Ah, ik liep al te schelden op de UPC boxquote:
Dat zijn geen leuke beelden nee. Er zijn trouwens tientallen op Ogrish te vinden.quote:Op zaterdag 30 december 2006 07:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Kan. Dat gebeuren rond Ceauşescu heb ik niet echt bewust meegemaakt .. was een jaartje of 12 toen denk ik. Er werd een tijdje geleden wel bewust voor gekozen om de executie van journalisten dmv onthoofding van een aantal journalisten niet uit te zenden, hoewel dat er ongetwijfeld gruwelijker uitgezien zal hebben dan dit. Had nog niet eerder een filmpje op internet gezien die me zo deed voelen.
Ik vroeg net ook al welke macht hem geexecuteerd heeft: het is de Iraakse overheid die het gedaan heeft.quote:Op zaterdag 30 december 2006 07:25 schreef LXIV het volgende:
Welnu, laat ze het maar uitzenden dan.
Overigens mag toch ook bij de Amerikanen bekend zijn dat het executeren van -politieke- tegenstanders de beste methode is om ze een -onsterfelijke- martelarenstatus te geven? Het is eigenlijk het domste wat je in zo'n situatie doen kunt.
Maar ja, voor de domste optie gaan is iets waar ze wel vaker voor gekozen hebben...
En vervolgens geven we de Amerikanen de schuld voor zijn dood.quote:Op zaterdag 30 december 2006 07:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik vroeg net ook al welke macht hem geexecuteerd heeft: het is de Iraakse overheid die het gedaan heeft.
Toch wel op dringend advies van de VS, denk ik zo. Wie het gedaan heeft is natuurlijk enkel allemaal in naam. Net zoals de 'onderwerpen' die tijdens het proces aan de orde mochten komen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 07:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik vroeg net ook al welke macht hem geexecuteerd heeft: het is de Iraakse overheid die het gedaan heeft.
En Sky meldt dat hij geweigerd heeft om een kap te dragen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 07:31 schreef NorthernStar het volgende:
De BBC meldt wel dat er enige foto's zullen worden vrijgegeven.
Ja, foto's en waarschijnlijk over enkele jaren de film, hoewel over dat laatste nog speculatie bestaat.quote:Op zaterdag 30 december 2006 07:31 schreef NorthernStar het volgende:
De BBC meldt wel dat er enige foto's zullen worden vrijgegeven.
Er is niemand die denkt dat de Iraakse regering iets meer is dan een Amerikaanse proxy-regering.quote:Op zaterdag 30 december 2006 07:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
En vervolgens geven we de Amerikanen de schuld voor zijn dood.
Alles leuk en aardig, maar dat is niet aan de orde hier denk ik. Waarom wil je dat er zo graag bijhalen?quote:Op zaterdag 30 december 2006 07:33 schreef LXIV het volgende:
Toch wel op dringend advies van de VS, denk ik zo. Wie het gedaan heeft is natuurlijk enkel allemaal in naam. Net zoals de 'onderwerpen' die tijdens het proces aan de orde mochten komen.
De VS hebben angstvallig vermijd dat bepaalde onderwerpen, waarin zij zelf een hele vuile rol speelden, aan de orde zijn geweest. Daarom was de basis voor het proces zo smal, en moest S. ook zo snel hangen.
Ik niet, zelfs G.W. Bush niet volgens zijn woorden.quote:Op zaterdag 30 december 2006 07:33 schreef LXIV het volgende:
Maar zal deze executie nu het panacee voor de ellende in Irak zijn?Dat gelooft toch helemaal niemand?
Mwah......quote:Op zaterdag 30 december 2006 07:34 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Er is niemand die denkt dat de Iraakse regering iets meer is dan een Amerikaanse proxy-regering.
Zonder Amerikaanse toestemming kan het niks iig.
Bij die andere misdaden zijn de VS zelf vaak betrokken, en daarom zijn ze niet aan de orde geweest. Dat is toch wel hypocriet, vind je niet?quote:Op zaterdag 30 december 2006 07:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Alles leuk en aardig, maar dat is niet aan de orde hier denk ik. Waarom wil je dat er zo graag bijhalen?
Ik vind het trouwens wel jammer dat er geen recht gesproken kon worden over zijn andere "vermeende" misdaden.
[..]
Nee, natuurlijk niet. Wat ik ermee aan wilde geven was dat deze hele executie iets weg heeft van een "last-minute"paniekreactie: alles is mislukt, de oorlog en het stabiliseren van het land, maar het is ons toch maar mooi gelukt deze ene man op te hangen.quote:Ik niet, zelfs G.W. Bush niet, volgens zijn woorden.
Natuurlijk is dat hypocriet, de hele oorlog is hypocriet. De hele eerste Irak oorlog was al hypocriet. Althans, dat vind ik. Dat neemt niet weg dat dat geen reet te maken heeft met de juistheid of onjuistheid hiervan. Dat kan op zijn eigen merites beoordeeld worden.quote:Op zaterdag 30 december 2006 07:42 schreef LXIV het volgende:
Bij die andere misdaden zijn de VS zelf vaak betrokken, en daarom zijn ze niet aan de orde geweest. Dat is toch wel hypocriet, vind je niet?
Tsjah, speculatie... ik kan hier niet veel mee. Als ik de reactie van Bush hoor verwacht hij geen verlaging van geweld en dat spreekt niet echt in voordeel van jouw theorie.quote:Op zaterdag 30 december 2006 07:42 schreef LXIV het volgende:
Nee, natuurlijk niet. Wat ik ermee aan wilde geven was dat deze hele executie iets weg heeft van een "last-minute"paniekreactie: alles is mislukt, de oorlog en het stabiliseren van het land, maar het is ons toch maar mooi gelukt deze ene man op te hangen.
Alsof je tijdens je rij-examen drie keer tegen een stilstaande auto oprijdt, rechts geen voorrang geeft en voortdurend te hard gereden hebt, maar op het allerlaatst wél nog even in je zijspiegel kijkt bij het uitstappen. En dan die examinator aankijken met een blik van:'zag je dat, dat deed ik goed hé?'
Het executeren van Saddam maakt van de hele Irak-onderneming geen minder grote mislukking. Al konden ze hem twintig keer ophangen.
Ze kunnen de Greenzone niet eens uit.quote:
Hmm, zondagavond slaat de bliksem in het witte huis, alles zwart met Bush en de hele troep erbij, en dan.quote:Op zaterdag 30 december 2006 06:12 schreef Isabeau het volgende:
Dit is trouwens wel een nachtmerrie datum voor al die "Het Aanzien Van 2006"-achtige boeken. Die zijn meestal allemaal al klaar en dit staat er niet in![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |