abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44827000
Hallo allemaal
hier wat vraagjes van iemand die de ballen verstand heeft van computers, maar toch graag alles zelf wil doen!
ik heb pas een draadloze verbinding en daar loop ik tegen de twee volgende problemen op:

1. ik heb alleen verbinding met internet onder mijn hoofd account
op de andere accounten is er uberhaupt geen draadloze verbinding te vinden....
help!

2. ik speel graag spelletjes van het internet. Ik heb nou sinds kort een aantal spellen gedownload, die je dan ook met internetverbinding moet spelen. Op zich geen probleem, alleen als ik dan zo'n spel gespeeld heb en stop, heb ik ineens geen internet verbinding meer en moet ik zelfs steeds de computer op starten....
iemand een idee waar dit aan ligt????

Alvast bedankt
pi_44827260
- edit -

Maar doe is wat gegevens posten
Zoals merk en type van je router enzo

[ Bericht 36% gewijzigd door Fred op 30-12-2006 00:09:23 ]
pi_44827411
mogelijk dat je de gegevens in zo'n apart programma hebt gezet dat bij de wlan kaart hoort. Helaas kunnen deze programma's soms niet echt overweg met meerdere gebruikersaccounts.
In het meest gunstige geval moet je gewoon even onder die account et programma starten en het juiste profiel selecteren
Soms moet je ook even een nieuw profiel voor die account aanmaken, dus met de naam van je netwerk en de web/wpa sleutel (ik neem aan dat je die hebt gebruikt of ben je zo iemand die de boel meteen uit de doos aanzet en dan gewoon zo laat voor wat het is waardoor alles open staat ?)
<a href="http://whatpulse.org/ref/164249/" target="_blank" rel="nofollow">Typ mee, met FOK! naar de top</a>
pi_44827531
de router is van linksys, qua verbinding met de computer gaat het om een USB stick van SMC

Eerder al problemen gehad met de router en mn wanadoo livebox, gaven hetzelfde IP adres af, dat is in de winkel verholpen.

In het andere acount is wel de USB stick goed aangesloten maar kan in het configuratie scherm niks veranderen en bij de scan naar draadloze internet verbindingen vindt ie niks
pi_44827708
dan moet je even met de andere account zorgen dat de account, waarin je niets kunt doen, ook beheersrechten heeft
<a href="http://whatpulse.org/ref/164249/" target="_blank" rel="nofollow">Typ mee, met FOK! naar de top</a>
pi_44827768
In iedere account moet je de internetverbinding opnieuw instellen (wat voor gebruikersaccounts zijn dit? Accounts met beperkte rechten misschien?)
Die USB-stick is misschien aangesloten op een USB 1.0 poort. Dit geeft problemen met een draadloze netwerkverbinding. Krijg je vaak de melding dat een snel aparaat op een trage USB-aansluiting is aangesloten? Oplossing: Koop een PCI kaartje met USB 2.0 poorten en zet deze in je computer.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
pi_44827806
2de probleem kan ook liggen aan een niet bijgewerkte firmware van de router
pi_44827940
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 15:36 schreef commentator het volgende:
2de probleem kan ook liggen aan een niet bijgewerkte firmware van de router
tweede account heeft idd beperkte rechten, dus die zal ik even omzetten
firmware, was dat?

ondertussen net weer overnieuw moeten opstaten omdat de pc de router niet meer kon vinden
pi_44828007
firmware lijkt me onwaarschijnlijk, denk eerder die USB-poorten. firmware is een soort software voor de router. Kan je downloaden op de site van de fabrikant van de router, type/modelnummer invoeren.
pi_44828143
net dus de andere acount gebruiks rechten gegeven. maar nog hetzelfde probleem
toen weer terug naar eigen account en meteen weer geen verbinding meer: foutmelding PS heeft geen verbinding met netwerk
dus pc weer opnieuw opgestart
pi_44828330
gebruik je windows xp?

krijg je soms een ballonnetje onderin met een melding over een snel apparaat dat op een trage usb-hub is aangesloten?

Als je geen verbinding meer hebt; kijk eens naar de lampjes op de ontvanger (USB-stick). branden deze nog wel? Is het hetzelfde als wanneer je wel verbinding hebt?
pi_44828415
Als bovenstaande van toepassing is heb je waarschijnlijk USB 1.0-poorten en dat zal nooit vlekkeloos werken met je USB-stick voor draadloos netwerk.

Zo'n kaartje met USB 2.0-poorten waar ik het eerder over had zijn niet zo duur: 10 a 15 euro.
pi_44828918
ik heb idd windows xp maar niet dat ballonnentje met die foutmelding
van de USB poorten weet ik dus niet
pi_44829209
Ik heb even opgezocht hoe je kan controleren of je USB 2.0 hebt.
Ga naar start en klik met de rechtermuisknop op "deze computer" (of op je bureaublad).
Kies "beheren"
Klik op "apparaatbeheer"
Vouw "usb-controllers" uit
Zoek in dit rijtje van usb controllers naar het woordje "enhanced". (enhanced host controller o.i.d.)
Staat dit erbij, dan heb je USB 2.0.
Staat dit er niet bij, dan heb je USB 1.0 of 1.1
pi_44829308
het staat erbij!
pi_44829563
Dan kunnen we het hele USB-verhaal schrappen. Ik zou aanraden om een handige buurman in te schakelen die meteen even kan kijken naar de beveiliging en wat voor software je op de pc gebruikt voor je profielen zoals commentator zei.
Succes ermee!
pi_44829601
probeer een ander kanaal :p
pi_44829974
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 16:34 schreef mimi112 het volgende:
Dan kunnen we het hele USB-verhaal schrappen. Ik zou aanraden om een handige buurman in te schakelen die meteen even kan kijken naar de beveiliging en wat voor software je op de pc gebruikt voor je profielen zoals commentator zei.
Succes ermee!
dank
pi_44830008
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 16:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
probeer een ander kanaal :p
bedoel je daar mee?
pi_44831816
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 16:48 schreef draculettetje het volgende:

[..]

bedoel je daar mee?
Je kan via een x-aantal kanalen je connectie opzetten. Default zal deze op 3 of op 11 staan. Het is echter mogelijk als een hoop mensen op dat kanaal uitzenden dat je elkaar in de (virtuele) weg zit. Als je een ander kanaal kiest kan het zijn dat het probleem verdwijnt.
pi_44831889
dat kanaal moet je dus in de router instellen
pi_44835966
ow zover ik weet staat dat idd op die 3 of 11 staat
dus zou ik dat moeten veranderen
pi_44836380
ja dat zou idd niet verkeerd zijn
pi_44836628
kan ik dat gewoon in het configuratie scherm van 11 naar bv 10 veranderen?
pi_44836735
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 20:18 schreef draculettetje het volgende:
kan ik dat gewoon in het configuratie scherm van 11 naar bv 10 veranderen?
In je configuratie van je router veranderen naar een vrij kanaal.

Eerst gratis "NetStumbler" downloaden om te kijken of er meerdere netwerken zijn en op welk kanaal die al zitten.

Kanaal 1, 6 en 11 zijn het meest gebruikt omdat die ver uitelkaar liggen en er daardoor nog minder kans is dat ze elkaar dwarsliggen.
pi_44836832
moet dat trouwens echt in het configuratie van de router?
ik zie namelijk ook in het configuratie van de USB dat de channel 11 is?
zal nu dan eerst net dinges downloaden
pi_44838683
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 20:24 schreef draculettetje het volgende:
moet dat trouwens echt in het configuratie van de router?
ik zie namelijk ook in het configuratie van de USB dat de channel 11 is?
zal nu dan eerst net dinges downloaden
Ja, je router bepaalt het kanaal. Je usb adapter "volgt" dat slechts. Veranderen zal dus aan de router zijde moeten gebeuren
pi_45022300
ha ha ik weet nie wat ik heb gedaan, maar voor alsnog lijkt het probleem met internet afsluiting na spel te zijn opgelost. Iets met mn beveiligings instellingen
op andere account is nog niet gelukt, morgen komt hier iemand kijken!

in ieder geval bedankt voor de reacties
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')