Alcohol nuttigen in het openbaar is inderdaad niet toegestaanquote:Op donderdag 28 december 2006 18:37 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Is alcohol nuttigen in het openbaar is toch overal niet toegestaan?
Ik dacht dat alleen openbare dronkenschap algemeen strafbaar is. Lijkt me ook dat niet voor niets een alcoholverbod in een APV wordt opgenomen.quote:Op donderdag 28 december 2006 18:37 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Is alcohol nuttigen in het openbaar is toch overal niet toegestaan?
Staat er niet een bord voor je hoofd?quote:Op donderdag 28 december 2006 18:45 schreef NeoTribalist het volgende:
Er stond geen bord, er staat nog steeds geen bord daar.
Er hoeft ook geen bord te staan omdat je gewoon in het openbaar geen alcohol of drugs mag nuttigenquote:Op donderdag 28 december 2006 18:45 schreef NeoTribalist het volgende:
Dat laatste wordt (of werd) wel de hand mee gelicht hoor.quote:Op donderdag 28 december 2006 18:36 schreef opgebaarde het volgende:
Mij is allang bekend dat je eigenlijk niet in het openbaar alcoholische versnaperingen mag nuttigen, net zoals een blow roken
Bij een stoplicht staat ook geen bord dat je niet door het rood mag rijdenquote:Op donderdag 28 december 2006 18:45 schreef NeoTribalist het volgende:
Ik kan zo snel geen algemeen wetsartikel vinden dat dat verbiedt. Heb je misschien een wetsartikel voor me?quote:Op donderdag 28 december 2006 18:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er hoeft ook geen bord te staan omdat je gewoon in het openbaar geen alcohol of drugs mag nuttigen
wetboek van strafrecht artikele 28 lid bquote:Op donderdag 28 december 2006 18:48 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik kan zo snel geen algemeen wetsartikel vinden dat dat verbiedt. Heb je misschien een wetsartikel voor me?
Dat artikel bestaat niet eens. Ga een lemming verkloten.quote:Op donderdag 28 december 2006 18:50 schreef postmortum het volgende:
[..]
wetboek van strafrecht artikele 28 lid b
Hmm...quote:Op donderdag 28 december 2006 18:48 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik kan zo snel geen algemeen wetsartikel vinden dat dat verbiedt. Heb je misschien een wetsartikel voor me?
Klikkerdeklikquote:Onder de 18 geen alcohol meer op straat
De minster stelt in zijn brief aan de Tweede Kamer dat hij meer maatregelen wil introduceren om met name de handhaving van de Drank- en Horecawet te verbeteren. Hij noemt hiertoe twee concrete mogelijkheden. De eerste is het uitbreiden van het aantal toezichthouders op de Drank- en Horecawet. De tweede is het strafbaar stellen van jongeren onder de 18 jaar die in het openbaar alcohol voorhanden hebben. Doel van deze maatregelen is het alcoholgebruik door jongeren onder de 18 jaar terug te dringen, met name op openbare plekken zoals parken, pleinen en andere hangplekken
zeg mijn kwaliteitslemming is gelotenquote:Op donderdag 28 december 2006 18:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat artikel bestaat niet eens. Ga een lemming verkloten.
Bron PvdA sitequote:Mag je alcohol in het openbaar drinken?
Ja, je mag in het openbaar drinken. Het is echter wel verboden om in het openbaar dronken te zijn.
Die kwam ik ook tegen, maar ook deze link: http://www.om.nl/boetebase/drank_horeca/aangebroken_fles/quote:Op donderdag 28 december 2006 18:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bron PvdA site
TS, was je toen onder de 18 jaar toevallig?
Ik weet het niet meer, ik heb meerdere situaties meegemaakt en in al die situaties mocht er in het openbaar niet gedronken of geblowd worden volgens de woutenquote:Op donderdag 28 december 2006 22:18 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Die kwam ik ook tegen, maar ook deze link: http://www.om.nl/boetebase/drank_horeca/aangebroken_fles/
50 euro boete voor het bij je hebben van een aangebroken fles alcohol.
Lamme hond. Kon je je bed weer is niet uit komen.quote:Op donderdag 28 december 2006 13:03 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
Jawel, maar waarom moet ik daarvoor voor de rechter![]()
Protest kan niet meer, ik heb de brief pas na 10 dagen opgehaald bij het postkantoor
dat laatste horen ze dan te melden aan de "verdachte", en het hoort dan ook op de dagvaarding te staan. Niet het geval dus, procedurefout?quote:Op vrijdag 29 december 2006 21:57 schreef IBAZ het volgende:
TS zal wel een grote bek opgezet hebben tegen de agenten.
Deze hebben hem gesommeerd om het een of ander te doen of na te laten. Hij heeft zich daar tegen verzet.
1. proces verbaal voor het drinken : 60 euro boete, reeds voldaan.
2. proces verbaal voor het niet opvolgen van een aanwijzing van de politie. Melden bij de officier van justitie.
Twee aparte zaken.
Ik ben met ze in discussie gegaan, dit heb ik al eerder aangegeven in het topic. Met iemand in discussie gaan betekend niet meteen "een grote bek hebben". Ik ben gewoon in de auto gestapt toen ze me dit vroeger, wel eerst gevraagd waarom natuurlijk.quote:Op vrijdag 29 december 2006 22:02 schreef IBAZ het volgende:
Heb je je vervelend gedragen en niet direct gedaan wat de agenten vroegen? Je mag twee keer eigenwijs zijn, de derde keer ben je gearresteerd wegens verzet.
Wat vond je moeder hier allemaal van eigenlijk?quote:Op vrijdag 29 december 2006 23:34 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
Ik ben met ze in discussie gegaan, dit heb ik al eerder aangegeven in het topic. Met iemand in discussie gaan betekend niet meteen "een grote bek hebben". Ik ben gewoon in de auto gestapt toen ze me dit vroeger, wel eerst gevraagd waarom natuurlijk.
mwah, niks eigenlijkquote:Op zaterdag 30 december 2006 00:18 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Wat vond je moeder hier allemaal van eigenlijk?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |