"En de westkust" - zie topicquote:
Ik ben 4 dagen in Portland geweest, maar we hebben ons voornamelijk gericht op de huizen/banen markt om e.e.a te orienteren, en we verbleven bij vrienden in Vancouver, WA - net over de rivier bij Portland. Toeristische dingen hebben we dus niet gedaan. Het meeste toerisme is te vinden om en nabij Mount Hood verder, een goed uur rijden vanaf Portland. De binnenstad is verder ook wel aardig, er is iets ten noorden van de wolkenkrabbers in downtown een leuke "centrum wijk" om het zo maar te noemen met veel winkeltjes, restaurants, art galleries, etc,etc.quote:Op dinsdag 17 april 2007 08:17 schreef DutchTrain het volgende:
Dan meteen maar de vraag: Wat is er zoal te doen in Portland en hoe lang zou ik daar naar toe moeten gaan?
Ik heb 6 dagen over tussen einde werkzaamheden in SF en vertrek vanuit Seattle naar NL. Is het dan de moeite waard om eerst naar Portland te vliegen en daarvandaan de trein naar Seattle te pakken, of kan ik beter zo lang mogelijk in Seattle blijven?
Ik ben eind Juni 2 dagen in Portland. Wat mag ik dan beslist niet missen?quote:Op maandag 16 april 2007 03:35 schreef jmac het volgende:
de mooiste, fijnste, beste en leukste stad in 't westen:
[afbeelding]
tevens tvp
Hey nu heb ik nog meer zin! Je staat er een beetje voor alleenquote:Op zondag 22 april 2007 21:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
Even een voorproefje op wat gaat komen:
[afbeelding]
Doe ik ook nog een bijdrage daaraan => filmpjequote:Op vrijdag 27 april 2007 08:24 schreef Vince22 het volgende:
Hey nu heb ik nog meer zin! Je staat er een beetje voor alleen![]()
Dat was afgelopen week in een dierentuin bij ons in de buurt!quote:Op vrijdag 27 april 2007 08:24 schreef Vince22 het volgende:
[..]
Hey nu heb ik nog meer zin! Je staat er een beetje voor alleenOf hoort dat meisje in de foto?
![]()
1 juni drie weken.quote:Op vrijdag 27 april 2007 10:26 schreef Vince22 het volgende:
Haha, zou leuk zijn als je exact zo'n foto zou kunnen maken! Wanneer ga je? en hoe lang?
super mooie foto'squote:Op vrijdag 27 april 2007 08:33 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Doe ik ook nog een bijdrage daaraan => filmpje
weekend of doordeweeks?quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:15 schreef Lienzz het volgende:
[..]
Wat zijn de kosten ongeveer per persoon per nacht in een hotel in Las Vegas?
Het weer: in SF was het 's nachts wat fris... wat sommigen tijdens Halloween er niet van weerhield om zeer schaars gekleed over straat te lopen. Overdag zo'n 10 - 15 graden. Erg goed weer om te fietsen, niet te warm in ieder geval. In LA was het rond 25-30 graden. De laatste dagen zelf 35+, maar dat scheen toch wat ongewoon te zijn voor die tijd van het jaar. Goed weer voor het strand en Universal Studios.quote:Op zaterdag 28 april 2007 22:15 schreef Lienzz het volgende:
Dutchtrain ik zag dat je in ongeveer dezelfde periode bent geweest dat wij gaan komend jaar "oktober/november"
kan je me wat meer vertellen over het weer?
En kaartjes voor universtal studio's wat die ongeveer kosten en of je ervoor moet reserveren?
Wat zijn de kosten ongeveer per persoon per nacht in een hotel in Las Vegas?
Palm Spring is eigenlijk alleen maar heel saai. Het is voor oude mensen en het is een homoparadijs. Dus indien je niet in één van de 2 groepen zit valt er weinig leuks te belevenquote:Op donderdag 26 april 2007 17:58 schreef maartena het volgende:
15 dagen is wel ietwat krap om dat allemaal te doen, maar het kan allemaal net. Desnoods kun je aan het einde Palm Springs overslaan als je het allemaal niet haalt, want echt bijzonder is het daar niet
Ja, hij moet sowieso eerst in LA zijn en dan in SD.quote:Op maandag 7 mei 2007 10:41 schreef Smeich het volgende:
Ok, een vriend van mij die nu in New Orleans zit wil de volgende route aandoen eind mei/begin juni. Wat klopt hier niet...
I'll be in SF from the 28th of may to the 1st of june
Santa Barbara: 1st of June
San Diego: 2nd of June
LA: 3rd and 4th
Sequoia National Park: 5th
Las Vegas: 6th
National parks and grand canyon: 7th till 10th
Phoenix: 11th
And I'll be back in New Orleans on the 12th
Ten eerste denk ik dat hij dit never niet gaat redden, wel? Ten tweede de volgorde klopt niet lijkt mij, o.a. eerst LA en dan San Diego of wat? Ik heb niet alle parken kunnen bezoeken, dus wellicht dat iemand hem kan helpen een mooie route in elkaar te stippelen?
Ik zou zeker zorgen dat je eind juni een afspraak hebt bij het consulaat in A'dam (niet de ambassade), aangezien je dan nog een maand hebt mocht er iets mis zijn. Dan moet je natuurlijk wel zeker weten dat je al je papierwerk op tijd binnen hebt, daar zou ik dus zeker achteraan gaan.quote:Op maandag 7 mei 2007 15:58 schreef Proper_fucked het volgende:
Hebben jullie ervaring met de Visa(lijkt me wel)? Hoe lang duurt dat ongeveer? Ik ben nu bezig met de inschrijving op school, daar moet ik nog de bank letter en transcripts voor hebben, dan moet ik van die school de formulieren hebben voor de ambasade, kan ik dan wel al eerder een afspraak maken bij de ambasade? Wat is bijv. de deadline voor het aanvragen van visum als ik 1 augustus weg wil gaan?
Vorig jaar rond deze tijd zat ik met hetzelfde te stressen.quote:Op maandag 7 mei 2007 15:58 schreef Proper_fucked het volgende:
Hebben jullie ervaring met de Visa(lijkt me wel)? Hoe lang duurt dat ongeveer? Ik ben nu bezig met de inschrijving op school, daar moet ik nog de bank letter en transcripts voor hebben, dan moet ik van die school de formulieren hebben voor de ambasade, kan ik dan wel al eerder een afspraak maken bij de ambasade? Wat is bijv. de deadline voor het aanvragen van visum als ik 1 augustus weg wil gaan?
J1 heeft het langste geduurt. De baan had ik al, maar beide partijen moeten papieren invullen en ondertekenen, dit betekent een hoop heen en weer gestuur, dus een hoop tijdverlies. Daarna moet alles via (bij mij) het nuffic opgestuurd worden naar het CIEE in Boston. Zij hebben de bevoegdheid om visums voor stages uit te delen. Hier gaat dan zo'n 6 weken overheen. Daarna moet je nog mazzel hebben met de afspraak om het consulaat, bij mij was dit 3 weken omdat ik in augustus kwam.quote:Op donderdag 17 mei 2007 09:30 schreef Dizzee het volgende:
Ik had 2 weken om mn visa (J1) te regelen. Het is me binnen een week gelukt.
Pat-man waarschijnlijk heeft het regelen van een "joboffer" het langst geduurd in die 3 maand?
Bij mij kwamen de kosten incl. alles ook zo rond de 1000 dollar. (2004)
Zorg dat je al die formulieren 100% goed invult. Je wordt gewoon weer naar huis gestuurd als er iets ontbreekt. Kan je weer een nieuwe afspraak maken waar weer een weekje overheen gaat.
gnaquote:
pochertquote:Op vrijdag 18 mei 2007 07:34 schreef maartena het volgende:
[..]
gnaik heb geen visum meer nodig
gnaik heb geen green card meer nodig
jij bent mooi.quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:19 schreef Lienzz het volgende:
ik heb ook alvast een voorproefje gehad op de Canyons en de Long Beach in California![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Ah, naar het Gaia park geweest?quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:19 schreef Lienzz het volgende:
ik heb ook alvast een voorproefje gehad op de Canyons en de Long Beach in California![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
jaaaaaaaaah en het was heel leukquote:Op donderdag 24 mei 2007 17:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ah, naar het Gaia park geweest?
Wij hadden de economy class geboekt, verwachtte een kleinde daewoo/chevrolet maar kregen een toyota rav4quote:Op dinsdag 30 januari 2007 16:09 schreef Vince22 het volgende:
[..]
Goede tip, wij hebben onze auto ook geboekt daaro.. deze:
[afbeelding]
Natuurlijk kunnen ze datquote:Op zondag 27 mei 2007 19:33 schreef Proper_fucked het volgende:
Hey ik moet dus binnenkort naar de ambassade voor dat visum, maar wat moet ik van dat interview verwachten? Kunnen ze bijvoorbeeld me echt een visum weigeren, ook al heb ik de papieren e.d.?
Is dat in death valley?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 19:29 schreef Redux het volgende:
[..]
Wij hadden de economy class geboekt, verwachtte een kleinde daewoo/chevrolet maar kregen een toyota rav4
Herkent iemand overigens deze paal?
[afbeelding]
Dat hadden wij ook. We hadden een compact autootje geboekt maar we krijgen een dikke vette SUV.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 19:29 schreef Redux het volgende:
Wij hadden de economy class geboekt, verwachtte een kleinde daewoo/chevrolet maar kregen een toyota rav4
Zal er eens op letten of we er langskomen volgende week.quote:Op maandag 28 mei 2007 07:18 schreef Redux het volgende:
[..]
Vlak na joshua tree national park en op weg richting laughlin
Bij mij stelde het geen zak voor. Het is niet echt een interview, je moet gewoon bij een loket komen en daar werden mij de volgende vragen gesteld:quote:Op zondag 27 mei 2007 19:33 schreef Proper_fucked het volgende:
Hey ik moet dus binnenkort naar de ambassade voor dat visum, maar wat moet ik van dat interview verwachten? Kunnen ze bijvoorbeeld me echt een visum weigeren, ook al heb ik de papieren e.d.?
Bij mij stelde het idd ook niet veel voor. Maar werden wel zat mensen weggestuurd. Meestal omdat ze hun papieren niet in orde hadden. Zorg dat je dat dus hebt! En vergeet de envelop met voldoende frankering niet!!!!quote:Op maandag 28 mei 2007 09:21 schreef timmeeeh het volgende:
[..]
Bij mij stelde het geen zak voor. Het is niet echt een interview, je moet gewoon bij een loket komen en daar werden mij de volgende vragen gesteld:
- Wat ga je doen?
- Waar ga je wonen?
De antwoorden stonden sowieso al in al het papierwerk wat ze van me hadden, dus het waren meer controlevragen.
Als je je papieren allemaal op orde hebt, hoef je je niet druk te maken.
SOOONNNNNN.... liever vandaag dan morgen. Mis het echt. Maar ja, eerst studie afronden en centjes verdienen. Denk dat ik eind volgend jaar wel al mee ga doen aan de loterij...quote:Op vrijdag 18 mei 2007 06:44 schreef Vampier het volgende:
gnaik heb geen visum meer nodig
Hey Pat-Man waneer kom je terug?
Bij mij werden ook zat mensen weggestuurd trouwens. Ik had oeten melden dat je echt een goede pasfoto met de juiste afmetingen dient te hebben, dat was de voornaamste reden dat iedereen weg werd gestuurd.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:04 schreef Pat-man het volgende:
[..]
Bij mij stelde het idd ook niet veel voor. Maar werden wel zat mensen weggestuurd. Meestal omdat ze hun papieren niet in orde hadden. Zorg dat je dat dus hebt! En vergeet de envelop met voldoende frankering niet!!!!
Ja klopt ja. Dom dat ik daar ook niet aan gedacht heb. Die pasfoto is echt dodelijk. Moet persee dat 5x5 formaat zijn met nog een waslijst aan specificaties erbij. Ook behoorlijk duur die dingen. Maar ja... het is het allemaal dubbel en dwars waard!!!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:39 schreef Smeich het volgende:
[..]
Bij mij werden ook zat mensen weggestuurd trouwens. Ik had oeten melden dat je echt een goede pasfoto met de juiste afmetingen dient te hebben, dat was de voornaamste reden dat iedereen weg werd gestuurd.
Het consulaat neem ik aan?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 10:06 schreef Proper_fucked het volgende:
Ik ga ook over 8 weken, voor een jaar![]()
22 juni afspraak op de ambassade
Consulaat idd, my badquote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:32 schreef timmeeeh het volgende:
[..]
Het consulaat neem ik aan?
En zoals gezegd, zorg echt dat je alles in orde hebt. Foto's, envelop met frankering, paspoort dat lang genoeg geldig is. Heel die waslijst die op de website van het consulaat staat iig
Bij ons was dat niet de reden, we brachten de wagen immers terug bij dezelfde plek als waar we hem afhaalden.quote:Op maandag 28 mei 2007 00:17 schreef Nembrionic het volgende:
De meeste mensen maken die trip precies andersom met als gevolg dat de verhuurmaatschappij met allerlei autos uit Cali in Las Vegas zitten die niet terug gaan.
Dan geven ze dus aan mensen zoals ons zo'n vette bak mee
Waarom zou je een ander rijbewijs moeten kopen?quote:Op zondag 10 juni 2007 20:20 schreef Proper_fucked het volgende:
Oja, nog een vraagje(zie dat het over auto's gaat). Moet ik een ander rijbewijs kopen, of mag ik gewoon met mijn rijbewijs daar autorijden? Ben 21 en heb 3 jaar m'n rijbewijs, als dat nog belangrijk is..
Geen idee, maar om niet daar voor verrassingen te staanquote:Op zondag 10 juni 2007 21:17 schreef jmac het volgende:
[..]
Waarom zou je een ander rijbewijs moeten kopen?
Auto's huren is daar wel wat moeilijker als je pas 21 bent.
Je kunt gewoon je Nederlandse rijbewijs gebruiken maar bij de ANWB kun je een zogeheten "internationaal rijbewijs" verkrijgen. Dat is gewoon een vertaling van je huidige rijbewijs.quote:Op zondag 10 juni 2007 20:20 schreef Proper_fucked het volgende:
Oja, nog een vraagje(zie dat het over auto's gaat). Moet ik een ander rijbewijs kopen, of mag ik gewoon met mijn rijbewijs daar autorijden? Ben 21 en heb 3 jaar m'n rijbewijs, als dat nog belangrijk is..
Uit eigen ervaring weet ik dat je gewoon met je NL rijbewijs een auto kunt huren maar je betaalt wel een toeslag van $25 p/dag omdat je jonger bent dan 25jaar. Als ik jou was zou ik meteen bij aankomst naar de DMV (Motor Vehicle Department) in San Diego gaan en je Amerikaans rijbewijs halen. Na het behalen van een theoretisch examen (very easy) en nog een korte race op de weg heb je het binnen een halve dag in je bezit. Via www.autotrader.com zoek je een auto en dan als laatste insurance. Voor de insurance val je wel in de hoogste categorie omdat je nog geen records hebt in de USA maar alles valt goedkoper uit dan een auto huren voor zo'n lange tijd. Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Cya en succes in SDquote:Op zondag 10 juni 2007 20:20 schreef Proper_fucked het volgende:
Bij de ANWB kun je idd beter een internationaal rijbewijs halen, is zo gepiept kost geloof ik iets meer of minder dan 20 euro.quote:Op zondag 10 juni 2007 20:20 schreef Proper_fucked het volgende:
Ik zou hier wat wisselen. Dan heb je geld bij de hand mocht er iets mis gaan.quote:Op maandag 11 juni 2007 15:48 schreef Lienzz het volgende:
[..]
Bij de ANWB kun je idd beter een internationaal rijbewijs halen, is zo gepiept kost geloof ik iets meer of minder dan 20 euro.
Hebben wij ook al gedaan....
P.s. vergeet paspoort niet (geen id kaart)
Credit card niet vergeten (bij Ing Bank krijg je er gratis een ipod shuffle bij)
Ik wil ook graag wat cash geld meenemen, de dollar staat nu erg gunstig tegenover de euro, maar waar kan ik die beter omwisselen hier of in Californie?
Als je er gaat wonen is het niet meer dan logisch een bankrek daar te openen natuurlijk. je kan moeilijk telkens je inkomen op je Nl rekening gaan storten. Voor vakanties kan je mooi je cc gebruiken, accepteren ze toch bijna overal.quote:Op maandag 11 juni 2007 18:03 schreef Proper_fucked het volgende:
Is het niet handiger om daar een bankrekening te openen? En hebben ze daar ook simpele telefoontoestellen met een goedkoop prepay abbonement?
foto's?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 05:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zo, weer terug uit de USA, heel mooie reis gehad maar heb een beetje last van het tijdsverschil nu, kan niet slapen!
Hoogtepunten waren toch de nationale parken, vooral Yosemeti was heel erg mooi. Daar zou ik nog eens terugwillen en dan rustig de tijd voor nemen. Je kunt in die parken ook fantastisch kamperen, campings zagen heel mooi en netjes uit, alles erop en eraan en je mag barbecequen en een kampvuur maken. We zaten in motels maar achteraf had kamperen me ook heel leuk geleken.
Utah vond ik een heel mooie staat, zijn in gebieden geweest waar je uren rond kan rijden zonder mensen tegen te komen. Hoogtepunt van Utah vond ik Arches NP.
Las Vegas was ook leuk, waren de Strip afgelopen en enkele hotels binnengegaan, geld heeft voor die hotels duidelijk geen rol gespeeld.
LA viel me zoals verwacht wel tegen, misschien alleen meer iets voor als je echt veel geld hebt.
San Francisco viel me dus ook tegen. Groot minpunt was dat we in een hotel zaten in het civic-center, op het einde van Marketstreet. Dit was een behoorlijke achterbuurt. Heel veel zwervers, junks en psychiatrische patienten. Krantje gekocht daar en er bleken een paar dagen ervoor nog schietpartijen te zijn geweest. Het gaf al met al geen prettig gevoel.
Zeeleeuwen op Pier 39 waren wel heel leuk, wat een herrie maken die stinkbeesten zeg.![]()
Oh ja, en een boel Amerikanen waarmee we gesproken hadden begonnen zogauw ze hoorden dat we uit Holland kwamen om drugs te zeuren.
Maar al met al was het een mooie reis en ik wil zeker nog eens terug.
Inderdaad: fotosquote:Op dinsdag 19 juni 2007 05:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
-snip verhaal-
ik wil ook naar een pier gaan daar...maar ik ben opzoek naar die pier of haven waar opnames zijn gemaakt van The O.Cquote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:15 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Inderdaad: fotos
Die zeeleeuwen maken een herrie maar ze stinken vooral. Wat goor
De opnames zijn gemaakt in Newport Beach. Op zich niet zo'n aantrekkelijk stadje. Maar als je een beetje verder zuid rijdt dan kom je aan laguna beach, dit is dan wel weer echt de moeite... En zeker San Diego niet vergeten he...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:46 schreef Lienzz het volgende:
[..]
ik wil ook naar een pier gaan daar...maar ik ben opzoek naar die pier of haven waar opnames zijn gemaakt van The O.C
weet iemand hoe dat plekje heet?
p.s. is iemand er al eens hollywood sterren of beroemdheden tegengekomen....lijkt me wel leuk
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 05:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar al met al was het een mooie reis en ik wil zeker nog eens terug.
Ben foto's aan het uploaden, vanavond of morgen komen ze.quote:
Laguna Beach is mijn favoriete strandplaatsquote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:59 schreef jewelsophie het volgende:
De opnames zijn gemaakt in Newport Beach. Op zich niet zo'n aantrekkelijk stadje. Maar als je een beetje verder zuid rijdt dan kom je aan laguna beach, dit is dan wel weer echt de moeite... En zeker San Diego niet vergeten he...
Tante van mijn vriendin woont Mission Viejo vlakbij laguna beach. Ga zeker lekker naar het strand over 6 weken! topplaats en strandquote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:17 schreef maartena het volgende:
[..]
Laguna Beach is mijn favoriete strandplaats
Wat voor mega camera heb je dan? Zonde, want in Vegas kan je toch hele mooie foto's makenquote:Op woensdag 20 juni 2007 16:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ok, hier dan de pics:
[afbeelding]
De strip in Las vegas. We zijn met fototoestel niet verder gekomen ivm pijnlijke voeten. Waren daarna nog een dag in Las Vegas en hebben het fototoestel toen maar in het hotel gelaten, je moet er toch best op je spullen letten en steek m'n energie liever in leukere dingen.
Wij waren er in augustus, zijn toen stukje gaan wandelen bij Badwater. Toen we terugkwamen gaf de thermometer in de auto 54 graden aan(niet buitentemperatuur natuurlijk, maar het was er wel heel heetquote:[afbeelding]
De weg die we reden door 'death valley'.
Had de dag ervoor te veel gezopen en een megakater, dus de tocht door death valley was een echte marteling! Temp was 111 fahrenheit. Wil niet weten hoe heet het daar is in juli en augustus.
Yosemite is mooi inderdaad!quote:[afbeelding]
Yosemite was echt heel mooi. Bergen met sneeuw, watervallen, meren, bossen. Er stak nog een beer de weg over (iedereen op de rem want die wil je niet aanrijden).
Hier willen we graag nog eens naar terug en dan rustig de tijd voor nemen.
Er liepen toch best wat zwervers en ongure type's rond in LV. Vooral buiten in het donker moest je goed op je spullen letten en dan neem ik liever niet te veel waardevolle spullen mee.quote:Op donderdag 21 juni 2007 09:23 schreef Proper_fucked het volgende:
Leuke foto's
[..]
Wat voor mega camera heb je dan? Zonde, want in Vegas kan je toch hele mooie foto's maken
[..]
Wij waren er in augustus, zijn toen stukje gaan wandelen bij Badwater. Toen we terugkwamen gaf de thermometer in de auto 54 graden aan(niet buitentemperatuur natuurlijk, maar het was er wel heel heet)
[..]
Yosemite is mooi inderdaad!
Onder de yosemite falls![]()
http://hansels.hyves.nl/fotos/27570879/0/mJmM/
Yup.quote:Op donderdag 21 juni 2007 11:33 schreef Redux het volgende:
[..]
lol, zelfde weg, als ik het goed heb.Opweg richting Bakersfield?
[afbeelding]
haha, ik weet wel waarom...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:17 schreef maartena het volgende:
[..]
Laguna Beach is mijn favoriete strandplaats
Newport Beach is ook mooi, met name in de haven. Als je wat verder doorrijdt naar de punt van Balboa Island heb je een heel leuk havengebied. Alleen altijd stervensdruk, en dus lastig parkeerplaatsjes zoeken.
Oh, wat haat ik die kolere weg!quote:
Nope gewone prijs. Gewoon beetje mazzel en wat geouwehoer van m'n oom.quote:Op maandag 25 juni 2007 21:58 schreef jmac het volgende:
expensive tix pat-man? je zit bijna op de frontrow
hahaha, ja inderdaad. Heb er ook behoorlijk in de file gestaan naar LV toe. Echt dramaweg dat!quote:Op maandag 25 juni 2007 21:59 schreef maartena het volgende:
[..]
Oh, wat haat ik die kolere weg!
Tis bijna een wonder dat je die foto hebt kunnen nemen ZONDER dat er file was.....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |