Dat ziet er wel erg goed uit. Kun je die ook gebruiken voor banaan stekkers ? Even mijn gedachte gang. Blinde plaat en dan 2 van die dingen er knutsellen waar je die banaan stekkers, deze dusquote:Op zaterdag 30 december 2006 23:33 schreef Wojworshebn het volgende:
Dan vind ik dit fraaier:
[afbeelding]
Dit noemen ze speakon connectoren. Ook kun XLR connectoren gebruiken.
Dat ziet er niet uit als een banaanplug, maar als een 6,3 mm jack.quote:Op zaterdag 30 december 2006 23:37 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
Dat ziet er wel erg goed uit. Kun je die ook gebruiken voor banaan stekkers ? Even mijn gedachte gang. Blinde plaat en dan 2 van die dingen er knutsellen waar je die banaan stekkers, deze dus [afbeelding] in kunt prikken.
XLR voor speakers?quote:Op zaterdag 30 december 2006 23:33 schreef Wojworshebn het volgende:
Dan vind ik dit fraaier:
[afbeelding]
Dit noemen ze speakon connectoren. Ook kun XLR connectoren gebruiken.
Idd dat klopt, maar in de praktijk gaat het goed. Speakon is beter.quote:Op zaterdag 30 december 2006 23:48 schreef veldmuis het volgende:
[..]
XLR voor speakers?
Doe maar niet, behalve als je powered speakers hebt, dus met een versterker erin. XLR wordt gebruikt voor normaal gebalanceerd signaal, niet voor speakers.
Mono jack kan wel, stereo jack is weer gebalanceerd.
Het kan inderdaad, maar ik zou me lekker aan de standaard houden.quote:Op zaterdag 30 december 2006 23:52 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Idd dat klopt, maar in de praktijk gaat het goed. Speakon is beter.
Valt wel mee.quote:Op zaterdag 30 december 2006 23:23 schreef Gompy58 het volgende:
denk er wel aanm dat de kabels voor links en rechts even lang moeten zijn he...
anders krijg je iets met fase gedoe
Da's geen banaan, da's jack.quote:Op zaterdag 30 december 2006 23:37 schreef Gompy58 het volgende:
Dat ziet er wel erg goed uit. Kun je die ook gebruiken voor banaan stekkers ? Even mijn gedachte gang. Blinde plaat en dan 2 van die dingen er knutsellen waar je die banaan stekkers, deze dus [afbeelding] in kunt prikken.
Heb je voor die dingen ook een mooie witte afdek plaat?quote:Op zaterdag 30 december 2006 23:23 schreef Gompy58 het volgende:
ff zoeken jongen...![]()
en dan heb je bijv. zoiets...
[afbeelding]
denk er wel aanm dat de kabels voor links en rechts even lang moeten zijn he...
anders krijg je iets met fase gedoe
Het is wel de goedkoopste maar niet de meest nette manier.quote:Op zondag 31 december 2006 12:16 schreef TheOneAndOnly het volgende:
als je slim bent maak je de draden die in de ene doos zit lang genoeg voor naar de audio apparatuur en zet je er een blindplaat op waarin je een gat maakt.... das de meest nette oplossing en het goedkoopst...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |