abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 januari 2002 @ 14:39:00 #26
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_2833929
ik moet nu weg, geef later nog wel wat meer uitleg...
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 16 januari 2002 @ 14:41:50 #27
3542 Gia
User under construction
pi_2833969
quote:
Op woensdag 16 januari 2002 14:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Simpel, gebaseerd op mijn eigen uitgaven:

¤300> hypotheekrente + aflossing
Wij wonen in een rijtjeshuis en lossen niets af, maar betalen toch al zo'n 425 Euro.

¤200 VVE,stookkosten/water
kan kloppen

¤80> Stroom/gas
Is bij een gezin toch echt hoger.

¤200>eten, uitgaan, auto
Per maand? Doe normaal, alleen de auto kost al zo'n 180 Euro als je alles meetelt. Eten kost voor een gezin al gauw 125 Euro per week, en dan moet je nog ooit uit kunnen gaan.

¤100>telefoon, internet e.d.
kan wel kloppen

¤120> spaarrekening
Doen wij ook, ja

Ik kom toch al gauw op een benodigde 1775 Euro (fl.3905,-). Alleen al voor de noodzakelijke dingen.
Dan heb je het nog niet over verzekeringen, abonnementen, (sport)verenigingen, schoolgeld, en noem maar op.
pi_2834012
quote:
Op woensdag 16 januari 2002 14:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Simpel, gebaseerd op mijn eigen uitgaven:
U leeft samen?
pi_2834055
1000 euro per maand!

HAHAHAHAHAHAHA, wat een idee!!!!!

Fok is niet schadelijk voor de gezondheid. .......
pi_2834095
Fok is niet schadelijk voor de gezondheid. .......
pi_2834105
quote:
Op woensdag 16 januari 2002 14:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik moet nu weg, geef later nog wel wat meer uitleg...
Je moet naar je extra bijbaantje?
O+. Ripley. O+.
  woensdag 16 januari 2002 @ 14:59:08 #32
3542 Gia
User under construction
pi_2834116
quote:
Op woensdag 16 januari 2002 14:57 schreef Smike het volgende:

[..]

Je moet naar je extra bijbaantje?

Folders rondbrengen!
  woensdag 16 januari 2002 @ 17:16:30 #33
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_2835376
quote:
Op woensdag 16 januari 2002 14:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik kom toch al gauw op een benodigde 1775 Euro (fl.3905,-). Alleen al voor de noodzakelijke dingen.
Dan heb je het nog niet over verzekeringen, abonnementen, (sport)verenigingen, schoolgeld, en noem maar op.

Jij hebt het over 1775 euro, daar kan best wel wat op geschrapt worden, bovendien heb je het over een gezin en heb ik het over een alleenwonend persoon, waarschijnlijk praat jij ook nog over een dubbel inkomen en dan heb je dus ¤2000 en kan je ook met dat uitgavenpatroon rondkomen. Natuurlijk ga je naarmate je meer geld krijgt, meer uitgeven.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 16 januari 2002 @ 17:23:57 #34
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_2835450
quote:
Op woensdag 16 januari 2002 14:37 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:

[..]

heeft ook geen krant zeker. Is ook geen lid van een sportvereniging o.i.d. Gaat nooit op vakantie, koopt geen kado's voor verjaardagen en andere feestelijkheden, betaald geen ziektekosten, geen verzekeringen, gemeentelijke heffingen, moet ik nog doorgaan of ......

Gem. Heffingen> niet meegerekend idd, maar die ¤100 p/j valt wel in één van die andere bedragen te passen, bovendien had ik mijn hypotheekrenteaftrek, die ik één keer per jaar terug vraag ook niet meegerekend.

Ziektekosten>wordt bij mij automatisch van mijn loon ingehouden.

verzekeringen>¤200 p/j (auto,wa,reis,inboedel/opstal,brand zit bij VVE in)

Kleding>¤300 p/j zit in het uitgaansbudget

Krant> lees ik op m'n werk

Vakantie> van spaargeld.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_2835526
quote:
Op woensdag 16 januari 2002 17:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Gem. Heffingen> niet meegerekend idd, maar die ¤100 p/j valt wel in één van die andere bedragen te passen, bovendien had ik mijn hypotheekrenteaftrek, die ik één keer per jaar terug vraag ook niet meegerekend.

Ziektekosten>wordt bij mij automatisch van mijn loon ingehouden.

verzekeringen>¤200 p/j (auto,wa,reis,inboedel/opstal,brand zit bij VVE in)

Kleding>¤300 p/j zit in het uitgaansbudget

Krant> lees ik op m'n werk

Vakantie> van spaargeld.

En waar koop jij nieuwe meubels van? En wat als de wasmachine kapotgaat? En ga je nog op vakantie? Doe je aan sport? Kleding € 300,- per JAAR?? en in het uitgaansbudget? Thee en lompen dus.

Man, jij spoort niet!!

Maarre, als je graag wil inleveren, dan houd ik je niet tegen natuurlijk!

pi_2835582
quote:
Op woensdag 16 januari 2002 13:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De loonkosten zijn in Nederland het afgelopen jaar het meest gestegen van alle landen in europa, ik heb uit verschillende bronnen vernomen dat Jan Modaal zo'n ¤1500 p/m NETTO verdient, waarom dan niet de salarissen naar beneden bijstellen.

Als je normaal met je geld omgaat is een salaris van ¤1000 behoorlijk riant. Als ik vakbondsman was, zou ik voorstellen een CAO af te sluiten, zo dat de salariëring van alle werknemers variëert tussen de ¤800 (starttsalaris) en ¤2000 (directieneveau) Dan kunnen de lonen met vaak misschien wel 10-50% omlaag! dat zou enorm schelen in de arbeidskosten en kunnen we onze producten veel goedkoper exporteren.

En wat moeten we dan in godsnaam doe met de winst...

BTW ik kan geen 4 keer per jaar op vakantie van ¤ 1000,- per maand...

pi_2835596
Voorstel voor BLOODHOUND.. alles wat jij meer verdient dan ¤ 1000 stort je op mijn girorekening...
  woensdag 16 januari 2002 @ 17:40:25 #38
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_2835631
Meubels hoef je maar eenmalig te kopen (in recycle zaak, kost bijna niks) en ik vind ¤300 p/j best veel voor kleding. En die wasmachine die kapot gaat (heb 10 jaar garantie, dus is ook zeldzaam)kan van de spaarrekening, trouwens jij doet net of ¤1000 (let wel, NETTO) zo weinig is, er zijn er velen die minder krijgen hoor, ik kom makkelijk rond, heb een eigen huis, ga op vakantie ,ga regelmatig uit en hou plenty over. Je moet alleen wel op prijzen letten, kleding is 2e hands vaak net zo goed, ik heb qua auto een old-timer dus betaal geen wegenbelasting, geen onnodige dingen kopen, met eten grote porties maken en invriezen, etc.. Ik hoef niet zonodig nog meer.

[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 16-01-2002 17:43]

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_2835650
Waar moet je die waanzinnige PC configuratie in je sig dan van betalen?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 16 januari 2002 @ 17:44:23 #40
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2835679
quote:
Op woensdag 16 januari 2002 14:00 schreef IllOgical het volgende:
Vervolgens gaat Nederland failliet, en mag je na 63 jaar toch weer Duits praten als nieuwste provincie.
Ach so jah. Sehr gut.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  woensdag 16 januari 2002 @ 17:46:25 #41
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2835709
quote:
Op woensdag 16 januari 2002 17:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Meubels hoef je maar eenmalig te kopen (in recycle zaak, kost bijna niks)
Fantastische meubels zijn dat ja.
quote:
en ik vind ¤300 p/j best veel voor kleding

Dat geef ik per 2 maanden aan kleding uit!
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_2835758
quote:
Meubels hoef je maar eenmalig te kopen (in recycle zaak, kost bijna niks) en ik vind ¤300 p/j best veel voor kleding. En die wasmachine die kapot gaat (heb 10 jaar garantie, dus is ook zeldzaam)kan van de spaarrekening, trouwens jij doet net of ¤1000 (let wel, NETTO) zo weinig is, er zijn er velen die minder krijgen hoor, ik kom makkelijk rond, heb een eigen huis, ga op vakantie ,ga regelmatig uit en hou plenty over. Je moet alleen wel op prijzen letten, kleding is 2e hands vaak net zo goed, ik heb qua auto een old-timer dus betaal geen wegenbelasting, geen onnodige dingen kopen, met eten grote porties maken en invriezen, etc.. Ik hoef niet zonodig nog meer.
¤ 300 per jaar gveel
* rekent uit.. 300 x 2 +10% = Fl.660,- Das iets meer dan Fl. 50,- per maand... vind je het gek dat je geen vriendin hebt

Maar goed als jij met zo weinig geld rond kan komen.. zou ik zeggen geef de rest aan een goed doel ofzo...

En daarnaast, als de bedrijven bezuinigen op loonkosten, dan wordt er minder geconsumeerd en dat is slecht voor de economie

pi_2835796
quote:
En daar zeg je precies waar het hier om draait, JIJ hoeft zonodig niet meer, maar moet dat betekenen dat we ons allemaal aan jou moeten aanpassen?? Dat verwacht ik toch ook niet van iedereen?

Laat iedereen lekker zelf bepalen wat wel of niet genoeg is.

woensdag 16 januari 2002 @ 18:04:35 #44
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_2835963
quote:
Op woensdag 16 januari 2002 17:52 schreef Pjederdy het volgende:

[..]

En daar zeg je precies waar het hier om draait, JIJ hoeft zonodig niet meer, maar moet dat betekenen dat we ons allemaal aan jou moeten aanpassen?? Dat verwacht ik toch ook niet van iedereen?

Laat iedereen lekker zelf bepalen wat wel of niet genoeg is.

NAtuurlijk zeg ik ook niet dat dat persé moet, maar ik vind het gewoon schrijnend dat mensen niet meer met geld kunnen omgaan en dan uit gierigheid/hebberigheid, steeds maar meer!,meer! roepen. Ik krijg daar een beetje een misslijk gevoel over als je weet dat het grootste deel van de wereldbevolking niet eens zijn eigen eten kan betalen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_2836035
quote:
Op woensdag 16 januari 2002 18:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

NAtuurlijk zeg ik ook niet dat dat persé moet, maar ik vind het gewoon schrijnend dat mensen niet meer met geld kunnen omgaan en dan uit gierigheid/hebberigheid, steeds maar meer!,meer! roepen. Ik krijg daar een beetje een misslijk gevoel over als je weet dat het grootste deel van de wereldbevolking niet eens zijn eigen eten kan betalen.

Dat begrijp ik ook wel, maar ik denk dat het op zeker moment een verworvenheid is. Bovendien denk ik niet dat je onze samenleving met die van een derde wereldland moet vergelijken. Door onze standaarden aan die van de derde wereld aan te passen los je dat probleem niet op. Als je stelling is dat we met zn allen met minder ook goed uit de voeten zouden kunnen, dan heb je gelijk en ben ik het niet met je eens. Maar dat mag gewoon.
pi_2836167
Die jongen spoort prima. Hij heeft zijn inkomsten/ uitgavenpatroon goed op orde en laat zich niet gek maken door de waan van de dag. En ik heb eigenlijk (behalve opmerkingen op zijn levensstijl) nog geen fatsoenlijke inhoudelijke tegenopmerkingen gezien. Hij consumeert niet zoveel, maar dat wordt wel gecompenseerd door anderen in dit topic

Het enige wat mij echt opviel was de zeer lage maandlasten van de hypotheek. Probleem is dat je met die maandlasten (omgerekend) nu onmogelijk een appartement in de Randstad kunt kopen/huren, dus daar zal je wat meer water bij de wijn moeten doen. Voor de rest van de zaken: als je slim plant, en een wat rustige levensstijl aanhoudt zijn die getallen zo gek nog niet hoor. Het is maar waarin je geinteresseerd bent.

Het idee van de het krimpen van de salarissen staat mij totaal niet aan. We leven in een consumptiemaatschappij, en ik denk dat het gedrag van de consument heel wat belangrijker is voor de economie dan verandering van de in-en exportcijfers. En verminderde inkomens zijn helemaal niet goed voor de economie, aangezien het belang van de consument (alles wordt uiteindelijk door de consument betaald) voor de economie echt het grootst is.

En dan hebben we het nog niet eens over de sociale onrust gehad die dit voorstel teweeg zou brengen..

pi_2836327
Ik heb helemaal niks tegen zijn levensstijl, hoop alleen niet dat ie ooit vakbondsman wordt zodat ie ons allemaal zijn levensstijl gaat opleggen, daar zit het probleem...
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. - Marty Feldman
pi_2836630
Presenteren dat is lachen en ik verdien ook te weinig.
pi_2836634
lager salaris? consuminderen?
oke, maar dan meer vrije tijd er voor terug.
dan kunnen de dure ratsklats magnetron happen afgeschaft worden en kunnen er weer ouderwets soepen getrokken worden van ingredieenten van de markt.

Want dat wordt hier niet echt aangekaart, dat zuinig leven wat meer tijd vergt. Die snelle consumptieproducten waar we zo graag geld aan uitgeven kopen mensen vaak in het kader van tijdsbesparing.
En wie heeft er echt tijd om tweedehands spulletjes op te knappen? Mensen met een vijfdaagse werkweek komen daar zelden aan toe.

A clean house is a sign of a wasted life.
pi_2836739
Natuurlijk maar 1000 opgeven en 's avonds lekker Beun de Haas uitgangen...
1000 euro...hoe kom je nu daar mee rond...
::: Imagination is more important than knowledge :::
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')