Schande! En ik voeg elk jaar trouw 'Street spirit' eraan toe! Bij Veronica's top 1000 wilden ze hem ook al niet draaien. Daar werd alleen 'Creep' gedraaid. Ja, ik ben net terug van Pater Moeskroen, het was supergezellig, en nu ben ik weer hier!quote:Op woensdag 27 december 2006 23:52 schreef Isabeau het volgende:
Ik kom er net achter dat er géén één nummer van Radiohead in staat![]()
Precies... daarom is het - en nu druk ik me voorzichtig uit - vreemd dat geen enkel nummer van hen in de lijst staat. Iedere liefhebber weet toch dat zij, net als Pearl Jam, The Smiths en Joy Division om er een paar te noemen in zo'n lijst horen?quote:Op woensdag 27 december 2006 23:57 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Nee, dan zou je me woorden in de mond leggenEr staat echt een hoop bagger in de lijst.
Je hebt wel gelijk hoor. 'Creep' hoort er zeker in. Maar zo'n lijst geeft dan toch de gemiddelde muzieksmaak van de Nederlander weer (als we ervan uitgaan dat het eerlijk verloopt).quote:Op woensdag 27 december 2006 23:59 schreef peaceman het volgende:
[..]
Precies... daarom is het - en nu druk ik me voorzichtig uit - vreemd dat geen enkel nummer van hen in de lijst staat. Iedere liefhebber weet toch dat zij, net als Pearl Jam, The Smiths en Joy Division om er een paar te noemen in zo'n lijst horen?
Ik bedoel: ik ben absoluut geen liefhebber van Elvis, maar hij hoort er wel in. Zo is het ook met de bands die ik noem, vind ik.
Andere kant van de oceaan, Vera Lynnquote:Op donderdag 28 december 2006 00:04 schreef Haaibaaike het volgende:
Is dat Doris Day ?
Vera Lynn, Doris Day kende men toen (1939) nog niet, geloof ik.quote:Op donderdag 28 december 2006 00:04 schreef Haaibaaike het volgende:
Is dat Doris Day ?
Tja dat is nog de vraag. In mijn 'twistgesprekje' met Mr BadGuy (zie linkje in onderschrift) zeg ik ook dat sommige platen/artiesten bewust genegeerd worden door radio 2. Dat vind ik op zijn minst nalatig en dan ben ik nog netjesquote:Op donderdag 28 december 2006 00:02 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk hoor. 'Creep' hoort er zeker in. Maar zo'n lijst geeft dan toch de gemiddelde muzieksmaak van de Nederlander weer (als we ervan uitgaan dat het eerlijk verloopt).
Wat is het oudste nummer?quote:Op donderdag 28 december 2006 00:03 schreef Ferdo het volgende:
Het één na oudste nummer in de lijst nu.
Summertime van Billie Holliday, uit 1936.quote:
1151 Billie Holliday Summertime 1936quote:
Stonden die songs en artiesten niet in de lijst die je kon invullen? Dan is dat wel gek, ja. Je kunt dan ws zelf wat toevoegen, maar dat zullen niet genoeg mensen hebben gedaan.quote:Op donderdag 28 december 2006 00:06 schreef peaceman het volgende:
[..]
Tja dat is nog de vraag. In mijn 'twistgesprekje' met Mr BadGuy (zie linkje in onderschrift) zeg ik ook dat sommige platen/artiesten bewust genegeerd worden door radio 2. Dat vind ik op zijn minst nalatig en dan ben ik nog netjes
Zo werden Metallica's 'One' en Nirvana's 'Smells like teen spirit' ook steevast genegeerd door Radio 2. Maar toch kwamen ze ieder vorig jaar hoog binnen, en nu zitten ze beide in de Top 100.quote:Op donderdag 28 december 2006 00:06 schreef peaceman het volgende:
[..]
Tja dat is nog de vraag. In mijn 'twistgesprekje' met Mr BadGuy (zie linkje in onderschrift) zeg ik ook dat sommige platen/artiesten bewust genegeerd worden door radio 2. Dat vind ik op zijn minst nalatig en dan ben ik nog netjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |