abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44791797
When something drops I'm like:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
  donderdag 28 december 2006 @ 13:59:54 #28
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_44791924
quote:
Op donderdag 28 december 2006 13:45 schreef Seneca het volgende:

[..]

En wat is 0 dan?
Dat is het voordeel van positionele systemen, het besef dat 0 niet "niets" is. Een 0-besef en een positionele getal-notatie zijn nauw met elkaar verbonden.

In een systeem als het beschreven unaire is alleen het onbreken van 1-tjes een indicatie dat 0 bedoeld wordt. Wil je 0 kunnen noteren, dan moet je dus al iets van een indicator hebben "hier volgt een unair getal", waarbij die indicator zonder volgende 1-tjes van een 0 impliceert.

Historisch zie je dat in culturen die dit soort notaties/talstelsels gebruiken (en het Romeinse systeem is niet meer dan een minieme verbetering op het unaire systeem), het 0-besef nog ontbreekt.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_44792116
quote:
Op donderdag 28 december 2006 13:59 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Verhaal
Dude, haha, m'n hoofd
When something drops I'm like:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_44796922
quote:
Op donderdag 28 december 2006 13:55 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:

[..]

het is fucking in het fries west vlaams

ik dacht dat een grapjas zich als kleuter voordeed en eventjes een hoofdrekenen wiki heeft gedaan.
pi_44809576
Ik had ook een beetje moeite met dit onderwerp en dankzij dit topic weet ik nu hoe ik gemakkelijk van hex naar dec kan rekenen.
Maar wat is nu een gemakkelijke manier om van decimaal naar hexadecimaal te rekenen?
pi_44809737
Snel door 16 leren delen...
Da gao nie nou!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')