Mensen in het OV die niet het geduld hebben om op de mensen te wachten die eerst nog uit moeten stappen en raar kijken als er ook nog iemand UIT de trein/bus komt. En ze maken ook nog eens geen plaats waardoor je half op het perron valt.
Mensen in het OV die op zo'n geluidsniveau praten dat je wel mee MOET luisteren (en ze het dan over de kleur string van hun klasgenoot hebben of iets in die richting). I DON'T wanna know!
Ook leuk als dan een omroepbericht komt (op 'normaal' verstaanbare toon als iedereen even stil is of zachter praat) en ze dan gaan zitten schelden dat ze het bericht weer eens niet gehoord hebben.
Mensen in trein/bus die geen plaats maken als ze zien dat er verder geen tot weinig plaatsen meer over zijn en dan breeduit met hun tas en alles 4 ziplaatsen in beslag nemen. Of van die breezah-kids die demonstratief op de invalidenplaats gaan zitten terwijl ze duidelijk zien dat een (ouder) mens niet lang kan staan. En dan ook nog diegene uit gaan lachen.
Mensen in trein/bus die hun eten en drinken op een misselijkmakende manier naar binnen werken, bijvoorbeeld als de chips in je gezicht vliegt als je toevallig tegenover diegene zit en hij/zij zit te praten.
Mensen in winkels die per se langs moeten waar ik op het moment iets rustig sta te bekijken en gewoon duidelijk is dat er niet nog iemand langs kan (door een smal gangetje voor het rek o.i.d.), en dan ook nog verontwaardigd kijken als je niet schuift. Loop dan om, maarja, 1 meter omlopen doet blijkbaar pijn.
Mensen die in het verkeer geen richting aangeven (op welk moment dan ook) zodat je maar moet ruiken waar diegene heen moet.
Ouders die hun kindertjes niet onder controle hebben in winkels en dergelijke. Bijvoorbeeld kinderen die door de hele supermarkt racen met van die mini-winkelwagentjes en dan raar opkijken dat er ook nog andere mensen rondlopen die dat niet zo kunnen waarderen. Ik vind dan ook best leuk als ze op hun bek gaan met die dingen en dan heel hard gaan staan gillen tegen hun ouders.
Mensen in winkels die keihard met hun kar tegen je schenen aanrijden. En dan niet een, maar meerdere keren. Grr, dat ze niet zien dat ik ook niet verder naar voren kan! Ik ga dan ook meestal expres naar achter duwen.
Mensen in de bios die keihard praten (in mobiele telefoon of tegen degene die naast hem/haar zit).
En mensen in de bioscoop die met eten gooien. Men zou er eens serieus over na moeten gaan denken om in bioscoop terugstuiterende M&M's en popcorn te gaan verkopen zodat het weer terug in hun gezicht komt.