http://www.redevice.com/rdv004/rdv004.phpquote:The Polder boys, Amsterdam based dj/producers duo Lauhaus and David Labeij, are just as concerned with making funny noises as they are with concocting ka-chunks of elastic microhouse grooves.
With this wicked minimalist release on Redevice, Polder has unified a set of tracks under the name ‘Skipping Tuesday’, which are equally adaptable to private and public settings; everlasting tinny percussion jams, driving forward the most organic sounding electronic productions freely available for download.
Final and 4th track is a lustrous 8-minute rework of the track ‘Molte F’, programmed by Dutch artist Kabale und Liebe, a steady flowing deviation that showcases some of the most exciting moments up in this mutha. Slide on yer headphones, & be warned for having trouble remaining balance on a wobbly hammock – enjoy!
Is daar een CD van? Ik dacht dat het losse EP's waren. .quote:Op donderdag 4 januari 2007 11:40 schreef dialMforMonkey het volgende:
[afbeelding]
Imo een van de betere cd's van het afgelopen jaar, wie sluit zich hierbij aan?
die vind ik wel geinig vooral die slome trompetjesquote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:23 schreef teknomist het volgende:
Maar hele vette shit inderdaad. Vooral de remix van Carl Craig en Sleeparchive.
De remix van Vilalobos vind ik persoonlijk ruk.
http://www.boomkat.com/item.cfm?id=23514quote:Stephen Beaupré is a master sampler. To his ears any sound source is fair game, any noise a potential instrument. In the Buddhist tradition, the term Foe Destroyer refers to a student who hasabandoned all delusions of worldly importance, through training on the path to enlightenement. Fittingly, Beaupré strips his sample sources of all but the most fleeting remains of their origins. He then weaves them into complex percussive networks, and imbues the results with a wide array of personal reflections and memories. Described in this way, Beaupré’s creative process seems closely related to the manifestos of Akufen and Mathew Herbert, associations which, during Foe Destroyer’s danciest moments, will be clearly audible to discerning ears. In contrast to the work of the aforementioned sampling savants however, commitment to process seems to take a back seat to reveling in the diverse emotions of life’s many twists and turns in Beaupré’s work. His meticulous editing clearly shows he can splice and filet his samples with the best of them, easily overcoming the worn out clichés of what too often gets passed off as intelligent dance music. Somehow though his songs always seem closer to one-of-a-kind handicrafts then well oiled future music machines; his rhythmic structures more a kin to a house of cards then a Tokyo sky scraper. It is exactly this sense of fragility, the feeling that each song might collapse upon itself at any moment that marks Foe Destroyer as a unique creative vision.
al langer bekend hier heel vet nummerquote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:44 schreef Astherushcomes het volgende:
Cobblestone Jazz - Dump Truck
een van die tracks van de laatste wighnomy ep heeft ook zo'n vette jazz basslijn erin weet alleen ff niet meer hoe dat nummer heetquote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:51 schreef teknomist het volgende:
Cobblestone Jazz... Minimal meets jazz. .
http://www.megaupload.com/?d=FCH96U62quote:Stephen Beaupre- Les Filles
Josh Wink - Have to get back (non vox version)
Jon Gaiser - Unreleased track
Alter Ego - Lycra (Wishmountain's tight fitting lycra mix 2)
Shed - Well done (030-edit)
Leonel Castillo - Ogre
Someone Else - Water in mexico (Marek Hemmann Remix)
Wighnomy bros - Hankkofloppe
Ryan Crosson - Illusion
Luca Bacchetti - Frakish flowers
Ion Ludwig - Pornslices
Raudive - Here
Bastien Grine - in the bathroom
Ambivalent - Boite Diabolique
Dan Berkson & James What - Cantina
Uiteindelijk is het club 103 geworden, wat leuk was, maar wat een drama was dat weekend van Oud & Nieuw (verkeerde vrienden waren overgekomen die het Berlijnse deurbeleid niet helemaal vatte). Gelukkig was Berlijn verder helemaal topquote:
Sowieso ook een Mathew Jonson-album...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:40 schreef hesselmid het volgende:
Ik hoop nog steeds op een Cobblestone Jazz live album
Helemaal niet gek dit! De percussie en de geluidjes trek ik zeer goed. Ik ken het origineel van het nummer niet, ben niet zo thuis in het repertoir van Snoop Dogg. Maar ik schat zo in dat er maar bar weinig van de originele vocals zijn overgebleven. Misschien kun je hier iets meer van gebruiken.quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:39 schreef teknomist het volgende:
Snoop Dogg - That's That Shit (Joseph Hague Remix)
Ben bezig met deze track... Ik wil hem vannacht klaar krijgen. Ik hoor graag van jullie wat er beter kan en dan voornamelijk qua EQ. Wel geluiden klinken te hard, te hoog, te laag, te zacht etc op jullie geluidssysteem... Qua compositie gaan nog een aantal dingen mank maar die heb ik iig zelf al geconstateerd.
Klopt ik heb bar weinig van het origineel behouden. . Ik denk er wel over om de hoofdmelodie uit het origineel op een techno-esque manier door het nummer heen te laten lopen, met veel dynamiek daarin.quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:37 schreef Astherushcomes het volgende:
[..]
Helemaal niet gek dit! De percussie en de geluidjes trek ik zeer goed. Ik ken het origineel van het nummer niet, ben niet zo thuis in het repertoir van Snoop Dogg. Maar ik schat zo in dat er maar bar weinig van de originele vocals zijn overgebleven. Misschien kun je hier iets meer van gebruiken.
Baslijn nog dikker? Hij pompt bij mij al uit de speakers, maar ik zal es kijken. .quote:Volgens mij kun je met name het basslijntje wat dikker aan zetten. Daarnaast vind ik het intro van 3.30 min voordat de eerste kick erin komt ietwat aan de lange kant. Is ook lastig met inmixen enzo.
Nee, maar als het op BC uitkomt gezien het hoge kwaliteitsniveau aldaar moet het wel goed zijn. .quote:Heeft iemand deze al gehoord? Mistress Barbara - Barcelona (Border Community) Ik niet maar ben wel benieuwd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |