abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 december 2006 @ 16:39:47 #1
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_44797417
Tijd voor een nieuw topic over de game die maar nooit uit komt: Fallout 3

Dit spel was eerst onder de licentie van Interplay maar zoals iedereen wel weet zijn die gare gasten failliet gegaan, en dan wordt het moeilijk om nog een spel te maken...

Bethesda kwam en kocht het over, Interplay mocht nog wel een MMORPG maken van fallout als ze dat zouden willen, maar de officiële spellen komen nu onder de vlag van Bethesda.
Nou valt te betwijfelen of dat wel een goede idee is, om bethesda d'r aan te laten werken, maar hun beweren dat zij het spel toch aan het ontwikkelen zijn.

Het spel zou verschijnen op de E3 van dit jaar (is al geweest) en het enige wat er kon worden gemerkt van Fallout 3 waren 2 posters:

Ik zelf kan er eigenlijk vrij weinig over die dingen zeggen, ik vind het eigenlijk lomp dat die gasten geen enkele informatie over fallout 3 hebben vrijgelaten, maar wel 2 posters, op vorige E3 gebeurde t zelfde.

Waarschijnlijk speelt het spel zich af aan de oostkust, en gebruikt het misschien dezelfde engine of misschien een opgevijzelde van Oblivion. Waarschijnlijk is het spel dus niet meer 2D Isometrisch.

Ikzelf baal daar wel van, want ik hoop niet dat die gasten fallout gaan verneuken door dr een baal graphics dr tegenaan te gooien, en dr een mainstream spel van maken zonder:
-Geweld (expliciet)
-Die kenmerkende zwarte humor
-Het leuke neerknallen van gasten op zeer brute wijze
-ander M rated kwaliteit

om zo een breder publiek en gamers van jongere leeftijd kunnen laten 'meegenieten'

Ik heb fallout 1 en 2 allebei gespeeld, beide vond ik ze masterlijk.
Maar goed die kwamen van hetzelfde handje, en het zag er ook precies hetzelfde uit. Fallout 2 kampte met wat problemen, zoals kinderen (je zag soms ineens text verschijnen, er hoort een kind onder te lopen, waarschijnlijk was 't te grof om kinderen te kunnen neerknallen , zeikerds ) of dat gasten je zo maar ineens aanvielen. Na een patch voor fallout 2 was die gefixed (nouja, die kinderen niet).

Het zal mij echt benieuwen hoe die zooi d'r uit gaat zien, en misschien kunnen we zelfs een glimps ervan opvangen op de volgende E3, want driekeer is scheepsrecht!

toch?

Fallout 3
  donderdag 28 december 2006 @ 16:41:28 #2
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_44797459
Boh, ik stond daar in LA. Ik zag die poster en ik dacht even dat ik een beetje gek werd, want je mocht die booth niet zomaar in. Uiteindelijk was ik toch binnen en toen kwam ik toch van een koude kermis thuis, want het enige fallout 3 dat er was, was die poster.

Kan niet wachten!
pi_44797498
TVP
Daar sta je dan ’s avonds 20 over 11, op een strand sigaretten weg te werken
pi_44797580
quote:
Nou valt te betwijfelen of dat wel een goede idee is, om bethesda d'r aan te laten werken
Mag ik vragen waarom? Bethesda heeft imo toch een aantal zeer puike spellen op de markt geflikkert.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 28 december 2006 @ 16:47:41 #5
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_44797632
quote:
Op donderdag 28 december 2006 16:45 schreef vosss het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom? Bethesda heeft imo toch een aantal zeer puike spellen op de markt geflikkert.
Dit is het eeuwige probleem van de Fallout fan. Er is niemand die recht gaat doen aan het origineel, want het is vooral gebaseerd op nostalgische gevoelens en het oude team dat het gemaakt heeft bestaat niet meer. Bethesda is volgens mij een van de weinige studio's die wel recht zou kunnen doen aan de serie. Tuurlijk ze gaan het anders doen, maar verandering is niet per definitie slecht.
pi_44797731
O, ik moet er wel bij zeggen dat ik de eerste 2 delen helemaal niet ken
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 28 december 2006 @ 16:55:19 #7
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_44797826
quote:
Op donderdag 28 december 2006 16:47 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Dit is het eeuwige probleem van de Fallout fan. Er is niemand die recht gaat doen aan het origineel, want het is vooral gebaseerd op nostalgische gevoelens en het oude team dat het gemaakt heeft bestaat niet meer. Bethesda is volgens mij een van de weinige studio's die wel recht zou kunnen doen aan de serie. Tuurlijk ze gaan het anders doen, maar verandering is niet per definitie slecht.
Tuurlijk is verandering niet slecht, maar goed je weet hoe dat tegenwoordig gaat, met games die zulk verschrikkelijke hoge verwachtingen hebben, MOET het haast wel slechter worden, aangezien iedereen die 'ouwe' gewend zijn.
Maar goed, ik kan natuurlijk ook totaal niet daar over oordelen want ik heb nog geen screens gezien of enige info gehoord.

Bij Oblivion hebben ze het ook over een IETWAT andere boeg gegooid, waar de 'echte' fans ook goed konden merken wat dat was, en niet echt blij waren, je kon namelijk alles worden wat je wou (nouja de echte gamers dan, zover ben ik niet eens gekomen) en waren de dungeons wél altijd nieuw, maar vaak eentonig.... Plus natuurlijk de verstelbare moeilijkheid en de level scaling die net iets té is...

Maar goed ik kan mij nog herinneren dat fallout ook wel een moeilijkheids knop had!
  Eindredactie Games donderdag 28 december 2006 @ 17:07:53 #8
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_44798152
Fallout-veteraan meldt*

Ik zat laatst even weer te kijken op Duckandcover.cx, kwam onder andere dit tegen. Wat een lolbroeken en dan die "box art" ook: lol.

"aardige" discussie over hoe het nieuwe deel eruit moet komen te zien: hier.

Ik ben zelf een behoorlijke fallout-junk geweest, heb er zeker een aantal jaar van genoten en zelfs nu nog af en toe de neiging om het spel opnieuw te installeren. Ik zou 't zeer vet vinden als F3 echt succesvol gereleased wordt, but I won't hold my breath. Het feit dat de press release door Bethesda in 2004 het laatste "nieuws" is van hun kant (op wat interviews na misschien) helpt ook niet echt.

Oh en Rick, doe es wat meer moeite steken in je OP
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_44798298
tvp
pi_44800263
Naar wat ik gelezen heb (en nog wel eens lees op No Mutants Allowed) schijnen ze iig wel recht aan te willen doen aan de "echte Fallout fans" dus ik vermoed dat ze niet gaan afwijken van Isometrisch en er sowieso een vorm van Turn Based Combat in laten zitten. Dus dat hopen we dan maar want als ze er net als met Oblivion een "dumbed down" versie van gaan maken is de serie ECHT dood

EDIT:
Ik ben overigens niet tegen First Person of Real-Time Combat zolang ze het maar op de goede manier uitvoeren. (het moet geen FPS met Fallout invloeden worden...)

[ Bericht 17% gewijzigd door MazeMouse op 28-12-2006 18:29:45 ]
*piep*
  Eindredactie Games donderdag 28 december 2006 @ 18:34:06 #11
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_44800640
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:20 schreef MazeMouse het volgende:
Naar wat ik gelezen heb (en nog wel eens lees op No Mutants Allowed) schijnen ze iig wel recht aan te willen doen aan de "echte Fallout fans" dus ik vermoed dat ze niet gaan afwijken van Isometrisch en er sowieso een vorm van Turn Based Combat in laten zitten. Dus dat hopen we dan maar want als ze er net als met Oblivion een "dumbed down" versie van gaan maken is de serie ECHT dood
Inderdaad, ze hebben overigens ook beloofd om het S.P.E.C.I.A.L.-systeem te bewaren .

Ik heb op NMA ook de interviews gelezen en inderdaad het meeste van wat ik lees is dat ze wel trouw willen blijven aan de oude stijl. Het zal uiteraard onmogelijk zijn om de game precies hetzelfde te houden, maar wat voor mij het belangrijkst is is de sfeer en de elementen die TS al noemde in de OP.
quote:
EDIT:
Ik ben overigens niet tegen First Person of Real-Time Combat zolang ze het maar op de goede manier uitvoeren. (het moet geen FPS met Fallout invloeden worden...)
Dat dus. Ik heb niet heel veel vertrouwen in de overschakeling naar FPS trouwens.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  donderdag 28 december 2006 @ 19:39:44 #12
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_44802769
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:20 schreef MazeMouse het volgende:

dus ik vermoed dat ze niet gaan afwijken van Isometrisch en er sowieso een vorm van Turn Based Combat in laten zitten.

Als ze turn based eruit gaan doen, kan je net zo goed van een schaakspel een reactie spel maken.

En als ze FPS etc. gaan doen.... wtf, je gaat toch ook niet van Unreal Tournament ineens een schaakspel in 3rde persoons view maken?
pi_44807743
En trouwens, wie zegt dat Turn-Based en Isometric-View niet meer van deze tijd zijn verwijs ik meteen even door naar het grote succes van Neverwinter Nights en Neverwinter NIghts2...
Wel degelijk turn based door het "rounds and turns" systeem met als enige verschil dat iedereen in een round tegelijk zet ipv omstebeurt maar in het oude BG systeem was een optie dat je na iedere ronde automatisch pauzeerde.

Dus in een nutshell, turn based combat, SPECIAL en een vorm van third-person/isometric viewing is eigenlijk alles wat Fallout maakt (oke, vet verhaal en ultieme humor ook)
Dus misschien moet bethesda eens een schuin oogje naar de Aurora-engine werpen en daar de bruikbare dingen van stele.... eeeeh, lenen

EDIT:
Het combat systeem van WoW is real-time maar ook verre van het twitchgaming principe dat jij omschrijft
En in het Morrowind/Oblivion combat systeem heb ik ook nooit problemen met reactietijd gehad... nadeel is alleen dat de Morrowind/Oblivion combat gewoon uberhaupt kut is en die van WoW niet echt toepasbaar lijkt op de Fallout-combat
Maar er zijn dus wel degelijk real-time mogelijkheden die niet perse betekenen dat je ineens midden in een UT of Quake match terecht komt
*piep*
  vrijdag 29 december 2006 @ 16:01:38 #14
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_44828545
Ja maar.......maar.......*huilt*

ik word poepziek van al die lompe spelletjes zoals WoW waar ik in een balkje moet gaan aflezen terwijl het 'real-time' is hoeveel damage ik doe. Ik wil gewoon tactisch en in alle rust mijn keuzes maken, en niet met dat D&D gedoe wat elke (MMO)RPG heeft.

*naja niet ELKE dan hihhihihihiihi
  zaterdag 12 mei 2007 @ 14:35:57 #15
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_49299815
*kick *

Liam Neeson in Fallout 3
Fallout role written with Neeson in mind.
by Rob Burman, IGN UK
Click here to find out more!

UK, May 8, 2007 - Bethesda Softworks has revealed that world-famous actor Liam Neeson has signed up for a major role in Fallout 3 and will appear prominently throughout the entire game.

Speaking about his role in the upcoming post-apocalyptic title, Neeson said: "It's been a pleasure bringing the father to life and working with the wonderfully talented people at Bethesda on Fallout 3. I hope the fans of the franchise and the game will be excited by the results."

Todd Howard, executive producer of Fallout 3 said the role of the father was written with Neeson in mind and he "provides a dramatic tone for the entire game". He also added that Liam is "absolutely amazing to work with".

Bethesda has a strong history of signing famous actors for its games. Both Patrick Stewart and Sean Bean provided voices for Elder Scrolls IV: Oblivion.

---------------
Verder staat er een site online dat er over 24 dagen een teaser uit komt

http://fallout.bethsoft.com/
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  zaterdag 12 mei 2007 @ 14:45:43 #16
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_49300009
ik ben wel benieuwd eilk, Fallout 2 is een van mn favo spellen, en ik hoop dus ook echt dat het de trend daarvan doorzet.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 16:06:02 #17
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_49301846
Wat wel zeer verkeeeeeeenkerd is, is dat ik nu een dikke bug heb die ik veels te laat gezien heb met fallout 2.

In san fransisco heb je 2 van die martial artists, The Dragon en Lo Pan, ik ben daar zeer vroeg heen gegaan, en heb toen een bug geactiveerd dat lo pan in de ring blijft staan, en ik hem dus niet meer kan uitdagen
Nu moet ik zowat een savegame van een half jaar geleden (ingame) reloaden
pi_49303289
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 16:06 schreef RickoKun het volgende:
Wat wel zeer verkeeeeeeenkerd is, is dat ik nu een dikke bug heb die ik veels te laat gezien heb met fallout 2.

In san fransisco heb je 2 van die martial artists, The Dragon en Lo Pan, ik ben daar zeer vroeg heen gegaan, en heb toen een bug geactiveerd dat lo pan in de ring blijft staan, en ik hem dus niet meer kan uitdagen
Nu moet ik zowat een savegame van een half jaar geleden (ingame) reloaden
Fallout 2 zat helaas tjokvol bugs. Kan me nog herinneren dat ik bezig was met een missie, in totaal toch zeker 3/4 uur over gedaan. Om de missie te 'completen' moest ik met iemand in de stad praten maar die negeerde me gewoon, en er was geen nieuwe conversation optie.

En toch vond ik het een prachtige game. Was borderline perfect geweest zonder al die (quest) bugs...
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  zondag 13 mei 2007 @ 17:13:41 #19
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_49336134
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 16:55 schreef Richardfun het volgende:

[..]

Fallout 2 zat helaas tjokvol bugs. Kan me nog herinneren dat ik bezig was met een missie, in totaal toch zeker 3/4 uur over gedaan. Om de missie te 'completen' moest ik met iemand in de stad praten maar die negeerde me gewoon, en er was geen nieuwe conversation optie.

En toch vond ik het een prachtige game. Was borderline perfect geweest zonder al die (quest) bugs...
ik durf te wedden dat elke isometrische RPG met veel (random) sidequests enorm veel bugs bevat, ik ben er iig tot nu toe geen tegengekomen die vrij was van vervelende bugs iig.
  maandag 14 mei 2007 @ 09:40:53 #20
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_49354082
Het schijnt dat dit artwork is voor de komende Fallout 3. Het is echter niet bevestigd, maar de look & feel lijkt wel heel erg op die van Fallout

bron: http://www.bethsoft.com/bgsforums/index.php?showtopic=695154
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_49354772
Artwork zegt helaas zo weinig. Ik hoop toch nog steeds vurig dat het niet first person wordt....
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  maandag 14 mei 2007 @ 14:15:07 #22
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_49363329
22 DAGEN@! !1o13ehowad
  maandag 14 mei 2007 @ 15:59:31 #23
13851 overhyped
Stop the hype
pi_49368022
Tja: Off: Oblivion with guns: ook leuk, maar geen fallout: of briljant... tja, ik kan in elk geval niet wachten
Want ik ben HYPER dan HYPER dan HYPER dan HYPE! Overhyped voor als je dat niet begrijpt
  dinsdag 15 mei 2007 @ 12:30:34 #24
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_49397046
Als dat gebeurd dan word die bethesda hard afgemaakt door al die die hard fans !
  dinsdag 15 mei 2007 @ 12:59:29 #25
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_49398008
Misschien handig om erbij te vermelden de fallout site met countdown: http://fallout.bethsoft.com/index.html
quote:
Bethesda Softworks® is pleased to announce that highly acclaimed international actor Liam Neeson will lead the cast providing voice work in Fallout 3
quote:
Fallout 2 was rated 15+ (not for immature audience) - will this trend continue with Fallout 3?
Pete Hines: It's going to be a mature game, that's always been the plan.

While I was overjoyed to hear that Fallout 3 is being given a second lease on life, I am curious about your target ESRB rating. Many gamers still remember that Morrowind was developed as a Teen rated sequel to a historically Mature series, and there is a growing concern that you may do the same to Fallout. Considering that the Fallout franchise has been mature themed in the extreme, what are currently your plans for the game as far as content (ESRB) is concerned?
Pete Hines: Right now we aren't prepared to talk about specifics. I wouldn't worry about the ESRB thing.

So is it safe to say that we can count on the more mature elements remaining intact?
Pete Hines: I would hope so. We don't plan to strip out important elements that made Fallout what it is. We want to remain true to the experience that made Fallout, well, Fallout.
ARTWORK:

btw moet het topic niet multi zijn? (xbox 360)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')