hij de zwak spelende Sneijder niet in de rust naar de kant haalde...
    pi_44928299
    quote:
    Op maandag 1 januari 2007 20:56 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Finidi

Zijn goal tegen Bayern
    Dat was inderdaad een hele mooi..helaas dat Finidi gestopt is.

Ben echt heel erg benieuwd of kanu daadwerkelijk terugkomt..of dat ie alsnog bijtekent bij pompey en er daar 3 seizoenen achter elkaar 25 inpompt dat het bestuur zit van oohh..kut..mjah...
    pi_44928479
    quote:
    Op maandag 1 januari 2007 22:22 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Ik ben het vaak met je eens maar ik denk echt dat je Sneijder beter kwijt dan rijk kunt zijn. Op mij komt het echt op een ontzettende stoorzender in de groep over. De algemene tendens van je verhaal vind ik ook kloppen, alleen in het geval van Sneijder niet.
    Sneijder een stoorzender? 2 seizoenen geleden mischien.
    Houd van een lijntje.
    pi_44928538
    quote:
    Op maandag 1 januari 2007 22:59 schreef Terrorbita het volgende:

[..]

Dat was inderdaad een hele mooi..helaas dat Finidi gestopt is.

Ben echt heel erg benieuwd of kanu daadwerkelijk terugkomt..of dat ie alsnog bijtekent bij pompey en er daar 3 seizoenen achter elkaar 25 inpompt dat het bestuur zit van oohh..kut..mjah...
    Zijn record staat op 13 in 1 seizoen. Dus dat zal niet gebeuren.
      maandag 1 januari 2007 @ 23:07:55 #238
    131729 jna
    Je lul hangt uit je broek
    pi_44928662
    Volgens kutje Barend gaat Ajax geen bod doen op Kanu..
    Jawel, je keek.
    pi_44928708
    AFC Ajax
    pi_44928805
    quote:
    Op maandag 1 januari 2007 22:24 schreef twi het volgende:

[..]

Misschien is het dan de fout van Ten Cate dat hij de zwak spelende Sneijder niet in de rust naar de kant haalde...
    tegen NEC deed ie t wel
    pi_44928877
    quote:
    Op maandag 1 januari 2007 23:07 schreef jna het volgende:
    Volgens kutje Barend gaat Ajax geen bod doen op Kanu..
    logisch, er moet eerst iemand weg wil er een extra aanvaller komen. We hebben nu
    - Babel
    - Huntelaar
    - Rosenberg
    - Rosales
    - De Mul
    - Leonardo
    - Perez
    (- Poepon)

t lijkt me overbodig om dan nog een aanvaller erbij te komen. Vooral met het vooruitzicht dat je over ongeveer een jaar John Goossens ook nog eens bij de selectie kunt toevoegen.
    pi_44928998
    Als ze Rosenberg verkopen heb je niemand meer als back up voor Huntelaar.

Laat maar komen die Kanu.
    Houd van een lijntje.
      maandag 1 januari 2007 @ 23:20:06 #243
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_44929132
    quote:
    Op maandag 1 januari 2007 23:11 schreef toma het volgende:

[..]

tegen NEC deed ie t wel
    Nee, tegen NEC wisselde hij pas toen de fout al was gemaakt.
    pi_44929218
    quote:
    Op maandag 1 januari 2007 23:16 schreef Erwtensoep het volgende:
    Als ze Rosenberg verkopen heb je niemand meer als back up voor Huntelaar.

Laat maar komen die Kanu.
    dan moet er wel vraag zijn naar Rosenberg , als ie voor een appel en een ei weg gaat dan is dat ook zonde. Kun je m net zo goed als pinchsitter gebruiken. Alhoewel dat niet zijn sterkste kwaliteit is.
    pi_44931359
    Kanu moet 4 miljoen opleveren volgens Studio Sport.
    pi_44931385
    quote:
    Op dinsdag 2 januari 2007 00:15 schreef Nashje het volgende:
    Kanu moet 4 miljoen opleveren volgens Studio Sport.
    Dat zou goede zaken voor Portsmouth zijn.
    Gratis halen en voor 4 miljoen doorverkopen.
    Dat terwijl hij al 30 jaar is.
      dinsdag 2 januari 2007 @ 00:16:59 #247
    34079 dantes_inferno86
    ik heb altijd gelijk
    pi_44931411
    Sneijder lijkt me ook geen stoorzender. In het veld is hij bij tijd en wijlen nogal een driftkikker maar daarbuiten komt hij vrij rustig over vind ik. Kanu hoeft van mij niet te komen. We hebben meer behoefte aan een middenvelder. Als je al aanvallers erbij wil kun je beter een goede buitenspeler kopen dan een extra spits.
    Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
    He had a black case in his hands
    Went through the back door and pulled out his gold companion
    He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
      dinsdag 2 januari 2007 @ 00:17:24 #248
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_44931423
    Voor 4 miljoen kunnen ze door de stront zakken. Dan komt 'ie maar gratis in de zomer.
    pi_44931545
    quote:
    Op dinsdag 2 januari 2007 00:17 schreef twi het volgende:
    Voor 4 miljoen kunnen ze door de stront zakken. Dan komt 'ie maar gratis in de zomer.
    Precies. Rosales en Rosenberg van de hand doen, Kanu gratis halen en Davids gratis halen.
    pi_44931732
    quote:
    Op dinsdag 2 januari 2007 00:17 schreef twi het volgende:
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')