abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 januari 2007 @ 13:42:15 #276
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45003433
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 09:39 schreef sigme het volgende:

[..]

In de praktijk betekent het het afkeuren van de doodstraf. Het afkeuren van het hebben ervan, van het uitspreken ervan, van het uitvoeren ervan. En er niet aan meewerken. Bot heeft nu de officieele beleidslijn geschonden.
Ja ROFL dat zeg JIJ!!!

Weet jij veel wat dat *precies* inhoudt, die ondertekening van die verdragen en/of protocollen! Waarschijnlijk gaat het hier gewoon weer om een in vage termen omschreven intentieverklaring die in de praktijk gewoon weinig waard is.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 4 januari 2007 @ 13:47:16 #277
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45003591
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 10:16 schreef Seneca het volgende:
Voor een journalist is het soms ongelovelijk hoe zwak je argumentatie is, en hoe vaak je met drogredenen zoals deze komt aanzetten.
Neehoor, voor een journalist is z'n argumentatie juist nog vrij redelijk!
pi_45005084
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 13:42 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja ROFL dat zeg JIJ!!!

Weet jij veel wat dat *precies* inhoudt, die ondertekening van die verdragen en/of protocollen! Waarschijnlijk gaat het hier gewoon weer om een in vage termen omschreven intentieverklaring die in de praktijk gewoon weinig waard is.
Eh, nee, dat is wat het tot op heden betekende. Je weet best dat een willkeurig uitleg niet zo statisch is, en dat verandering dus besproken wordt. Wat Bot zei was -voor Nederland- een nieuw standpunt.
Ik zeg niks anders dan dat: dat het afwijkt van het standpunt dat Nederland tot op die uitspraak altijd heeft uitgedragen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 4 januari 2007 @ 14:41:11 #279
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45005273
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 14:35 schreef sigme het volgende:

[..]

Eh, nee, dat is wat het tot op heden betekende.
Nee, dat is hoe de betekenis tot op heden door jan en alleman geïnterpreteerd werd. Da's net ff iets anders en nogal subjectief en vergankelijk dus.
quote:
Je weet best dat een willkeurig uitleg niet zo statisch is, en dat verandering dus besproken wordt. Wat Bot zei was -voor Nederland- een nieuw standpunt.
Ik zeg niks anders dan dat: dat het afwijkt van het standpunt dat Nederland tot op die uitspraak altijd heeft uitgedragen.
Zou best kunnen. En ik zeg dan: wen er maar aan. Of niet, wellicht verandert het standpunt morgen weer. Dat heb je met die 'zachte' afspraken.
pi_45005291
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 08:15 schreef sigme het volgende:
en ertegen ijvert.
Ik zie Nederland nog niet opkomen tegen landen die in hun procedures de doodstraf eisen, opleggen en uitvoeren. Ik zie ook niet hoe het Verdrag een dergelijke ijver van de lidstaten zou eisen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_45005456
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 09:39 schreef sigme het volgende:
maar dat doet er toch niet aan af dat dat een schending van beleid is?
Nee, absoluut niet. De uitspraken van Bot hebben geen enkel gevolg voor ons standpunt terzake de doodstraf. En ons standpunt houdt wat mij betreft niet in dat wij Irak (of welk regime dan ook) actief veroordelen dat zij de doodstraf wel hanteren en in voorkomende gevallen ook uitvoeren.

Je kunt best wat afdingen op de formulering die Bot gekozen heeft, maar sommige conclusies gaan wel erg ver. Ik zie overigens ook niet dat Bot´s uitspraken tot diplomatieke paniek hebben geleid, dus op dat niveau lijken de meesten wel te begrijpen waar Bot op doelt en in te zien dat zijn uitspraak niets betekent voor welk standpunt of beleid dan ook.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_45005902
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 14:41 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee, dat is hoe de betekenis tot op heden door jan en alleman geïnterpreteerd werd. Da's net ff iets anders en nogal subjectief en vergankelijk dus.
Nee, dat is hoe de officieele vertegenwoordigers van Nederland dit tot op heden publiekelijk uitlegden.
quote:
[..]

Zou best kunnen. En ik zeg dan: wen er maar aan. Of niet, wellicht verandert het standpunt morgen weer. Dat heb je met die 'zachte' afspraken.
Uiteraard. Ik zou niet pleiten voor dichtgedefinieerde gedragsregels, waarbij elke reactie eenduidig staat voorgeschreven. Om velerlei redenen.
Wat ik - vanaf het begin van topic- zeg, is dat het vréémd is dat een Nederland opeens zo afwijkt van eerdere uitlatingen over doodstraf, zonder dat er debat aan vooraf is gegaan. Gevolg: het debat is achteraf. Vind ik dat erg? Geenszins. Maar zonder debat laten passeren zou heel raar zijn.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_45006006
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 23:18 schreef JohnDope het volgende:
Ik vraag me af wat gruwelijker is...
Iemand de doodstraf geven of diegene de rest van zijn leven als 1 of andere rat in een klein hokkie zetten tussen andere geweldadige ratten en bewaarders.....

En dan bedoel ik dus een gemiddelde gevangenis, niet die hotels die wij hier in holland kennen.
iemand al antwoord
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 4 januari 2007 @ 15:27:38 #284
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45006774
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 15:01 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, dat is hoe de officieele vertegenwoordigers van Nederland dit tot op heden publiekelijk uitlegden.
Die officiele vertegenwoordigers vallen wat mij betreft ook onder "jan en alleman".
quote:
Uiteraard. Ik zou niet pleiten voor dichtgedefinieerde gedragsregels, waarbij elke reactie eenduidig staat voorgeschreven. Om velerlei redenen.
Wat ik - vanaf het begin van topic- zeg, is dat het vréémd is dat een Nederland opeens zo afwijkt van eerdere uitlatingen over doodstraf, zonder dat er debat aan vooraf is gegaan. Gevolg: het debat is achteraf. Vind ik dat erg? Geenszins. Maar zonder debat laten passeren zou heel raar zijn.
Ah op die fiets. Da's gelukkig toch al heel wat minder dramatisch dan je eerdere post waar ik in eerste instantie op reageerde:
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 18:51 schreef sigme het volgende:
Ik ben erg tegen de doodstraf, ook als het Saddam betreft, maar ik geef verder geen moer om Saddam. Ik vind alleen dat Nederland een pleefiguur slaat als we bij monde van onze minister van buitenlandse zaken eventjes afstand nemen van het gewoonlijk áltijd uitgedragen standpunt: wij (Nederland) veroordelen de doodstraf. Zoals we ook nooit officieel wel een beetje goedkeuring voor martelen zullen uitspreken. "Zouden moeten uitspreken", zou ik veiligheidshalve moeten zeggen - gezien de recente uitspraken van Bot..
  donderdag 4 januari 2007 @ 15:31:44 #285
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45006908
Het is een blijft een flutstandpunt. Nederland als dominee. Dan zouden we toch, achteraf, ook tegen Nuremberg moeten zijn?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  donderdag 4 januari 2007 @ 15:38:35 #286
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45007143
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 15:31 schreef PJORourke het volgende:
Het is een blijft een flutstandpunt. Nederland als dominee. Dan zouden we toch, achteraf, ook tegen Nuremberg moeten zijn?
Dat sowieso. Ik houd helemaal niet van dat door de Linkse Kerk ingefluisterde gepreek tegen het buitenland. Nee, fantastisch hoor, al die abortussen, die drugs en die overvolle viersterrengevangenissen. Echt iets om trots op te zijn.
  donderdag 4 januari 2007 @ 15:40:19 #287
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45007204
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 15:38 schreef Lemmeb het volgende:
Dat sowieso. Ik houd helemaal niet van dat door de Linkse Kerk ingefluisterde gepreek tegen het buitenland. Nee, fantastisch hoor, al die abortussen, die drugs en die overvolle viersterrengevangenissen. Echt iets om trots op te zijn.
Vergeet de ghetto's niet, de verpaupering in de grote steden, de islamisering...
pi_45007420
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 15:27 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Die officiele vertegenwoordigers vallen wat mij betreft ook onder "jan en alleman".
[..]

Ah op die fiets. Da's gelukkig toch al heel wat minder dramatisch dan je eerdere post waar ik in eerste instantie op reageerde:
[..]

Het wordt niet erg zwaar opgenomen, mede omdat exact dezelfde uitglijder, maar dan gemaakt door het nieuwe opperhoofd van de VN, de aandacht hierover naar zich toe trekt. Die overigens precies verweten wordt wat ik Bot verwijt: afwijken van het - uit de verdragen vloeiende - afkeuring van de doodstraf in iedere officiele uitlating over de doodstraf.

Dat is het slaan van een pleefiguur hoor, in mijn ogen.
  donderdag 4 januari 2007 @ 15:46:39 #289
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45007426
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 15:40 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Vergeet de ghetto's niet, de verpaupering in de grote steden, de islamisering...
Inderdaad. Geen wonder dat je dat gepreek langzaam aan af ziet nemen.

Het is hier gewoon een bandeloze kolerebende geworden, met name in de Randstad. Niets moest maar alles mocht. Dan zou alles vanzelf goedkomen en zou iedereen gelukkig worden volgens de Heilige Linkse Kerk. Zelfs je VMBO afmaken schijnt tegenwoordig facultatief tet zijn.
  donderdag 4 januari 2007 @ 15:49:05 #290
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45007511
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 15:46 schreef Lemmeb het volgende:
Zelfs je VMBO afmaken schijnt tegenwoordig facultatief tet zijn.
En dan vindt zo'n Adelmund dat een geweldige prestatie.
  donderdag 4 januari 2007 @ 15:52:59 #291
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45007669
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 15:46 schreef sigme het volgende:

[..]

Het wordt niet erg zwaar opgenomen, mede omdat exact dezelfde uitglijder, maar dan gemaakt door het nieuwe opperhoofd van de VN, de aandacht hierover naar zich toe trekt. Die overigens precies verweten wordt wat ik Bot verwijt: afwijken van het - uit de verdragen vloeiende - afkeuring van de doodstraf in iedere officiele uitlating over de doodstraf.
Volgens mij wordt het niet zwaar opgenomen omdat het eigenlijk vrijwel niemand ene zak interesseert dat dat beest dood is. Tuurlijk, vanuit hun functie zouden sommigen zich hier misschien druk om moeten maken. Maar die drang wordt toch minder als je daar zelf eigenlijk niet achterstaat. En terecht, want dit gaat nergens over.
quote:
Dat is het slaan van een pleefiguur hoor, in mijn ogen.
Dan verschillen we daarover van mening.

Het drama van Srebrenica, dat noem ik een pleefiguur slaan. Dit noem ik gewoon een voorzichtige en onopvallende (maar mogelijk cruciale) wijziging van koers.
  donderdag 4 januari 2007 @ 15:59:52 #292
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45007924
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 15:49 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En dan vindt zo'n Adelmund dat een geweldige prestatie.
Tsja, je moet toch wat als lijfstraffen niet meer in de mode zijn. Dan probeer je het met positieve feedback.

"Goedzo jongen, je mag dan wel een strafblad hebben van hier tot Maghreb, je hebt toch maar mooi je VMBO afgemaakt!"
pi_45008848
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 15:46 schreef sigme het volgende:
Die overigens precies verweten wordt wat ik Bot verwijt: afwijken van het - uit de verdragen vloeiende - afkeuring van de doodstraf in iedere officiele uitlating over de doodstraf.
De lidstaten keuren de doodstraf af. Dat houdt op zichzelf niet in dat de lidstaten worden geacht het beleid van landen die niet aan die verdragen zijn verbonden, af te keuren. Bot´s opmerking over de doodstraf in Irak zegt hoegenaamd niets over de doodstraf in Nederland. Ik zie ook niet in hoe je dat uit zijn opmerking zou kunnen opmaken.
  donderdag 4 januari 2007 @ 16:52:40 #294
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45009968
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 21:04 schreef Godslasteraar het volgende:
nu lees ik in Der Spiegel dat shiitische milities de excecutie naar zich toe hebben getrokken. Het wordt steeds smeuïger
[..]

Ik kan je nu niet helemaal volgen. Je bedoeld dat de Iraki's na Saddam beter zouden moeten weten? In dat geval, Saddam was "een zoon van Irak", op en top.
Ik moet even aanvullen, de andere 2 veroordeelden die de doodstraf krijgen zijn een half-broer en nog iemand, die tegelijkertijd met Saddam de doodstraf kregen. 3 voor de prijs van 1-korting zeg maar.

Ik bedoel dat ik nu hoop dat men in Irak nu de pagina om kan slaan (wellicht het positieve punt van deze doodstraf), naar een tijd zonder (al te veel) martelingen, en zonder doodstraf. Maar dat is slechts ijdele hoop.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_45020061
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 16:23 schreef Argento het volgende:

[..]

De lidstaten keuren de doodstraf af. Dat houdt op zichzelf niet in dat de lidstaten worden geacht het beleid van landen die niet aan die verdragen zijn verbonden, af te keuren. Bot´s opmerking over de doodstraf in Irak zegt hoegenaamd niets over de doodstraf in Nederland. Ik zie ook niet in hoe je dat uit zijn opmerking zou kunnen opmaken.
Ik moet ergens iets onduidelijk geformuleerd hebben, ik ben niet in de veronderstelling dat Bots uitspraak iets zegt over de doodstraf in Nederland .

Wat ik zeg is dat de verdragen, en de Nederlandse uitleg ervan, tot nu toe wél geacht werden te leiden tot het afkeuren van de doodstraf bij landen die deze handhaven. En dat hiervan afwijken (wat Bot deed), een afwijken is van het beleid om doodstraf af te keuren.
pi_45020206
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 23:18 schreef JohnDope het volgende:
Ik vraag me af wat gruwelijker is...
Iemand de doodstraf geven of diegene de rest van zijn leven als 1 of andere rat in een klein hokkie zetten tussen andere geweldadige ratten en bewaarders.....

En dan bedoel ik dus een gemiddelde gevangenis, niet die hotels die wij hier in holland kennen.
Ik blijf het zelf ook ingewikkeld vinden, maar als ik moet kiezen heb ik liever de doodstraf. Jullie
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:06:17 #297
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45020576
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 21:54 schreef sigme het volgende:
Wat ik zeg is dat de verdragen, en de Nederlandse uitleg ervan, tot nu toe wél geacht werden te leiden tot het afkeuren van de doodstraf bij landen die deze handhaven.
Zie je nu zelf ook niet dat dit een beetje een zeer persoonlijke, subjectieve interpretatie is van wat die verdragen nu eigenlijk werkelijk voorstellen? "Geacht worden te...". Door wie werd dat geacht zo te zijn? En staat dat ook ergens zwart-op-wit beschreven, of is dat meer een soort ongeschreven traditie?
pi_45020708
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:06 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Zie je nu zelf ook niet dat dit een beetje een zeer persoonlijke, subjectieve interpretatie is van wat die verdragen nu eigenlijk werkelijk voorstellen? "Geacht worden te...". Door wie werd dat geacht zo te zijn? En staat dat ook ergens zwart-op-wit beschreven, of is dat meer een soort ongeschreven traditie?
Nee hoor, dit is geen zeer persoonlijke, subjectieve interpretatie. Kan je één uitlating vinden die ermee strijdig is?
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:15:28 #299
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45020973
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 15:59 schreef Lemmeb het volgende:
Tsja, je moet toch wat als lijfstraffen niet meer in de mode zijn. Dan probeer je het met positieve feedback.

"Goedzo jongen, je mag dan wel een strafblad hebben van hier tot Maghreb, je hebt toch maar mooi je VMBO afgemaakt!"
En dan diskriminasie brullen als de bovenmodale banen met lease-Mercedes niet voor het oprapen liggen...
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:22:56 #300
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45021299
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee hoor, dit is geen zeer persoonlijke, subjectieve interpretatie. Kan je één uitlating vinden die ermee strijdig is?
Waar denk je dat dit topic over gaat? Ziehier, deze uitlating van Ben Bot!

Sorry sigme, maar je hanteert hier echt een drogreden van jewelste (al zou ik nog even moeten opzoeken welke precies, daar heb ik verder geen verstand van). Een soort van 'bewijs door inductie', maar dan zonder dat de '0-regel' bewezen is. "Het was vroeger altijd zo, dus moet het nog steeds zo zijn." Terwijl je geen enkel bewijs hebt dat de manier waarop het vroeger gebeurde per se de juiste manier was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')