abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44676885
quote:
1 Job Cohen : 9274
2 Jan Marijnissen : 8354
3 Pieter van Vollenhoven : 5864
4 Hella Haasse : 4061
5 Jan Peter Balkenende : 3832
6 Matthijs van Nieuwkerk : 2736
7 Theo Maassen : 2313
8 Sonja Barend : 2290
9 Marianne Timmer : 1811
10 Bernard Haitink : 1662
quote:
En de winnaar is...

En de winnaar is Job Cohen: Nederlander van het Jaar 2006. Het kon ook bijna niet anders. De burgemeester van Amsterdam ging van meet af aan aan de leiding. Zijn koppositie is nooit bedreigd geweest.
Bijna tienduizend mensen namen de afgelopen twee weken de moeite hun keus te bepalen in het digitale stemhokje dat de Volkskrant op zijn website had ingericht. Dat is tweeënhalf keer zo weinig als vorig jaar, maar altijd nog vier keer zo veel als in 2003, toen de eerste verkiezing van de Nederlander van het Jaar (‘volgens lezers van de Volkskrant’, zou je daar nog achteraan kunnen zeggen) werd georganiseerd.
Hoe valt dat met elkaar te rijmen? Nou, vermoedelijk valt dat helemaal niet met elkaar te rijmen en is er geen enkele zinnige conclusie aan deze verhouding te verbinden, behalve dan dat een vooral op internet gehouden verkiezing net zo wisselvallig kan zijn als het weer op een Hollandse lentedag – en minstens zo onvoorspelbaar.
Die laatste kwalificatie geldt dit jaar althans een hoop aspecten van de race om de titel Nederlander van het Jaar, maar niet de uitslag: de uiteindelijke topdrie – na Cohen kwamen Jan Marijnissen en Pieter van Vollenhoven – bleek vanaf de allereerste dag onwrikbaar. Sterker nog: dirigent Bernard Haitink, voetbaltrainer Frank Rijkaard en aidsonderzoeker Joep Lange voerden dagenlang een rondedansje uit op de tiende, elfde en twaalfde plek, maar hoger in de rangorde bleef alles precies zoals het sinds de eerste dagen was.
Ook een afgelopen week verwerkte stapel per post binnengekomen stemverklaringen kon daaraan niets veranderen, hoewel juist die er aanvankelijk hoopvol uitzag voor schrijfster Hella Haasse, die zich kennelijk mag verheugen in een opvallende populariteit onder lezers die internet beschouwen als een overbodig medium. Achteraf bezien konden ze toch geen potten breken, de mensen die per brief of ansichtkaart getuigden van hun aanhankelijkheid jegens de schrijfster die dit jaar, ondanks haar gevorderde leeftijd, het ene hoogtepunt aan het andere reeg.
En hoewel ze buiten de topdrie bleef, moet Haasse toch ook baat hebben gehad bij het gebrek aan vrouwennamen op de kandidatenlijst. Dat uit pure lichtzinnigheid voortgekomen manco leidde er nogal eens toe dat vrouwen een voorkeurslijstje inleverden met de namen van de enige seksegenoten op de kieslijst; naast Haasse waren dat Sonja Barend en Marianne Timmer.
Gedrieën eindigden ze royaal in de toptien; als er ook nog eens op hen gestemd was door de vele vrouwen (en een enkele man) die uit misnoegen te kennen gaven niet te willen meedoen aan deze ‘seksistische wanvertoning’, had Job Cohen zijn borst nog nat kunnen maken.
De kiescommissie, die na een week een petitie ontving waarin de Volkskrant gemaand werd een volgende keer toch vooral de ‘genderbril’ op te zetten, heeft er weer veel van opgestoken – en dat terwijl we nog maar net waren bijgekomen van de verwerking van ons leermomentje van vorig jaar, toen Rachel Hazes lachend met de titel aan de haal ging. Daaruit leidden we al af dat je de samenstelling van zo’n lijst vooral niet lollig moet willen opvatten. De kritiek van de lezers (m/v) zullen we ook ditmaal ter harte nemen; wie weet, wordt het nog eens wat met ons.
Wat rest, zijn feiten en cijfers. Daaruit destilleren we onder meer de wetenschap dat de winst van Cohen nog overweldigender was geweest als mensen maar één naam hadden mogen aanvinken. Nijver werkend, zonder sterke staaltjes of grootse daden, is Job Cohen met een straatlengte voorsprong Nederlander van het Jaar geworden. Dat zegt iets over hem en dat zegt iets over zijn tegenstrevers, maar het zegt misschien nog het meest over 2006, een jaar dat kalmpjes naar zijn einde kabbelt.
Volgens mij waren er andere jaren waarin de keuze voor Job Cohen logischer was. Neemt niet weg dat de waardering voor deze man me verbaast en de criticasters die denken dat zij het voor zeggen hebben in Nederland, er op wijst dat er een grote groep mensen is, die het wel eens met zijn beleid en manier van doen. Misschien tekent deze uitslag wel een beetje de omslag die er gekomen is dit jaar. Mensen zijn de polarisatie zo langzamerhand zat en krijgen nu al jeuk van het cynische stukje dat GeenStijl over Job gaat schrijven en zien ook dat het gepolariseer gewoon domweg niet werkt.

Voor mij is Pieter van Vollenhoven de Nederlander van het jaar.
  zaterdag 23 december 2006 @ 09:40:06 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44676905
Nou, maak je maar weer op voor een kannonade van kopjes-thee opmerkingen, maar verder geen inhoudelijke discussie.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_44676908
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 09:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nou, maak je maar weer op voor een kannonade van kopjes-thee opmerkingen, maar verder geen inhoudelijke discussie.
  zaterdag 23 december 2006 @ 09:45:07 #4
66444 Lord_Vetinari
pi_44676944
Oh ja, en natuurlijk 'Ja, maar de media (Volkskrant) is een links bolwerk, alle rechtse mensen zijn genegeerd / gedemoniseerd / hebben veel minder zendtijd - krantenruimte gehad, yada, yada, yada...
pi_44676947
Wat een rare top 10 . Theo Maasen .Marianne Timmer.....
  zaterdag 23 december 2006 @ 09:49:55 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_44676978
En vorig jaar won Rachel Hazes, en dit jaar stemden 2,5 keer zo weinig mensen als vorig jaar.
Hoe serieus moet ik zo'n lijstje nemen; de Volkskrant, en dat siert ze, nemen de lijst iig. ook niet echt serieus.

totaal non-event, en net zo voorspelbaar als het feit dat er geen sneeuw ligt met Kerst.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_44677181
Verbaast me niks dat die jood wint onder de Volkskrantlezers.
Job gefeliciteerd!
STRIJD MEE TEGEN HET STALINISME
GOOI DIE TOMAAT
TEGEN JANS MARXISTISCHE GELAAT
  zaterdag 23 december 2006 @ 10:11:29 #8
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_44677190
Rot eens op met die cohen, dikste loser ooit man.
GREEN AND GOLD TILL THE CLUB IS SOLD
LUHG
  zaterdag 23 december 2006 @ 10:12:10 #9
66444 Lord_Vetinari
pi_44677197
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 10:11 schreef Cantona_No.7 het volgende:
Rot eens op met die cohen, dikste loser ooit man.
Fantastische onderbouwing. Een voorbeeld voor FOK! Wil je columnist worden? Ah, toe?
  zaterdag 23 december 2006 @ 10:13:39 #10
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_44677215
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 10:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Fantastische onderbouwing. Een voorbeeld voor FOK! Wil je columnist worden? Ah, toe?
Ik vind hem gewoon een loser, mag toch?
LUHG
  zaterdag 23 december 2006 @ 10:31:55 #11
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_44677383
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 09:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Oh ja, en natuurlijk 'Ja, maar de media (Volkskrant) is een links bolwerk, alle rechtse mensen zijn genegeerd / gedemoniseerd / hebben veel minder zendtijd - krantenruimte gehad, yada, yada, yada...
Kom jij dan eens met een positieve bijdrage aan dit topic Ah toe , je kan het
  zaterdag 23 december 2006 @ 10:33:32 #12
66444 Lord_Vetinari
pi_44677396
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 10:31 schreef Bep het volgende:

[..]

Kom jij dan eens met een positieve bijdrage aan dit topic Ah toe , je kan het
Cohen doet goed werk als burgemeester. Wat ze ook mogen zeggen, zijn aanpak werkt.
  zaterdag 23 december 2006 @ 10:47:11 #13
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_44677551
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 10:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Cohen doet goed werk als burgemeester. Wat ze ook mogen zeggen, zijn aanpak werkt.
Amsterdam gaat steeds meer achteruit.Als dat nog kan, want bijna alle "echte" Amsterdammers zijn al weg.
LUHG
pi_44677801
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 10:47 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Amsterdam gaat steeds meer achteruit.Als dat nog kan, want bijna alle "echte" Amsterdammers zijn al weg.
  zaterdag 23 december 2006 @ 11:07:36 #15
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_44677824
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 11:06 schreef SCH het volgende:

[..]

?
LUHG
pi_44677840
Ach, van zo'n links pamflet had ik niet anders verwacht. Matthijs van Nieuwkerk op 6 dat geeft ook weer mooi de waarde van die lijst weer. En wat heeft Cohen gedaan dat hij deze eer verdient, ik heb hem niet een keer in het nieuws gezien het afgelopen jaar. Misschien hebben de Volkskrant lezers zich vergist en in plaats van de enquete voor Nederlander van het jaar de enquete voor Amsterdammer van het jaar ingevuld.
pi_44677845
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 11:07 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

?
Karikaturaal fabeltje natuurlijk. Je moet echt zoeken naar een blanke in Amsterdam
pi_44677850
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 11:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ach, van zo'n links pamflet had ik niet anders verwacht. Matthijs van Nieuwkerk op 6 dat geeft ook weer mooi de waarde van die lijst weer. En wat heeft Cohen gedaan dat hij deze eer verdient, ik heb hem niet een keer in het nieuws gezien het afgelopen jaar. Misschien hebben de Volkskrant lezers zich vergist en in plaats van de enquete voor Nederlander van het jaar de enquete voor Amsterdammer van het jaar ingevuld.
Op wie zou jij stemmen dan?
  zaterdag 23 december 2006 @ 11:10:35 #19
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_44677873
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 11:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Karikaturaal fabeltje natuurlijk. Je moet echt zoeken naar een blanke in Amsterdam
Tis gewoon kut, heb niks tegen buitenlanders(keb genoeg buitenlandse vrienden), maar het moet niet ten koste gaan van de Amsterdamse cultuur.
LUHG
pi_44677875
pvda-krant
  zaterdag 23 december 2006 @ 11:14:33 #21
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44677942
Toch wel verbazend zeker als je kijkt dat Cohen verantwoordelijk is voor de wet die Verdonk alleen maar uitvoerde en waar heel links over gevallen is.

Sommige mensen hebben dus een erg selectief geheugen.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44677994
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 11:09 schreef SCH het volgende:
Op wie zou jij stemmen dan?
Iemand die er met kop en schouders bovenuit komt weet ik eigenlijk niet. Maar hoog in mijn lijstje van genomineerden komen voor, Pieter van Vollenhove (als in voorzitter van de Raad voor Veiligheid, hij heeft veel belangrijke klussen gedaan dit jaar), Jan Marijnissen (als SP-leider in de verkiezingen natuurlijk) en Sjoerd Vollebregt (die als topman van Stork in een belangrijk gevecht is met durf-investeerders die het bedrijf over willen nemen).
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 december 2006 @ 11:22:51 #23
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_44678065
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 10:47 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Ik ben in Amsterdam geboren, drieeen hoog op de BloemElandsgracht,
waar je in je nest kon horen, als buurman heilie maakte snachs.
De straten waren om te spelen, we zwierven door de hele stad.
We geloofden nog in eerlijk delen, jatten appels op de markt.

Hee Amsterdam, ze zeggen dat je bent veranderd,
Hee Amsterdam, je kan geen goed meer doen,
maar wie dat zegt die is geen Amsterdammer, want Amsterdam
je bent nog net als toen.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  zaterdag 23 december 2006 @ 11:29:33 #24
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_44678157
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 09:49 schreef Hyperdude het volgende:
En vorig jaar won Rachel Hazes, en dit jaar stemden 2,5 keer zo weinig mensen als vorig jaar.
Hoe serieus moet ik zo'n lijstje nemen; de Volkskrant, en dat siert ze, nemen de lijst iig. ook niet echt serieus.

totaal non-event, en net zo voorspelbaar als het feit dat er geen sneeuw ligt met Kerst.
Ik vraag me dat ook af. De klimaatbijlage van de Volkskrant zat vol fouten om maar iets te noemen. Hoe kan ik dit serieus nemen ?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 23 december 2006 @ 11:38:13 #25
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_44678284
Verder had ik Matthijs van Nieuwkerk als Nederlander van het Jaar gezien.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 23 december 2006 @ 11:40:28 #26
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_44678324
1 Job Cohen : 9274
2 Jan Marijnissen : 8354

zaterdag 23 december 2006 @ 11:42:57 #27
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_44678389
We moeten ze een clubhuis geven !
  zaterdag 23 december 2006 @ 11:53:05 #29
89730 Drugshond
pi_44678539
Uit de oude doos.
quote:
Wie stopt Job Cohen?
door : Peter Breedveld

Stel, je bent de baas van een ziekenhuis. Eén van je chirurgen is bezig met een patiënt met een slagaderlijke bloeding. Iedereen ziet dat de patiënt aan het doodbloeden is. Maar het enige wat die chirurg doet, is een beetje deppen met een papieren zakdoekje.

Je bedenkt je geen fractie van een seconde, nietwaar? De stoethaspelende chirurg belandt met een boog op straat en je zorgt dat de patiënt als de donder de zorg krijgt die hij nodig heeft.

Waarom is Job Cohen nog steeds burgemeester van Amsterdam? De boel staat daar op springen, er zouden ‘Franse toestanden’ dreigen (waarmee niet wordt bedoeld dat we in Amsterdamse restaurants eindelijk fatsoenlijk worden bediend) en wat doet Job Cohen? Hij geeft de media de schuld:

De overlast is weliswaar ‘flink’ maar moet niet overdreven worden, vindt Cohen. “Ik begrijp de Marokkaanse jongeren wel die vinden dat ze niks goed kunnen doen bij de media”,

aldus de NRC van 18 januari. Juist ja, Marokkanen gooien ruiten in en Cohen rechtvaardigt in zijn nieuwjaarstoespraak alvast de rellen die straks zullen uitbreken, maar de media hebben het weer gedaan.

Ik constateer ook dat Cohen weigert kennis te nemen van het recente UvA-onderzoek waarin wetenschappelijk is aangetoond dat moslims in de Nederlandse media – inclusief De Telegraaf – vooral worden neergezet als onschuldige slachtoffers van de racistische, islamofobe autochtone Nederlander.
Cohen heeft begrip voor die Marokkaanse jongeren die Joden en homo’s terroriseren en dan klagen dat de media zo negatief is. De stadsdeelvoorzitter van Amsterdam Oud-Zuid, Emile Jaensch, loopt ook over van begrip voor homohatende en antisemitische jongeren, blijkt uit het Cohen-interview in de NRC. Het heeft geen zin tegen die jongeren op te treden, zegt Jaensch. Nee, meneer Jaensch, islamofobie-meldpunten instellen heeft zin! Slachtoffers van islamitische intolerantie uitschelden voor racisten en islamofoben heeft zin!

Cohen ergert zich eraan dat hij de burgemeester van de zachte lijn wordt genoemd. “Maar al drie, vier jaar geleden is een harde aanpak ingezet tegen criminele jongeren”, tekent hij aan. Weet u wat er is gedaan? Cohen legt uit: Er zijn groepen ‘gedragsgestoorde jongeren’ geïnventariseerd. Joepie! Weer een dik dossier erbij! Ik dacht al, wat is Amsterdam veilig opeens!

Job Cohen is een acuut gevaar voor ons land. Het lijkt wel of hij staat te popelen om ons uit te leveren aan onze beulen. Waarom stopt niemand deze gek? Haal hem daar weg, voor het te laat is! Doe dan toch wat! Iemand!
pi_44678626
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 11:42 schreef Drugshond het volgende:
Als de EO zo'n test had uitgevoerd dan had GOD op nummer 1 gestaan.
En dat decenia lang. Tenminste zolang als de EO bestaat.
Wat een onzin. Je snapt er weer niks van met je domme rechtse gebash.

Jammer dat je de laatste tijd zo dom de politiek gekleurde mod uithangt.
pi_44678655
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 11:10 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Tis gewoon kut, heb niks tegen buitenlanders
Ze moeten alleen maar dood zeker?

Exemplarische opmerking. Heerlijk dat Cohen gewonnen heeft, ondanks al die pogingen van GeenStijl om de stemming te beinvloeden ieder jaar.
  zaterdag 23 december 2006 @ 12:04:12 #32
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44678717
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 11:10 schreef Cantona_No.7 het volgende:

Tis gewoon kut, heb niks tegen buitenlanders(keb genoeg buitenlandse vrienden), maar het moet niet ten koste gaan van de Amsterdamse cultuur.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zaterdag 23 december 2006 @ 12:07:32 #33
89730 Drugshond
pi_44678782
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 11:59 schreef SCH het volgende:
Wat een onzin. Je snapt er weer niks van met je domme rechtse gebash.

Jammer dat je de laatste tijd zo dom de politiek gekleurde mod uithangt.
Ik zet hier mijn mening weg als user en niet als mod. En verder heb ik Cohen niet hoog op mijn verlanglijstje staan (dat recht heb ik toch wel zeker).
Gerd Leers is nou wel een prima burgemeester die wel snel beslissingen kan maken en op de bres kan springen. Maar als je goed kijkt na de winnaars van de uitslagen van de Volkskrant lijkt het meer op eigen nest bevuiling. In termen van Amsterdam = Nederland. En aangezien ik onder de rivier woon heb ik daar een iets andere mening over (en hoe). Neemt niet weg dat de volkskrant wel een aardige krant is. Maar de verkiezingen zijn wat mij betreft een farce.
pi_44678816
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 12:07 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik zet hier mijn mening weg als user en niet als mod. En verder heb ik Cohen niet hoog op mijn verlanglijstje staan (dat recht heb ik toch wel zeker).
Je zet helemaal geen mening neer. Deed je dat maar.
quote:
Gerd Leers is nou wel een prima burgemeester die wel snel beslissingen kan maken en op de bres kan springen. Maar als je goed kijkt na de winnaars van de uitslagen van de Volkskrant lijkt het meer op eigen nest bevuiling. In termen van Amsterdam = Nederland. En aangezien ik onder de rivier woon heb ik daar een iets andere mening over (en hoe). Neemt niet weg dat de volkskrant wel een aardige krant is. Maar de verkiezingen zijn wat mij betreft een farce.
Ach ja, er hebben meer dan tienduizend mensen gestemd, die zijn zeker allemaal betaald door de Volkskrant. Maar misschien voel je je meer thuis bij het lijstje van de Elsevier waar de soldaten van de Uruzgan missie tot Nederlanders van het jaar zijn verkozen
  zaterdag 23 december 2006 @ 12:12:44 #35
89730 Drugshond
pi_44678872
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 12:09 schreef SCH het volgende:
Maar misschien voel je je meer thuis bij het lijstje van de Elsevier waar de soldaten van de Uruzgan missie tot Nederlanders van het jaar zijn verkozen
Daar zeg je me wat....
Nederlander van het jaar..... Verdonk (ze wist elke keer het nieuws te halen). Ook zoiets.
  zaterdag 23 december 2006 @ 12:44:05 #36
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_44679467
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 12:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Je zet helemaal geen mening neer. Deed je dat maar.
[..]

Ach ja, er hebben meer dan tienduizend mensen gestemd, die zijn zeker allemaal betaald door de Volkskrant. Maar misschien voel je je meer thuis bij het lijstje van de Elsevier waar de soldaten van de Uruzgan missie tot Nederlanders van het jaar zijn verkozen
Maar eerlijk is eerlijk: waarom is Job Cohen dit jaar uitgeroepen tot Nederlander van het jaar? Wat was er speciaal aan 2006?

[ Bericht 1% gewijzigd door Flumina op 23-12-2006 13:15:22 ]
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_44679783
Idd, wat heeft hij in godsnaam gedaan om dit te verdienen ? Er zijn mensen die veel meer hebben gedaan.

Ook de Nederlanders in Uruzgan zijn een goede keuze !
pi_44680218
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 12:57 schreef _The_General_ het volgende:
Idd, wat heeft hij in godsnaam gedaan om dit te verdienen ? Er zijn mensen die veel meer hebben gedaan.
Ben ik met je eens. Hij had hem in 2004 moeten hebben.
quote:
Ook de Nederlanders in Uruzgan zijn een goede keuze !
Dat is pas echt tranentrekkend. Die soldaten daar lachen zich een hoedje om zo'n verkiezing, het grootste deel baalt inmiddels enorm van de zinloze missie (bron: geestelijk verzorgers) waarbij ze itt andere landen niks mogen en een beetje doelloos op het compound rondhangen en risicoloos de tijd uitzitten.
pi_44680425
Wat een raar lijstje. Volgens mij weet 90% van de Nederlanders niet eens wie Matthijs van Nieuwland is.
En Haitink, was dat niet die dirigent die al jaren geleden overleden is?
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_44680477
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 13:24 schreef FeestNummer het volgende:
Wat een raar lijstje. Volgens mij weet 90% van de Nederlanders niet eens wie Matthijs van Nieuwland is.
En Haitink, was dat niet die dirigent die al jaren geleden overleden is?
  zaterdag 23 december 2006 @ 14:19:34 #41
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_44681596
Is deze lijst een grap ofzo?
  zaterdag 23 december 2006 @ 14:31:30 #42
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44681803
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 12:12 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Daar zeg je me wat....
Nederlander van het jaar..... Verdonk (ze wist elke keer het nieuws te halen). Ook zoiets.
Hoe raar 't ook mag klinken, ik zou verdonk ook nomineren als 'nederlander van het jaar'. Maar dan om een hele andere reden: ik vind dat haar mentaliteit symbool staat voor een stevig gedeelte van nederland. Dom, egocentrisch, laf en dogmatisch.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zaterdag 23 december 2006 @ 16:18:30 #43
94492 freddygonzales
Tieten en kittelaars!
pi_44683871
Ze moeten mij burgemeester van Amsterdam maken dan gaan we ff een ander beleid voeren en binnen twee jaar is de criminaliteit verdwenen.
Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over.
  zaterdag 23 december 2006 @ 17:21:26 #45
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_44685345
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 12:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Ze moeten alleen maar dood zeker?
Ff oprotten jij, als er één iemand is die er niks tegen buitenlanders heb, ben ik het!
LUHG
  zaterdag 23 december 2006 @ 17:23:46 #46
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_44685410
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 12:04 schreef gronk het volgende:

[..]

Niet dan?
LUHG
pi_44685525
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 17:21 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Ff oprotten jij, als er één iemand is die er niks tegen buitenlanders heb, ben ik het!
Lul dan niet zo dom over de Amsterdamse cultuur, alsof die er niet meer is of bedreigd wordt.
  zaterdag 23 december 2006 @ 17:32:09 #48
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_44685623
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 17:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Lul dan niet zo dom over de Amsterdamse cultuur, alsof die er niet meer is of bedreigd wordt.
Wowowow, dat is wel zo, en jij kan dat natuurlijk vanuit friesland goed bevestigen
LUHG
pi_44685750
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 17:32 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Wowowow, dat is wel zo, en jij kan dat natuurlijk vanuit friesland goed bevestigen
1. Ik zie niet in Friesland maar in de randstad en 2. is het niet zo. Amsterdam is en blijft Amsterdam en is er alleen maar leuker op geworden door al die multicultishit
  zaterdag 23 december 2006 @ 17:39:12 #50
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_44685779
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 17:37 schreef SCH het volgende:

[..]

1. Ik zie niet in Friesland maar in de randstad en 2. is het niet zo. Amsterdam is en blijft Amsterdam en is er alleen maar leuker op geworden door al die multicultishit
Amsterdam blijft altijd Amsterdam, als stad wel maar niet als de mensen die er wonen.
LUHG
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')