quote:
Op zaterdag 30 december 2006 17:58 schreef Randa_v het volgende:Ik heb hier een tepel/tepelhof met een diepe snee erin. "'Eén van de tandjes van Merlijn heeft als een mesje gewerkt. Het is een cm lang en een paar mm diep. Het doet aan de blote lucht geen pijn, maar wel als ik een BH of topje draag omdat het dan meebegeweegt. Bah, weet even niet wat ik hiermee moet, ik leg Merlijn al minder aan die borst en alleen andersom in bed zodat zijn tandje niet op die plek zit. Iemand nog tips? Vooralsnog geef ik overdag alleen die andere borst.
![]()
Ah, heeeeel bekend hier
We zijn er net weer een beetje doorheen, maar het was zo erg dat er bloed in mijn beha zat en dat ik acuut ende onmiddelijk wilde stoppen een paar weken geleden
Mijn dochter bijt niet, maar haar tandjes raken telkens hetzelfde plekje zeg maar. En ze zette er wel wat druk op hoor, kreeg 4 tanden tegelijk.
Tips die ik kreeg van een lk:
Als het écht bijten is (hetzij als de melkstroom nog niet op gang is, hetzij als de melkstroom stopt, dus begin/eind voeding) dan zeer beslist afkoppelen en laten weten dat het niet mag. Bijten doen ze maar ergens anders in. Als het is (zoals hier) dat de tandjes min of meer schrapen langs de tepelhof, dan zorgen dat het kind niet hangt aan de borst (grotere kinderen hangen vaak) en andere houdingen zoeken.
Ik gaf telkens de beste borst (lees: de minst zere borst) het eerst. Ik vond telkens nieuwe houdingen om in te voeden zodat het tandje minder sneed en de wond werd ontzien. Ik smeerde niet (ben tegen smeren in principe), alleen wat mm en aan de lucht drogen.
Ik voed de laatste weken op allerlei manier, op de kop, ondersteboven, mijn dochter zittend, mijn dochter op de knietjes, ik boven haar hangen, hele en halve rugbyhoudingen enz. enz.
Aan 1 borst zit nog een wondje, die probeer ik nog te ontzien, met name door andere houdingen te vinden. Maar geneest mooi inmiddels.
Aan 1 borst is het overgegaan. Hoe dat gebeurd is weet ik niet, maar ik heb het aan de katten te danken geloof ik. Ik zei steeds 'zachtjes hoor' als ze aanhapte, maar ik zeg ook 'zachtjes hoor' als ze katten aait. Ineens ging ze van de een op de andere dag heel zachtjes happen en mijn borst aaien