Juist niet. In de bergen enzo zijn mensen het veel meer gewent. Door het relatief te maken kan je een stuk makkelijker inschatten hoe extreem het voor die regio is.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 13:50 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Zou best kunnen, eigenlijk raar, om een goed werkende europese alarmsite te hebben moet je toch ook zorgen dat de criteria overal gelijk zijn?
Dan zou je zeggen dat we hier meer gewend zijn, aangezien er hier alleen bij weeralarm waarschuwingen uitgegeven worden.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 15:24 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Juist niet. In de bergen enzo zijn mensen het veel meer gewent. Door het relatief te maken kan je een stuk makkelijker inschatten hoe extreem het voor die regio is.
goede vraag..... als de bliksem in je huis inslaat, zal het de weg van de minste weerstand volgen. Dus via de electriciteitsleidingen, maar (koperen) waterleidingen en het water erin geleiden natuurlijk ook goed.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 17:47 schreef TLC het volgende:
Is het trouwens gevaarlijk om te douchen tijdens onweer ?![]()
Volgens mij is het idd beter om niet te douchen om de reden die jij geeft.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 18:09 schreef Againzender het volgende:
[..]
goede vraag..... als de bliksem in je huis inslaat, zal het de weg van de minste weerstand volgen. Dus via de electriciteitsleidingen, maar (koperen) waterleidingen en het water erin geleiden natuurlijk ook goed.
Geen idee eigenlijk....
ja, dat bij die ramen staan heb ik vakewr gehoord, maar de achterliggende gedachte daarvan is mij niet helemaal duidelijk.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 18:16 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Volgens mij is het idd beter om niet te douchen om de reden die jij geeft.
Maarja eigenlijk kan je ook beter niet dicht bij ramen gaan staan, dusmidden in huis blijven.
Oeh dan gaat RTL zo weer naar de klotequote:
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 18:57 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Oeh dan gaat RTL zo weer naar de klote![]()
* Zet feestmuts op
Mooi joh, al die vieze metalharen die zwaar nat worden bij Marilyn Mansonquote:Op zaterdag 26 mei 2007 19:00 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik maak me overigens meer zorgen om Pinkpop...
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 19:03 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Mooi joh, al die vieze metalharen die zwaar nat worden bij Marilyn Manson [afbeelding]
shampoo uitdelenquote:Op zaterdag 26 mei 2007 19:00 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik maak me overigens meer zorgen om Pinkpop...
Misschien door het spanningsveld wat ontstaat ofzo bij een inslag. En verblinding is bij een zeer nabije inslag ook wel een gevaar denk ik.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 18:21 schreef Againzender het volgende:
[..]
ja, dat bij die ramen staan heb ik vakewr gehoord, maar de achterliggende gedachte daarvan is mij niet helemaal duidelijk.
glas is natuurlijk een slechte geleider.... misschien dat je inderdaad een soort kortsluiting kan veroorzaaken door bij dat raam te gaan staan...quote:Op zaterdag 26 mei 2007 20:17 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Misschien door het spanningsveld wat ontstaat ofzo bij een inslag. En verblinding is bij een zeer nabije inslag ook wel een gevaar denk ik.
toch vreemd dat dat niet op de site van het KNMI staat?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 21:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
Code geel voor zuid Nederland @ http://www.meteoalarm.eu/.
http://www.meteoalarm.eu/countryNL.asp?Country=NL&lang=NL&ShowDate=
Idd. Je zou toch verwachten dat die waarschuwing van het KNMI zelf komt?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 21:55 schreef Againzender het volgende:
[..]
toch vreemd dat dat niet op de site van het KNMI staat?
ja, dat dacht ik dus ook, omdat het KNMI ook zo in het nieuws was met die Europese weeralarmsite. Aanloopproblemen misschien...quote:Op zaterdag 26 mei 2007 21:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Idd. Je zou toch verwachten dat die waarschuwing van het KNMI zelf komt?
quote:Drie arbeiders gedood door bliksem
WERBIG - Drie arbeiders in het Oost-Duitse Werbig zijn dodelijk getroffen door de bliksem. Ze hadden tijdens een hevig onweer onder een graafmachine geschuild.
De bliksem sloeg in het voertuig in. Omdat de arbeiders uit Saksen direct contact hadden met de machine, werden zij dodelijk getroffen. Een vierde man raakte gewond. Hij slaagde erin hulpverleners te alarmeren, meldden Duitse media zondag.
combinatie van factoren. Volgens de geleerden komt het door de opwarming van de aarde. Dit betekend ook dat het alleen maar meer gaat onweren.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:24 schreef Fathom het volgende:
Ok ik ben een totale weernoob en vraag me echt af hoe het komt dat het zo vaak en hard onweert de laatste tijd?
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:31 schreef BereNDD het volgende:
Koude lucht boven,
warme lucht onder,
allemaal gedoe.. lucht kan niet weg ofzo.. het botst..
onweer
de reden? Omdat we geluk hebben dat Nederland op de grens van koude en warme lucht ligt. En dat is voer voor zware buienquote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:47 schreef Fathom het volgende:
[..]
Wat is de reden eigenlijk dat we er hier nu zoveel last van hebben. Zag wel op een weerkaart dat in Afrika ergens het bijna iedere dag onweert hele jaar door.
Ja ik ben zelf ook op plekken op aarde geweest (bv een eiland bij mexico) waar je de klok gelijk kon zetten op het onweer. Elke dag rond een uur of 1 ongeveer een half uur lang knallend onweer, altijd elke dag. En savonds om een uur of 12 ook weer.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 16:47 schreef Fathom het volgende:
[..]
Wat is de reden eigenlijk dat we er hier nu zoveel last van hebben. Zag wel op een weerkaart dat in Afrika ergens het bijna iedere dag onweert hele jaar door.
idd, toen ik op de basischool zat (toch zo'n 15 jaar terug nu) waren er meerdere zomers waarbij er voor een periode van 2 a 3 weken elke dag savonds een onweerbui was.. heb toen ook windhozen vlakbij ons huis gezien (meerdere in 1 zomer, hoezo luckyquote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:12 schreef Unrealist- het volgende:
[..]
Ja ik ben zelf ook op plekken op aarde geweest (bv een eiland bij mexico) waar je de klok gelijk kon zetten op het onweer. Elke dag rond een uur of 1 ongeveer een half uur lang knallend onweer, altijd elke dag. En savonds om een uur of 12 ook weer.
Ik heb trouwens het idee dat het niet meer onweert dan voorgaande jaren in nederland. Elke zomer is hier toch best veel onweer.
nope, misschien vrijdag. Maar dan vooral weer feest in het westen zoals het er nu naar uit zietquote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:12 schreef JohnFoK het volgende:
Kunnen we vandaag nog wat verwachten?
quote:Volgens Alfred Snoek, meteoroloog bij Meteoconsult, is het aantal onweersbuien deze zomer niet extreem hoog. Een direct verband tussen het onweer en de opwarming van de aarde is ook nooit aangetoond, zegt Snoek.
„Gemiddeld hebben we ongeveer dertig onweersdagen per zomer.” De afgelopen jaren hadden de zomers volgens de meteoroloog „wat minder” onweersdagen. „Nu hebben we weer een zomer met wat meer onweer. Het gemiddelde blijft grofweg hetzelfde.”
Het onweer in Nederland ontstaat wanneer koude lucht van de Atlantische Oceaan botst op warme landlucht. Op de lijn Brabant-Utrecht komt het meeste onweer voor, volgens Snoek. „Maar in Noord-Italië en in Noord-Kroatië zijn gemiddeld veel meer onweersbuien dan in Nederland. Dat komt vooral door de aanwezigheid van bergen in deze gebieden. Warme lucht wordt door bergketens omhoog gestuwd en botst dan op koudere luchtlagen.”
Per jaar komen in Nederland gemiddeld drie mensen om het leven door blikseminslag. Tot dusver eiste het onweer deze zomer twee levens.
Hij doet het niet. Ik wilde vanmiddag nog naar Nijm. gaan om de intocht te zien, maar denk ik dat ik maar lekker thuis blijfquote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:30 schreef Oom_Agent het volgende:
Cuijk stroomt helemaal weg: http://www.vierdaagse.nl/default.asp
En jawel:quote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
Damn, Ik zie de bliksem hier zo ongeveer inslaan bij het station. FLITS en KNAL!
Ergens in 't station. Dat is hier een meter of 100 verderop....quote:12:53:18 20-07-07 16 G BRAN OMS A1 1541 1543 1552 1590 Stationsplein 27 6221BT MAAS MAASTRICHT
707201253181005998 1005998 BRW Limburg Zuid ( Monitorcode )
707201253181004430 1004430 BRW Maastricht ( Bemanning AL )
707201253181004426 1004426 BRW Maastricht ( TS 2 )
707201253181004424 1004424 BRW Maastricht ( TS 1 )
707201253181004420 1004420 BRW Maastricht ( OvD )
quote:Limburg getroffen door noodweer
MAASTRICHT - Limburg is vrijdagmiddag vanaf 13.00 uur getroffen door hevige onweersbuien, die voor veel overlast zorgen. Dat meldde de brandweer.
Bij de meldkamer van de Regionale Alarmcentrale in Maastricht kwamen in nog geen half uur tijd bijna honderd meldingen binnen van wateroverlast en blikseminslagen in de regio rond Heerlen, Hoensbroek en Kerkrade.
In Hoensbroek staat het dak van de Albert Heijn-supermarkt op instorten, liet de meldkamer van de brandweer weten. In Heerlen vielen televisiezenders uit.
ik zag/hoorde net flits KLAP, meteen achter elkaar..... dus een fractie van een seconde ertussen. De rest zo'n 3-4 seconden ertussen. Nu wordt het rustig, alleen nog harde regen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:52 schreef Da_Ripper het volgende:
lol, 2 seconden tussen bliksem en donder. Het tv-signaal had het precies ten tijde van de bliksem ff moeilijk
Nou, niet dus. Een groot deel van de mensen is denk ik al wel binnen. Maar de TV Gelderland zendt vanaf 14.00 uur live de intocht uit van de laatste mensen - hoewel de verbinding nu is weggevallen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:11 schreef mister_popcorn het volgende:
en ze zeiden vanochtend nog dat de 4daagse droog zou blijven?
quote:Stevige regenbuien hebben voor wateroverlast gezorgd in heel Parkstad. Het meest getroffen is volgens de brandweer Hoensbroek. Het dak van de plaatselijke Albert Heijn staat op instorten.
Het gaat vooral om ondergelopen kelders, winkels en straten. Er zijn geen meldingen van blikseminslagen. Bij de regionale brandweer kwamen in korte tijd bijna 100 meldingen binnen van wateroverlast. Ook in de regio Midden-Limburg, Maastricht en Heuvelland is er sprake van wateroverlast, maar niet zo extreem als in Parkstad.
Die bliksemquote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:27 schreef teamlead het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
en bij mij in de wijk:
[afbeelding]
bron: www.l1.nl
Zit je daar met je bootje en je hengeltjequote:
quote:Bij de regionale brandweer in Maastricht kwamen in korte tijd 700 meldingen binnen van wateroverlast. Ook in de rest van Limburg is er wateroverlast, maar niet zo extreem als in Parkstad. In Arcen viel binnen een uur 60 milliliter. Normaal valt in een hele julimaand tussen de 60 en 80 milliliter. Het treinverkeer tussen Venlo en Eindhoven loopt flinke vertraging op door een blikseminslag in de bovenleiding in Blerick. Hierdoor rijden er tussen Blerick en Horst-Sevenum geen treinen meer.
Stroomt toch naar beneden, richting zee.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:38 schreef Lips het volgende:
zuid limburg gaat lekker! Nu al wateroverlast enzo
Ik geloof dat ik maar eens even naar de melk ga vissen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:11 schreef Lips het volgende:
[..]
Zit je daar met je bootje en je hengeltje
Nog mooi buiten kunnen eten,quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:01 schreef Lips het volgende:
Hier was het mooi droog, maar regent het nu weer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |