Dit was niet echt mijn vraag, maar nee het duurde geen twee minuutjes. Ik moest trouwens fietsen. We dwalen af. Ontopic!quote:Op zaterdag 23 december 2006 14:23 schreef koemleit het volgende:
hehe ja dat heb je soms. Maar ff afrukken duurt toch geen uren? 2 minuutjes en klaar dan trap je het gas wat harder in en ben je alsnog op tijd
Bij jou, bedoel je?quote:Op zaterdag 23 december 2006 14:37 schreef Lienekien het volgende:
De onmiddellijke behoeftebevrediging wint het vaak van de uitgestelde.
In het algemeen. Ga zelf maar na.quote:Op zaterdag 23 december 2006 14:38 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Bij jou, bedoel je?
En, waarom?
En hoe gedraag jij je over het algemeen in dergelijke situaties?quote:Op zaterdag 23 december 2006 14:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
In het algemeen. Ga zelf maar na.
Waarom?quote:Op zaterdag 23 december 2006 14:54 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben ook maar een mens. Het nu willen genieten wint het regelmatig van het verstand.
Waarom is het aantrekkelijker?quote:Op zaterdag 23 december 2006 14:56 schreef Lienekien het volgende:
Omdat de onmiddellijke beloning aantrekkelijker en tastbaarder is dan de uitgestelde.
Omdat je het diréct krijgt. En je niet hoeft te wachten.quote:Op zaterdag 23 december 2006 15:04 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Waarom is het aantrekkelijker?
Omdat een mens ongeduldig is?quote:Stel, directe beloning is 5 punten. UItgestelde beloning duurt 5x zo lang maar is dan ook 25 punten.
Waarom dan de onmiddelijke beloning?
Omdat je de beloning dan ontvangen hebt en het niet uitstelt.quote:En hoezo is het tastbaarder?
Dit kan ik zelf ook allemaal wel verzinnen, zoals je zelf had kunnen bedenken. Ik vind dit geen antwoord.quote:Op zaterdag 23 december 2006 15:33 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Omdat je het diréct krijgt. En je niet hoeft te wachten.
[..]
Omdat een mens ongeduldig is?
[..]
Omdat je de beloning dan ontvangen hebt en het niet uitstelt.
Waarom stel je dan vragen als je het antwoord al weet?quote:Op zaterdag 23 december 2006 15:36 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Dit kan ik zelf ook allemaal wel verzinnen, zoals je zelf had kunnen bedenken. Ik vind dit geen antwoord.
Nouja, doe maar slotje doen voordat ik weer ga schelden.
Ik stel vragen waarop ik het antwoords niet weet, maar als mensen dan ook het antwoord niet geven maar net doen alsof ze een antwoord geven, dan hebben die vragen geen zin.quote:Op zaterdag 23 december 2006 15:41 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Waarom stel je dan vragen als je het antwoord al weet?
Kijk, hier heb ik al meer aan. Hoe kan ik dat doen zonder naar noordkorea te gaan?quote:Op zaterdag 23 december 2006 15:50 schreef kanaiken het volgende:
Je mist gewoon de oer-arische discipline die ruim 60 jaar geleden wel in ons kikkerlandje triomfeerde.
In Noord-Korea zijn er 'heropvoedingskampen' voor dwalende types zoals jij.
-Pak een rune symbool.quote:Op zaterdag 23 december 2006 15:53 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Kijk, hier heb ik al meer aan. Hoe kan ik dat doen zonder naar noordkorea te gaan?
TMIquote:Op zaterdag 23 december 2006 16:00 schreef TeChNo2 het volgende:
simpele oplossing:
http://www.my-steel.de/shop/index.php?cat=c40_for-men.html
![]()
![]()
Het is een structureel probleem, niet enkel een seksueel.quote:Op zaterdag 23 december 2006 16:00 schreef TeChNo2 het volgende:
simpele oplossing:
http://www.my-steel.de/shop/index.php?cat=c40_for-men.html
![]()
![]()
Ik geef wel degelijk een antwoord. Dat het je niet bevalt, jammer dan.quote:Op zaterdag 23 december 2006 15:53 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ik stel vragen waarop ik het antwoords niet weet, maar als mensen dan ook het antwoord niet geven maar net doen alsof ze een antwoord geven, dan hebben die vragen geen zin.
O, feiten? Gaan we met feiten smijten? Dan zijn we snel klaar natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 14:31 schreef ArendBarend het volgende:
Het feit dat jij niet wil accepteren dat het gewoonweg niet dieper gaat dan dat betekent niet perse dat dat niet zo is.
Ja, maar dat is dan weer geen feit, hequote:Op dinsdag 2 januari 2007 15:01 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Het feit dat jij mijn vraag niet begrijpt betekent niet dat jij kan stellen dat ik iets niet wil accepteren.
Determinisme.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 02:31 schreef Nietzz het volgende:
Het lijkt mij dat het hier gaat om de vraag wat wil is, en hoe het kan dat ik conflicterende verlangens heb en wat maakt dat het ene verlangen prevaleert boven het andere - en in dit geval wellicht ook waarom het schijnt dat het direct inwilligbare verlangen het wint van de wens op langere termijn.
Ik moet hierbij direct denken aan de second-order desires van Harry Frankfurt: verlangens over verlangens. Je wilt naar de apotheek. Je wilt masturberen. Dit kan niet beiden. De situatie zou dan zo kunnen zijn: ik wil dat ik niet wil masturberen (want ik wil naar de videotheek). In jouw situatie was jouw second-order desire minder sterk dan je first order desire (ik besef me dat hiermee nog geen antwoord is gegeven op de vraag waarom; het is eerder een verwijzing naar een mogelijk interessante theorie in dit verband).
Een ander verwante vraag is, of er keuzevrijheid is en wat dat inhoud. Als ik twee conflicterende verlangens heb, is er dan een 'ik' een niveau hoger, die kan kiezen tussen deze twee verlangens? Dat lijkt mij niet. Is er dus een ik die bepaalt welk verlangen ik inwillig? Nee, er is geen ik die controle heeft over de verlangens, ik ben mijn verlangens - of zij zijn onderdeel van mij, hoe je wilt. Die verlangens heb ik gewoon, zijn er gewoon, en wat bepaalt welk verlangen sterker is blijft een intrigerende vraag (en ook dé vraag hier).
Helaas vind ik het vraagstuk even puzzling, ik heb ook geen pasklaar antwoord; het enige wat ik kan zeggen is dat ik geloof dat wie ik ben bepaald wordt door a) genetica en b) de invloed van de wereld op mij tot nu, alles wat ik meegemaakt hebt maakt wie ik nu ben en dus welke verlangens sterker zijn. Je zou dan kunnen stellen dat je genetica, tezamen met de omgeving waarin je op de wereld komt en hun gedrag, een ketting in werking stellen van reactie op reactie, en dan ook uiteindelijk bepalend zijn voor hoe sterk een bepaald verlangen is.
Ja, dat zeiden zij ook al maar dan in minder woorden. Toch bedankt!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:55 schreef most_wanted het volgende:
Wat een geouwehoer zeg.
Hetgeen waarom je liever iets kiest wat nu is dan over een bepaalde tijd komt omdat je in het nu leeft, je eet de lekkere chocoladereep liever nu op dan wanneer de leuke film op tv is. Dit heeft iedereen, ook door dit 'syndroom' verpesten vele kinderen hun toekomst. Ze vinden dat ze aan huiswerk nú niks hebben maar ze denken niet verder naar de toekomstige nu. Voor kinderen helpt het vaak om het nú ook te belonen door bv. bij een proefwerk als het goed is gemaakt iets te geven (oid) en door al die nú beloningen krijgen ze later een nog grotere beloning. Dus misschien als je weer zo`n moment hebt kun je jezelf een beetje gaan strelen (als nú beloning) en dan kun je je gaan verheugen op de toekomstige beloning (het rukken afmaken) die je krijgt nadat je hetgeen wat je moest doen af hebt gemaakt.
Ik hoop dat dit wel helder is, hoeven jullie niet meer zo 'Wellus' - 'Nietus' te spelen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |