abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 december 2006 @ 20:04:36 #26
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_44773002
Er ligt geen ijs, en dat lag er vroeger wel. En ik wil schaatsen!!!
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_44773075
quote:
Op woensdag 27 december 2006 19:31 schreef Fixers het volgende:

[..]

Omdat dit soort patronen en cycli veel langer kunnen duren dan de slordige 2 tot 3 eeuwen dat we nu weerstatistieken bijhouden.
Dit is tegenstrijdig. Als we weten hoelang patronen en cycli duren, dan hebben we het dus kunnen meten en weten we dus ook of er nu sprake van is of niet.
  Donald Duck held woensdag 27 december 2006 @ 20:11:05 #28
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_44773227
de echte dreiging is natuurlijk manbearpig
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 27 december 2006 @ 20:12:46 #29
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_44773297
quote:
Op woensdag 27 december 2006 19:14 schreef TeChNo2 het volgende:
Ik doe nog steeds mijn jas aan en een muts op als ik naar buiten ga dus die opwarming valt best wel mee...
Een paar dagen geleden zag ik op een locatie in Oost-Nederland een rij bomen vol in de bloesem staan. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt eind december.
pi_44773331
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:06 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dit is tegenstrijdig. Als we weten hoelang patronen en cycli duren, dan hebben we het dus kunnen meten en weten we dus ook of er nu sprake van is of niet.
Ik zeg ook kunnen duren. Het is een theorie dat de aardopwarming deel maakt uit een normale cyclus. Daar zijn volgens mij ook wel wat bewijzen voor, maar deze theorie wordt niet algemeen aanvaard.
  woensdag 27 december 2006 @ 20:28:32 #31
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_44773937
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 00:46 schreef Keromane het volgende:
Dat global warming geen onzin is is iets dat iedereen boven de 35 zal kunnen beamen, ook zonder academische titel.
De mensen die nog wat ouder zijn kunnen zich misschien wel herinneren dat in de jaren 70 de heren wetenschappers bang waren voor het afkoelen van de aarde...

ik bedoel maar..
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_44774030
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:28 schreef Automatic_Rock het volgende:
De mensen die nog wat ouder zijn kunnen zich misschien wel herinneren dat in de jaren 70 de heren wetenschappers bang waren voor het afkoelen van de aarde...
Populair-wetenschappelijke tijdschriften schreven er graag over, maar behalve mogelijk van een enkele wetenschapper, was er geen onderzoek waaruit bleek dat er binnen vijftig jaar een ijstijd zou zijn. Dit in tegenstelling tot de wetenschappelijke consensus nu en de vele, vele onderzoeken die duidelijk maken dat de aarde opwarmt en dat de mensheid daarvoor grotendeels verantwoordelijk is.
pi_44776712
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:28 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

ik bedoel maar..
volgens mij was dat meer het gat in de ozonlaag ten gevolge van de CFK's waartegen dus ook uiteindelijk maatregelen zijn genomen terwijl het gevaar bij de "milieuactivisten" al jaren eerder bekend was ..
zo kan ik me herinneren dat eind 60er jaren bij veel mensen de spuitbussen in de ban gingen .. dan maar geen deo/haarspray .. en hoelang heeft het geduurd tot er eindelijk een wetgeving was die CFK's verbood ?
en tja, dat gat zit er nog steeds .. dat je er weinig meer over hoort/leest zal wel meer te maken hebben met het feit dat die niet boven ons hoofd hangt ? Net zoals de zure regen .. toen die de zweedse bossen bedreigde had iedereen het erover, nou dat het verschijnsel verhuisd is naar streken hier heel-ver-vandaan boeit het niet meer, er is belangrijker nieuws denk ik ?
pleased to meet you
pi_44778812
Het Lijkt me logischer dat het een Hoax is. Iedere wetenschapper die beweert dat hij het klimaat over 50 jaar kan voorspellen is een fantast.

Je moet maar zo denken, zolang mensen als Clinton en Gore nog voor iedere poep en een scheet hun zuipende privejet pakken, zal er wel weinig aan de hand zijn.

Het enige dat ik wel jammer vind, is dat politici van alle kampen de burger probeert te manipuleren door middel van angst zaaien.
"Mensen die tegen Israėl zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 27 december 2006 @ 22:42:56 #35
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_44779171
angst is idd een slechte raadgever, maar aan de andere kant telt een gewaarschuwd mens voor 2 (even niet denken aan wat dat doet voor de overbevolking )

Ik vind het moeilijk hoor... wat zou het doel van een Hoax zijn?
  Donald Duck held woensdag 27 december 2006 @ 22:43:49 #36
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_44779198
publiciteit. al gore lacht zich dood, die heeft lekker gecashed met z'n film.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 27 december 2006 @ 22:44:52 #37
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_44779239
quote:
Op woensdag 27 december 2006 22:43 schreef __Saviour__ het volgende:
publiciteit. al gore lacht zich dood, die heeft lekker gecashed met z'n film.
niet onmogelijk, maar het gaat er bij mij moeilijk in... ik heb bij hem het gevoel dat ie namelijk niet kan lachen.
pi_44779291
Er worden nou niet echt maatregelen tegen het broeikaseffekt genomen, wel is er een levendige handel in emmissierechten en dat zie ik meer als een verkapte vorm van staatssteun.
Stel dan harde eisen per fabriek, maar dan wel globaal anders sluiten ze de fabriek hier en gaan ze dubbel zo hard verder in een ander land.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_44990961
en dan nu de verklaring waarom er zo velen maar blijven denken dat het een hoax is ..
ExxonMobil cultivates global warming doubt: report
quote:
Energy giant ExxonMobil borrowed tactics from the tobacco industry to raise doubt about climate change, spending $16 million on groups that question global warming, a science watchdog group said on Wednesday.

"ExxonMobil has manufactured uncertainty about the human causes of global warming just as tobacco companies denied their product caused lung cancer," Alden Meyer of the Union of Concerned Scientists said at a telephone news conference releasing the report.

An ExxonMobil spokesman did not respond immediately to calls for comment.

The union, a nonprofit group based in Cambridge, Massachusetts, said ExxonMobil, the world's biggest publicly traded corporation, had succeeded in parlaying a relatively modest investment into unwarranted public doubt on findings that have been overwhelmingly endorsed by mainstream science.
ExxonMobil did this by using the same methods used for decades by the U.S. tobacco industry, the report said, including:
-- raising doubts about even the most undisputed science;
-- funding a variety of front organizations to create the appearance of a broad platform;
-- recruiting a number of vocal climate change contrarians;
-- portraying its opposition to action as a quest for "sound science" rather than business self-interest;
-- using its access to the Bush administration to shape federal communications and policies on global warming.

TOBACCO TACTICS
U.S. tobacco companies used these tactics for decades to hide the hazards of smoking, and were found liable in federal court last year for violating racketeering laws.

Global warming has been blamed for stronger hurricanes, more wildfires and worse droughts. While there have been cycles of warming and cooling throughout Earth's history, the last 30 years have seen a steep warming trend which most scientists say is due to emission of so-called greenhouse gases by the burning of fossil fuels in vehicles, factories and power plants.

ExxonMobil has funded legitimate scientific studies on climate change, the watchdog report said, but noted it has also spent approximately $16 million between 1998 and 2005 on 43 organizations that have cast doubt on the reality of human-caused global warming.

The report said these have ranged from $30,000 for the group Africa Fighting Malaria, which argues on its Web site against urgent action on climate change, to $1.6 million to the American Enterprise Institute, a pro-business think tank in Washington.

James McCarthy, professor of biological oceanography and director of the Museum of Comparative Zoology at Harvard University, noted a 2005 statement issued by the U.S. National Academy of Sciences and 10 science academies from other countries, affirming that "climate change is now sufficiently clear to justify nations taking prompt action."

"This report reveals for the first time the degree to which efforts to exaggerate uncertainty in climate science produce non scientific reports designed to cast doubt on published scientific climate studies have been orchestrated by ExxonMobil," McCarthy said at the news conference.
pleased to meet you
pi_44995912
Wat een vergelijking. De tabaksindustrie heeft gelogen over haar sigaretten, dus de oliemaatschappijen liegen over het milieu!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_44996043
De temperatuur op aarde schommelt al jaren heen en weer. Dan zijn er weer ijstijden, dan zijn er weer hete periodes. Het is heel gewoon, al dan niet gepaard gaande met broeikaseffect. In de middeleeuwen zijn er vele jaren heel grote koude periodes geweest... waar lag dat aan?

Ik denk dat de invloed van de mens geen moer uit zal maken. Als de natuur dat wil zullen we desnoods uitsterven net als de dino's... Wij als mens kunnen met technologie heel veel; maar de natuur regelen... neen.
Wij besluiten autorijden te belasten, maar als morgen de Etna uitbarst, wtf maakt het dan uit...
Laatst las ik ook nog een theorie... bomen zorgen juist voor broeikaseffect.... het kappen van bos in de tropen zou de oplossing zijn. Zie je; we denken dat we heel wat weten, maar we weten niets en gebruiken onze onwetendheid om belastingen te heffen en de mensheid een schuld aan te praten...

Over een eeuw of twee lachen ze onze generatie keihard uit... Net als wij nu zo lachen om mensen die dachten dat de aarde vroeger plat was...
En ook die mensen, weten dan meer... maar hebben weer iets anders om zich druk over te maken uit onwetendheid... Circle of Life...
pi_44996049
Hm, ik zie dat de discussie weer opnieuw begonnen is..
pi_44996054
global dimming is ook interessant.

http://www.knmi.nl/kenniscentrum/global_dimming.html

zou nog een matigende invloed kunnen hebben op global warming.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  donderdag 4 januari 2007 @ 09:05:57 #44
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_44997418
quote:
Op woensdag 27 december 2006 20:30 schreef Monidique het volgende:

[..]

Populair-wetenschappelijke tijdschriften schreven er graag over, maar behalve mogelijk van een enkele wetenschapper, was er geen onderzoek waaruit bleek dat er binnen vijftig jaar een ijstijd zou zijn. Dit in tegenstelling tot de wetenschappelijke consensus nu en de vele, vele onderzoeken die duidelijk maken dat de aarde opwarmt en dat de mensheid daarvoor grotendeels verantwoordelijk is.
Dat de aarde opwarmt; ja
dat de mens hier grotendeels voor verantwoordelijk is: ......

Er zijn volgens mij geen 2 wetenschappers te vinden die het met elkaar eens zijn in hoeverre de mens bijdraagt aan de opwarming..
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_44999389
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 02:18 schreef StefanP het volgende:
Wat een vergelijking. De tabaksindustrie heeft gelogen over haar sigaretten, dus de oliemaatschappijen liegen over het milieu!
Ah hier mogen geen vergelijking over gemaakt worden maar serieuze klimaat modellen mogen wel in twijfel getrokkken worden door niet klimaatdeskundigen.
pi_45000729
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 02:18 schreef StefanP het volgende:
Het is dus totaal oninteressant dat daarvoor bewijzen zijn, dat Exxon miljoenen heeft uitgegeven om serieus onderzoek naar global warming en de menselijke invloeden daarop ongeloofwaardig en zelfs belachelijk te maken ?
Of zeg je dat omdat de tabaksindustrie dat toen heeft gedaan het onmogelijk is dat een ander bedrijf zich van de dezelfde middelen/strategieėn bedient .. daar zouden wij als slimme mensen zijnde niet instinken oid, we zouden dezelfde fout geen 2 keer maken omdat we de tactiek herkennen ?
Net als "divide et impera", al ouder dan de weg naar Rome, dat werkt tegenwoordig ook niet meer ?

Maar ja, jij gelooft uiteraard liever de leugens van Exxon, net zoals destijds de roker de leugens van de Marlboro-cowboy .. dat schijnt te horen bij een verslaving .. het verschil is alleen dat de roker alleen zichzelf beschadigd en evtl de mensen in zijn naaste omgeving en niet de hele planeet naar de kloten helpt ..
en dan nog een voetnoot .. grappig toch dat juist in het Amerika waar de schadelijke effecten van het roken langer werden ontkend dan in de rest van de wereld ze nu zijn doorgeslagen naar de andere kant, een roker is een aso die niet alleen zichzelf maar ook anderen in gevaar brengt
pleased to meet you
pi_45001161
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 02:32 schreef Caesu het volgende:
global dimming is ook interessant.

http://www.knmi.nl/kenniscentrum/global_dimming.html

zou nog een matigende invloed kunnen hebben op global warming.
de implicaties van global dimming zijn best heftig als je je even inleest ..
die paar dagen na 9/11 bvb, toen alle vliegtuigen aan de grond stonden en dus een gedeelte van de dagelijkse vervuiling wegviel blijkt nationwide de temperatuur met bijna 2 graden celsius gestegen te zijn, binnen een dag nadat er weer gevlogen mocht worden was dat weer weg ..
url van dat onderzoek staat in een van de vorige topics hierover, kan het zo snel niet vinden, zal zo even kijken of ik hem terug kan vinden

dus tja, waar het dus op neerkomt is dat we niet zomaar kunnen ophouden met vervuilen nu, dan zouden we nl binnen no-time gekookt worden, het is juist die deken van troep die ervoor zorgt dat ons dekentje van broeikasgassen niet al te zeer opwarmt door het zonlicht
aan de andere kant is het juist het dimming dat voor die verschuiving van weerpatronen lijdt schijnt, minder verdamping dankzij minder direct zonlicht waardoor de regenwolken niet op plek A vol zijn maar pas op plek B, waardoor we dus op A een droogte krijgen en bij B een overstroming .. en laat nou bij B een boel bos ed weg gekapt zijn en je hebt de zoveelste overstroming met modderlawine in het nieuws terwijl op plek A honderden hongerige kinderen in de camera staren ..
pleased to meet you
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:32:50 #48
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45001318
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 09:05 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Dat de aarde opwarmt; ja
dat de mens hier grotendeels voor verantwoordelijk is: ......

Er zijn volgens mij geen 2 wetenschappers te vinden die het met elkaar eens zijn in hoeverre de mens bijdraagt aan de opwarming..
Het nieuwe ontkennen: de mens is er niet verantwoordelijk voor. Naast alle statistische gegevens die de stelling ontkrachten, bestaat er ook nog iets als logisch redeneren. Is het niet meer dan logisch dat met de massaconsumptie en massavervoer er teveel co2 de lucht ingaat. De enige reden dat je ontkent is dat pressiegroeperingen dit voor je hebben bedacht. In de wetenschap is een vrij aardige consensus over het onderwerp. Exacte getallen kan je inderdaad niet krijgen.
Zyggie.
  donderdag 4 januari 2007 @ 12:35:11 #49
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45001383
quote:
Op woensdag 27 december 2006 18:01 schreef Fixers het volgende:
Dat de aarde momenteel langzaam aan het opwarmen is, is een feit. Maar betrouwbare meteorologische data wordt nog niet zo zeer lang vastgelegd. Fahrenheit is geboren in 1686, zijn temperatuur schaal zal dus niet veel eerder dan de vroege 16e eeuw in gebruik zijn genomen. Volgens mij moeten weerkundigen temperaturen van dįįrvoor schatten op basis van secundaire gegevens.

Er is een theorie dat de aardopwarming niet door uitlaatgassen wordt veroorzaakt, maar dat het een periodiek verschijnsel is, een cyclus van vele decennia. En nog niet concreet is vastgelegd in de boeken omdat er nog niet lang genoeg betrouwbare observaties worden gedaan.
Leuke theorie die waarschijnlijk nooit onderbouwd is. Valt vast goed bij mensen die baat hebben bij ongelimiteerde groei en energieslurpers.
Zyggie.
pi_45006973
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 23:09 schreef moussie het volgende:
en dan nu de verklaring waarom er zo velen maar blijven denken dat het een hoax is ..
ExxonMobil cultivates global warming doubt: report
[..]
quote:
Victory Will Be Achieved When

• Average citizens "understand" (recognize) uncertainties in climate science; recognition of uncertainties becomes part of the "conventional wisdom"
  • Media "understands" (recognizes) uncertainties in climate science
  • Media coverage reflects balance on climate science and recognition of the validity of viewpoints that challenge the current "conventional wisdom"
  • Industry senior leadership understands uncertainties in climate science, making them stronger ambassadors to those who shape climate policy
  • Those promoting the Kyoto treaty on the basis of extent science appears to be out of touch with reality.
  • http://www.euronet.nl/users/e_wesker/quote.html

Gelekt document van de olieindustrie.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')