Inderdaad!quote:Op donderdag 4 januari 2007 13:31 schreef HansU het volgende:
Dit begint hier eigenlijk meer op een politieke discussie te lijken dan op een klaagbaak onderwerp![]()
Met als verschil dat rijken meer profiteren van deze renteaftrek dan armen. Toeslagen hebben nut als ze inkomen herverdelen van rijk naar bepaalde groepen armen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:20 schreef Ticootje het volgende:
Dan kunnen we ook net zo goed zeggen dat ook alle toeslagen ingetrokken moeten worden.
Dat is precies hetzelfde.
Het hoeft ook niet direct afgeschaft te worden maar geleidelijk zou wel de oplossing zijn ja.quote:Verder zijn er in de afgelopen jaren erg veel hypotheken afgesloten rekeninghoudende met de aftrek. Mensen kunnen de brutorente vaak niet eens betalen. (ja dat is dom, maar banken lenen absurde bedragen uit) Ik ben blij dat wij niet tot het maximale zijn gegaan maar gewoon normaal hebben gekeken naar de maandelijkse lasten van de bruto hypoteekrente. Maar veel mensen hebben dat gewoon niet gedaan, die hebben zich laten voorlichten door zo'n adviseur..Die hadden dit ook niet echt voorzien, bij ons zeiden ze ook dat we ons geen zorgen moesten maken, gelukkig hebben we dat wel gedaan!
dit heeft verder vrij weinig te doen met armoede natuurlijk, iedereen betaalt gewoon naar hoogte inkomen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:04 schreef Ticootje het volgende:
de belastingen in Nederland zijn ook achterlijk hoog!! Laten ze die eerst maar eens omlaag doen, dan maakt het mij niet meer uit of de aftrek wordt afgeschaft.
De belastingverlaging moet dan wel de renteatrekafschaffing dekken. Zo profiteerd iedereen!
Maar dat doen ze toch niet, Nederlandse burgers moeten steeds meer betalen aan de overheid. Het is niet raak dat er steeds meer burgers vertrekken naar omringende landen!
ben ik met je eens, dat directeuren van zorginstellingen en onderwijsinstellingen bonussen krijgen is volslagen belachelijk, zeker als je kijkt wat die instellingen presteren. Net of je met 1,5 ton per jaar niet kan rondkomen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:23 schreef Ticootje het volgende:
Relatief gezien niet. Relatief gezien betalen de arme mensen erg veel belasting.
Met het huidge stelsel worden de armen steeds armer en de rijken steeds rijker.
Wat dacht je van de vreselijk hoge bonussen die topambtenaren krijgen? Die mogen daar best wel even heel veel van afstaan hoor..
Mensen als Scheepbouwer en Moberg? Moeten die ook terug in hun beloning als je ziet wat die gepresteerd hebben. Ze zijn het blijkbaar waard, ze leveren het bedrijf veel meer op dan ze het bedrijf kosten.quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:23 schreef Ticootje het volgende:
Relatief gezien niet. Relatief gezien betalen de arme mensen erg veel belasting.
Met het huidge stelsel worden de armen steeds armer en de rijken steeds rijker.
Wat dacht je van de vreselijk hoge bonussen die topambtenaren krijgen? Die mogen daar best wel even heel veel van afstaan hoor..
Dus je leefde in armoede?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:01 schreef B.A.Trix het volgende:
Wat hebben sommige mensen toch een plank voor de kop zeg!Lekker iedereenover één kam scheren.
Ik vraag me dan altijd af hoe iemand reageerd als ie zelf in de ww of bijstand terrecht komt.
Ik heb zelf een paar jaar geleden ook noodgedwongen van de bijstand moeten leven en kan je verzekeren dat het echt geen pretje is als je een loon van bijna 1400 euro gewend bent. Bijstand was toen iets van ¤ 775. ( met een huurhuis van ¤400 is dat niet echt veel)Voordat je in aanmerking komt voor huursubsidie ben je een jaar verder. Ik had het geluk dat ik van mijn loon goed kon sparen maar wat nou als je dat niet kan?? Dan ben je dus wel gedwongen om geld ergens te lenen wil je rond kunnen komen. Tuurlijk heb je er ook er ook mensen bij die overal maar geld lenen zodat ze wéér de allernieuwste nokia, of de nieuwe playstation3 kunnen halen. Bij die mensen heb ik ook zoiets van je doet t ook allemaal zelf hoor. Ik ben toen ook gestopt met roken, heb de leesmap en radiogids opgezegd. Het is maar net waar je je prioriteiten legt. Dus een gezin zou misschien net van de uitkering rond kunnen komen mits ze geen luxe dingen kopen. Maarja iedereen wil wel eens leuke kleding, een lekkere fles wijn kunnen kopen toch? ( ik wel tenminste
) Ik denk dat mensen die in de bijstand terrecht komen gelijk een verplichte cursus moeten krijgen hoe ze het geld het beste kunnen besteden. Zo kan je die mensen misschien iets wijzer maken. Dus armoede hoeft niet maar je moet er ook zelf wel moeite voor ( willen ) doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |