abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 juni 2007 @ 02:13:11 #201
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_50845304
Oh ja, en aangezien de meesten hier hun huurauto d'r bij plaatsen, hier dan ook nog mijn roestbak die ik daar heb gehad. (geen huurauto dus)


If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_50900279
Mensen die de aankomende maanden naar San Francisco afreizen en van dance muziek houden moeten wat hollandse trots bezoeken. Ik ga daar altijd naar een club die Ruby Skye heet. ( www.rubyskye.com ).
Aankomende vrijdag 29 juni treedt Ferry Corsten op.
Dan op zondag 15 juli komt Armin van Buuren op de koffie en op 27 juli treedt tiesto op in een groot auditorium (mijn vriendin had daar haar diploma-uitreiking). Ook via Ruby Skye dus.
Mijn ervaring is dat het echt heel gaaf is om deze lui in Ruby Skye te zien optreden. Ik heb Tiesto daar eerder gezien. En anders dan hier komt er niet zo'n massaal publiek op af dus je kunt gewoon van erg dichtbij bekijken (een paar meter) hoe die lui nu eigenlijk draaien. Dus mocht je er van houden en je bent in SF op die data, doe er je voordeel mee.
pi_50901564
klinkt goed apache4u. Ben alleen pas de 28ste in Los angeles,om ik denk een week later pas in SF te zijn. Nog meer dj's die komen in augustus?
pi_50902641
op de site staat de hele planning. Er komen daar best wat bekende namen. Ik heb alleen de nederlanders genoemd
pi_50906657
thanks, site gemist hahaha.
pi_51084046
heb nog een vraagje alcohol is best prijzig daar toch? dus nu wil ik op schiphol eigenlijk een fles meenemen, of is dit af te raden(in het kader van verboden vloeistoffen aan boord)? kunnen ze hier in amerika moeilijk over doen?
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_51084314
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 09:08 schreef Proper_fucked het volgende:
heb nog een vraagje alcohol is best prijzig daar toch? dus nu wil ik op schiphol eigenlijk een fles meenemen, of is dit af te raden(in het kader van verboden vloeistoffen aan boord)? kunnen ze hier in amerika moeilijk over doen?
Alcohol is niet echt prijzig , maar vooral lastig verkrijgbaar (in speciale liquor stores).

Als je een fles koopt op Schiphol, krijg je 'm ingeseald mee, en kun pas in Amerika gaan drinken.
pi_51084426
Het rare van Amerika vind ik dan dat het meeste bier light is, er zit weinig alcohol in, zelf lust ik verder alleen wijn (wat daar dus wel duurder is, vooral in restaurants).

En dan heb je na de light- biertjes de keuze uit sterke drank. Meteen zo'n overgang.

Maar weet iemand waarom ze in Amerika bijna geen 'gewoon' bier hebben?
pi_51084637
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 09:24 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Alcohol is niet echt prijzig , maar vooral lastig verkrijgbaar (in speciale liquor stores).

Als je een fles koopt op Schiphol, krijg je 'm ingeseald mee, en kun pas in Amerika gaan drinken.
ingesealed is niet zo'n probleem, wou toch niet gaan drinken in het vliegtuig. maar wat kost een fes bacardi bijv.?
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_51084963
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 09:40 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

ingesealed is niet zo'n probleem, wou toch niet gaan drinken in het vliegtuig. maar wat kost een fes bacardi bijv.?
Prijzen zijn daar niet hoger dan ze hier zijn.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 10:41:32 #211
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51086035
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 09:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar weet iemand waarom ze in Amerika bijna geen 'gewoon' bier hebben?
Ligt er maar net aan waar je komt. In de kroeg waar ik wel eens kom hebben ze 20 bieren op tap, en 20 bieren op fles, waaronder een flink aantal hele lekkere!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_51086141
Ik vond Sierra Nevada lekker
pi_51096252
Hoe zinvol is de aanschaf van een internationaal rijbewijs. Is het echt nodig als je een auto wilt huren?

En hoe zit het met sigaretten, ik weet dat het in Californië een (dood)zonde is maar hoe duur zijn sigaretten of moet ik een voorraad meenemen of natuurlijk stoppen .
pi_51096546
Sigaretten ben ik ook wel benieuwd naar.
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
  dinsdag 3 juli 2007 @ 16:00:38 #215
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51096836
Sigaretten kosten zo ongeveer $5 per pakje van 20 in California, maar je kan het hier en daar goedkoper krijgen. Er is geen vaste prijs. In hotels en toeristische gebieden zal het al snel tegen de $6 aan lopen, bij mij in de buurt zit een buurtwinkel die wel eens adverteert met $4.50 per pakje.

Internationaal rijbewijs is niet nodig als je huurt bij een grote, bekende huurmaatschappij. Deze zijn allemaal op de hoogte van de kenmerken van een Nederlands rijbewijs, en het Internationale rijbewijs is niet nodig. Het kan wel handig zijn als je van een onbekende, kleine organisatie huurt, of als je in Nebraska door de lokale Sherrif wordt aangehouden die nog nooit een Nederlands rijbewijs heeft gezien.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 3 juli 2007 @ 16:06:07 #216
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51097015
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 09:24 schreef DutchTrain het volgende:
Alcohol is niet echt prijzig , maar vooral lastig verkrijgbaar (in speciale liquor stores).
Lastig verkrijgbaar? Ik kan hier de 24/7 supermarkt binnenstappen, en mijn hele kar volladen met Vodka als ik wil, je hoeft echt niet naar een speciale liquor store. Althans, niet in California, in sommige andere staten wel. En het is inderdaad goedkoper dan in Nederland.

Je moet alleen 21 zijn, dat is het enige "lastige" wat er bij komt kijken. Ik ben 33, en heb me jaren geleden voor het laatst moeten legimenteren om alcohol te kopen. Zo "lastig" is het allemaal niet, qua beschikbaarheid is het zelfs makkelijker dan in Nederland, want je kunt hier om 02:00 nog wel ergens terecht voor een fles tequilla.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_51097153
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 16:00 schreef maartena het volgende:
Sigaretten kosten zo ongeveer $5 per pakje van 20 in California, maar je kan het hier en daar goedkoper krijgen. Er is geen vaste prijs. In hotels en toeristische gebieden zal het al snel tegen de $6 aan lopen, bij mij in de buurt zit een buurtwinkel die wel eens adverteert met $4.50 per pakje.
Ooooh dat valt dan reuze mee. Goedkoper dan hier. Ik dacht aan astronomisch hoge bedragen .
quote:
Internationaal rijbewijs is niet nodig als je huurt bij een grote, bekende huurmaatschappij. Deze zijn allemaal op de hoogte van de kenmerken van een Nederlands rijbewijs, en het Internationale rijbewijs is niet nodig. Het kan wel handig zijn als je van een onbekende, kleine organisatie huurt, of als je in Nebraska door de lokale Sherrif wordt aangehouden die nog nooit een Nederlands rijbewijs heeft gezien.
What seems to be the officer problem?
Op het nieuwe rijbewijs staat sowieso ook al in het Engels Driver´s licence en in Nebraska kom ik niet .
Bedankt voor de info.
pi_51097158
Nou, wij naar de supermarkt in San Francisco om een sixpack bier te halen, we hadden onze paspoorten niet bij ons en kregen het niet mee hoor.

En buiten op straat in de goot lagen de zwervers crack en wiet te roken. Oh, wat een hypocriete bende.
Dat vind ik dus een nadeel van de VS.
pi_51097288
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:45 schreef MrX1982 het volgende:
Hoe zinvol is de aanschaf van een internationaal rijbewijs. Is het echt nodig als je een auto wilt huren?

En hoe zit het met sigaretten, ik weet dat het in Californië een (dood)zonde is maar hoe duur zijn sigaretten of moet ik een voorraad meenemen of natuurlijk stoppen .
In Californie zat best nog wat 'tax' op de sigaretten, weet het niet meer precies maar de prijzen waren niet veel lager dan ze hier zijn.
Vond de pakjes sigaretten in Utah en Colorado goedkoper, benzine ook trouwens. Californie is een wat duurdere staat.

En roken is idd een doodzonde, je mag zelfs niet op een terras roken, op het balkon van je hotel of in een park. Maar er zijn toch best nog veel Amerikanen die roken hoor, zeker jongeren, als je erop let zie je het wel.
pi_51097646
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 16:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
In Californie zat best nog wat 'tax' op de sigaretten, weet het niet meer precies maar de prijzen waren niet veel lager dan ze hier zijn.
Vond de pakjes sigaretten in Utah en Colorado goedkoper, benzine ook trouwens. Californie is een wat duurdere staat.
DatCalifornië een duurdere staat is dat wist ik al wel maar het valt opzich nog mee. Of dat komt misschien omdat hier alles zo duur is.
quote:
En roken is idd een doodzonde, je mag zelfs niet op een terras roken, op het balkon van je hotel of in een park. Maar er zijn toch best nog veel Amerikanen die roken hoor, zeker jongeren, als je erop let zie je het wel.
Dat is wel streng. Ergens is het wel te begrijpen alleen voor een roker is het minder fijn. Aan de andere kant dat mag de pret niet drukken .
pi_51097863
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 16:21 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

DatCalifornië een duurdere staat is dat wist ik al wel maar het valt opzich nog mee. Of dat komt misschien omdat hier alles zo duur is.
[..]

Dat is wel streng. Ergens is het wel te begrijpen alleen voor een roker is het minder fijn. Aan de andere kant dat mag de pret niet drukken .
Het is daar vergelijkbaar met hier ja.

En dat je bijna nergens mag roken mag de pret niet drukken nee- heb de hele vakantie misschien 2-3 sigaretten per dag gerookt. Je kunt beter weinig roken dan veel.

Wel veel fastfood-troep gegeten daar. Elke dag uit eten werd anders een beetje te duur.
Als we nog eens gaan gaan we mooi met een tent ofzo, lekker barbequen.
pi_51100491
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 16:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het is daar vergelijkbaar met hier ja.

En dat je bijna nergens mag roken mag de pret niet drukken nee- heb de hele vakantie misschien 2-3 sigaretten per dag gerookt. Je kunt beter weinig roken dan veel.
Precies. Als je de hele tijd bezig bent met leuke dingen is de behoefte om te roken minder. Je hebt er simpelweg geen tijd voor .
quote:
Wel veel fastfood-troep gegeten daar. Elke dag uit eten werd anders een beetje te duur.
Als we nog eens gaan gaan we mooi met een tent ofzo, lekker barbequen.
Ja je zit al snel in een fastfood keten. Die dingen zijn overal in alle soorten en maten en het is vrij goedkoop. Ik denk dat ik er regelmatig te vinden ben.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 19:18:50 #223
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51103640
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 16:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
En roken is idd een doodzonde, je mag zelfs niet op een terras roken, op het balkon van je hotel of in een park. Maar er zijn toch best nog veel Amerikanen die roken hoor, zeker jongeren, als je erop let zie je het wel.
Sinds het rookverbod in de horeca zijn wel 18% van de rokers gestopt. Kan natuurlijk ook deels te maken hebben met de realisatie dat het slecht is natuurlijk, maar in vergelijking met staten waar het rookverbod nog niet van kracht was was het een stuk hoger. In New York zijn van 2004-2006 overigens vergelijkbare resultaten gemeten, dus het heeft sowieso wel een positief effect dat rookverbod.

Rokers zijn er natuurlijk nog voldoende, inclusief moeders met kinderen die gewoon stug thuis door blijven roken, of in de auto met kinderen achterin gewoon stug door blijven roken..... Je moet dan niet echt veel van je kinderen houden denk ik dan. Maar ik denk dat dat gedrag ook niet typisch Amerikaans is verder, het viel me alleen meer op hier.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 3 juli 2007 @ 19:25:09 #224
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51103904
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 16:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nou, wij naar de supermarkt in San Francisco om een sixpack bier te halen, we hadden onze paspoorten niet bij ons en kregen het niet mee hoor.
Zie het als een compliment dat je nog in je "jonge 20" wordt geschat. Men vraagt hier ook om ID, alleen heb ik er met mijn 33 vrijwel nooit last van. Als je wat ouder wordt garandeer ik je dat je gewoon met alcohol de straat op kunt.
quote:
En buiten op straat in de goot lagen de zwervers crack en wiet te roken. Oh, wat een hypocriete bende.
Dat vind ik dus een nadeel van de VS.
Maar dat zie je in Amsterdam achter het Centraal Station of op de Wallen ook. Verslaafden en daklozen heb je overal, alhoewel het in San Francisco wel een groter probleem is dan in Amsterdam..... maar ja, in Nederland heb je natuurlijk nog zoiets als bijstand.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_51110833
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 19:25 schreef maartena het volgende:

[..]

Zie het als een compliment dat je nog in je "jonge 20" wordt geschat. Men vraagt hier ook om ID, alleen heb ik er met mijn 33 vrijwel nooit last van. Als je wat ouder wordt garandeer ik je dat je gewoon met alcohol de straat op kunt.
[..]

Maar dat zie je in Amsterdam achter het Centraal Station of op de Wallen ook. Verslaafden en daklozen heb je overal, alhoewel het in San Francisco wel een groter probleem is dan in Amsterdam..... maar ja, in Nederland heb je natuurlijk nog zoiets als bijstand.
Het aantal zwervers in SF is echt niet te vergelijken met Amsterdam hoor. Typ voor de gein maar eens San fracisco + zwervers in op google.
  ESF Reporter dinsdag 3 juli 2007 @ 22:30:02 #226
87554 Cee
Welluk?
pi_51111499
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 22:13 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Het aantal zwervers in SF is echt niet te vergelijken met Amsterdam hoor. Typ voor de gein maar eens San fracisco + zwervers in op google.
omg ik google, kom op een youtube link en ja hoor, deze vent heeft destijds m'n reisgenote nog erg laten schrikken!
http://www.youtube.com/watch?v=JKfNoWEhEMc
Ik kwam niet meer bij, had 'm gelukkig vantevoren al zien zitten achter z'n struikjes.
pi_51121222
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 22:30 schreef Cee het volgende:

[..]

omg ik google, kom op een youtube link en ja hoor, deze vent heeft destijds m'n reisgenote nog erg laten schrikken!
http://www.youtube.com/watch?v=JKfNoWEhEMc
Ik kwam niet meer bij, had 'm gelukkig vantevoren al zien zitten achter z'n struikjes.
Ja, die had me ook laten schrikken.

Maar er daarna wel geld voor vragen, ja dag.

Ik betaal niet om me te laten schrikken.
pi_51122146
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 10:10 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, die had me ook laten schrikken.

Maar er daarna wel geld voor vragen, ja dag.

Ik betaal niet om me te laten schrikken.
whahaha! ik zal hem laten schrikken in augustus! mafkees
pi_51124779
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 22:30 schreef Cee het volgende:

[..]

omg ik google, kom op een youtube link en ja hoor, deze vent heeft destijds m'n reisgenote nog erg laten schrikken!
http://www.youtube.com/watch?v=JKfNoWEhEMc
Ik kwam niet meer bij, had 'm gelukkig vantevoren al zien zitten achter z'n struikjes.
OMG ik vind 'm leuk. Mensen lopen alleen daarna zo door dat ze niets meer geven
  ESF Reporter woensdag 4 juli 2007 @ 20:31:04 #230
87554 Cee
Welluk?
pi_51144004
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 10:43 schreef nelisb het volgende:

[..]

whahaha! ik zal hem laten schrikken in augustus! mafkees


Heb de link vanochtend nog even naar m'n vriendin gestuurd, die moest er weer kostelijk om lachen om die malloot. Hij heeft zelfs z'n eigen Wikipedia pagina!.
pi_51147861
Cool man, zelfs een eigen wikipedia!
  donderdag 5 juli 2007 @ 00:20:01 #232
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_51153095
Jappen en Chinezen schrikken het beste van hem. Die hebben echt niks door. Die vent is echt een van de beste zwervers ooit. Zelfs beter dan de blokfluiter op Utrecht CS...

Happy 4th of July aan Vampier en Maartena. Wou dat ik erbij was...
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_51157716
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 20:31 schreef Cee het volgende:

[..]



Heb de link vanochtend nog even naar m'n vriendin gestuurd, die moest er weer kostelijk om lachen om die malloot. Hij heeft zelfs z'n eigen Wikipedia pagina!.
Jee, wordt je dan niet moe van jezelf?

Nou ja, vent zal wel niet helemaal in orde zijn, zoals zoveel daar. Klap van de mallemolen gehad.
  donderdag 5 juli 2007 @ 13:19:20 #234
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_51164853
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 09:04 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Jee, wordt je dan niet moe van jezelf?

Nou ja, vent zal wel niet helemaal in orde zijn, zoals zoveel daar. Klap van de mallemolen gehad.
hahaha ik zal goed opletten als ik erheen ga, nu durf ik niet eens meer langs een struikgewas te lopen....
En dat kan zomaar.....?
  ESF Reporter donderdag 5 juli 2007 @ 23:04:45 #235
87554 Cee
Welluk?
pi_51184508
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:19 schreef Lienzz het volgende:

[..]

hahaha ik zal goed opletten als ik erheen ga, nu durf ik niet eens meer langs een struikgewas te lopen....
De plaats waar hij vaak 'rondhangt', is niet echt bezaaid met struiken dus hij valt redelijk op.
En ik denk dat ie voorlopig nog niet moe is van zichzelf want toen ik er voorbij liep had hij nog de grootste lol, zat ie zachtjes gniffelend achter z'n takjes "Hehehehehhhhh" en toen "Whoooo!", vriendin schrikt en "Hiiihihiiiiiiiiiii".

Oh, en dan had je er ook de zwerver bij de Visitors' Centre, waar we iedere dag voorbij kwamen, en iedere dag benaderde hij ons (en alle andere toeristen) met "Yo! Yo, hey, there's a map over there!"
"Yo! The Visitors' Centre, to your right! Yo, there's a map!"
pi_51186711
Kent hier iemand toevallig de site http://www.wired-destinations.com/

Daar staat namelijk een super voordelige prijs voor het Bonaventure hotel in Los Angeles. Nu spellen ze het op de site wired-destinations al verkeerd en ben ik redelijk sceptisch of het daadwerkelijk zo goedkoop is of dat er ergens een addertje onder het gras zit.
pi_51188016
Nog mensen die een leuk/ extreem waterpark kennen in Cali? Omgeving LA/ San Diego (in ieder geval niet richting SF)
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{˛
  vrijdag 6 juli 2007 @ 10:03:26 #238
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_51192484
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 00:06 schreef MrX1982 het volgende:
Kent hier iemand toevallig de site http://www.wired-destinations.com/

Daar staat namelijk een super voordelige prijs voor het Bonaventure hotel in Los Angeles. Nu spellen ze het op de site wired-destinations al verkeerd en ben ik redelijk sceptisch of het daadwerkelijk zo goedkoop is of dat er ergens een addertje onder het gras zit.
Zou gewoon via Expedia.com, Travelocity.com of hotels.com boeken. Ga wel naar de US kant van de site anders betaal je nog steeds teveel in euro's. Deze sites hebben vaak wel goeie deals.
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_51197520
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 00:54 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Nog mensen die een leuk/ extreem waterpark kennen in Cali? Omgeving LA/ San Diego (in ieder geval niet richting SF)
Bij LA zit een waterpark van Six Flags. Het pretpark heet Magic Mountains(aanrader!), weet even niet hoe dat waterpark heet, maar zit er naast.
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_51203222
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:00 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

Bij LA zit een waterpark van Six Flags. Het pretpark heet Magic Mountains(aanrader!), weet even niet hoe dat waterpark heet, maar zit er naast.
Wet 'n Wild ofzo?
pi_51228470
quote:
Een verzengende hittegolf in grote delen van de westelijke Verenigde Staten heeft eerste levens geëist. Volgens Amerikaanse media vrijdag kwam een 1-jarige jongen om het leven in Idaho nadat zijn moeder hem met 38 graden Celsius buitentemperatuur in de auto had laten zitten.

In Californië stierf een dakloze vrouw doordat het struikgewas waaronder ze was gaan liggen, vlam vatte door de hitte. In het toeristische Death Valley in Californië liep het kwik op tot boven de 50 graden en in Las Vegas liep de temperatuur op tot boven de 45 graden. Volgens Amerikaanse nieuwszenders zijn op tal van plaatsen in de getroffen regio's "koelingscentra" geopend waar burgers kunnen uitblazen in aangename temperaturen. Vorig jaar vielen er zeker 130 doden door een hittegolf in Californië.
Mensen die er nu zitten of nog gaan?


We hadden midden in Death Valley overnacht, gelukkig hebben we niet een maandje later geboekt!
pi_51229906
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 12:55 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Mensen die er nu zitten of nog gaan?


We hadden midden in Death Valley overnacht, gelukkig hebben we niet een maandje later geboekt!
Als het goed is ga ik naar Death Valley en Las Vegas. Lekker warm .
pi_51231731
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 12:55 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Mensen die er nu zitten of nog gaan?


We hadden midden in Death Valley overnacht, gelukkig hebben we niet een maandje later geboekt!
Ik vertrek 14 Juli naar Phoenix vervolgens een maand lang rondreis in het westen:)
pi_51233821
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 12:55 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Mensen die er nu zitten of nog gaan?


We hadden midden in Death Valley overnacht, gelukkig hebben we niet een maandje later geboekt!
Jeps, volgende week

Gaat lekker zweten worden dus
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_51234044
Ik ga over 23 dagen naar de US.... en tegen de 22ste augustus zijn we in Death Valley... dat wordt zwetuuuh!
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
pi_51251016
Hmmm, veel plezier allemaal!
pi_51254284
quote:
Op zondag 8 juli 2007 02:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hmmm, veel plezier allemaal!
Dat komt wel goed, je gaat er tenslotte heen voor de warmte
  donderdag 12 juli 2007 @ 15:00:10 #248
155616 Proximo
For god, king & country
pi_51395428
Mooi topic


Ik vertrek over een paar dagen naar californie, en we willen ook Hearst Castle bezoeken

Heeft iemand hier nog tips voor hotels o.i.d in de buurt van Hearst Castle? degene die ik kon vinden waren allemaal erg prijzig (+300$)
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  ESF Reporter donderdag 12 juli 2007 @ 15:18:22 #249
87554 Cee
Welluk?
pi_51396068
Heb destijds niet in Sam Simeon geslapen, m'n nicht is er pas geleden wel geweest en heeft daar een hotel gepakt. Niet prijzig en een goed hotel. Alleen weet ik de naam niet.

Maar Hearst Castle is in ieder geval .
We hadden tour 1 gedaan, da's de introductietour. Want je kunt onmogelijk alles bekijken zo groot is het, die man wist werkelijk waar niet waar hij z'n geld aan uit moest geven, een krankzinnige verzameling antiek en kunst en bladgoud op de vloer. Je weet niet wat je ziet!
pi_51396431
Ik had nog nooit van Hearst Castle gehoord, ik zit de eerste 2 nachten in Santa Barbara, zou het de moeite waard zijn om daarheen te rijden?
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  ESF Reporter donderdag 12 juli 2007 @ 18:50:09 #251
87554 Cee
Welluk?
pi_51402963
Ligt eraan, je moet er van houden. Ik zou even googlen naar die beste man William Randolph Hearst, dan weet je een beetje zijn achtergrond en hoe hij al dat geld vergaard heeft en waar hij z'n verzamelwoede van kunst en antiek vandaan haalt. Ken je de film 'Citizen Kane'? De hoofdpersoon is gebaseerd op meneer Hearst, natuurlijk wordt in de film bestempeld als een materialistische maniak maar op Hearst Castle wordt natuurlijk met geen woord gerept over Citizen Kane.

We reden vanuit Hearst Castle naar Santa Maria, en dat was zo'n 2 a 3 uur rijden. Weet even niet uit m'n hoofd of Santa Barbara zoveel verder weg ligt, maar je kunt 't uitrekenen, voor mij zou het de rit zeker waard zijn geweest!

Om even een voorproefje te geven, hier het bescheiden badje van Hearst

  vrijdag 13 juli 2007 @ 16:08:11 #252
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51433629
quote:
Op zondag 8 juli 2007 09:44 schreef ID-Tweak het volgende:
Dat komt wel goed, je gaat er tenslotte heen voor de warmte
Voor warmte kun je ook naar Zuid-Spanje. Volgens mij ga je om andere redenen naar California
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 13 juli 2007 @ 22:34:11 #253
151621 kookie_monster
En ik houd van koekjes..
pi_51445411
Ik zit er net als NY_Giant over te denken om volgend jaar zomer 3/4 weken een taalcursus te volgen in de VS, zit alleen nog te twijfelen tussen Los Angeles [Rodondo Beach, iemand meer info?], San Fransisco, Santa Barbara en San Diego. Ben er alleen nog niet uit welke stad het leukst is, voor deze periode, en voor Leute onder 18.

@NY_Giant: Ben jij er al uit welke stad je kiest en welke organisatie 'gebruik' jij? [Ik waarsch. EF]
@Lienzz: Er is weinig tot niets van The O.C. daadwerkelijk in Newport Beach gefilmd i.v.m. kosten en afstand tot LA. Voor locaties: www.seeing-stars.com/OC/

[ Bericht 0% gewijzigd door kookie_monster op 14-07-2007 10:19:26 ]
  zaterdag 14 juli 2007 @ 05:04:44 #254
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_51454333
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 16:08 schreef maartena het volgende:

[..]

Voor warmte kun je ook naar Zuid-Spanje. Volgens mij ga je om andere redenen naar California
Warmte? Welke warmte? (ik heb 12 gallon water binnengehaald)
Free people own guns! Slaves do not!
  zondag 15 juli 2007 @ 20:12:44 #255
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_51499555
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 05:04 schreef Vampier het volgende:

[..]

Warmte? Welke warmte? (ik heb 12 gallon water binnengehaald)
Is dat voor de bosbranden of om te drinken? In het geval van de 2e optie sta je nu zeker de hele dag te pissen?

Ik mis Newport/Laguna/Huntington Beach!!!!!!! Wil lekker weer, mooie stranden en lekker feesten!

Maartena en Vampier, hoe zijn jullie nou eigenlijk als eerste stap de VS in gekomen? Allebei met een Amerikaanse getrouwd, or what? Moet me toch eens gaan oriënteren als ik over een aantal jaartjes die kant op wil en vraag me af of het gaat opschieten met die loterij.
Denk dat het wel noord Cali (Sacramento area) wordt dan als het aan mij ligt.
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  zondag 15 juli 2007 @ 20:15:33 #256
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_51499655
ik ben hier gewoon illegaal
Free people own guns! Slaves do not!
  maandag 16 juli 2007 @ 10:29:55 #257
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_51514357
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:15 schreef Vampier het volgende:
ik ben hier gewoon illegaal
Mexicaan...
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_51515426
Pinche frijolero

Ik was ook in Hearst Castle geweest, was wel mooi om te zien ja al was vooral het zwembad het hoogtepunt.
pi_51529886
Ik ga een half jaar onderzoek doen aan de UCSD dus ook maar even een tvp.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  maandag 16 juli 2007 @ 18:49:36 #260
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51530129
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:12 schreef Pat-man het volgende:
Is dat voor de bosbranden of om te drinken?
12 Gallon voor een bosbrand.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 16 juli 2007 @ 18:51:45 #261
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51530212
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:12 schreef Pat-man het volgende:
Maartena en Vampier, hoe zijn jullie nou eigenlijk als eerste stap de VS in gekomen? Allebei met een Amerikaanse getrouwd, or what?
Yep. Kom ook eens kijken in KAA ( Kaaskoppen in het buitenland ) , daar heb ik ergens ook al mijn verhaal gepost. Ik ben intussen ook Amerikaans staatsburger geworden.... per 30 juli gaan de kosten verdomt veel OMHOOG voor visa en naturalisatie, dus als je echt concrete plannen hebt en geld wil besparen moet je het snel doen
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_51531193
Met hoeveel geld gaan die kosten OMHOOG dan?
  maandag 16 juli 2007 @ 20:25:22 #263
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51533518
quote:
Op maandag 16 juli 2007 19:17 schreef Smeich het volgende:
Met hoeveel geld gaan die kosten OMHOOG dan?
Zie hier voor alle nieuwe fees. De meeste zaken gaan met 25% tot 50% omhoog, sommige dingen kosten vanaf dan opeens het drievoudige, zoals bijv. een I-485 Adjustment of Status die gewoon even van $355 naar $1010 springt!

Naturalisatie gaat van $400 naar $625, en andere fees gaan ook allemaal omhoog. Immigreren naar de VS kost vanaf het einde van deze maand dus een flink tikkeltje meer.

Ook sinds een jaar of twee moet je voor bijna alles $65 aan "biometrics fees" betalen, voor vingeafdrukken en speciale foto's etc.... onderdeel van nieuwe maatregelen etc.

De enige kosten die ik nog heb is de $90 die ik elke 10 jaar moet neerleggen voor een paspoort, alhoewel ik verwacht dat het in 2016 (dan is mijn paspoort 10 jaar oud) wel weer een stuk duurder is
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_51533773

Leuker kunnen ze het niet maken daar...
  dinsdag 17 juli 2007 @ 11:16:18 #265
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_51551749
Onderstaande route willen wij gaan maken van 19 Oktober t/m 2 November

Kan iemand mij zeggen of dit te doen is?
We willen 2 nachten in SF blijven en 2 nachten in LA
En dat kan zomaar.....?
  dinsdag 17 juli 2007 @ 14:41:28 #266
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_51559012
quote:
Op maandag 16 juli 2007 20:25 schreef maartena het volgende:

[..]

Zie hier voor alle nieuwe fees. De meeste zaken gaan met 25% tot 50% omhoog, sommige dingen kosten vanaf dan opeens het drievoudige, zoals bijv. een I-485 Adjustment of Status die gewoon even van $355 naar $1010 springt!

Naturalisatie gaat van $400 naar $625, en andere fees gaan ook allemaal omhoog. Immigreren naar de VS kost vanaf het einde van deze maand dus een flink tikkeltje meer.

Ook sinds een jaar of twee moet je voor bijna alles $65 aan "biometrics fees" betalen, voor vingeafdrukken en speciale foto's etc.... onderdeel van nieuwe maatregelen etc.

De enige kosten die ik nog heb is de $90 die ik elke 10 jaar moet neerleggen voor een paspoort, alhoewel ik verwacht dat het in 2016 (dan is mijn paspoort 10 jaar oud) wel weer een stuk duurder is
Damn zeg. Dat is niet mis. Gaat nu helaas nog niet lukken allemaal. Moet eerst studie afmaken en dan nog geld sparen. Zie wel hoe duur het is als ik ga, het zal het zowiezo waard zijn .
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  dinsdag 17 juli 2007 @ 14:51:49 #267
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_51559289
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 11:16 schreef Lienzz het volgende:
Onderstaande route willen wij gaan maken van 19 Oktober t/m 2 November
[afbeelding]
Kan iemand mij zeggen of dit te doen is?
We willen 2 nachten in SF blijven en 2 nachten in LA
In 14 dagen? Dan moet je heel erg doorrijden. Wij hebben van Vegas naar San Diego naar LA naar San Francisco gedaan. Dat duurde 15 dagen en we hebben hier en daar een concessie moeten doen.

Jullie route is een stuk langer en gaat langs hele interessante plekken als Yosemite Park.

Ik denk niet dat je het gaat redden.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  dinsdag 17 juli 2007 @ 14:55:27 #268
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_51559371
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 11:16 schreef Lienzz het volgende:
Onderstaande route willen wij gaan maken van 19 Oktober t/m 2 November
[afbeelding]
Kan iemand mij zeggen of dit te doen is?
We willen 2 nachten in SF blijven en 2 nachten in LA
Het zou te doen moeten zijn. Maar erg veel ontspanning of uitwijk mogelijkheden zul je niet hebben. Waarom naar Fresno? Het word veel rijden, dus zou proberen om de planing zo te maken dat je 1 dag rijd en die dag dan verder niets meer planned en dan de volgende dag de activiteit te doen. In 1 dag rijden en bijvoorbeeld GC doen is niet te doen. Met hoeveel "rijdende" personen ga je? Anders zou je het rijden nog een beetje kunnen verdelen, zodat de bestuurder niet helemaal gaar is na het rijden.
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  dinsdag 17 juli 2007 @ 15:05:32 #269
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_51559650
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 14:55 schreef Pat-man het volgende:

[..]

Het zou te doen moeten zijn. Maar erg veel ontspanning of uitwijk mogelijkheden zul je niet hebben. Waarom naar Fresno? Het word veel rijden, dus zou proberen om de planing zo te maken dat je 1 dag rijd en die dag dan verder niets meer planned en dan de volgende dag de activiteit te doen. In 1 dag rijden en bijvoorbeeld GC doen is niet te doen. Met hoeveel "rijdende" personen ga je? Anders zou je het rijden nog een beetje kunnen verdelen, zodat de bestuurder niet helemaal gaar is na het rijden.
Je zit met het punt dat het vroeg donker is daar. Zeker rond die tijd. En bijvoorbeeld een stad als SF wil je niet in het donker rijden/aankomen. Dat is gewoon kut.

Aan het einde van de middag met ondergaande zon is ook niet prettig overigens


Ik ben het met je eens dat ze gewoon te weinig tijd hebben voor iets leuks. Zo ga je alleen maar van stad naar stad.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  dinsdag 17 juli 2007 @ 16:13:01 #270
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_51562236
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 15:05 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Je zit met het punt dat het vroeg donker is daar. Zeker rond die tijd. En bijvoorbeeld een stad als SF wil je niet in het donker rijden/aankomen. Dat is gewoon kut.

Aan het einde van de middag met ondergaande zon is ook niet prettig overigens


Ik ben het met je eens dat ze gewoon te weinig tijd hebben voor iets leuks. Zo ga je alleen maar van stad naar stad.
oke bedankt voor jullie tips allemaal....het is idd niet de bedoeling dat we alleen maar in de auto zitten.
Alleen mijn vriend heeft op dit moment een rijbewijs en is dan tevens ook de bestuurder van de auto tijdens de hele vakantie.
Hoe zouden we de route het beste kunnen inkorten en welke plekken kunnen we het beste overslaan?

We moesten volgens mij een tussenstop maken in Fresno (om een of andere reden) ik weet niet meer waarom precies, maar dat hadden ze ons aangeraden op het reisbureau!

Zijn er trouwens genoeg plaatsen om te overnachten in Yosemite en Grand Canyon?
En heeft iemand tips voor ons waar we zeker wel en niet heen moeten gaan en plekken wat we zeker gezien moeten hebben en niet moeten overslaan?
En dat kan zomaar.....?
  dinsdag 17 juli 2007 @ 16:17:55 #271
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_51562435
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 16:13 schreef Lienzz het volgende:

[..]

oke bedankt voor jullie tips allemaal....het is idd niet de bedoeling dat we alleen maar in de auto zitten.
Alleen mijn vriend heeft op dit moment een rijbewijs en is dan tevens ook de bestuurder van de auto tijdens de hele vakantie.
Hoe zouden we de route het beste kunnen inkorten en welke plekken kunnen we het beste overslaan?

We moesten volgens mij een tussenstop maken in Fresno (om een of andere reden) ik weet niet meer waarom precies, maar dat hadden ze ons aangeraden op het reisbureau!

Zijn er trouwens genoeg plaatsen om te overnachten in Yosemite en Grand Canyon?
En heeft iemand tips voor ons waar we zeker wel en niet heen moeten gaan en plekken wat we zeker gezien moeten hebben en niet moeten overslaan?
Er zijn altijd kampeerplekken bij zulke locaties. Je kunt een tentje meenemen of gewoon in je auto slapen.
Meesten kosten niet alhoewel Yosamite wel een toegang vraag tot het park.

Fresno moet je waarschijnlijk stoppen omdat het gewoon niet in één keer te rijden is. De afstanden zijn groot en je mag iets langzamer dan Nederland.

Oh..je vriend..hoe oud is die? Als hij jonger dan 25 is moet je een borg betalen. Dat gaat met je CC. Ik geloof 30 USD per dag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nembrionic op 17-07-2007 16:30:59 ]
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_51646581
Momenteel zit ik voor mijn werk 3 weken in Foster City (Net onder San Francisco bij San Mateo) De laatste drie dagen heb ik een beetje voor mezelf om dingen te gaan doen. Nu zat ik te denk om een auto te gaan huren langs kust te cruizen (High Way One) tot voor Los Angeles en daar naar de Universal Studios te gaan. Heeft er iemand tips voor een hotel in de buurt?
pi_51647157
http://www.coasthotels.co(...)t_safariinn/overview

Dat hotel heb ik geboekt vlakbij Universal Studios. Wat ik ervan heb gelezen moet het de moeite waard zijn en de plaatjes zien er ook cool uit. Of dat echt zo is merk ik komende zondag .
pi_51651550
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 16:13 schreef Lienzz het volgende:

[..]

oke bedankt voor jullie tips allemaal....het is idd niet de bedoeling dat we alleen maar in de auto zitten.
Alleen mijn vriend heeft op dit moment een rijbewijs en is dan tevens ook de bestuurder van de auto tijdens de hele vakantie.
Hoe zouden we de route het beste kunnen inkorten en welke plekken kunnen we het beste overslaan?

We moesten volgens mij een tussenstop maken in Fresno (om een of andere reden) ik weet niet meer waarom precies, maar dat hadden ze ons aangeraden op het reisbureau!

Zijn er trouwens genoeg plaatsen om te overnachten in Yosemite en Grand Canyon?
En heeft iemand tips voor ons waar we zeker wel en niet heen moeten gaan en plekken wat we zeker gezien moeten hebben en niet moeten overslaan?
Op zich is het best te doen. Ik ben zelf net terug en wij hebben ongeveer dezelfde route gedaan. Daarbij zijn behalve de Grand Canyon ook nog naar Bryce (aanrader!) en Zion geweest. De route was voor ons dan Las Vegas - Bryce (via Zion), waar we vlak bij overnachtten - Page - Sedona (via Grand Canyon) - Palm Springs. We hadden dan meestal ongeveer een halve dag in de nationale parken, eigenlijk net wat te weinig om rustig aan te doen, maar op zich wel alles kunnen zien.

Fresno - Las Vegas is ver, wij hebben er van 8 tot 6 uur 's avonds over gedaan, wel met omweg door Death Valley. Dat was trouwens net die ene dag dat het zo warm was. De auto beweerde 130 F (54 C), dat zal een paar graden te hoog geweest zijn, maar niet veel, want in Las Vegas was het officieel ook nog 116F (47C). Ik kan je vertellen dat dat best warm was. Maar goed, Death Valley hoef je niet te doen, hoewel het voor ons zeker de moeite waard was. Ik zie nu trouwens dat je daar 420 km hebt staan. Dat zal wel hemelsbreed zijn en dat gaat je niet lukken. Reken maar op 700 km. Je kunt dan wel gemiddeld 100 km/u rijden, maar dat is dan excl. Death Valley.

Wellicht kun je i.p.v. Fresno beter in Visalia overnachten. Dat is iets verderop en dan kun je wat makkelijker Sequoia Park meepakken. Ook zou ik in plaats van Santa Maria iets noordelijker gaan zitten, aangezien het noordelijkste deel van Highway het mooiste is en je daar dus misschien wat meer tijd voor wilt hebben (ook omdat die weg nou niet echt recht is). Zelf heb ik in San Simeon overnacht, wat 1 km met motels is aan weerszijden van de weg en verder helemaal niks, maar goed, dat was alleen om te slapen.

Heel veel plezier in ieder geval als je gaat. Ik vond het heel erg de moeite waard, maar ik zou nog wel kritisch naar de route kijken als ik jou was.
pi_51681797
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 00:41 schreef MrX1982 het volgende:
http://www.coasthotels.co(...)t_safariinn/overview

Dat hotel heb ik geboekt vlakbij Universal Studios. Wat ik ervan heb gelezen moet het de moeite waard zijn en de plaatjes zien er ook cool uit. Of dat echt zo is merk ik komende zondag .
Ziet er inderdaad goed uit. Helaas is hij al volgeboekt dus moet eigenlijk iets anders proberen. Maar bedankt in ieder geval. Had op de web site gekeken en ze hadden nog wel plaats in een hotel bij long beach maar dat was 415 $ voor 2 nachten. Vind dat eigenlijk net iets te.
Veel plezier in ieder geval en laat het maar weten hoe het was
pi_51688894
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 00:20 schreef vlesierse het volgende:
Momenteel zit ik voor mijn werk 3 weken in Foster City (Net onder San Francisco bij San Mateo) De laatste drie dagen heb ik een beetje voor mezelf om dingen te gaan doen. Nu zat ik te denk om een auto te gaan huren langs kust te cruizen (High Way One) tot voor Los Angeles en daar naar de Universal Studios te gaan. Heeft er iemand tips voor een hotel in de buurt?
Er zitten diverse motels en hotels vlakbij Universal Studios in vrijwel elke prijsklasse. Kijk even op Google Earth met de lodging layer aan, dan zie je de precieze locatie.

In Hollywood zat ik in het Saharan Motor Hotel op Sunset Boulevard. Kun je je auto makkelijk kwijt en hotel was goedkoop en in redelijk veilige buurt en op loopafstand van metro, Chinese Theatre etc.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 13:50:11 #277
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_51691404
Wij hebben een motelletje in Anaheim gepakt voor we naar Universal gingen. Was betaalbaar.
Zijn gelijk naar een wedstrijd van de (toen nog) Annaheim Angels gegaan.

Daar heb ik deze foto nog gemaakt:




Als je naar Disney wilt kun je daar ook gelijk terecht want dat zit in Anaheim.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zaterdag 21 juli 2007 @ 13:53:35 #278
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_51691494
Ik bedenk me net dat we Anaheim slechts als tussenstation hebben gebruikt en naar Universel zijn gegaan vanaf Santa Monica
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zaterdag 21 juli 2007 @ 14:42:23 #279
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_51692572
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 11:16 schreef Lienzz het volgende:
Onderstaande route willen wij gaan maken van 19 Oktober t/m 2 November
[afbeelding]
Kan iemand mij zeggen of dit te doen is?
We willen 2 nachten in SF blijven en 2 nachten in LA
Hele gave route en het is zeker te doen, hoewel het wel aanpoten is ja..

Lees ook dit reisblog eens: http://usa.reismee.nl/

Is voor iedereen die naar die naar de westkust gaat wel interessant denk ik
  zondag 22 juli 2007 @ 23:31:48 #280
151621 kookie_monster
En ik houd van koekjes..
pi_51734456
Hoe zit het met kamperen met een tentje in CA, en wat is de minimumleeftijd voor een motel?
  maandag 23 juli 2007 @ 07:37:56 #281
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_51739095
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 13:53 schreef Nembrionic het volgende:
Ik bedenk me net dat we Anaheim slechts als tussenstation hebben gebruikt en naar Universel zijn gegaan vanaf Santa Monica
..... en dan roep je niet een keer?

Welk motel zat je btw?
Free people own guns! Slaves do not!
  maandag 23 juli 2007 @ 07:39:19 #282
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_51739098
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:31 schreef kookie_monster het volgende:
Hoe zit het met kamperen met een tentje in CA, en wat is de minimumleeftijd voor een motel?
* Vampier rofls a few times

Damn... je haring in conrete rammen is een optie... maar dan kun je beter onder een brug slapen. Tenzij je blijft slapen in een natuurpark.. maar dat is meestal ERG ver weg van de bewoonde wereld.
Free people own guns! Slaves do not!
  maandag 23 juli 2007 @ 07:59:01 #283
151621 kookie_monster
En ik houd van koekjes..
pi_51739168
Ja, ik was al even gaan googlen en kwam ook alleen maar plekken tegen om te RV-en. Wat zijn je opties als je nu 16 dan 17 bent aan slaapplekken?
pi_51739585
quote:
Op maandag 23 juli 2007 07:59 schreef kookie_monster het volgende:
Ja, ik was al even gaan googlen en kwam ook alleen maar plekken tegen om te RV-en. Wat zijn je opties als je nu 16 dan 17 bent aan slaapplekken?
Hostels => www.hostelz.com, www.hostelworld.com etc.
pi_51740020
Nog een week en dan zit ik in het vliegtuig richting LA!
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
pi_51744094
quote:
Op maandag 23 juli 2007 09:33 schreef Vince22 het volgende:
Nog een week en dan zit ik in het vliegtuig richting LA!
lekker hoor!! ik vlieg zaterdag as.
pi_51744818
Voor hoelang gaan jullie?
pi_51745032
Ik ga van 30 juli tot 30 augustus
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
pi_51749154
quote:
Op maandag 23 juli 2007 12:54 schreef Smeich het volgende:
Voor hoelang gaan jullie?
28 juli tm 18 augustus.

wat ik ga doen geen idee. vlieg via houstan naar orange county. daar woont familie en dan zien we wel. ieder geval san fransisco en de rest we zien het wel
  maandag 23 juli 2007 @ 16:29:47 #290
33035 Gaatjeniksan
het grote voordeel van ....
pi_51751790
17 augustus tot 13 september
het gaatjeniksan
  maandag 23 juli 2007 @ 18:28:12 #291
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51755412
quote:
Op maandag 23 juli 2007 07:59 schreef kookie_monster het volgende:
Wat zijn je opties als je nu 16 dan 17 bent
Hopen dat je niet rookt, niet drinkt.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 24 juli 2007 @ 00:13:19 #292
151621 kookie_monster
En ik houd van koekjes..
pi_51769750
neen, geen enkel van dat soort ongein. heb al wel verhalen gelezen over jongeren die daardaar op de eerstvolgende vlug huiswaarts zijn gezet
  dinsdag 24 juli 2007 @ 00:25:26 #293
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51770061
Als 16 jarige kun je in principe zonder problemen het land in, alleen kun je zoveel dingen niet onder de 21, en nog minder onder de 18. Persoonlijk zou ik zelf wachten tot je 18 of ouder bent, dan ben je in ieder geval volledig legaal volwassen in de VS, alleen het drinken mag dan nog niet.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 24 juli 2007 @ 00:38:40 #294
151621 kookie_monster
En ik houd van koekjes..
pi_51770427
Heb je enkele voorbeelden behalve drinken en gokken? of in ieder geval wat je daar als 18-jarige meer mag dan een 16-jarige?
pi_51770727
Thnx, voor jullie input. Heb een motelletje gevonden in het plaatsje Ventura, tis eigenlijk meer voor de nacht dus veel heb ik niet nodig. Kost me 53 dollar en zit 40 mijl van Universal Studio's af. Map.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 01:02:57 #296
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51771030
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 00:38 schreef kookie_monster het volgende:
Heb je enkele voorbeelden behalve drinken en gokken? of in ieder geval wat je daar als 18-jarige meer mag dan een 16-jarige?
Veel zaken die je wil huren (denk aan een fiets, of een scooter, of een jetski ofzo) kun je niet als minderjarige huren, omdat de verhuurder in principe 100% verantwoordelijk kan worden gesteld als jij gewond raakt. Veel hotels verhuren bij voorbaat niet aan een minderjarige, en dat heeft weer te maken met het feit dat men bang is dat ze het daarmee mogelijk maken voor minderjarigen om sex te hebben - wat nog steeds verboden is in de meeste staten. (Alhoewel er zelden voor wordt gestraft, alleen voor meerderjarig met minderjarig).

In Las Vegas kun je daadwerkelijk helemaal NIETS onder de 18, je kunt niet eens een hotel binnenstappen omdat overal gokautomaten staan. Zelfs sommige restaurants kom je niet in. Boven de 18 mag je wel naar binnen, maar krijg je een bandje om je pols zodat je geen alcohol kunt bestellen, en vaak mag je dan alleen maar bepaalde gebieden binnen een casino betreden. Onder de 18 kun je de stad net zo goed overslaan, want alleen buiten lopen op "the strip" is zo'n beetje alles wat je kan doen, en via de zij-ingang je hotel binnen om te slapen. Als je al onder de 18 zelf een hotel kan regelen. Hostels zijn makkelijker te regelen onder de 18.

In attractieparken mag je onder de 18 bepaalde attracties niet in (zoals gevaarlijke roller-coasters, etc), je kan bepaalde films niet bekijken omdat er een 18+ rating op zit (als je van plan was horror films te bekijken).

Dit zijn zo even de dingen die ik zo 1-2-3 kan bedenken..... Veel zaken kun je wel doen MITS je een volwassene bij je hebt (een familie kan gewoon fietsen huren), maar als minderjarige alleen wordt het gewoon allemaal wat moeilijker.

Je bent als volwassene een heel stuk vrijer in je keuzes en wat je allemaal kan doen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 24 juli 2007 @ 08:25:49 #297
151621 kookie_monster
En ik houd van koekjes..
pi_51773994
ok, ik zal het zeker in overweging nemen, misschien dan toch maar een jaartje wachten
pi_51774577
Sommige regeltjes in de VS zijn echt te overdreven. Op heel veel plaatsen mag een 14-jarige ook niet zonder toezicht van een volwassene een zwembadje in.

Ja, bepaalde dingen hebben we best om moeten lachen eigenlijk. Te betuttelend gewoon.

Een hele waslijst aan waarschuwingen in de verpakking van een aansteker erbij. We hebben verder geen enkele keer romantisch bij kaarslicht kunnen dineren (misschien was dat wel toeval), maar heb zelf het vermoeden dat restauranthouders daar niet aan durven te beginnen ivm brandgevaar in hun zaak.
pi_51843669
en
Free people own guns! Slaves do not!
pi_51843670
deze is
Free people own guns! Slaves do not!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')