Tsk, tsk, tsk. D'r lopen hier zat jokers rond die met droge ogen beweren dat 'belasting diefstal is', dat Jan Marijnissen de heropstanding is van Josef Stalin en Mao Zedong tegelijkertijd, dat om loonsverhoging vragen de economie de nekt om draait, dat je andere mensen zonder gevolgen moet kunnen uitschelden en meer van dat soort gekeutel, en dan ga jij klagen over mijn intellectuele bagage?quote:Op maandag 25 december 2006 17:31 schreef ExTec het volgende:
Maar dat je intellectuele bagage te wensen overlaat was allang bekend hoor, dat hoef je niet constant te benadrukken
Holbewoner, da's toch iets anders dan een doodsverwensing.quote:Op maandag 25 december 2006 17:41 schreef gronk het volgende:
Tsk, tsk, tsk. D'r lopen hier zat jokers rond die met droge ogen beweren dat 'belasting diefstal is', dat Jan Marijnissen de heropstanding is van Josef Stalin en Mao Zedong tegelijkertijd, dat om loonsverhoging vragen de economie de nekt om draait, dat je andere mensen zonder gevolgen moet kunnen uitschelden en meer van dat soort gekeutel, en dan ga jij klagen over mijn intellectuele bagage?
![]()
Ja, en?quote:Op maandag 25 december 2006 17:44 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Holbewoner, da's toch iets anders dan een doodsverwensing.
Ja, je hebt er blijk van gegeven dat je abstracte materie niet bevat, je domme vergelijking tussen zoiets subjectiefs als beledigd zijn enerzijds, anderzijds het zeer tastbare eigendomsrecht wat helemaal van voor tot achter uitgedefinieerd/dichtgespijkerd is, bewijst dat,quote:Op maandag 25 december 2006 17:41 schreef gronk het volgende:
[..]
Tsk, tsk, tsk. D'r lopen hier zat jokers rond die met droge ogen beweren dat 'belasting diefstal is', dat Jan Marijnissen de heropstanding is van Josef Stalin en Mao Zedong tegelijkertijd, dat om loonsverhoging vragen de economie de nekt om draait, dat je andere mensen zonder gevolgen moet kunnen uitschelden en meer van dat soort gekeutel, en dan ga jij klagen over mijn intellectuele bagage?
Als je zelf zo verschrikkelijk briljant bent, beste extec, waarom verdedig je dan zo'n benepen standpunt?quote:Op maandag 25 december 2006 17:52 schreef ExTec het volgende:
Ik verdedig die standpunten niet hoor.quote:Op maandag 25 december 2006 18:03 schreef gronk het volgende:
[..]
Als je zelf zo verschrikkelijk briljant bent, beste extec, waarom verdedig je dan zo'n benepen standpunt?
Kort geheugen?quote:
quote:Op zondag 24 december 2006 12:57 schreef ExTec het volgende:
Ik vind het een slechte zaak dat ik mohammed niet voor pedo uit kan maken, omdat een of andere moslim dan weer beledigd is.
Vrijheid van meningsuiting hoort daar boven te staan.
Ach, d'r lopen hier hordes malloten rond die ieder antwoord wat niet overeenkomt met hun overtuiging afdoen met 'niet ter zake doende gelul' en ander hysterisch gekrijs. Tot zover zie ik bij jou geen verschilquote:Dat ik jou wijs op de immense hiaten in je te kort schietende redeneringen, is niet hetzelfde als dat ik het daarom 'eens' ben met andere mensen waar jij het niet mee eens bent.
Inderdaadquote:Zo simpel werkt het niet.
Nee, liever niet.quote:Op maandag 25 december 2006 15:35 schreef t-8one het volgende:
[..]
Ik zou er niet om schrijnen als hij PF achterna ging.
Ik snap niet wat er slecht is aan de vergelijking. Ten eerste is het een misvatting om een eigendomsrecht 'veel tastbaarder' te noemen. Geen enkel recht is tastbaar. De zaak waarop het eigendomsrecht betrekking heeft, is tastbaar maar het recht zelf is dat niet. Net zo min als het beledigd gevoel.quote:Op zondag 24 december 2006 14:33 schreef ExTec het volgende:
Zeer slechte vergelijking. Eigendomsrecht is heel wat anders. Is veel tastbaarder.
Als ik kijk naar jou uitspraken dan vraag ik mij toch ook af welke intellectuele bagage jij hebt. Want de uitspraken die je doet zijn nu ook niet echt van een hoogstaand niveau te noemenquote:Op maandag 25 december 2006 17:31 schreef ExTec het volgende:
Maar dat je intellectuele bagage te wensen overlaat was allang bekend hoor, dat hoef je niet constant te benadrukken
Nee, m'n geheugen is ok.quote:
Ja zoals eerder opgemerkt: het feit dan andere mensen domme opmerkingen maken, maken jouw opmerkingen toch echt niet minder domquote:Ach, d'r lopen hier hordes malloten rond die ieder antwoord wat niet overeenkomt met hun overtuiging afdoen met 'niet ter zake doende gelul' en ander hysterisch gekrijs. Tot zover zie ik bij jou geen verschil
En dat maakt de vergelijking slecht.quote:Op dinsdag 26 december 2006 12:42 schreef Argento het volgende:
[..]
De zaak waarop het eigendomsrecht betrekking heeft, is tastbaar maar het recht zelf is dat niet.
Ik ben niet tolerant voor intolerantie, als je dat bedoeld.quote:Op dinsdag 26 december 2006 12:52 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Als ik kijk naar jou uitspraken dan vraag ik mij toch ook af welke intellectuele bagage jij hebt. Want de uitspraken die je doet zijn nu ook niet echt van een hoogstaand niveau te noemen
De vraag of een belediging onnodig grievend/kwetsend is, is echt niet de vinger in de lucht die jij ervan maakt.quote:Op dinsdag 26 december 2006 13:59 schreef ExTec het volgende:
De praktijk is gewoon dat als ik bv. schade heb aan mijn auto, en het is duidelijk door wie het veroorzaakt is, de rechter niet lang na zal hoeven denken.
De rechter zal echt hard na moeten denken of jij idd gekwetst bent in je goeie naam. Dat is zo subjectief als het maar kan.
Nee, daar zullen criteria voor zijn, dat snap ik best.quote:Op dinsdag 26 december 2006 14:20 schreef Argento het volgende:
[..]
De vraag of een belediging onnodig grievend/kwetsend is, is echt niet de vinger in de lucht die jij ervan maakt.
Kwestie van perspectief.quote:dan is dat onderscheid (eenvoudig vs niet eenvoudig) niet zo fundamenteel dat daarom de getrokken vergelijking tussen beide vormen van schadeveroorzaking onzin zou zijn.
Nee hoor, buitengewoon praktisch.quote:Op dinsdag 26 december 2006 14:36 schreef ExTec het volgende:
Kwestie van perspectief.
In principe heb je denk ik wel gelijk, maar je bekijkt het ook nogal principieel.
Zelfs jij moet toch snappen dat dit iets anders is dan de zogenaamde profeet, een mythisch figuur uit de zesde eeuw, die zich toch echt aan een negenjarig meisje vergreep, te benoemen met wat hij volgens de hadith toch echt was?quote:Op dinsdag 26 december 2006 18:19 schreef gronk het volgende:
Stel je nu ook eens voor dat je andere buurjongetje iedere dag voor je deur staat met 'n spandoek 'buurman is een vieze gore pedo'. Dat mag, want da's vrijheid van meningsuiting. Vindt hij. En als je 't er niet mee eens bent, dan ga je maar naar de rechter....
OK, maar is de aartsengel Gabriel dan ook echt aan hem verschenen of had ie alleen maar te veel qat gekauwd?quote:Op dinsdag 26 december 2006 18:31 schreef Monidique het volgende:
Mohammed wordt over het algemeen beschouwd als iemand die echt geleefd heeft en is dus geen mythisch figuur.
Dat weten alleen Mohammed en Djibriel.quote:Op dinsdag 26 december 2006 18:39 schreef PJORourke het volgende:
[..]
OK, maar is de aartsengel Gabriel dan ook echt aan hem verschenen of had ie alleen maar te veel qat gekauwd?
Mythisch dus.quote:Op dinsdag 26 december 2006 18:48 schreef Monidique het volgende:
Dat weten alleen Mohammed en Djibriel.
Of je gaat even in op 't punt wat ik maak, in plaats van de aandacht te verleggen naar iets andersquote:Op dinsdag 26 december 2006 18:29 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Zelfs jij moet toch snappen dat dit iets anders is dan de zogenaamde profeet, een mythisch figuur uit de zesde eeuw, die zich toch echt aan een negenjarig meisje vergreep, te benoemen met wat hij volgens de hadith toch echt was?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |