abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 januari 2007 @ 13:03:38 #26
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_44969540
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 12:29 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

wat moet dat zijn?
Wat het is? De achterkant van een onweersbui bij zonsondergang. Die bollen die eruit komen heten mammatus. Simpel gezegd, de wolk heeft zijn top bereikt, er ontstaat een aanbeeld en door stijg en daalstromen ontstaan er aan de onderkant van de wolk bollen
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_45019470
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 11:18 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Waarom moet iedereen dat nu altijd roepen!!!!

Ik was net onderweg naar Zweden voor een week vakantie

En ik haat het dat ik er niet was

Gelukkig heb ik de legendarische dag 7 december 2006 wel mee gemaakt Klik voor foto's
Ik zat 17 juli in Frankrijk. En ik heb ook weinig van 7 december mee gekregen; was al te donker hier.
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_45030113
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 12:31 schreef LoggedIn het volgende:
Dit vind ik echt een zwaar gave foto Zoiets wil ik nog weleens in het echt zien

[afbeelding]
Net één grote stofzuiger die die boompjes/struiken mee gaat nemen
  vrijdag 5 januari 2007 @ 09:25:48 #29
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_45030813
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 08:04 schreef addie het volgende:

[..]

Net één grote stofzuiger die die boompjes/struiken mee gaat nemen
Het heeft ook een naam Een wallcloud.. (roterende) uitzakking onder een zware onweersbui, die de potentie heeft om een tornado te produceren!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_45030830
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 09:25 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Het heeft ook een naam Een wallcloud.. (roterende) uitzakking onder een zware onweersbui, die de potentie heeft om een tornado te produceren!
thnx heb hem nu op mijn desktop
pi_45411864
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 11:18 schreef maniack28 het volgende:

Gelukkig heb ik de legendarische dag 7 december 2006 wel mee gemaakt Klik voor foto's
Geweldige Mamatus wolken
Zucht......

[ Bericht 36% gewijzigd door -CRASH- op 16-01-2007 18:04:10 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  dinsdag 16 januari 2007 @ 18:25:15 #32
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_45412947
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:53 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Geweldige Mamatus wolken
Zucht......
Dat zei ik ook, toen ik de foto's nam
pi_45439626
Ik was eens alleen thuis in de zomer van 2005. Er kwam een onweersbui aan, maar alles, parasols, zonnescherm etc. waren nog uitgeklapt. Nou, ik als een gek alles naar binnen doen (kwam er vrij laat achter wat dat gedonder was want de onweer kwam aan in de andere richting van het huis en ik kreeg het zonnescherm niet omhoog. Ik helemaal bellen naar mijn ouders enzo nou toch gelukt. En wat gebeurt er, net toen de onweersbui de Lek wou oversteken (was een flinke, veel knallen achter elkaar) maakt hij opeens rechtsomkeert en gaat gewoon de andere kant op terwijl hij in de richting van mij kwam de hele tijd ?

Ik dacht dat een rivier niet zo'n grote kracht kon uitoefenen dat er een hele onweersbui de andere kant van opgaat... Stond ik daar met het zweet op mijn gezicht te kijken hoe de zon er weer aankwam .
Ich bin der Führer.
  woensdag 17 januari 2007 @ 16:47:43 #34
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_45442317
In principe kan dat ook niet, dat onweersbuien boven de rivier blijven hangen of dat ze de rivier niet overkomen is een fabel. Sommige type onweersbuien leven niet zo lang, dwz dat ze na een uur of 2 uur weer heel hard instorten. Dat type heet single cell. De draaiing en toename van de wind met de hoogte (windschering/windshear) is dan zo laag dat de daalstroom op den duur de stijgstroom van de onweersbui afsnijdt, waardoor het als een pudding in elkaar zakt. Type supercell heeft wel genoeg windshear en kan langer blijven bestaan, wanneer buien zich organiseren vormen ze soms een MCS (Mesoscale Convective System), maar dan moet er op de een of andere manier organisatie in komen, dat heeft dan weer te maken met Storm Relative Helicity (SRH, leuke kaartjes zijn dat).

Afijn... het kan dus niet zijn dat de onweersbui weer terugging
pi_45443015
Voor mijn gevoel ging dat ding echt terug terwijl hij in de richting van mij ging. Hij bleef in ieder geval aan de overkant hangen.
Ich bin der Führer.
pi_45556976
tvp!
I think I'm a banana tree
pi_45557852
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:47 schreef maniack28 het volgende:
In principe kan dat ook niet, dat onweersbuien boven de rivier blijven hangen of dat ze de rivier niet overkomen is een fabel. Sommige type onweersbuien leven niet zo lang, dwz dat ze na een uur of 2 uur weer heel hard instorten. Dat type heet single cell. De draaiing en toename van de wind met de hoogte (windschering/windshear) is dan zo laag dat de daalstroom op den duur de stijgstroom van de onweersbui afsnijdt, waardoor het als een pudding in elkaar zakt. Type supercell heeft wel genoeg windshear en kan langer blijven bestaan, wanneer buien zich organiseren vormen ze soms een MCS (Mesoscale Convective System), maar dan moet er op de een of andere manier organisatie in komen, dat heeft dan weer te maken met Storm Relative Helicity (SRH, leuke kaartjes zijn dat).

Afijn... het kan dus niet zijn dat de onweersbui weer terugging
vorig jaar heb ik een sattalietfoto gezien waar aan weerskanten van de rivier
(onweers)buien waren, en de rivier (Maas) was gewoon zichtbaar.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_49325410
Hallo allemaal,

Het zou vandaag weleens onverwacht flink kunnen spoken. Op dit moment komt het warmtefront aanzetten met wat lichte regen maar daarachter zou het dan waarschijnlijk kunnen komen tot zware onweersbuien met kans op hagel en zware windstoten. Ook is een windhoos niet uit te sluiten.

Estofex(een zwaar weer organisatie) heeft code 2 uitstaan. Zij geven aan dat het in vrijwel geheel de Benelux zwaar gaat onweren.

Via buienradar kun je de situatie blijven volgen. Het kan flink uitpakken maar ook flink teleurstellen. Als alles over Nederland gaat dan moet het KNMI ZEKER een waaschuwing uitzetten. Ik ben benieuwd...

pi_49325465
Laat maar komen! Mijn camera staat gereed, webcam staat aan zodat ik mogelijk een time-lapse kan maken, ja ik ben ready!
Noorwegen? Ja! Maria Mena, Elvira Nikolaisen, Marit Larsen... *zucht* :)
pi_49325700
Spannend!
  Moderator zondag 13 mei 2007 @ 12:53:43 #41
8781 crew  Frutsel
pi_49327416
Uur later..
is er al een nieuwe update?
  zondag 13 mei 2007 @ 14:05:01 #42
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_49329407
Toch niet helemaal onverwacht hoor.
Maar tot nu toe is het in de warme sector nog vrij rustig. Maar ik verwacht wel binnenkort de eerste buitjes.
Het koufront is nog steeds een stevige lijn in Frankijk en zal wel wat spektakel kunnen geven als het niet breekt.
silence can say more than thousand words
pi_49330657
quote:
Op zondag 13 mei 2007 12:53 schreef Frutsel het volgende:
Uur later..
is er al een nieuwe update?
Ik hou het zelf een beetje bij op mijn eigen site. Klik. (Niet bedoeld als spam, ter informatie dit.)
Noorwegen? Ja! Maria Mena, Elvira Nikolaisen, Marit Larsen... *zucht* :)
pi_49332822
In Frankrijk zijn stevige buien met onweer. Die richting Nederland trekken.
  zondag 13 mei 2007 @ 16:03:35 #45
170119 Fredo24
++tholigan++
pi_49333779
Idd onverwacht.Kom net terug van een weekendje Zandhoven(Be)
Ik keek gelijk op TT703.
Moet me tas nog uitpakken!
Kom maar op met dat onweer!!
pi_49339550
hier (nijmegen) onweert en regent t iig flink nu
somewhere only we know.. thats the place to be
  Moderator zondag 13 mei 2007 @ 19:59:00 #47
8781 crew  Frutsel
pi_49341099
Helaas in de randstad nog helemaal niets. Wel vormen er wat donkere wolken, maar onweer zit er denk ik nog niet in ...
Who is it?
  zondag 13 mei 2007 @ 20:13:10 #49
85962 ioko
I Appear Missing
pi_49341501
quote:
Op zondag 13 mei 2007 20:00 schreef 907 het volgende:
Helaas in de randstad nog helemaal niets. Wel vormen er wat donkere wolken, maar onweer zit er denk ik nog niet in ...
Ik heb zelfs nog een blauwe lucht met wat zon hier in Utrecht
Coincidence
Makes sense
Only with you
  zondag 13 mei 2007 @ 21:44:08 #50
167723 sanni
Acima de seu
pi_49344708
quote:
Op zondag 13 mei 2007 11:32 schreef BlackWizard het volgende:
Hallo allemaal,

Het zou vandaag weleens onverwacht flink kunnen spoken.

[afbeelding]
tis in Amsterdam praktisch de hele dag broeierig en bewolkt dus ja ook ik verwacht vanavond een behoorlijke plensbui.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')