FOK!forum / Digital Corner / Speedlinq ADSL2+ Comfort 20.000 (20000/1024 Kbits)
MrRobertmaandag 25 december 2006 @ 09:35
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of er misschien mensen hier zijn met ervaring met speedlinq. Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk ADSL afsluiten. Daarom zag ik bij speedlinq de volgende advertentie:

COMPLEET
ADSL2+ Comfort 20000 (20000/1024 Kbit/s)
Speedlinq ADSL + Speedlinq Bellen

1e 12 maanden voor 24,95
daarna 29,95 p/mnd
incl. Speedlinq Bellen
incl. vaste lijn toeslag
GEEN aansluitkosten en een GRATIS modem

Aangezien ik nog geen vaste telefoon aansluiting heb, lijkt mij dit een perfecte ADSL verbinding omdat ik volgens de aanbieding (op http://www.speedlinq.nl) hier geen vaste telefoonlijn hoef te betalen.

Nou heb ik geprobeerd te bellen, en waren ze niet bereikbaar i.v.m. de kerstdagen, maar aangezien ik zo snel mogelijk internet in mijn huis wil, dacht ik dat er misschien wel wat Fokkers zijn die mijn vragen kunnen beantwoorden.

- Gezien de prijs van ¤ 24,-95, (voor de 1e 12 maanden) lijkt het mij wel heel goedkoop. Zouden er geen extra kosten bijkomen?
- Zou ik dan ook gebruik van mijn telefoonaansluiting kunnen maken, voor bv digitenne?

Wie heeft er ervaring met speedlinq, en weet antwoord op mijn vragen?

Alvast Bedankt!
Omkronmaandag 25 december 2006 @ 09:42
Digitenne gaat zonder kabels.. door de lucht.. werkt perfect.. vriend van me heeft het.. 8 eruo in de maand.
MrRobertmaandag 25 december 2006 @ 09:47
quote:
Op maandag 25 december 2006 09:42 schreef Omkron het volgende:
Digitenne gaat zonder kabels.. door de lucht.. werkt perfect.. vriend van me heeft het.. 8 eruo in de maand.
ja daarom wil ik dat ook, je betaald namelijk voor de kabelTV bijna ¤16,-, en voro digitenne betaal je ¤7,95, als je een vast abbonoment bij KPN hebt.
ROGmaandag 25 december 2006 @ 09:49
quote:
Op maandag 25 december 2006 09:35 schreef MrRobert het volgende:
- Gezien de prijs van ¤ 24,-95, (voor de 1e 12 maanden) lijkt het mij wel heel goedkoop. Zouden er geen extra kosten bijkomen?
Eind deze maand loopt mijn 1e jaar Speedlinq X-tra 10.000 abo af, 30,- in de maand én geld-terug actie van het modem (geloof ik). Ik heb 0,0 problemen gehad met Speedlinq en ga in januari eens kijken of ik kan upgraden naar 20.000, want dat is nu inderdaad goedkoper dan mijn huidige vorm voortzetten.

Succes met je keuze.
Isegrimmaandag 25 december 2006 @ 09:53
Ik lees even mee, Binnenkort verhuizen en dan wil ik ook écht snel internet. Speedlinq komt altijd wel goed uit tests enzo.
Swetseneggermaandag 25 december 2006 @ 09:54
Net zo duur als orange, en die bevallen mij (mbt adsl) ook prima.
Crazykillmaandag 25 december 2006 @ 11:17
quote:
Op maandag 25 december 2006 09:53 schreef Isegrim het volgende:
Ik lees even mee
MrRobertmaandag 25 december 2006 @ 17:35
Zijn hier geen kleine lettertjes bij? Of moet ik toch meer betalen als dat zij voorschrijven?
Sandermaandag 25 december 2006 @ 17:37
Speedlinq, wat een kutbedrijf. Bijbetalen voor een spamfilter, te debiel.

Ik heb het zelf ook maar ik vind het eik niks.
Netsplittermaandag 25 december 2006 @ 17:49
quote:
Op maandag 25 december 2006 17:37 schreef Slarioux het volgende:
Speedlinq, wat een kutbedrijf. Bijbetalen voor een spamfilter, te debiel.

Ik heb het zelf ook maar ik vind het eik niks.
Waarom is dat debiel?
Zoiets behoort niet tot de standaard taken van een isp.
Dat ze het willen doen is leuk, dat je er voor moet betalen is normaal aangezien die software ook niet gratis zal zijn....
Sandermaandag 25 december 2006 @ 17:53
quote:
Op maandag 25 december 2006 17:49 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Waarom is dat debiel?
Zoiets behoort niet tot de standaard taken van een isp.
Dat ze het willen doen is leuk, dat je er voor moet betalen is normaal aangezien die software ook niet gratis zal zijn....
Mwoah ik vind dat juist wel tot de taken van een ISP horen. Maar speedlinq zit hier en daar nogal primitief in elkaar, als je je userpanel en webmail enzo bekijkt. Niet erg userfriendly, met slechts de meest rudimentaire functies.. en voor hulp moet je bellen a 70 cent per minuut.
Netsplittermaandag 25 december 2006 @ 17:59
quote:
Op maandag 25 december 2006 17:53 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Mwoah ik vind dat juist wel tot de taken van een ISP horen. Maar speedlinq zit hier en daar nogal primitief in elkaar, als je je userpanel en webmail enzo bekijkt. Niet erg userfriendly, met slechts de meest rudimentaire functies.. en voor hulp moet je bellen a 70 cent per minuut.
Je hebt toch internet en mail enzo?
Dat zijn de taken van een isp.
Dat zij meer willen doen voor hun klanten is mooi, maar gaan klagen dat het niet gratis....
Dubbeltje en rang enzo...
Dat je 70c per min betaald voor de helpdesk is inderdaad belachelijk en een zeer goed punt om een provider links te laten liggen.
Sandermaandag 25 december 2006 @ 18:02
quote:
Op maandag 25 december 2006 17:59 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Je hebt toch internet en mail enzo?
Dat zijn de taken van een isp.
Dat zij meer willen doen voor hun klanten is mooi, maar gaan klagen dat het niet gratis....
Dubbeltje en rang enzo...
Niks klagen, niks dubbeltje eerste rang...

Ik vind het een taak van een provider, daar kan je het mee eens zijn of niet. Niet mekkeren dat ik een Hollander ben, ik vind het gewoon debiel. Kan je het mee oneens zijn, maar het is niet uit zuinigheid.
Thoricalmaandag 25 december 2006 @ 20:09
Ik geloof er niets van dat speedlinq jou gaat aansluiten zonder kpn verbinding?
Ze kunnen het wel overnemen van een andere provider maar en nieuw kabeltje zullen ze niet leggen.
Netsplittermaandag 25 december 2006 @ 20:11
quote:
Op maandag 25 december 2006 18:02 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Niks klagen, niks dubbeltje eerste rang...

Ik vind het een taak van een provider, daar kan je het mee eens zijn of niet. Niet mekkeren dat ik een Hollander ben, ik vind het gewoon debiel. Kan je het mee oneens zijn, maar het is niet uit zuinigheid.
Kort lontje vandaag?
Thoricalmaandag 25 december 2006 @ 20:33
Een ISP hoort voor voldoende info te zorgen.
Dingen als firewalls, spamfilters en Antivirus daar moeten ze gewoon afblijven.
Het enige wat ze mogen doen is zoiets aanbieden tegen gereduceert tarief. En dan zelfs moet de gebruiker kunnen aangeven wat HIJ Spam, of een virus is.
ROGmaandag 25 december 2006 @ 21:04
Juist omdat Speedlinq een betaalde helpdesk heeft betaal je per maand redelijk weinig, ik heb die helpdesk nooit nodig dus ik vind het prima.
Sandermaandag 25 december 2006 @ 22:40
quote:
Op maandag 25 december 2006 20:11 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Kort lontje vandaag?
Nee, ongefundeerde conclusie van jouw kant .
Isegrimmaandag 25 december 2006 @ 23:58
Wat moet je met een spamfilter? Gmail heeft een prima spamfilter. Bovendien is mijn ervaring met spamfilters dat ze ook regelmatig mails tegenhouden die je wél graag wilt hebben...
SKETSjdinsdag 26 december 2006 @ 07:14
quote:
Op maandag 25 december 2006 17:37 schreef Slarioux het volgende:
Speedlinq, wat een kutbedrijf. Bijbetalen voor een spamfilter, te debiel.

Ik heb het zelf ook maar ik vind het eik niks.
Orange zelfde verhaal.
Echter bij orange gooien ze zelf (expres me dunkt) je hele emai-box vol met spam.
Zodat je gaat overwegen een spamfiter van Orange aante schaffen.

Bij Orange-email kun je ook GEEN instellingen vinden om veel voorkomende spam-adressen
te blokken (rara hoe ik aan me conclusies kom)
Zelfs hotmail doet het beter
SKETSjdinsdag 26 december 2006 @ 07:16
quote:
Op maandag 25 december 2006 20:33 schreef Thorical het volgende:
Een ISP hoort voor voldoende info te zorgen.
Dingen als firewalls, spamfilters en Antivirus daar moeten ze gewoon afblijven.
Het enige wat ze mogen doen is zoiets aanbieden tegen gereduceert tarief. En dan zelfs moet de gebruiker kunnen aangeven wat HIJ Spam, of een virus is.
Mwa, da's een heel mooi argument. Werk je zelf bij een Provider?
Nee, ik vind het wel een goed argument. Veel Providers istalleren ook troep op je PC waar jeniet
om hebt gevraagd, of wat je niet nodig hebt.
(ORANGE: soort connect-GUI voorje email, inlogggen etc etc. Heb er geen zak aan, vertrouw het ook niet)
SKETSjdinsdag 26 december 2006 @ 07:19
Ontopic:

Dus als je nog geen vaste KPN abbonement hebt, hoef je niet meer te betalen voor een vaste lijn als zo;n Telefonie+ADSL pakket neemt bij een Provider?


En als je al wél een vaste l;ijn hebt (KPN bel-basis)? Als je nu overstapt en je huidige vast etelefonie
KPN abbo opzegt moet je 6 maanden doorbetalen aan KPN dunkt me?
Omkrondinsdag 26 december 2006 @ 08:30
Op de bovenstaande reactie wil ik ook antwoord.
MrRobertdinsdag 26 december 2006 @ 10:15
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 08:30 schreef Omkron het volgende:
Op de bovenstaande reactie wil ik ook antwoord.
ik iwl daar ook wel antwoord op.... als ik mijn postcode invoer en nummer, en daarbij vermeld dat ik geen telefoonlijn heb, en geen internet (want dat heb ik nog niet). Dang eeft hij mij die opties.... Zou jhet dan echt zo zijn dat ik geen telefoonkosten kwijt ben?
MrRobertdinsdag 26 december 2006 @ 10:17
Bij de specificaties staat het ook beschreven:

All-in 20000 COMPLEET
- actietarief 12 maanden 24,95. Daarna 29,95 per maand.
- incl. Speedlinq Bellen & toeslag vaste lijn.
- dus geen vaste lijn meer nodig!

Zo te lezen komt er nog wel een ontvangststation á ¤49,- overheen!
Swetseneggerdinsdag 26 december 2006 @ 10:17
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 07:14 schreef SKETSj het volgende:

[..]

Orange zelfde verhaal.
Echter bij orange gooien ze zelf (expres me dunkt) je hele emai-box vol met spam.
Zodat je gaat overwegen een spamfiter van Orange aante schaffen.

Bij Orange-email kun je ook GEEN instellingen vinden om veel voorkomende spam-adressen
te blokken (rara hoe ik aan me conclusies kom)
Zelfs hotmail doet het beter
Wie gebruikt er dan tegenwoordig ook nog mail van z'n provider. Vraag een nl domein en goedkope hosting aan en je hebt nooit geen mail probleem meer.
heiden6dinsdag 26 december 2006 @ 10:21
Ik ga ook even naar Speedlinq bellen of het mogelijk is mijn huidige VoIP-nummer (IPB) mee te nemen. Zal wel niet, ze doen overal moeilijk.
Omkrondinsdag 26 december 2006 @ 10:23
Weten jullie al dat google tegenwoordig óók gratis email heeft..?
SKETSjdinsdag 26 december 2006 @ 11:12
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 10:17 schreef MrRobert het volgende:
Bij de specificaties staat het ook beschreven:

All-in 20000 COMPLEET
- actietarief 12 maanden 24,95. Daarna 29,95 per maand.
- incl. Speedlinq Bellen & toeslag vaste lijn.
- dus geen vaste lijn meer nodig!

Zo te lezen komt er nog wel een ontvangststation á ¤49,- overheen!
Maar ADSL gaat toch altijd over een vaste analoge lijn?
En die lijnen zijn van KPN. KPN zorgt nl. voor een carrier-signal.....

Ik denk dat als je zelf bij KPN je vaste lijn wilt opzeggen dat je dan iig. zit met een opzeg-termijn.
Blijft me een raadsel. Maar ik heb Orange al gemaild. Es zien wat ze zeggen.
heiden6woensdag 27 december 2006 @ 01:42
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 11:12 schreef SKETSj het volgende:

[..]

Maar ADSL gaat toch altijd over een vaste analoge lijn?
En die lijnen zijn van KPN. KPN zorgt nl. voor een carrier-signal.....

Ik denk dat als je zelf bij KPN je vaste lijn wilt opzeggen dat je dan iig. zit met een opzeg-termijn.
Blijft me een raadsel. Maar ik heb Orange al gemaild. Es zien wat ze zeggen.
Met 'toeslag voor de vaste lijn' zoals Speedlinq het zegt, zal het vastrecht wel bedoeld worden. Dat is een tientje per maand wat berekend wordt door KPN.
Netsplitterwoensdag 27 december 2006 @ 07:30
quote:
Op woensdag 27 december 2006 01:42 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Met 'toeslag voor de vaste lijn' zoals Speedlinq het zegt, zal het vastrecht wel bedoeld worden. Dat is een tientje per maand wat berekend wordt door KPN.
Dus heb je eigenlijk nog steeds een kpn abbo, namelijk het budgetabbo.
Je weet alleen je nr niet...
MaxPoweredwoensdag 27 december 2006 @ 10:47
Hoi,

Ik heb toevallig net mijn nieuwe aansluiting binnen van Speedlinq. Exact hetzelfde pakket als wat jij hebt. De aanvraag duurt vrij lang. Ik had aangevraagd op 1 november, en ik had de aansluiting daadwerkelijk op 18 december. Vorige week dus. In de brief wordt gesproken over vier weken, maar daar klopt niets van.
De extra kosten die erbij komen, zijn modemkosten en aansluitkosten. Die staan op de offerte die je krijgt bij aanvraag. Met de actiecoupon die je bij de modem krijgt, kun je dat geld terugvorderen (heb ik nog niets van gehoord). Omdat het allemaal wat langer duurde, heb ik 4 keer opgebeld en in totaal 30 minuten aan de lijn gehangen (á 70 eurocent p.m.). De service vind ik zelf wel minder.

De werking; internetten gaat lekker snel! Ik heb een Usenet account bij Eweka, en daar download ik met 1,5 mb per seconde (5,5 gigabyte per uur dus). Zodra je de internetverbinding hebt, kun je ook een telefoonnummer aanvragen. Binnen 2 dagen heb je dan je username/password thuis van dat telefoonnummer.

Kortom: na wat opstartproblemen (langzame levering) heb ik eindelijk internet via Speedlinq. Alles werkt naar behoren, en nog snel ook. Van klantenservice hoef je niet veel te verwachten.

Groeten,
m@x
heiden6donderdag 28 december 2006 @ 01:59
quote:
Op woensdag 27 december 2006 07:30 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dus heb je eigenlijk nog steeds een kpn abbo, namelijk het budgetabbo.
Je weet alleen je nr niet...
Nee, dat heb je niet. Alleen je betaalt bijna hetzelfde bedrag aan Speedlinq, die KPN betaalt voor het onderhouden van de lijn. Je zou net zo goed een BelBudget-abo kunnen nemen, alleen dat maakt het net wat lastiger met aanvragen, rekeningen, opzeggen etcetera. Verder kan het geen kwaad, toch handig zo'n vast nummer, wat altijd werkt.
Netsplitterdonderdag 28 december 2006 @ 07:33
quote:
Op donderdag 28 december 2006 01:59 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nee, dat heb je niet. Alleen je betaalt bijna hetzelfde bedrag aan Speedlinq, die KPN betaalt voor het onderhouden van de lijn. Je zou net zo goed een BelBudget-abo kunnen nemen, alleen dat maakt het net wat lastiger met aanvragen, rekeningen, opzeggen etcetera. Verder kan het geen kwaad, toch handig zo'n vast nummer, wat altijd werkt.
Dat heb je wel, je "weet" het alleen niet omdat je het nr niet weet van de lijn.
Je betaald misschien niet direct aan kpn, maar dat doet je provider wel voor je, vandaar dat extra 10'tje.
heiden6donderdag 28 december 2006 @ 08:03
quote:
Op donderdag 28 december 2006 07:33 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dat heb je wel, je "weet" het alleen niet omdat je het nr niet weet van de lijn.
Je betaald misschien niet direct aan kpn, maar dat doet je provider wel voor je, vandaar dat extra 10'tje.
Lul nou niet zo slap, dat is exact hetzelfde als wat ik je al uitgelegd heb. Het is alleen gewoon geen BelBudget-abonnement[/b].
Netsplitterdonderdag 28 december 2006 @ 08:09
quote:
Op donderdag 28 december 2006 08:03 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Lul nou niet zo slap, dat is exact hetzelfde als wat ik je al uitgelegd heb. Het is alleen gewoon geen BelBudget-abonnement[/b].
We zeggen hetzelfde...
Alleen andere bewoording...
Dus of we lullen alle twee slap of er is iets anders...
mscholdonderdag 28 december 2006 @ 09:47
quote:
Op maandag 25 december 2006 09:42 schreef Omkron het volgende:
Digitenne gaat zonder kabels.. door de lucht.. werkt perfect.. vriend van me heeft het.. 8 eruo in de maand.
en zodra er een tram langs rijd (als die in de buurt zijn dan ) heb je geen signaal meer
SKETSjdonderdag 28 december 2006 @ 22:43
quote:
Op donderdag 28 december 2006 07:33 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dat heb je wel, je "weet" het alleen niet omdat je het nr niet weet van de lijn.
Je betaald misschien niet direct aan kpn, maar dat doet je provider wel voor je, vandaar dat extra 10'tje.
Maar komt dat extra tientje nou Bovenop die "24,95" (bij bv. Orange) of niet?
Ou-Tannudonderdag 28 december 2006 @ 22:50
quote:
Op maandag 25 december 2006 17:37 schreef Slarioux het volgende:
Speedlinq, wat een kutbedrijf. Bijbetalen voor een spamfilter, te debiel.

Ik heb het zelf ook maar ik vind het eik niks.
virusscanner op je mailbox vind ik toch wel 1 van de dingen die ze moeten leveren imo?

Spamfilter is optioneel vind ik
Ou-Tannudonderdag 28 december 2006 @ 22:51
quote:
Op donderdag 28 december 2006 01:59 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nee, dat heb je niet. Alleen je betaalt bijna hetzelfde bedrag aan Speedlinq, die KPN betaalt voor het onderhouden van de lijn. Je zou net zo goed een BelBudget-abo kunnen nemen, alleen dat maakt het net wat lastiger met aanvragen, rekeningen, opzeggen etcetera. Verder kan het geen kwaad, toch handig zo'n vast nummer, wat altijd werkt.
idd
kaalkoper kost net zo duur als Belbudget :/
heiden6donderdag 28 december 2006 @ 22:56
quote:
Op donderdag 28 december 2006 22:50 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

virusscanner op je mailbox vind ik toch wel 1 van de dingen die ze moeten leveren imo?

Spamfilter is optioneel vind ik
Ik vind het puik dat het allemaal optioneel is. Ik gebruik die mailbox toch niet, en heb geen zin om dan in feite voor een virusscanner te gaan betalen. Geef mij maar ene kale lijn. Ik was het meest tevreden met Direct ADSL, maar dan ben je 36 euro per maand kwijt en heb je 3 Mb. Dat was althans het pakket wat ik had. Doe me dan maar Speedlinq, mits het goed werkt.
Ou-Tannuvrijdag 29 december 2006 @ 02:55
quote:
Op donderdag 28 december 2006 22:56 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik vind het puik dat het allemaal optioneel is. Ik gebruik die mailbox toch niet, en heb geen zin om dan in feite voor een virusscanner te gaan betalen. Geef mij maar ene kale lijn. Ik was het meest tevreden met Direct ADSL, maar dan ben je 36 euro per maand kwijt en heb je 3 Mb. Dat was althans het pakket wat ik had. Doe me dan maar Speedlinq, mits het goed werkt.
mja virusscanner kan je betaalt doen maar ik vind dat ze dat als gratis dienst moeten leveren,

bespaart je als provider zijnde ook een hoop ellende :-)
heiden6vrijdag 29 december 2006 @ 08:20
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 02:55 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mja virusscanner kan je betaalt doen maar ik vind dat ze dat als gratis dienst moeten leveren,
Gratis bestaat niet.
quote:
bespaart je als provider zijnde ook een hoop ellende :-)
Dat geloof ik graag.
Ou-Tannuvrijdag 29 december 2006 @ 11:44
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 08:20 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Gratis bestaat niet.
[..]

Dat geloof ik graag.
nou ja gratis als in het idee laat verwerk het gewoon in het maand bedrag zonder het te melden :-)

ipv 1,95 extra te willen heffen :-)
Mirelmaandag 29 januari 2007 @ 12:31
Sorry voor de kick, maar ik zag deze aanbieding ook staan in de krant, en ben het op hun site gaan bekijken.
Ik vraag me af wat voor modem je hierbij krijgt, een draadloze of niet-draadloze? Draadloos internet heb ik nu, en m'n internetverbinding valt regelmatig weg, en online gamen via de xbox of gewoon counterstrike gaat ook niet altijd goed.
We hebben wel een gewone adsl modem van een vorig abbonement, maar deze abbo van speedlinq is dan volgens mij ADSL2, als ik het goed heb.
ROGmaandag 29 januari 2007 @ 21:34
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:31 schreef Mirel het volgende:
Sorry voor de kick, maar ik zag deze aanbieding ook staan in de krant, en ben het op hun site gaan bekijken.
Ik vraag me af wat voor modem je hierbij krijgt, een draadloze of niet-draadloze? Draadloos internet heb ik nu, en m'n internetverbinding valt regelmatig weg, en online gamen via de xbox of gewoon counterstrike gaat ook niet altijd goed.
We hebben wel een gewone adsl modem van een vorig abbonement, maar deze abbo van speedlinq is dan volgens mij ADSL2, als ik het goed heb.
http://www.speedlinq.nl/php/leesmeer.php

deedeeteemaandag 12 maart 2007 @ 09:04
Mijn schoonmoeder heeft zo'n abo en nu ontdekken we met installeren dat de modem brak is. Hij doet 't ff wel en dan valt de power op en af uit. Iemand ervaring met hoe speedlinq dit afhandelt ?

De modem gaat uiteraard retour en het contract ongedaan maken kan niet volgens hun regels. Maar zijn ze een beetje redelijk snel met het toe sturen van een nieuwe modem ?

Dat arme mens heeft 3x ff naar internet mogen kijken en toen viel de modem weer uit
Als je dat 3 dagen achter elkaar mee maakt - gisteren heb ik zelf mogen aanschouwen hoe de modem als een kerstboom met kapotte lampjes te keer ging- mag je toch wel aan nemen dat 't modem niet naar behoren functioneerd nietwaar ?

Ik erger me dood aan dat rot modem, al die tijd heb ik haar zitten pushen om internet uit te proberen ( niet bij speedlinq dat was helaas een onberaden actie van haarzelf ) en nu wil ze het dolgraag proberen en zit ze met een hoop ellende