Proest.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:30 schreef bleiblei het volgende:
Of jij, de TS, gronk of die hansworst het hoort boeit niet. Jullie zijn geen liefhebbers.
Ach, d'r valt wel iets te winnen met kabels, maar 't houdt al heel snel op. Die hele kabelmaffia focust op 't verkeerde ding. Toevallig wel 't ding waar de verhouding kostprijs/winst zo hoog mogelijk isquote:Maar dat dingen als materiaal van de kabel, lengte van de kabel, dikte van de kabel, inspelen van de kabel etc. niets uitmaakt is ronduit bullshit. Het maakt wel degelijk wat uit.
Kabels in z'n algemeenheid wel. Maar een metertje meer of minder in 't ene kanaal ga je echt niet horen, en if so, dan zit 't tussen de oren. Of je hebt een heel beroerd stuk uitgezochtquote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:37 schreef bleiblei het volgende:
Naja, dan weet je dus prima dat het wel wat scheelt.
Die maffia focust op mallotigheid, en op 't mensen geld uit de zak kloppen voor idiote dingen. Lui die perse alles met zilverdraad willen bedraden, of denken dat 'natuurlijke materialen' een betere klank hebben, of die de een of andere goeroe achterna lopen, die ergens heel in de verte misschien wel een punt heeft, maar 't in zoveel dogma verkoopt... ( http://www.triodedick.com bijvoorbeeldquote:Maar even just interesse, waar focust die "maffia" zich op en waar zouden ze zich op moeten focussen?
Ik heb overigens ooit een verhaal gelezen over een houten "puck" die je op je speaker moest plakken en die de beeldklank zou verbeteren. Dat ding kostte ook 80 euro ofzo en bleek pure flauwekul te zijn.
Maar je hebt altijd nepperij.
Dat is inderdaad nog geen db. Maar let wel 3db is al half zo zacht! En let wel db is logaritmisch bij hele lage db getallen is een kleine verandering in db op een niet logaitmische schaal groot. 1-10 = 1gb 10-100 = 10db 1000-10000 = 100dbquote:Op dinsdag 2 januari 2007 11:25 schreef gronk het volgende:
[..]
Het lijkt me heel sterk als je 8% verschil in weerstand kunt horen. Allereerst moet je nog maar eens zien of dat ook wordt omgezet in een 8% verschil in geluidsdruk, en dan nog, een 8% verschil is nog geen 0.6dB. Volgens mij heeft akoestiek meer invloed.
quote:Maar goed, audio is wel het gebied waar placebo-effecten hoogtij vieren, dus als jij denkt dat 't er is, dan is 't er.![]()
Flikker op met je tering-spam.quote:Op woensdag 3 januari 2007 02:15 schreef janho het volgende:
Maar heren,
Nog even over de Furutech netstekkers en het gebruik van Rhodium:
Deze stekkers worden goed verkocht, en dat niet zozeer wegens de vermeende verbetering in geluidskwaliteit, maar vooral vanwege het feit dat Rhodium keihard en zeer slijtvast is. Daardoor is er geen achteruitgang in kontakteigenschappen bij veelvuldig wisselen van stekkers. Dit is een pluspunt bij de netstekkers maar ook bij de LOK cinch connectors van SPAM.
Groetjes,
Jan
quote:Op woensdag 3 januari 2007 09:02 schreef tnimble het volgende:
Wat beterft de originale vraag die veerklem aansluitingen voldoen prima tenzij je heel veel vermogen hebt maar dan zal in de huiskamer niet zosnel voorkomen. Als je wat meer geld wil uitgeven zodat je een wat robustere aansluiting hebt die niet in de loop van de jaren gaat oxideren en je minder volume krijgt is speakon en XLR aansluitingen prima. Voordeel is dat dit ronde connectoren zijn waar je van akke merken schakelmateriaal wel blindplaatjes met 2 gaten kunt krijgen.
Wat betreft je kabel-keuze is het ook wel redelijk afhankelijk van de hardware waar je het aanvast knoopt... je kunt nog zo'n goede kabel erin zettne, maar als je DA/AD-converters van een treurige kwaliteit zijn zal die 1 nog steeds soms omvallen naar een 0, ondanks dat je kabel het signaal wel goed door heeft gegeven. Daarnaast moet je ook de kwaliteit van je bron bekijken.... Voor "gewone" cd zijn die extreme kabels e.d. onzinnig.... De bron geeft het immers al niet goed genoeg weer.... pas bij SuperAudioCD word je bekabeling pas echt de bottleneck. En zelfs dan blijft het menselijk ook nog je grootste tegenstander.... je kunt het op papier allemaal nog zo mooi hebben klinken, maar als je het niet kan horen is het imho weggegooid geld. T is net als met wijn.... Al koop je de duurste en de beste wijn die je kunt vinden, als je niet van wijn houdt is het nog steeds bochtquote:Wat betreft de gouden kabel heb ik al gezegt dat ik daar niet in geloof, wel in vulgulden contacten ivm oxidatie. Bij digitale kabel maakt dat ook uit een een if niet een een en een nul niet een nul. Een digitale kabel bestaat niet. een 1 is of een zekere spanning b.v. tussen de 1.7 en 3.4 volt en een nul tussen de 0 en de 0.9 volt. Heb je teveel weerstand dan komen de enen slecht door. Heb je verkeerde kabel of verkeert aangesloten dan zullen er reflecties van het signaal komen die bij het omschakelen voor allerlij uitslingerende pieken zorgen waardoor er verkeerde enen en nullen worden herkent. Daarom wordt voor snellere data overdracht ook met modulatie gewerkt. Een een is dan b.v. een wisselspanning van 100 Mhz die constant aanwezig is en een nul een verandering naar b.v. 50Mhz.
Dit is de originele vraag van de Topicstarter. De discussie over kwaliteit van kabels en het wel of niet hoorbaar van legeringen of edelmetalen valt buiten dit topic en dit subforum. Als iemand dat leuk vindt kan er een topic in het juiste subforum worden geopend (DIG)quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:53 schreef stalkert het volgende:
IK heb in mijn nieuwe huis goed nagedachtover de de speakerdraden in de huiskamer. Deze zitten netjes in de muur verwerkt. Nu heb achter mijn tv een 5 stopcontacten naast elkaar gemaakt, 2x stroom, 1x coax, 1x voor de speakerdraden. Voor electriciteit en coax kun je van die mooie plaatjes vinden waar alles netjes in kan, mijn vraag, zijn deze ook verkrijgbaar voor speakerdraden? Mijn electicien had hier nog nooit van gehoord, maar ik kan me niet voorstellen dat dit niet bestaat. Iemand?
Marsepein is streng maar rechtvaardigquote:Op donderdag 4 januari 2007 00:16 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Dit is de originele vraag van de Topicstarter. De discussie over kwaliteit van kabels en het wel of niet hoorbaar van legeringen of edelmetalen valt buiten dit topic en dit subforum. Als iemand dat leuk vindt kan er een topic in het juiste subforum worden geopend (DIG)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |