abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44854407
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 12:08 schreef Stiekemurd het volgende:

[..]

Snoopy, hoe doe jij dat het combineren? Hoeveel krijgt Lis? Heb je hierdoor ook een betere structuur?
Ik combineer gedwongen omdat ikzelf maar weinig bv geef. Ongeveer 30 a 50 cc bv en dan een flesje kv erachteraan met 120cc. We hebben idd meer structuur dan de bv-kindjes omdat ze ook nog die fles drinkt.
Ik denk wel dat dit per voeding meer tijd kost dan alleen bv of alleen fv.

Alleen nu is de structuur even weg geloof ik en dat zou best kunnen komen door de ziekenhuisopname. Daar hielden we een heel ander schema aan dan thuis. Thuis zat ik al op 5 a 6 voedingen en sliep ze 's nachts door. In het ziekenhuis gingen we naar 8 voedingen en werd ze ook 's nachts elke 3 uur wakker gemaakt. En nu is het een beetje rommelig geworden omdat ik het thuis weer van haar laat afhangen wanneer ze wil eten. Maar ze is nog niet in haar oude ritme. Vannacht werd ze 2x wakker en vanmorgen sliep ze zomaar weer 4,5 uur achter elkaar
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_44854627
Ja kan me voorstellen dat het nu weer een beetje rommelig is.
Ik vind het wel heel knap van je dan dat je bij iedere voeding een beetje BV geeft en daarna de fles geeft!!

Ik ga echt proberen die 2 weken nog volledig BV te geven en dan in 6 weken afbouwen. Nu met die feestdagen is het allemaal anders dan anders. Nooit gedacht dat ik zelf ook zo aan regelmaat vast zit
pi_44856432
Waarom stop je ermee na 6 weken? Of heb je dat al ergens geschreven?
pi_44856776
Omdat ik over 8 weken "al" moet werken. Combineren was de vorige keer geen succes en ik wil niet afkolven op mijn werk.....
  † In Memoriam † zaterdag 30 december 2006 @ 15:10:22 #130
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_44857368
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 09:46 schreef Moonah het volgende:

[..]
En Macka, heb je dat na élke menstruatie? Of ben je nu pas voor het eerst weer ongesteld geworden?
Sorry als ik een domme vraag stel...
Is geen domme vraag hoor, Moonah. Ik vertel niet alles, en aan onthouden wat er allemaal verteld wordt kun je hier binnen OUD niet beginnen. Daarvoor gebeurt er te veel. (En dan vergeet ik nog dat veel dames last hebben van zwangerschapsdementie;) )

Het is de derde keer. De vorige twee keren heb ik de boel weer op weten te krikken met kolven en aanleggen. Deze keer is anders. Ik was langer ongesteld, en Lucie wilde en wil de borst niet pakken.

Wat er aan melk uit komt, letterlijk een paar drupkes, is heel vettig en smaakt niet zoet. Dus ik snap Luusje wel. Zeker als je het vergelijkt met die halve peer die ze gisteren naar binnen heeft gerapleyed.
Maar ik vind het nog te vroeg om te stoppen met de bv, Lucie is vandaag een half jaar geworden.

Eigenlijk ben ik zo bang dat het nu wel over is met de bv. Als ik het vergelijk met de vorige keren. Het maakt me zo intens verdrietig. Maar ik geef nog niet op. Uithuilen, warme baden nemen en doorgaan met kolven dan maar...
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † zaterdag 30 december 2006 @ 15:16:32 #131
141844 Macka66
pi_44857536
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:25 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Live voeden gaat nog niet, mijn tepels zijn nog steeds niet hersteld. Ik heb het wel twee keer gedaan, maar toen brandde het daarna nogal. Ik heb twee keer gekolfd vannacht en toen 's ochtends nog een keer. Toen ben ik in slaap gevallen en werd om 11 uur wakker en toen om kwart voor twaalf. Ik was echt dooodop! Ik heb bij elkaar 250 cc gekolfd..... Ik hoop dat het gauw meer wordt, maar als dit zo doorgaat vrees ik dat dit het einde is.
Natuurlijk lijkt het weinig zo, PV. Maar als je weer live kunt gaan voeden kan Kendahl er veel meer uit krijgen dan jij nu kolft. En dat voert dan je productie weer op.
Als je nu dat minimum weet vast te houden is het straks voor Kendahl interessant om weer de borst te pakken. Het is nog geen verloren zaak, ook al is het moeilijk volhouden
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_44857583
Als jij het zegt...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  † In Memoriam † zaterdag 30 december 2006 @ 15:34:53 #133
141844 Macka66
pi_44858083
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:17 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Als jij het zegt...
Ja, ik weet het goed te vertellen he
Nu alleen nog even iemand die mijn theorie ondersteunt om je dat extra hart onder de riem te steken
Maar serieus, je bent heel goed bezig en ik bewonder je toewijding!
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:43:54 #134
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44858305
PV, als ik je een advies mag geven: blijf niet met die spruw rondlopen. Bel vanmiddag nog de huisartsenpost en vraag Daktarin orale gel. Niet eerst gaan klooien met Nystatine, want dat helpt heel vaak niet zo goed. Zelf bij de apotheek Miconazol kopen (zonder recept) of aan de HA Diflucan vragen. Die mag je eenmalig slikken als je BV geeft.
Echt PV, doen hoor! Voor je het weet zit die kutspruw in je melkklieren en ben je net als wij weken, zo niet maaaaanden bezig het weg te krijgen.

Waarmee ik tevens PM antwoord geef, het is nu dus bijna weg....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:50:30 #135
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44858522
Overigens waren Thies en ik vanmiddag lekker aan het slapen. Hij had om 13u niet zo heel veel gedronken, linkerborst eigenlijk nauwelijks (en dat is juist mijn Campinatiet ). Word ik dus net wakker met een keeeeiiiharde borst die wel 2 cupmaten verschilt met de andere, die dus wel netjes was leeggedronken.
Zit nu te kolven voor verlichting. Moest dus aan je denken PV, dat je laatst schreef dat je je borst er wel wilde afschroeven. Wát een rotgevoel is het toch....
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:53:15 #136
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44858624
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:10 schreef Macka66 het volgende:

Eigenlijk ben ik zo bang dat het nu wel over is met de bv. Als ik het vergelijk met de vorige keren. Het maakt me zo intens verdrietig. Maar ik geef nog niet op. Uithuilen, warme baden nemen en doorgaan met kolven dan maar...
Succes Macka!!!!!

*duimt heel hard
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:59:01 #137
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44858818
PV, macka heeft gelijk Kendahl kan veel meer uit je borsten krijgen dan jijzelf. Als het voor hem nog de moeite waard is straks om te drinken, dan zal hij zeker zelf ook de productie weer opschroeven.
En spruw werkt vaak ook niet postief door op de productie (en idd, zsm aanpakken!)

Je bent al zo ver gekomen PV, je hebt al zoveel doorstaan.. dit kleine hobbeltje moet dan ook te overwinnen zijn
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_44858908
Het is geen spruw, het een infectie daar beneden..
Gelukkig maar, want dat kan ik er emotioneel gezien niet bij hebben. Ik heb wel de hap gebeld en ik kan zo een receptje voor daktarin ophalen Verlossing van de klachten is dus in zicht.
pi_44859300
Macka, een halfjaar! Ik vind het superknap hoor. Ik hoop dat ik dat ook haal.
Ik ga voor je duimen dat je nog wel even door kan blijven gaan
pi_44859526
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:50 schreef Moonah het volgende:
Overigens waren Thies en ik vanmiddag lekker aan het slapen. Hij had om 13u niet zo heel veel gedronken, linkerborst eigenlijk nauwelijks (en dat is juist mijn Campinatiet ). Word ik dus net wakker met een keeeeiiiharde borst die wel 2 cupmaten verschilt met de andere, die dus wel netjes was leeggedronken.
Zit nu te kolven voor verlichting. Moest dus aan je denken PV, dat je laatst schreef dat je je borst er wel wilde afschroeven. Wát een rotgevoel is het toch....
die houden we erin!
Ja, vervelend hé? 'Weg met die tiet, die hoort niet bij mijn lichaam!'
pi_44860989
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:10 schreef Macka66 het volgende:

Gefeliciteerd met Lucy's halfjaardag! En een halve peer gerapleyd! Ging het goed? Leuk he?
Ik vind het zo rot voor je, dit gedoe. Ik moest net aan je denken (onder de afwas ) . Hou vol! Je bent zo goed bezig en ik vind je helemaal geweldig!

PV, Macka heeft gelijk! En jij ook hart onder de riem, jij bent ook goed bezig, dame!
Variety is the spice of life
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:06:55 #142
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44861273
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:50 schreef Moonah het volgende:
(en dat is juist mijn Campinatiet

Haha, ik noem ze altijd 'liefkozend', mijn 'melkfabrieken!' Maar bij mij lekt het er op den duur vanzelf eruit, de matras ziet er dus niet uit inmiddels, met kringen ed. En de tsr blijft hier op grappige momenten opkomen, was babyfoto's van mezelf aan het bekijken: PENG!

Macka, ik heb geen tips voor je, ik kan me zo goed voorstellen dat je verdrietig bent,

PV, een schimmel erbij, het zit je niet mee zeg. Gelukkig geen spruw, dat is in ieder geval iets!

Moonah, fijn dat je de spruwoorlog gewonnen hebt!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:35:06 #143
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44862261
PV jij vliegt ook van het een in het ander. Tis niet makkelijk he?
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_44862906
Icicle, ik had de set voor de Lactina gebruikt op aanraden van de kraamverzorgster, en volgens de thuiszorgwinkel zou het moeten werken met een extra setje van de Symphony erbij. Maar bij die losse dingen (ja, weet niet hoe ik het moet noemen) zat weer geen siliconen 'schildje' die er weer in moest. Hij werkt nu gelukkig en ik heb bij 1 borst 80 en de andere 90 ml gekolfd! eerste keer! Volgens mij is de borstvoeding nu weer helemaal op gang !!
pi_44863038
Ik heb hier een tepel/tepelhof met een diepe snee erin. "'Eén van de tandjes van Merlijn heeft als een mesje gewerkt. Het is een cm lang en een paar mm diep. Het doet aan de blote lucht geen pijn, maar wel als ik een BH of topje draag omdat het dan meebegeweegt. Bah, weet even niet wat ik hiermee moet, ik leg Merlijn al minder aan die borst en alleen andersom in bed zodat zijn tandje niet op die plek zit. Iemand nog tips? Vooralsnog geef ik overdag alleen die andere borst.
pi_44863209
Randa, wat vervelend zeg en pijnlijk ... zou het helpen om een zoogcompres erin te doen? dat is wel superzacht... sterkte in ieder geval!
  zaterdag 30 december 2006 @ 18:03:58 #147
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44863214
*auw*

Heb je bepanthen in huis? Dat laat het supersnel genezen.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_44863380
Ja, heb ik wel, maar vind het niet echt helpen. Het wondje zit al een tijdje maar is nu dieper en weer open. Met de pijn valt het wel mee, maar het is zo lastig met voeden.
pi_44863639
auw Randa! datdoet pijn, ik heb het ook gehad toen Emma net tandjes kreeg. Moet even diep nadenken hoe ik het opgelost heb. smeren met bepanthen en mm geloof ik. En die borst pas als tweede aanbieden (eventueel ook kolven omdat er uit die borst minder wordt gedronken.) en weer even terug naar de compressen(in de gaten houden dat het niet gaat broeien.
succes meis!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_44866749
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:58 schreef Randa_v het volgende:
Ik heb hier een tepel/tepelhof met een diepe snee erin. "'Eén van de tandjes van Merlijn heeft als een mesje gewerkt. Het is een cm lang en een paar mm diep. Het doet aan de blote lucht geen pijn, maar wel als ik een BH of topje draag omdat het dan meebegeweegt. Bah, weet even niet wat ik hiermee moet, ik leg Merlijn al minder aan die borst en alleen andersom in bed zodat zijn tandje niet op die plek zit. Iemand nog tips? Vooralsnog geef ik overdag alleen die andere borst.
Ah, heeeeel bekend hier

We zijn er net weer een beetje doorheen, maar het was zo erg dat er bloed in mijn beha zat en dat ik acuut ende onmiddelijk wilde stoppen een paar weken geleden

Mijn dochter bijt niet, maar haar tandjes raken telkens hetzelfde plekje zeg maar. En ze zette er wel wat druk op hoor, kreeg 4 tanden tegelijk.

Tips die ik kreeg van een lk:

Als het écht bijten is (hetzij als de melkstroom nog niet op gang is, hetzij als de melkstroom stopt, dus begin/eind voeding) dan zeer beslist afkoppelen en laten weten dat het niet mag. Bijten doen ze maar ergens anders in. Als het is (zoals hier) dat de tandjes min of meer schrapen langs de tepelhof, dan zorgen dat het kind niet hangt aan de borst (grotere kinderen hangen vaak) en andere houdingen zoeken.

Ik gaf telkens de beste borst (lees: de minst zere borst) het eerst. Ik vond telkens nieuwe houdingen om in te voeden zodat het tandje minder sneed en de wond werd ontzien. Ik smeerde niet (ben tegen smeren in principe), alleen wat mm en aan de lucht drogen.
Ik voed de laatste weken op allerlei manier, op de kop, ondersteboven, mijn dochter zittend, mijn dochter op de knietjes, ik boven haar hangen, hele en halve rugbyhoudingen enz. enz.

Aan 1 borst zit nog een wondje, die probeer ik nog te ontzien, met name door andere houdingen te vinden. Maar geneest mooi inmiddels.

Aan 1 borst is het overgegaan. Hoe dat gebeurd is weet ik niet, maar ik heb het aan de katten te danken geloof ik. Ik zei steeds 'zachtjes hoor' als ze aanhapte, maar ik zeg ook 'zachtjes hoor' als ze katten aait. Ineens ging ze van de een op de andere dag heel zachtjes happen en mijn borst aaien
Variety is the spice of life
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')