abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 29 december 2006 @ 17:07:31 #1
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_44830648
Afgelopen weekend kwam een vriend langs en omdat ik al een tijdje met een idee rond loop voor een shoot, wilde ik eerst kijken of ik hem wel een beetje leuk op de foto kon krijgen. Het was de eerste keer dat ik iemand anders als model fotografeer en daarbij had ik ook mijn nieuwe camera en zat ik dus ook te experimenteren met wat knopjes (waarvan ik niet altijd wist wat ze deden ). Het resultaat hieronder vond ik toch niet onaardig, maar ben benieuwd wat de experts vinden. Be nice

Foto's zijn gemaakt met een Fuji Finepix S5600.

1. Portretje


2.


3. Ik wilde een duistere sfeer creeeren, beetje desperate


4.


5.


6.


7.


8.


Ik ben me er bewust van dat sommige foto's bij de ogen te donker zijn, maar van flitsen heb ik echt nog totaaaaal geen verstand. Alle tips zijn welkom
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_44834307
Leuk bezig Chanty

#1 - Leuke foto. Iets te centraal voor mijn gevoel of je had er recht voor moeten gaan staan. Het flitsen heeft een niet zo fraaie slagschaduw rechts achter gelaten.
#2 - Er staat teveel op de foto. Probeer je compo iets krapper te maken en ga iets meer naar links om wat meer diepte in de foto te krijgen.
#3 - desperate sfeertje komt niet helemaal over bij mij. Je zou wel de iig de muur ff kunnen rechtzetten Ik denk dat je voor dat desperate-achtige iets meer van het gezicht zou moeten kunnen zien.
#4 - Qua compo vind ik hem beter dan #3, maar wederom...iets meer gezicht zou tof zijn.
#5 - Ja. Zeker een van de betere naar mijn idee. Iets meer ruimte links zou wel kunnen denk ik
#6 - Tof
#7 - Ook leuk. Misschien was het mooier geweest als-ie recht voor zich uitgekeken had.
#8 - Zie #8
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_44854307
tvp
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:30:06 #4
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_44862080
Ik weet dat mijn foto's nagenoeg perfect zijn, maar jullie hebben toch vast wel IETS op te merken?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_44862807
Ik vind nummer 5 het beste , mooiste compositie, zw is ok. Deze foto boeit me het meeste .

Wat mij betreft hoef je dat desparate niet zozeer te creeren met zo;n jongen met zn handen in zn haar, dat is veels te overdreven. Laat de omgeving meer spreken , zoals in 5 doe je dat goed .

Ow,, dit is zo moeilijk uit te leggen ......
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_44862922
Nog een poging: Ik heb het idee dat als je echt je zo kut voelt , desparate dat je dan niet zo netjes op de rugleuning van een stoel gaat zitten.

Dan zak je ineen , desnoods een beetje door je knieen , tegen de muur leunend of half voorovergebogen over iets heen.

Maar niet zo clean op een stoel zittend .

Zoiets?
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:59:40 #7
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_44863080
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:54 schreef Ymke het volgende:
Nog een poging: Ik heb het idee dat als je echt je zo kut voelt , desparate dat je dan niet zo netjes op de rugleuning van een stoel gaat zitten.

Dan zak je ineen , desnoods een beetje door je knieen , tegen de muur leunend of half voorovergebogen over iets heen.

Maar niet zo clean op een stoel zittend .

Zoiets?
Daar heb je wel een goed punt Maar ik wilde ook wat contrast creeeren met dat nette en dat vuil. Maar miss kan ik de omgeving volgende keer wat meer erin betrekken, moet ik een beetje verbouwen wel, hoop dat ze dat niet erg vinden Al die zooi is van het restaurant onder onze woning
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_44863372
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:59 schreef Chanty het volgende:

[..]

Daar heb je wel een goed punt Maar ik wilde ook wat contrast creeeren met dat nette en dat vuil. Maar miss kan ik de omgeving volgende keer wat meer erin betrekken, moet ik een beetje verbouwen wel, hoop dat ze dat niet erg vinden Al die zooi is van het restaurant onder onze woning
Ik ga wat proberen te zeggen maar het is soms zo moeilijk om het op 'papier' goed over te brengen.

Dat overbrengen tussen dat nette en het vuil doe je wel goed . Keurige nette man tussen ouwe zooi en vuil. Maar waarom staat hij daar? Waarom zit hij daar op een stoel?? Ik heb geen idee en eigenlijk ga ik het me ook niet direct afvragen.

Alleen op foto 5 doe ik dat wel. Staat hij daar te wachten op iemand? Heeft hij net een rotgesprek gehad? Bij die foto wil ik het weten.

Betrek het vuil maar in je foto. bv Laat hem zoeken tussen het vuil ( gaan wij wel nadenken naar wat). Laat hem in zn desperate bui een rotschop tegen die stoel geven. Laat maar zien die emotie . Misschien heeft hij wel net te horen gekregen dat hij ontslagen is en is daarom boos ,misschien heeft zn vriendin hem wel verlaten . Laat dan iets zien dat naar een dame verwijst, dat kan vanalles zijn.

Naar mijn idee laat je dan de omgeving en het model meer samen gaan.


Heb je hier wat aan?
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  zaterdag 30 december 2006 @ 18:13:45 #9
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_44863595
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:08 schreef Ymke het volgende:

[..]

Ik ga wat proberen te zeggen maar het is soms zo moeilijk om het op 'papier' goed over te brengen.

Dat overbrengen tussen dat nette en het vuil doe je wel goed . Keurige nette man tussen ouwe zooi en vuil. Maar waarom staat hij daar? Waarom zit hij daar op een stoel?? Ik heb geen idee en eigenlijk ga ik het me ook niet direct afvragen.

Alleen op foto 5 doe ik dat wel. Staat hij daar te wachten op iemand? Heeft hij net een rotgesprek gehad? Bij die foto wil ik het weten.

Betrek het vuil maar in je foto. bv Laat hem zoeken tussen het vuil ( gaan wij wel nadenken naar wat). Laat hem in zn desperate bui een rotschop tegen die stoel geven. Laat maar zien die emotie . Misschien heeft hij wel net te horen gekregen dat hij ontslagen is en is daarom boos ,misschien heeft zn vriendin hem wel verlaten . Laat dan iets zien dat naar een dame verwijst, dat kan vanalles zijn.

Naar mijn idee laat je dan de omgeving en het model meer samen gaan.


Heb je hier wat aan?
I get the point

Er moet een verhaal in. Maar dit zijn zowieso meer losse foto's, eigenlijk heb ik ze gemaakt om twee redenen:

1. Kijken of ik met een model kan werken. Of ik hem kan sturen, of ik een beetje dat krijg wat ik voor straks (voor het echte werk) in gedachten heb (net/vuil en donker). Of ik hem een beetje leuk op de plaat krijg.

2. Kijken hoe mijn nieuwe toestel werkt

Dus als je in deze reeks op zoek bent naar een verhaal, ja dan gaat het niet goed nee. Maar ik zal het iig in mijn achterhoofd houden als ik wel echt een thema erin aan wil brengen
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_44863773
Nee , ik bedoel niet dat er als serie een verhaal in moet zitten maar juist per foto

Met 1 foto moet je een verhaal kunnen neerzetten. Als jij een foto neerzet moet ik geboeid of ontroerd of nieuwsgierig of misschien zelfs wel boos worden ( niet dat mij dat altijd lukt met mijn foto's hoor )

Maar je bent lekker bezig hoor , niks mis met je eerste poging , ik wens je veel plezier met je nieuwe toestel
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_44863826
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:30 schreef Chanty het volgende:
Ik weet dat mijn foto's nagenoeg perfect zijn, maar jullie hebben toch vast wel IETS op te merken?
Dat in acht nemende, gewoon de dingen die mij (een niet expert) het eerst opvallen op een rijtje.
#1 Achtergrond te onrustig, misschien dat ik hem met minder DOF, dus onscherpe achtergrond, wel mooi had gevonden
#2 erg gemaakt, maar wel leuk
#3 zijn streepjesbloes springt er teveel uit, verder vind ik het niet vreemd dat iemand die sjaggie is, een rare plek opzoekt
#4 weer die stenen muur en iets overgeposeerd
#5 beetje rare compositie komt erg rommelig op mij over en de combinatie van alles geeft hem een wat slungelige look
#6 beetje vreemde lichtvlek aan linkerkant van z'n gezicht? verder erg mooie foto kwa compositie en zijn houding
#7 had ik liever meer als #8 gezien
#8 mooi, en nu met voeten .
  zaterdag 30 december 2006 @ 18:22:01 #12
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_44863872
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:19 schreef Ymke het volgende:
Nee , ik bedoel niet dat er als serie een verhaal in moet zitten maar juist per foto

Met 1 foto moet je een verhaal kunnen neerzetten. Als jij een foto neerzet moet ik geboeid of ontroerd of nieuwsgierig of misschien zelfs wel boos worden ( niet dat mij dat altijd lukt met mijn foto's hoor )

Maar je bent lekker bezig hoor , niks mis met je eerste poging , ik wens je veel plezier met je nieuwe toestel
Whehe goed geef me een jaar dan hoop ik dat me dat lukt
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_44863932
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:22 schreef Chanty het volgende:

[..]

Whehe goed geef me een jaar dan hoop ik dat me dat lukt
Ik heb er alle vertrouwen in
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  zaterdag 30 december 2006 @ 18:23:56 #14
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_44863939
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 18:20 schreef ..zapper het volgende:

[..]

Dat in acht nemende, gewoon de dingen die mij (een niet expert) het eerst opvallen op een rijtje.
#1 Achtergrond te onrustig, misschien dat ik hem met minder DOF, dus onscherpe achtergrond, wel mooi had gevonden
#2 erg gemaakt, maar wel leuk
#3 zijn streepjesbloes springt er teveel uit, verder vind ik het niet vreemd dat iemand die sjaggie is, een rare plek opzoekt
#4 weer die stenen muur en iets overgeposeerd
#5 beetje rare compositie komt erg rommelig op mij over en de combinatie van alles geeft hem een wat slungelige look
#6 beetje vreemde lichtvlek aan linkerkant van z'n gezicht? verder erg mooie foto kwa compositie en zijn houding
#7 had ik liever meer als #8 gezien
#8 mooi, en nu met voeten .
Dank u, ook als niet expert

Grappig, werkt wel zo een opmerking

En nu eerst eten
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 4 januari 2007 @ 08:54:41 #15
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_44997327
Dit topic had ik over het hoofd gezien, en dat terwijl het van chanty komt...ik schaam me diep

Hier alsnog mijn commentaar

Foto1 Naar mijn idee té recht van voren, dat zou nog leuk uit kunnen komen als je wat meer met scherpte/diepte had gespeeld, maar nu alles scherp is is dat minder.

Foto2 Deze vind ik wel leuk, beetje out of place gevoel met zijn nette hemd tussen die troep.

foto3 Het idee is leuk, maar zoals je foto 1 teveel van voren hebt, vind ik deze teveel recht van opzij. Ik heb gemerkt dat foto's die wat schuin genomen zijn mij meestal meer aanspreken.

foto4 te dichtbij of niet dichtbij genoeg. De jongen staat er mooi helemaal op, maar dat draagt niet bij tot het gevoel van de foto. Als je hem klein ziet in een hoekje van de foto draagt dat bij tot het drama wat de foto uitstraalt. Dat kan ook door hem juist dichterbij te halen en meer op de houding te focussen.

foto5 Die is gewoon goed. De ongeinteresseerde nonchalante houding, de omzetting naar zw/w, de rommel op de achtergrond, het past allemaal

foto6 De houding is prima, de zw/w omzetting ook, maar hij staat wat centraal in de foto. Wat minder muur en wat meer kijkrichting had denk ik mooier geweest.

foto7 Die vind ik ook leuk, een peinzende blik in de verte had het hier ook goed gedaan denk ik, en waarom deze niet in zw/w? Ik zie hier nou niet direct kleuren die wat toevoegen aan de foto.

foto8 Deze vind ik de houding ook leuk, maar een beetje centraal in het plaatje.

Al met al zeer geslaagd

met dank aan PdeHoog voor het wijzen naar dit topic
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  donderdag 4 januari 2007 @ 10:06:41 #16
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_44998148
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 08:54 schreef pea4fun het volgende:
Dit topic had ik over het hoofd gezien, en dat terwijl het van chanty komt...ik schaam me diep

Hier alsnog mijn commentaar

Foto1 Naar mijn idee té recht van voren, dat zou nog leuk uit kunnen komen als je wat meer met scherpte/diepte had gespeeld, maar nu alles scherp is is dat minder.

Foto2 Deze vind ik wel leuk, beetje out of place gevoel met zijn nette hemd tussen die troep.

foto3 Het idee is leuk, maar zoals je foto 1 teveel van voren hebt, vind ik deze teveel recht van opzij. Ik heb gemerkt dat foto's die wat schuin genomen zijn mij meestal meer aanspreken.

foto4 te dichtbij of niet dichtbij genoeg. De jongen staat er mooi helemaal op, maar dat draagt niet bij tot het gevoel van de foto. Als je hem klein ziet in een hoekje van de foto draagt dat bij tot het drama wat de foto uitstraalt. Dat kan ook door hem juist dichterbij te halen en meer op de houding te focussen.

foto5 Die is gewoon goed. De ongeinteresseerde nonchalante houding, de omzetting naar zw/w, de rommel op de achtergrond, het past allemaal

foto6 De houding is prima, de zw/w omzetting ook, maar hij staat wat centraal in de foto. Wat minder muur en wat meer kijkrichting had denk ik mooier geweest.

foto7 Die vind ik ook leuk, een peinzende blik in de verte had het hier ook goed gedaan denk ik, en waarom deze niet in zw/w? Ik zie hier nou niet direct kleuren die wat toevoegen aan de foto.

foto8 Deze vind ik de houding ook leuk, maar een beetje centraal in het plaatje.

Al met al zeer geslaagd

met dank aan PdeHoog voor het wijzen naar dit topic
tnx hier kunnen we weer wat mee. Valt me nu idd ook op dat ik de persoon idd wat vaak suf in het midden zet
Foto 7 heb ik ook nog in zwart wit, maar kon nauwelijks kiezen welke nou mooier was, dus we hebben een meeste stemmen gelden gedaan
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_45106898
Goede reacties
Hoewel je als model waarschijnlijk en meestal instructies opvolgt, weet ik nu ook wel een beetje waar ik op kan letten
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')