Wat het is? De achterkant van een onweersbui bij zonsondergang. Die bollen die eruit komen heten mammatus. Simpel gezegd, de wolk heeft zijn top bereikt, er ontstaat een aanbeeld en door stijg en daalstromen ontstaan er aan de onderkant van de wolk bollenquote:
Ik zat 17 juli in Frankrijk. En ik heb ook weinig van 7 december mee gekregen; was al te donker hier.quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:18 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Waarom moet iedereen dat nu altijd roepen!!!!![]()
![]()
Ik was net onderweg naar Zweden voor een week vakantie![]()
![]()
En ik haat het dat ik er niet was![]()
![]()
Gelukkig heb ik de legendarische dag 7 december 2006 wel mee gemaakt Klik voor foto's
Net één grote stofzuiger die die boompjes/struiken mee gaat nemenquote:Op woensdag 3 januari 2007 12:31 schreef LoggedIn het volgende:
Dit vind ik echt een zwaar gave fotoZoiets wil ik nog weleens in het echt zien
[afbeelding]
Het heeft ook een naamquote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:04 schreef addie het volgende:
[..]
Net één grote stofzuiger die die boompjes/struiken mee gaat nemen
thnxquote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:25 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Het heeft ook een naamEen wallcloud.. (roterende) uitzakking onder een zware onweersbui, die de potentie heeft om een tornado te produceren!
Geweldige Mamatus wolkenquote:Op woensdag 3 januari 2007 11:18 schreef maniack28 het volgende:
Gelukkig heb ik de legendarische dag 7 december 2006 wel mee gemaakt Klik voor foto's
Dat zei ik ook, toen ik de foto's namquote:Op dinsdag 16 januari 2007 17:53 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Geweldige Mamatus wolken
Zucht......![]()
vorig jaar heb ik een sattalietfoto gezien waar aan weerskanten van de rivierquote:Op woensdag 17 januari 2007 16:47 schreef maniack28 het volgende:
In principe kan dat ook niet, dat onweersbuien boven de rivier blijven hangen of dat ze de rivier niet overkomen is een fabel. Sommige type onweersbuien leven niet zo lang, dwz dat ze na een uur of 2 uur weer heel hard instorten. Dat type heet single cell. De draaiing en toename van de wind met de hoogte (windschering/windshear) is dan zo laag dat de daalstroom op den duur de stijgstroom van de onweersbui afsnijdt, waardoor het als een pudding in elkaar zakt. Type supercell heeft wel genoeg windshear en kan langer blijven bestaan, wanneer buien zich organiseren vormen ze soms een MCS (Mesoscale Convective System), maar dan moet er op de een of andere manier organisatie in komen, dat heeft dan weer te maken met Storm Relative Helicity (SRH, leuke kaartjes zijn dat).
Afijn... het kan dus niet zijn dat de onweersbui weer terugging
Ik hou het zelf een beetje bij op mijn eigen site. Klik. (Niet bedoeld als spam, ter informatie dit.)quote:
Ik heb zelfs nog een blauwe lucht met wat zon hier in Utrechtquote:Op zondag 13 mei 2007 20:00 schreef 907 het volgende:
Helaas in de randstad nog helemaal niets. Wel vormen er wat donkere wolken, maar onweer zit er denk ik nog niet in ...
quote:Op zondag 13 mei 2007 11:32 schreef BlackWizard het volgende:
Hallo allemaal,
Het zou vandaag weleens onverwacht flink kunnen spoken.
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |