Kijk geen schade, beter kan je het niet hebben toch?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 10:40 schreef Rewimo het volgende:
Was ik vanmorgen helemaal vergetenValt niet mee, om 1.30 in bed en om 7 uur er alweer uit
Iedereen nog een fijn en vooral gezond 2007 gewenst!
Veel sterkte voor degenen die nare berichten hebben gehad![]()
Dieettechnisch is Portugal vrij aardig verlopen, geen schade maar ook niet afgevallen
gecondoleerd isa, ik ken het gevoel, oud en nieuw was ook echt niet echt leuk dit jaar voor ons, tante wou haar laatste oud en nieuw met zijn allen vieren, maar ja je wenst haar wel een gelukkig nieuwjaar en na een tijdje barst ze in tranen uit want ze was wel haar man verloren dat jaar en dan nu zelf ongeneeslijk ziek.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:38 schreef Isabeau het volgende:
Mijn goede voornemen is trouwens heel verstandig en rustig af te vallen (wijsheid komt met de jaren).
Wat straks wel raar is dat ik deze week nog mijn hele familie zal zien, maar niemand gelukkig nieuwjaar kan wensen. Of kan dat wel op een begrafenis? Mijn oom is gisteren overleden. Redelijk plots, want het ging net weer heel erg goed met hem. Hij was al wel ongeneeslijk ziek.
Hij bah, vervelend.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:38 schreef Isabeau het volgende:
Mijn goede voornemen is trouwens heel verstandig en rustig af te vallen (wijsheid komt met de jaren).
Wat straks wel raar is dat ik deze week nog mijn hele familie zal zien, maar niemand gelukkig nieuwjaar kan wensen. Of kan dat wel op een begrafenis? Mijn oom is gisteren overleden. Redelijk plots, want het ging net weer heel erg goed met hem. Hij was al wel ongeneeslijk ziek.
ehm isa, volgens mij omdat je het allemaal toch iets te veel deed, zodat het niet vol te houden was, maar dat is mijn idee erover..quote:Op dinsdag 2 januari 2007 14:45 schreef Isabeau het volgende:
Wat asociaal ymme![]()
Haar hond zorgt voor de schade en dan lekker snel doorlopen....
Oh, en voor de nieuwe mensen in de dieetclub twee gouden dieetregels:
1. Elk dieet werkt als je het maar de rest van je leven kunt volhouden (en bij heel veel dieten is dat niet te doen...)
2. Afvallen doe je als je minder energie binnen krijgt dan je verbrandt. Dat is alles. Afvallen heeft weinig te maken met verhoudingen van eiwitten en koolhydraten, pillen slikken of dat bepaalde voedingsmiddelen vet zouden afbreken. Allemaal onzin.
Nu van mezelf nog ontdekken waarom ik na een zeer eenvoudige en succesvolle periode van afvallen weer terugval in oude (slechte) gewoontes.
Ga zo met een vriendin de stad in. Het leren wordt vandaag dus weer nietsquote:Op dinsdag 2 januari 2007 14:41 schreef omearos het volgende:
gecondoleerd Isa
Ymme, zonde van die kom, waar doe je de vissen nu in?
Mijn schade van de feestdagen: ik zit nog steeds op 95kg. Ik had me al ruim een maand niet gewogen, dus geen idee of ik ben aangekomen. Ik zal het zo ook invullen zodat ik weer in het lijstje kom. En nu weer met frisse moed proberen af te vallen.
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 14:48 schreef teigan het volgende:
ehm isa, volgens mij omdat je het allemaal toch iets te veel deed, zodat het niet vol te houden was, maar dat is mijn idee erover..
Ik heb zo'n zin om te snoepen, ik probeer bij die kast weg te blijven, maar het wil nog niet echt lukken.. Ik denk dat ik zo maar even een pot thee ga zetten, en nog een boterham smeren....
ja, vooral dat bewegen viel mij toen op. Je wandelde elke dag toen iets van 3 uur, en dan tikt natuurlijk goed aan qua beweging, maar lijkt mij toch lastig vol te houden..quote:Op dinsdag 2 januari 2007 14:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]ik heb wel mijn eigen theorie, maar dat is alleen maar de theorie (gesteund door wetenschappelijk onderzoek, dat dan weer wel) en ik heb geen flauw idee hoe dat in de praktijk te voorkomen. Je verliest geen vetcellen bij het lijnen, die maak je alleen leeg. Vetcellen zijn veel gecompliceerder dan je zou denken en maken een enorme hoeveelheid verschillende hormonen aan waarmee ze je hersenen signalen kunnen geven. Als je op een gegeven moment héél erg veel vetcellen hebt leeggemaakt dan kunnen er heel veel signalen richting je hypothalamus gaan waar het signaal "eet eens wat meer joh! je verhongert!!" binnenkomt. Vervolgens geven je hersenen je een enorme behoefte aan voedsel en dat is precies wat ik ervaarde. Na maandenlang zonder problemen af te vallen kreeg ik een ongelofelijke craving naar koolhydraten en vet. Ik voelde me net een junkie... De grootste fout die ik vervolgens maakte is dat ik erin bleef hangen en niet na een paar weken mezelf een trap onder m'n hol gaf om de schade verder te beperken.
Misschien dat juist langzamer afvallen het probleem ook kan voorkomen. Ik deed dan wel geen crashdieet en at gewoon gezond, ik kreeg wel weinig energie binnen (meestal rond de 1200 kcal, nog 200-400 kcal meer dan Sonja Bakker) en ik bewoog ook heel erg veel. Maar goed, ik zal proberen het nog wat rustiger aan te doen.
Beweeg je dan niet teveel tov je inname? Je brengt de inname omlaag tot een gezond niveau, wat al lager is dan je lichaam gewend is, en dan ga je ook nog meer bewegen, waardoor je lichaam nog meer moet afzien, ineens meer energie leveren met minder inname.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 14:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]ik heb wel mijn eigen theorie, maar dat is alleen maar de theorie (gesteund door wetenschappelijk onderzoek, dat dan weer wel) en ik heb geen flauw idee hoe dat in de praktijk te voorkomen. Je verliest geen vetcellen bij het lijnen, die maak je alleen leeg. Vetcellen zijn veel gecompliceerder dan je zou denken en maken een enorme hoeveelheid verschillende hormonen aan waarmee ze je hersenen signalen kunnen geven. Als je op een gegeven moment héél erg veel vetcellen hebt leeggemaakt dan kunnen er heel veel signalen richting je hypothalamus gaan waar het signaal "eet eens wat meer joh! je verhongert!!" binnenkomt. Vervolgens geven je hersenen je een enorme behoefte aan voedsel en dat is precies wat ik ervaarde. Na maandenlang zonder problemen af te vallen kreeg ik een ongelofelijke craving naar koolhydraten en vet. Ik voelde me net een junkie... De grootste fout die ik vervolgens maakte is dat ik erin bleef hangen en niet na een paar weken mezelf een trap onder m'n hol gaf om de schade verder te beperken.
Misschien dat juist langzamer afvallen het probleem ook kan voorkomen. Ik deed dan wel geen crashdieet en at gewoon gezond, ik kreeg wel weinig energie binnen (meestal rond de 1200 kcal, nog 200-400 kcal meer dan Sonja Bakker) en ik bewoog ook heel erg veel. Maar goed, ik zal proberen het nog wat rustiger aan te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |