Wat jij hebt meegemaakt lijkt me echt 1 van de ergste dingen die iemand kan overkomen .. ik kan amper bevatten hoe verschrikkelijk het moet voelen. Ik heb het dan ook nooit zelf meegemaakt, maar het is idd zo dat iedereen op een andere manier dingen verwerkt. Het lijkt mij het belangrijkste dat je blijft praten met elkaar en de ander ruimte geeft om het op zijn/haar eigen manier te verwerken ..quote:Op dinsdag 26 december 2006 22:45 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Maar wat doe je als de andere helft heel anders met het rouwproces en verwerking omgaat?, wat als je de grip op alles kwijt lijkt te raken, dat alles onder grote druk staat...
Hoe ga je daar mee om?
Het klinkt vreemd, maar op deze manier dus.quote:Op dinsdag 26 december 2006 22:45 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Maar wat doe je als de andere helft heel anders met het rouwproces en verwerking omgaat?, wat als je de grip op alles kwijt lijkt te raken, dat alles onder grote druk staat...
Hoe ga je daar mee om?
Dit is het verhaalquote:Op woensdag 27 december 2006 00:31 schreef EggsTC het volgende:
Ik laat het slijten.. tjd geven en nog ns tijd geven. Het is ff kut totdat het naar het verleden slijt, de duur hiervan is afhankelijk van de impact. Mijn langste keer was 7 mnd later dat het totaal gesleten was.
Sterkte iig.
Ik ken het verhaal van de TS verder niet.. en durf er ook niet naar te vragen.
Geen twee mensen zijn gelijk en ieder doet de dingen op zijn eigen manier. Van een afstandje ernaar gekeken lijkt het mij dat jij er makkelijker over praat, misschien is dat sowieso bij vrouwen al wat makkelijker. Je verdriet en je tranen worden ook wat makkelijker geaccepteerd, dat ligt bij mannen misschien ook iets anders. Het lijkt mij dat jij van jullie twee op het moment het "verste" bent in het rouwproces. Misschien dat je man -net als jij de vorige keer- het probeert te omzeilen, omdat het te veel pijn doet. Jij hebt al gemerkt dat dat (voor jou) niet de goede manier is, misschien dat dat bij hem ook gaat gebeuren. Geef hem de ruimte om te huilen, te schreeuwen en te vloeken. Accepteer dat hij het heel anders doet en probeer er voor hem te zijn. Ook hij heeft het liefste wat hij had verloren.quote:Op dinsdag 26 december 2006 22:45 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Hoe ga je daar mee om?
Vanaf het begin dat Thijs net overleed, zijn we de week nadien gelijk samen naarr de psycholoog gegaan, daar waar ik al enige tijd bij liep, nog vanwege het verwerkingsproces van ma.quote:Op woensdag 27 december 2006 10:32 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou willen zeggen dat jullie samen eens met een psych zouden gaan praten of zo, of mss Mar wel alleen, maar ik gok dat je dat ook al met hem besproken hebt en dat hij dat niet ziet zitten?
En als je die nou zelf eens een brief schreef? Gewoon op papier zetten dat jij je daar heel erg rot over voelt, dat je het niet begrijpt etc. etc.quote:Op woensdag 27 december 2006 10:53 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Waar ik wel heel veel moeite mee heb en steeds meer naar voren komt is hoe mijn fam er mee omgaat, gewoon geen kontakt meer...
Een troostknuffel is ook een knuffel. Meer zit er op het moment even niet in.quote:Op woensdag 27 december 2006 10:53 schreef Bar_en_Mar het volgende:
En als de een zit de huilen, is het meer een troostknuffel die we elkaar geven en de enige woorden die we dan rijk zijn is "ik mis hem zo... "
Kerstkaarten, ze er al over aangesproken, er al ruzie door gekregen....quote:Op woensdag 27 december 2006 11:17 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En als je die nou zelf eens een brief schreef? Gewoon op papier zetten dat jij je daar heel erg rot over voelt, dat je het niet begrijpt etc. etc.
Dan heb jij iig de kans om het van je af te schrijven en het ze 1 keer te vertellen en mss opent het nog wel een paar ogen?
Ja, maar dat kan zomaar een paar jaar duren.quote:Op woensdag 27 december 2006 16:53 schreef TanteKa het volgende:
Het lijkt me ook verrekte moeilijk Bluezz, om na zoiets verschrikkelijks de draad weer op te pakken. Maar het zou goed zijn als het Bar en Mar wel zou lukken!
Ik heb zelf erg veel aan boeken gehad, ook ter bevestiging, en het is mss ook handig om het eens aan Mar te laten lezen?quote:Op donderdag 28 december 2006 00:55 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Sorry ben net weer terug online, heb visite, en beetje lullig om dan aldoor online te gaan zitten wezen.
Ik ga jou linkjes morgen ofzo wel eens rustig doornemen.
Bluezz
Ja preciesquote:Op donderdag 28 december 2006 11:48 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Voor de rest kan ik alleen maar voor mezelf de boel verwerken, en hopen dat het op een dag beter zal gaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |