abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46647988
quote:
Op zondag 25 februari 2007 00:35 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

Met de hand>respect
of met lucht >Pffffft
met de hand
quote:
Een WestField had er 500 nodig als ik me goed herinner

Pas wel op dat je jezelf niet blesseert omdat je ineens met de hand in korte tijd al die popnagels wilt doen. Daar krijg je nog lang "plezier" van achteraf namelijk.
ik had maar 1 kleine blaar
quote:
Geinig zo'n project.

Ik zie je dat je de remklauwen al hebt gespoten. Neem aan dat het gewone "ïjzeren" klauwen zijn. Met aluminium klauwen ligt naar mijn ervaring de verf er zo weer af, die kan je veel beter poedercoaten.
Maar als ze al in de lak zitten zou ik het lekker zo laten, als ze er na een jaartje niet meer zo mooi uitzien kan je ze altijd nog poedercoaten. In principe zijn trommelremmen prima bij lichte wagentjes, lijkt mij ook (financeel-) verstandig dat eerst maar eens te proberen.
het zijn ijzeren remklauwen van een ford sierra. maar bedankt voor je advies
quote:
Ik keek nog even naar die lange bouten: Weet je zeker dat dat pasbouten zijn? Volgens mij zijn ze dat niet namelijk. Kun je een closeup posten van wat jij denkt dat in jouw setup een pasbout is?
wat bedoel je met pasbouten? ik zal nog wel een foto posten hoe de ophanging eruit komt te zien
  zondag 25 februari 2007 @ 10:38:34 #102
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_46648154
quote:
Op zondag 25 februari 2007 10:25 schreef wouter37 het volgende:

[..]

met de hand
[..]

ik had maar 1 kleine blaar
[..]
Ja en daarna kwam bij Geelhoed een redelijk langdurende blessure aan de bovenarm
quote:
-knip-
wat bedoel je met pasbouten? ik zal nog wel een foto posten hoe de ophanging eruit komt te zien
Een pasbout is een bout waarvan het deel zonder draad heel nauwkeurig nageslepen is. Die gebruik je met name als je erg nauwkeurig een plaats moet vastleggen of als je de bout als as gebruikt voor een lager. Jij hebt volgens mij bouten waar wel een deel zonder draad op zit, maar die niet geslepen zijn. Klopt dat?

Ik woon in Almelo, woon jij daar dicht bij? (Je werk was in Coevorden zag ik op je site). Als je het goed vind zou ik over een paar weken (na 9 maart, dan studeer ik af) graag eens komen kijken om wat te leren voor mijn project

[ Bericht 13% gewijzigd door TR08 op 25-02-2007 10:45:29 ]
  zondag 25 februari 2007 @ 10:41:37 #103
123738 geelhoed
> /dev/null
pi_46648203
Nou met die blessure viel het wel mee hoor. Een weekje spierpijn in de onderarm. Een goede tang waar je maar 1 keer hoeft te knijpen is wel prettig.
Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now!
  zondag 25 februari 2007 @ 10:45:35 #104
123738 geelhoed
> /dev/null
pi_46648267
Ik heb nu Toyo T1S maar inderdaad in het nat is het niks. Hiervoor had in AVON ZV1 banden die waren toch wat beter. Ik denk dat de volgende Yokohama A539's worden.
Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now!
  zondag 25 februari 2007 @ 10:46:30 #105
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_46648278
Ah ok dan heb ik blijkbaar niet alles goed onthouden van toen
Kwam vast doordat ik bij het "starten" in aanraking met de straat kwam
  zondag 25 februari 2007 @ 11:01:57 #106
123738 geelhoed
> /dev/null
pi_46648491


2 maanden niet lopen en een 28Ah Accu...
Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now!
pi_46648711
quote:
Op zondag 25 februari 2007 10:38 schreef TR08 het volgende:

[..]

Ja en daarna kwam bij Geelhoed een redelijk langdurende blessure aan de bovenarm
[..]

Een pasbout is een bout waarvan het deel zonder draad heel nauwkeurig nageslepen is. Die gebruik je met name als je erg nauwkeurig een plaats moet vastleggen of als je de bout als as gebruikt voor een lager. Jij hebt volgens mij bouten waar wel een deel zonder draad op zit, maar die niet geslepen zijn. Klopt dat?

Ik woon in Almelo, woon jij daar dicht bij? (Je werk was in Coevorden zag ik op je site). Als je het goed vind zou ik over een paar weken (na 9 maart, dan studeer ik af) graag eens komen kijken om wat te leren voor mijn project
ik woon in Emmen. kom gerust een keer langs. maar wat zie ik hier http://fotoboek.fok.nl/TR08 heb jij meegewerkt aan de Nuon Solar Team

een foto van de bout
maar de kunst van de ophanging is niet dat het draait om de bout maar dat de bus waar de bout doorheengaat klem zit tussen 2 platen

[ Bericht 8% gewijzigd door wouter37 op 25-02-2007 11:25:57 ]
  zondag 25 februari 2007 @ 11:39:57 #108
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_46649125
Ik was chef techniek bij de Nuna 2 en heb die wagen ook voor het grootste deel getekend
Nuna 3 heb ik ook e.e.a voor gedaan (stuurinrichting o.a.).

De bout die jij laat zien is geen pasbout idd.
De reden dat ik vroeg naar de pasbouten is dat we bij de Nuna 2 pasbouten gebruikten voor de ophanging. Maar dat blijkt achteraf niet zo nodig
Met het klemmen van de bus maak je de bus waarschijnlijk passend om de bout (je duwt hem in elkaar tot hij strak zit).
pi_46651074
tvp
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_46707187
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 23:08 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Zie m'n onderschrift Ik herkende de velg toevallig omdat ik 555 van die dingen heb zitten invoeren op m'n maat z'n site. effe contact opnemen voor prijzen
email is onderweg ben benieuwd wat ze kosten
pi_46990567
eerste voorophanging is klaar


[ Bericht 5% gewijzigd door ThaFreak op 21-03-2007 23:40:19 ]
pi_46994955
Ooh ik krijg hier echt de bouw-kriebels van ik wil ooook!!! ziet er al goed uit! Blijf je updates met plezier volgen
Bram! Boterham!
  vrijdag 9 maart 2007 @ 13:13:58 #113
164839 .bakvis.
Bakvis, iedere dag weer fris!
pi_47088661
Mooi projecje wouter37, Wel apart om te zien dat de veer van je ophanging binnen in je auto zit, da zie je niet vaak bij een seven replica . Verder veel suc7 ..

Ben zelf te jong en te arm om een auto te bouwe (18, student) maar het is/blijft een van mijn grote dromen om ooit te doen, ik geil al jare op de K1 Attack, alleen schijnt die kit van niet zon goede afwerkkwaliteit te zijn.
pi_47089423
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 13:13 schreef .bakvis. het volgende:
Mooi projecje wouter37, Wel apart om te zien dat de veer van je ophanging binnen in je auto zit, da zie je niet vaak bij een seven replica . Verder veel suc7 ..

Ben zelf te jong en te arm om een auto te bouwe (18, student) maar het is/blijft een van mijn grote dromen om ooit te doen, ik geil al jare op de K1 Attack, alleen schijnt die kit van niet zon goede afwerkkwaliteit te zijn.
Hoezo te jong? Als je enige technisch verstand hebt kun je dit volgens mij zelf best uitvogelen....qua kosten...tja daar zit ik ook mee * naar zn staatslot kijkt
Bram! Boterham!
pi_47110127
zou je ook een kostenoverzicht kunnen plaatsen ?
  zaterdag 10 maart 2007 @ 11:10:59 #116
123738 geelhoed
> /dev/null
pi_47119104
Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now!
pi_47130565
vandaag de voorophaging afgemaakt en de achterophanging en het rempendaal is op maat gemaakt.
zal morgen de foto's we; ff posten
pi_47149676
Zo de ophanging ziet eraan alles liep vlotjes
alleen de stuurstang rubbers komen nog tegen de zijplaten aan tijdens het sturen


De stuurstang en het rempandaal gemaakt

tijdens het lezen van de handleiding kwam het volgende naar voren een brake actuator die gaat tussen de remleiding die naar achteren gaat weet iemand wat dat ding precies doet?

[ Bericht 80% gewijzigd door wouter37 op 11-03-2007 12:23:50 ]
pi_47149685
Hmm mijn IP adres is veranderd alleen ik kan niet mijn oude berichten wijzigen zodat dat plaatjes erweer komen te staan hoe kan ik dat aanpassen?
  zondag 11 maart 2007 @ 12:21:16 #120
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_47149747
Schijnt ermee te maken te hebben dat je binnen 48 uur moet aanpassen...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_47149817
quote:
Op zondag 11 maart 2007 12:21 schreef MikeyMan het volgende:
Schijnt ermee te maken te hebben dat je binnen 48 uur moet aanpassen...
hmm zou een modje het nog kunnen aanpassen?
  zondag 11 maart 2007 @ 12:47:14 #122
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_47150519
Neem aan van wel...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  maandag 12 maart 2007 @ 14:29:48 #123
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_47190240
leuk om te volgen dus een kleine tvp
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
  maandag 12 maart 2007 @ 14:57:25 #124
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_47191358
quote:
Op zondag 11 maart 2007 12:17 schreef wouter37 het volgende:
Zo de ophanging ziet eraan alles liep vlotjes
alleen de stuurstang rubbers komen nog tegen de zijplaten aan tijdens het sturen
[afbeelding]
[afbeelding]
De stuurstang en het rempandaal gemaakt
[afbeelding]
tijdens het lezen van de handleiding kwam het volgende naar voren een brake actuator die gaat tussen de remleiding die naar achteren gaat weet iemand wat dat ding precies doet?
Remdrukverdeler?

Brake actuator zegt eigenlijk niet zoveel...
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_47309965
de foto's doen het weer
pi_47337129
tvp
pi_47352331
quote:
Op maandag 12 maart 2007 14:57 schreef daNpy het volgende:

[..]

Remdrukverdeler?

Brake actuator zegt eigenlijk niet zoveel...
het is idd een remdruk begrenzer
vanavond het vuurschot eraan gemaakt en binnenkort de remleidingen aanbrengen
pi_47404605
het vuurschot zit eraan. Binnenkort even een afspraak maken voor de remleidingen
pi_47477388
Interessant project om te volgen
pi_47490085
quote:
Op zondag 18 maart 2007 17:21 schreef wouter37 het volgende:
[afbeelding] het vuurschot zit eraan. Binnenkort even een afspraak maken voor de remleidingen
Waarom een afspraak maken voor remleidingen? om ze aan te leggen? is dit zo'n gecompliceerd dingetje dan?
Bram! Boterham!
  woensdag 21 maart 2007 @ 13:42:58 #131
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_47508729
snap ik ook niet, je kunt ze zelf perfect fabriceren als je de goede spullen hebt.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  woensdag 21 maart 2007 @ 13:44:44 #132
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_47508774
Het lijkt nu meer op een tank
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  woensdag 21 maart 2007 @ 14:13:20 #133
123738 geelhoed
> /dev/null
pi_47509698
Gewoon met de hand buigen rond een stuk pijp zodat ze niet knikken, zo heb ik het ook gedaan.
Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now!
pi_47509929
Met koperen leidingen makkelijk te doen idd. Pijpenbuigertje en flenzentrekkertje er hup gaan .
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:03:15 #135
123738 geelhoed
> /dev/null
pi_47516453
koper? Ik heb gewoon stalen leidingen hoor!
Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now!
pi_47518438
rustig over de leidingen het buigen kan je zelf idd wel doen alleen de uiteinden moeten eindstukjes aan.
pi_47532613
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:03 schreef geelhoed het volgende:
koper? Ik heb gewoon stalen leidingen hoor!
Koper kan ook.
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 17:49 schreef wouter37 het volgende:
rustig over de leidingen het buigen kan je zelf idd wel doen alleen de uiteinden moeten eindstukjes aan.
Die kun je gewoon los kopen bij de (betere?) automaterialenzaak .
  woensdag 21 maart 2007 @ 23:33:31 #138
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_47532770
Geen Aeroquip ,is juist zo geil met dat geanodiseerde
Klaar?
Ik niet!
pi_47618723
vandaag helaas geen tijd gehad om de remleidingen te maken maar die komen binnen kort.
wel heb ik een set velgen bestald met banden
Verder heb ik de achterremmen en de aandrijfassen opgehaald morgen post ik wel een aantal foto's
pi_47619717
Als ik het geld had zou ik er ook zo aan beginnen...

Heb er een tijdje serieus over gedacht en toen toch maar een kart gekocht
pi_47901724
Update:

Deze velgen + banden komen onder de auto


De trommel remmen van een sierra onder de roest dus eerst maar even ontroesten


Na het ontroesten alles in de verf gezet



Nieuwe remvoeringen en remcilinders en de remmen zijn klaar voor montage.
pi_47940427
De eerste problemen
de remmen achter passen niet er moet een vul plaatje achter de ankerplaat nu nog op zoek naar een stuk aluminium van 2cm dik dus als nog iemand een stukje weet dan hou ik mij aanbevolen
pi_47941152
hoe groot moet dat stuk zijn dan?
pi_47941635
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:23 schreef Neluhz het volgende:
hoe groot moet dat stuk zijn dan?
120mm bij 120mm en 20mm dik
pi_47952349
quote:
Op zondag 1 april 2007 19:59 schreef wouter37 het volgende:
Update:
[afbeelding]
Deze velgen + banden komen onder de auto
Die geyle spatbordjes ook?
pi_47958728
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 08:46 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Die geyle spatbordjes ook?
bedoel je die carbon dingen?
pi_47959077
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 12:30 schreef wouter37 het volgende:

[..]

bedoel je die carbon dingen?
pi_47963182
nee dat zijn dure dingen of jij of iemand anders moet mij willen sponsoren
pi_48139575
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:09 schreef wouter37 het volgende:
De eerste problemen
de remmen achter passen niet er moet een vul plaatje achter de ankerplaat nu nog op zoek naar een stuk aluminium van 2cm dik dus als nog iemand een stukje weet dan hou ik mij aanbevolen
2cm is helaas te veel de auto wordt dan te breed. Ik moet dus weer opzoek naar een andere oplossing (schijfremmen?)
  maandag 9 april 2007 @ 11:18:26 #150
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48139716
Je wou alu gaan gebruiken om de remmen aan vast te maken ofzo?

Zou je misschien iets uitgebreider op het probleem in kunnen gaan, kunnen we wat beter meedenken...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')