abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44806834
Ik ben op zoek naar ervaringsverhalen en tips om met een baby op vakantie te gaan. Wij willen komende zomer met ons kereltje van (dan) 1 jaar op vakantie. Omdat het vanwege omstandigheden wellicht de laatste keer is voor de komende jaren dat we een verre reis kunnen maken, zouden we dat graag willen doen. Ons oog was gevallen op een camper-reis door Canada. Maar na informeren blijkt dat ruim ¤6000,- te moeten kosten. Da's toch wel heel veel.

Een tentje op de Veluwe is voor ons het andere uiterste, wie heeft tips voor goede tussenopties? Een hotel is geen optie omdat we zelf moeten kunnen koken voor ons mannetje. Verder hebben we het na een paar dagen op 1 lokatie wel gezien. Dus rondreizen heeft onze voorkeur. Verder moet het veilig zijn, hygienisch en vinden we dat er goede kwaliteit zorg aanwezig moet zijn, in case of...

Wat doen jullie zoal met baby's?
pi_44806913
Ik kan wel wat organisaties noemen die peuters en kids kunnen opvangen terwijl jij/jullie bijv. wat van het vakantieland kunnen zien, maar dat is (vaak) niet geschikt voor babies. (kids onder de 3 jaar)

Hoe oud is de baby??
pi_44806963
Mijn ouders zeulde vroeger stad en land af met 1 baby, 1 menneke van 2 en 1 van 3 rond door heel europe met een kleine vouwwagen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_44807348
quote:
Op donderdag 28 december 2006 21:37 schreef vosss het volgende:
Mijn ouders zeulde vroeger stad en land af met 1 baby, 1 menneke van 2 en 1 van 3 rond door heel europe met een kleine vouwwagen
Tegenwoordig mot je 's ochtend je kinderen kenne dumpen bij een animatie-team om ze 's avond een uur te laat weer op te halen. ''Ow ja ships zeg vergeten! '' !
pi_44807838
Er zijn voldoende (apartement)hotels waar een kleine keuken inzit, dus hotel hoef je niet meteen helemaal af te schrijven. Vakantiehuizen/hutten kan je ook vaak voor een dag/paar dagen huren, en daar kan je koken.
Maar, wat is er mis met je kind af en toe een potje eten te geven? Dat kan je overal op laten warmen, of eventueel zelf opwarmen met een flessenwarmer op 12V voor in de auto.

Heb zelf geen ervaring met rondreizen met de auto (als een rit langer dan 4 uur duurt, vliegen we liever; mijn tweeling is nu bijna anderhalf en ze hebben er al 11 en 13 enkele vluchten opzitten ieder)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_44809148
Je kunt ook zelf een campinggasstelletje meenemen, dan kun je ook in een hotel zelf koken. Magnetron en koelkast is eigenlijk bijna altijd wel aanwezig daar in de hotels.

Wij planden het zo dat de slaaptijden van Myrthe samenvielen met de rijtijden van ons, het aantal kilometers wat je op een dag kan doen is dan wel wat beperkter natuurlijk. Het hangt erg af van het temperament van je kindje of die het leuk vind om lang in de auto te zitten, zal nu nog niet zo makkelijk in te schatten zijn maar toen Myrthe een jaar was wilde ze vooral rondlopen.
  vrijdag 29 december 2006 @ 10:09:46 #7
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_44818448
Als je wilt gaan kamperen en niet alleen maar prachtig weer wilt kan je het noorden overwegen. Denemarken hebben wij veel rond getrokken (voordat we kinderen hadden). Dat is een super land voor kinderen erg kind vriendelijk veel ruimte, aandacht voor mooie dingen, schoon genoeg dingen in geval van nood, mooie omgeving en vaak is alles goed schoon.
Overal op de campings kan je trekkers hutjes huren klein maar fijn.

En anders lekker zelf een camper(tje) huren weet wel een adresje ;-) of een goedkope vouwwagen kopen.

Groetjes joyce
pi_44818955
Een niet al te grote caravan kopen? Eentje op leeftijd hoeft niet veel te kosten, maar je hebt wel een boel ruimte. Zeker als het weer tegen zit is dat met zo'n hummel wel prettig.
Koken ook geen probleem.

Na de vakantie verkoop je 'm weer.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_44819443
Je kunt ook kiezen voor een individuele rondreis.

Wij zijn net terug van zo'n rondreis naar Sri Lanka. Kwam erop neer dat we met z'n tweeen een luxe auto met airco en prive chauffeur ter beschikking hadden. Een baby daarbij past natuurlijk nog steeds in een auto.

Grote voordeel is dat je 100% flexibel bent in wanneer hoelaat en hoelang je wilt stoppen onderweg. Hotels en route zijn geregeld, dus kost je geen zorgen.

Goede ervaringen dus

(via Fox zijn wij geweest)
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_44827130
Scandinavië en dan zelfde verhaal als Canada? Dus met een camper door Scandinavië. Ze hebben trouwens heel veel hostels in die richting. Hostelling International. http://www.hihostels.com/
Bovendien zijn ze in Scandinavië veel op gezinsuitjes gericht.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_44828728
Scandinavie lijkt mij ook een goed idee. Goed op kinderen ingesteld, er wordt goed Engels gesproken (stel dat er iets is met je baby, kun je je tenminste verstaanbaar maken), niet zoveer weg en lekker weer. Goed rond te reizen ook. Je kunt ook trekkershutten huren voor een nacht, kamperen, maar wel in een huisje.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_44830464
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 16:07 schreef YPPY het volgende:
Scandinavie lijkt mij ook een goed idee. Goed op kinderen ingesteld, er wordt goed Engels gesproken (stel dat er iets is met je baby, kun je je tenminste verstaanbaar maken), niet zoveer weg en lekker weer. Goed rond te reizen ook. Je kunt ook trekkershutten huren voor een nacht, kamperen, maar wel in een huisje.
pi_44832011
Ik zou je eerder willen afraden om met een baby te gaan reizen. Reizen kun je
volgens mij altijd nog zeker als ze ouder zijn (vanaf 4,5 6 jaar)
Daarnaast is het ook niet goed voor de baby zijn gezondheid als hij teveel wordt
blootgesteld aan een andere leef en lucht temperaturen.
Maar goed, doe wat je niet laten kunt. Tis jouw kind.
31 december 2006: Inactive FOK!account
  vrijdag 29 december 2006 @ 18:54:23 #14
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_44833885
Ik ben het niet met editor2 eens. Ik denk dat je prima kunt reizen met zo'n kleintje. Je moet er echter wel rekening mee houden dat alles in het teken zal staan van je kind, of in ieder geval veel. Je zult dus misschien soms net langer op een plek blijven dan je zelf zou doen, puur omdat het soms fijn is even een rustmoment in te lassen. In heel veel landen kun je goedkoop en veilig reizen, maar ik zou zeker kiezen voor een land waar je ofwel met de auto, ofwel met de trein goed 'uit de voeten' kunt. Lange busreizen zijn killing met zo'n hummel. Met de auto kun je makkelijk stoppen en je eigen tempo bepalen, in de trein heb je ruimte om rond te lopen ed. Informeer wel goed van tevoren of er in bepaalde landen goede autostoelen te krijgen zijn bij huurauto's. Scandinavie lijkt me inderdaad goed te doen (en heeft waarschijnlijk wel wat weg van Canada), maar is natuurlijk reteduur. De vraag is of je dat wilt en het er voor over hebt.

Zuid-Afrika is misschien een goede optie. Je kunt er makkelijk (en goedkoop) een auto huren, men spreekt er Engels, er zijn veel goede ziekenhuizen en alles op het gebied van baby's is er te krijgen. Ook veel landen in Zuid-Amerika zijn goed te doen denk ik, bijvoorbeeld Chili of Argentinie, al kan het daar heel erg heet worden, met name in Argentinie. Zuid-Oost Azie is natuurlijk erg goedkoop (en prachtig!), dus misschien voordelig. Over het algemeen ook prima te bereizen met de trein, en met zeer veel goede slaapgelegenheden voor weinig geld. Ook niet onbelangrijk: de mensen zijn er dol op kleine kinderen! Wel is het er vaak warm (evenaar) en soms primitief, maar die plaatsen kun je makkelijk mijden als je wilt. Europa is natuurlijk ook goed te doen, het is maar net waar je zin in hebt. Misschien kun je daar nog iets specifieker in zijn. Hoe lang wil je weg? Wat wil je zien/doen op zo'n reis etc.?

Een goede leestip: Koters en kokosnoten (de schrijfster weet ik even niet, maar kun je vast zo achterhalen). Het is een persoonllijk en leuk reisverslag van een gezin met twee kleine kinderen op rondreis in Zuid-Oost Azie. Een andere goede is: Travel with Children van Lonely Planet.

Overigens staan ook in het Travel-topic misschien nog wel een paar goede tips (ik heb daar zelf ook ooit een paar topics geopend met een soortgelijke vraag)

Succes en veel plezier!!!
Ben benieuwd welke keuze jullie uiteindelijk zullen maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door renzell op 29-12-2006 19:28:22 ]
  vrijdag 29 december 2006 @ 18:58:20 #15
105888 renzell
pi_44834000
Overigens kun je in veel landen zelf koken in hostels en zijn daar ook vaak kamers voor gezinnen te huur. Misschien dus ook een optie als jullie geen camper willen huren. En af en toe uit eten kan natuurlijk ook, zeker in goedkope landen als Thailand. Een makkelijk opvouwbaar campingbedje zou ik trouwens zeker kopen voor zo'n grote reis.
pi_44836697
Zo duur is Scandinavie helemaal niet. Wij zijn in Denemarken geweest en in Zweden en het viel ontzettend mee. Sigaretten en drank waren wat duurder geloof ik, maar dat is geen noodzakelijke levensbehoefte en kun je altijd vanaf thuis meenemen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Moderator vrijdag 29 december 2006 @ 20:26:44 #17
45833 crew  Fogel
pi_44836934
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 20:20 schreef YPPY het volgende:
Zo duur is Scandinavie helemaal niet. Wij zijn in Denemarken geweest en in Zweden en het viel ontzettend mee. Sigaretten en drank waren wat duurder geloof ik, maar dat is geen noodzakelijke levensbehoefte en kun je altijd vanaf thuis meenemen.
Een hut in Noorwegen kost meestal tussen de 200 en 600 kroon per nacht (25-75¤), afhankelijk van seizoen, locatie en grootte/standaard van de hut. De meeste campings hebben hutten, maar er zijn ook voldoende 'losse hutten', gewoon op bordjes naast de weg letten.
De zomer is laagseizoen voor hotels, familiekamers -waarvan sommigen met keuken- kosten dan maar 600-800 kroon (en met voordeelpassen nog minder).
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_44839179
Ja precies, voordeelpassen. Zorg dat je lid wordt van Hostelling International.
  Moderator vrijdag 29 december 2006 @ 21:39:52 #19
45833 crew  Fogel
pi_44839781
Of de RICA vakantiepas http://www.rica-hotels.com/index.cfm?oa=view.document&con=1231
Bij Choice hotels hebben ze ook zoiets, maar kan het niet vinden. (Choice is de eerste hotelketen in Noorwegen met een totaal rookverbod - het complete hotel, inclusief alle kamers, zijn rookvrij).
Bij thon hotels hebben ze in de zomer ook een zwik verschillende activieten voor kinderen.

Genoeg keuze dus, en niet duur.
  vrijdag 29 december 2006 @ 21:47:02 #20
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_44840035
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 18:54 schreef renzell het volgende:
Een goede leestip: Koters en kokosnoten (de schrijfster weet ik even niet, maar kun je vast zo achterhalen). Het is een persoonllijk en leuk reisverslag van een gezin met twee kleine kinderen op rondreis in Zuid-Oost Azie. Een andere goede is: Travel with Children van Lonely Planet.
Die is van Wikke Peters. Zie hier. heeft inmiddels 3 kindjes en is naar Australie verhuisd
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zaterdag 30 december 2006 @ 11:47:13 #21
105888 renzell
pi_44851909
Ja, ik zag het net ook (heb het in de kast staan namelijk). Was echt een prima boekje, dat een realistisch beeld geeft van hoe het is, op rondreis met je koters.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 30 december 2006 @ 12:14:47 #22
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44852491
Scandinavië is zeker een aanrader! Ik heb zelf ervaring met Zweden en Denemarken, Noorwegen staat ook nog hoog op het verlanglijstje. De trekkershutten op campings zijn eenvoudig maar heel leuk en knus. Het is er relatief rustig onderweg en veel te zien, qua natuur enz.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Moderator zondag 31 december 2006 @ 16:38:02 #23
5428 crew  miss_sly
pi_44894704
Mijn zusje is met mijn neefje toen hij nog net geen jaar was naar de westkust van de VS geweest. Ze hebben daar een camper gehuurd en 3 weken rondgetrokken en ze hebben een fantastische vakantie gehad. Iedereen heeft genoten! Als je buiten het seizoen kunt, zijn die campers ook niet zo heel erg duur, de overnachtingen in een RV-park vallen ook best mee (ook daar kun je met korting werken) en eten kun je in een camper zelf bereiden. Ze zijn uitgerust met koelkast en magnetron, dus dingetjes bewaren en opwarmen voor het kind zijn goed te doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_44999555
Wij zijn in april van dit jaar met onze 9 maanden oude dochter naar Cuba geweest en toen ze 14 maanden was ook nog naar Rusland. Is prima te doen. We zijn daar niet gaan kamperen, maar bed en breakfast en hotels zijn er volop.

Als je gaat rondreizen met een kleintje is het handig om een licht reisbedje mee te nemen (b.v. de kiwi traveller), is ook gelijk een klamboe en verder een rugdrager voor het geval je veel trappen of geaccidenteerd terrein moet lopen en de buggy niet zo handig is.

Wat hygiene betreft is het vooral iets waar je zelf op moet letten. Dat hangt nauwelijks af van het land waar je heen gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')