abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44957590
hoi dames,

ik heb even een vraagje.
zijn er hier nog dames waar de kleine lui is om te drinken en denkt dat het vanzelf loopt?
onze meid denkt dat dus. we zijn nu vanalles aan het uitproberen en de ene keer gaat het goed en de andere keer niet.
hoe gingen/gaan jullie daar mee om?

sorry voor de vragen maar ik probeer even wat dingen voor me zelf op een rijtje te zetten.
mama van 3 kids!
pi_44957787
Dat ligt eraan Popples

Geef je ook wel eens een flesje? Kan er een verband zijn dat ze lui is nadat ze een flesje heeft gedronken (want daar hoeft ze minder moeite voor te doen dan de borst)?

Of bedoel je dat ze slaperig is?
Variety is the spice of life
  dinsdag 2 januari 2007 @ 23:04:04 #278
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44957975
Ok Nebelung! Enne, ik vind jouw posts juist heel prettig, goed doordacht, je schrijft nooit zomaar iets om maar iets neer te zetten.
Je hebt ook niet voor niets die award gewonnen he (ook al is het maar een internet iets en niet serieus bedoeld, mijn nominatie was dat wel!)

Popples, ik weet niet of ze misschien ook slaperig is en daardoor moeilijk de aandacht erbij kan houden? Anders kun je misschien proberen haar wakkerder te krijgen (sokjes uit, kriebelen in nekje of op voetzool)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_44958123
nebelbung onze renske is nu 4dagen oud.
maar telkens als ze aan de borst zit valt ze in slaap of kijkt ze je aan en dan zuigt ze 1 keer en dan heeft ze het gehad.
vanmorgen en vanmiddag ging het goed met de kraamverzorgster erbij en vanavond was het weer dikke pech.
nu kolf ik dan telkens om de melkproductie op gang te brengen. ik voed haar nu ook met een spuitje en dan krijgt ze dat alleen als ze op mijn vinger zuigt.
het is zo dubbel telkens. ik wil heel graag dat ze aan ze borst drinkt. maar telkens dat gehuil en gehannes daar word ik ook erg onzeker en ongerust over. maar ze zeggen ook dat je 2 weken moet proberen want dan heb je het ook echt geprobeert. maar voor mij hoeft het aan leggen zo ook niet dan kolf ik liever al is het maar voor de rust.
het is allemaal zo dubbel en maak me er best wel zorgen over.

sorry voor het verhaal. maar probeer even wat dingetjes op een rijtje te krijgen.
mama van 3 kids!
  dinsdag 2 januari 2007 @ 23:12:55 #280
94046 PM-girl
pi_44958294
Lieve Popples, het begin is zo onwennig en moeilijk, nu ik je post lees ga ik ook weer even terug in de tijd. Goed dat je met een spuitje werkt, dat zorgt voor minder tepelverwarring dan een flesje.
Kan ze wel goed bij je pakken? Het kan door een vlakke tepel maar ook door flinke stuwing moeilijk zijn om te pakken/vast te houden.
Goed dat je ook kolft, dan komt de productie op gang en zal het makkelijker gaan stromen, dat helpt wellicht ook.
En 4 dagen is nog jong, dan moeten ze ook nog sterker worden misschien om beter vast te houden.
Nogmaals, als je er niet uit komt (kraamhulpen weten veel maar niet alles is mij gebleken) bel een lactatiekundige! De thuiszorg heeft ze meestal in dienst, maar eventueel kun je ook een particulier bellen.

Succes!
*
pi_44958579
dank je pm, het is ook moeilijk en onwennig.
ze kan heel goed bij me pakken dat is geen probleem. want als de kraamhulp er is dan drinkt ze van de 3 keer wel 2keer goed. dank je wel pm ik heb hier echt wat aan.
ik kijk het deze week nog aan en als zaterdag de kraamhulp weg is wil ik wel weten wat zij er van vind en vond.
dan kunnen we nog altijd een lactatkundige bellen.
morgen komt de verloskundige weer dus ik ben benieuwd wat ze gaat zeggen.

dank je wel.
mama van 3 kids!
  dinsdag 2 januari 2007 @ 23:23:14 #282
94046 PM-girl
pi_44958690
Mocht het door stuwing komen dan kun je ook het topje eraf kolven, zodat het makkelijker wordt voor Renske te pakken.
Wie weet heeft de verloskundige nog tips (al wist die hier niet meer dan de kraam, maar adviseerde ze dus de lactatiekundige) -> check even je verzekeringspolis, mogelijk wordt het per 1-1-07 vergoed!
Zelf ben ik niet zo'n held met verschillende houdingen, maar in OP staan verschillende voorbeelden in de links, wie weet kun je daar mee experimenteren?

Succes en ik hoop voor je dat het vlug gaat lukken!
*
pi_44958701
Gefeliciteerd met je meisje!

Heb ik dat helemaal gemist tussen alle andere kindjes door? sorry.

Begrijpelijk dat je je zorgen maakt, het is allemaal zo nieuw en je hebt geen idee hoe het allemaal zal lopen. Het is allemaal best ingewikkeld, zo met een slaperige baby en vingervoeden kost een hoop tijd.

Wat ik nu zo kan bedenken is dat je je dochter niet met enorme honger moet aanleggen. Biedt de borst aan als ze goed helder is en al wat in haar buikje heeft. Bedenk ook dat haar maagje nog maar zo klein is als een knikker, dus probeer je niet meteen zorgen te maken. Er hoeven nog geen gigantische hoeveelheden in. Liever zelfs kleine beetjes, dat is veel beter voor het maagje.

Het is een kwestie van tijd. Hoe lang heb je je kraamhulp nog? Vraag eens aan haar of er via het kraambureau of via het CB (wijkverpleegkundige, die zal eerdaags ook wel kontakt op nemen) of aan de verloskundige als die nog langs komt naar de mogelijkheid om een lactatiekundige te consulteren. (en als dat niet zo kan, er zijn ook vrijgevestigde lactatiekundigen. http://www.nvl.borstvoeding.nl/bereiken/index.html ). Een lactatiekundige kan meekijken en je helpen Renske aan de borst te krijgen. De beste tip die ik je geven kan is om goede begeleiding te zoeken.

Succes!
Variety is the spice of life
  † In Memoriam † dinsdag 2 januari 2007 @ 23:28:42 #284
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_44958904
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 22:22 schreef nebelung het volgende:
Ik vind het zo rot dat jullie je zo verdrietig voelen.

Heb ik dat nou erger gemaakt met mijn vertrouwen-post? Hij was net zo goed voor jullie bedoeld eigenlijk, meer nog dan voor een ander. Jullie doen het verdorie maar! Ik vind dat geweldig, ik hoop maar dat jullie dat weten. Ik hoop dat ik jullie niet onbedoeld gekwetst heb, want dat was juist zeker niet de bedoeling, eerder andersom.
BV is nou eenmaal een emotionele zaak, hoe goed of slecht het ook loopt.

Ik ben niet gekwetst hoor. Voor mij gaat dat vertrouwen in het lichaam qua bv nou eenmaal niet op. Da's rot, en niks aan te doen. Maar ik denk dat je post andere vrouwen wel heel goed kan helpen!

Als het zo uitkomt beschrijf ik gewoon hoe ik er in sta. Omdat het prettig is wanneer er begrip (en advies) komt voor mij en m'n lotgenoten. Dat is nou eenmaal geen vrolijk leesvoer, want we hebben het niet gemakkelijk.
Juist daarom ben ik iedere keer weer blij als ik zie dat het bij andere vrouwen meteen goed loopt, dat ze er van genieten. (Poemojn bijvoorbeeld, heerlijk.) Of als ik zie dat ze het gevecht om bv aan gaan en winnen (PV!). Dat is mooi, hoe meer kinderen bv kunnen krijgen hoe beter!
Jij draagt je steentje daar zeker aan bij met je postings.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_44959541
dank jullie wel jullie zijn schatten.
nebelung we hebben tot zaterdag kraamhulp ze heeft al 6 uur extra gekregen.
we zullen ook zeker alles er aan doen om het te proberen slagen maar soms maak je je toch zorgen.
mama van 3 kids!
  dinsdag 2 januari 2007 @ 23:51:27 #286
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44959737
Welkom Popples!

Hoe leuk en aardig en makkelijk BV ook mag wezen voor sommigen... ik voel me soms echt een beetje een slaaf van mijn lichaam. Ondanks dat ik er best nog wel eens op uit trek doe ik dat niet zo makkelijk meer als voorheen.
Tips of suggesties zijn welkom!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  woensdag 3 januari 2007 @ 00:06:31 #287
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44960232
Neuk, in het openbaar voeden is de eerste keer best vreemd of zelfs eng. Maar als je een rustig enigszins beschut plekje hebt, gaat het best. En het is niet verboden, niet naar mijn weten iig. Het gaf mij het gevoel dat ik niet meer zo gebonden was aan het huis.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 3 januari 2007 @ 00:24:40 #288
62233 Jelief
ikke lief!
pi_44960712
Popples, wij hebben met Emma ook zitten klooien met spuitjesen vingervoeden. Ik vroegnet aan MikeAir of hij nog wist hoe lang dat heeft geduurd. We weten het niet meer...
Ik gok dat het echt nog een kwestie van wennen is, dus vooral blijven proberen.

Neuk,ik herken het gevoel wel. Verder hier dus een meisje dat nog steeds drinkt en dat zonder grote problemen (als je dus vingervoeden vanwege slecht happen, kloven tot tranen aan toe, flesweigeren een van de redenen dat ik mijn baan heb opgezegden bijten niet meerekent)
Ik ben dankbaar dat het zo goed ging en gaat al vind ik het af en toe echt een hele opgave om nog door te gaan, maar als ze dan weer vol overgavebij me drinkt en lekker in slaap valt ben ik weer om...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 3 januari 2007 @ 01:19:55 #289
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44961919
PV openbaar voeden doe ik wel, hoor. Dat is het niet... Het is misschien inderdaad wat Jelief zegt een gevoel. Want echt aan huis gebonden ben ik verder niet.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  woensdag 3 januari 2007 @ 06:44:10 #290
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44964288
Oke Neuk.
Bij bv komt gewoon een heleboel gevoel en emotie kijke., dat is onvermijdelijk.

Grr, wordt ik net wakker ipv om 3 uur... ik zou zweren dat ik die wekker heb aangezet. Dus borsten zijn compleet vol nu.. Snel kolven, ik vind dit geen prettig gevoel. Zeker na al dat gedoe van de afgelopen periode.
pi_44964416
Welkom hier popples. Echter super dat je zo je best doet. Ik denk ook dat een lactatiekundige je kan helpen. Mijn kraamhulp zei dat ze veel verstand had van bv, maar als ik nu terug kijk, valt dat zwaar tegen. Bij ons kraambureau kon je ook een lactatiekundige laten komen, dat ging dan van de uren van kraamhulp af, maar die heb je gelukkig extra.
Veel baby's vallen in het begin in slaap, dat is normaal. Wordt Renske elke dag gewogen door de kraamhulp? Dan kun je zien dat ze wat binnenkrijgt. Ik dacht echt dat Anna bijna niks dronk, maar toch groeide ze goed (de eerste week dan )

Ik vind jou juist zo uitleggen Nebelung. Dan heeft diegene vast niet in dit topic gelezen.

Schrikken PV, gelukkig ben je er (hoop ik voor je) op tijd bij.

Wij gaan ook niet veel weg, maar ik denk niet dat dit door de bv komt. Meer omdat Anna er niet goed tegenkan. Ze wil alles zien en kan niet goed tegen grote drukte. Wandelen doen we wel vaak. Wel altijd na een voeding, omdat het risico op voeden-op-een-bankje-tussen-de-bomen te vermijden. Ik voel me wel erg afhankelijk van mijn lichaam/Anna. Ik kan niet zomaar een dagje weg alleen. Met Anna erbij is het makkelijker. Had ik van tevoren niet verwacht. Aanleggen kan overal, maar kolven niet. Anderen roepen wel makkelijk dat ik een dag weg kan ofzo, maar ik vind het toch lastig. Waar ga ik naartoe? Hoe laat ga ik? Heeft Anna van tevoren gedronken? Hoeveel voedingen moeten er klaar staan? Hoe laat moet ik kolven? Waar kan ik kolven? En stel dat ik daar niet ben, is er een alternatief? Regelfreak inderdaad.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 3 januari 2007 @ 07:54:17 #292
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44964529
Popples nog gefeliciteerd. En het klinkt als mijn begindagen met Maud. Twijfels en vingervoeden. Maar mijn kraam zei dat ik gewoon moest volhouden. Ze hapte goed en zou het echt wel door gaan krijgen. En wonder boven wonder op de laatste dag klokte ze inderdaad gewoon lekker aan de borst. Dus ik duim voor je dat het bij jou ook lekker gaat lopen straks.

En het is wat Nebelung (die voor mij ook heel goed advies geeft) zegt, dat maagje is nog maar zo klein dat je twijfelt of ze wel genoeg binnenkrijgt. Maar ik denk niet dat je je daar zorgen om hoeft te maken, want dan had de kraam al in gegrepen.

Maud is echt een BV kindje. Zowel gisteren als vannacht heb ik ze na een fles van 100 ml (is dit niet veel voor 2 maanden) nog aangelegd. Er zat niet veel in omdat ik al had gekolfd, maar ze heeft toch nog flink liggen klokken. Denk dat ik vannacht maar gewoon aanleg. Dan slapen we tenminste snel en loop ik niet tot 3 uur nog te k**ten.
  woensdag 3 januari 2007 @ 09:30:09 #293
94046 PM-girl
pi_44965161
Chacama, dat is niet veel volgens mij hoor 100 cc.
Toen de kraamhulp hier na 8 dagen wegging, zat Simon al op 90 cc per voeding.

Ik heb dat slaaf van mijn lichaam gevoel ook wel eens, maar sinds ik zonder tepelhoedje kan voeden voelt het zo vrij, dat komt vooral omdat ik nu echt zonder iets van huis kan gaan.(bij wijze van spreken dan, want luiers en spuugdoekjes zijn toch handig!) Voorheen was ik zo gestresst elke keer aan het kijken of ikwel echt het tepelhoedje bij me had.
*
  woensdag 3 januari 2007 @ 10:12:20 #294
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44965662
OK. Ik twijfelde omdat een bv kindje bij mijn oppas met 6 maanden nog steeds maar 80 cc krijgt. Dus als ik dan met 2 maanden daar ver overheen zit....tja, dan twijfel ik.

PM, lekker he. Dat je alleen die luiertas hoeft te controleren op luiers en spuugdoeken.
  woensdag 3 januari 2007 @ 10:32:20 #295
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44965974
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 10:12 schreef chacama het volgende:
OK. Ik twijfelde omdat een bv kindje bij mijn oppas met 6 maanden nog steeds maar 80 cc krijgt. Dus als ik dan met 2 maanden daar ver overheen zit....tja, dan twijfel ik.

PM, lekker he. Dat je alleen die luiertas hoeft te controleren op luiers en spuugdoeken.
Dat vind ik dan echt weinig met 6 maanden!!! 80 cc, krijgt die aangevulde voeding ofzo?
pi_44966274
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 10:32 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Dat vind ik dan echt weinig met 6 maanden!!! 80 cc, krijgt die aangevulde voeding ofzo?
Wellicht zitten er tóch genoeg voedingsstoffen in die 80cc.
Wanneer ik na 3 uur kolfde kwam er ook niet meer dan 80cc uit. Merlijn groeit(de) goed en was tevreden.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_44966334
Volgens mij kun je dat nooit met elkaar vergelijken. Anna klokt met gemak een paar keer per dag een flesje van 150-180 cc bv leeg en groeit minimaal elke maand.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 3 januari 2007 @ 10:55:44 #298
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44966370
Mja, maar krijgt hij dan wel genoeg vocht binnen? Daar zat ik eerder aan te denken. Ik weet van Kendahl dat hij chagerijnig wordt als hij niet genoeg vocht binnenkrijgt. Soms geef ik hem dan ook wat water bij.
pi_44966538
Ik denk dat mijn kolfopbrengst niet te vergelijken is met de hoeveelheid bij rechtstreeks voeden. Zeker weten doe ik niet, want heb hem nooit gewogen na een voeding Op aanraden van het CB, anders zou ik teveel gefixeerd zijn op de hoeveelheid terwijl dat niet zo belangrijk was als de groei en alertheid van Merlijn.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  woensdag 3 januari 2007 @ 11:36:31 #300
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44967238
Hij krijgt fruithap. Maar ik denk wel dat het klopt wat Icicle zegt. Hij groeit er goed op. Dus zal het wel kloppen. Misschien heb ik wel een echt drinkertje. Mijn oudste en haar oudste waren qua hoeveelheden ook al anders. Dus moet ik nu natuurlijk ook niet gaan verglijken. Heb dus blijkbaar echte zuipers.
Ik kolf nu ca. 130 ml uit twee borsten. Maud drinkt 1 borst helemaal en de andere gedeeltelijk en is dan heel tevreden en ligt (zoals nu) heerlijk te knorren. Dat ze na de avondfles nog mijn borst wil heeft denk ik met gemak en in slaapvallen te maken. Voor de fles moet ze echt moeite doen. Daar zit johannesbroodpitmeel in en de fles moet ze echt aan zuigen, terwijl ze bij mij aan de borst het ongeveer naar binnen krijgt gespoten.

Kan trouwens wel melden dat ze niet meer spuugt. Nu wel even, maar dat is slijm wat ze na de voeding eindelijk een beetje omhoog weet te brengen. Maar het echte spugen is over. Eindelijk een kindje dat niet meer zo erg zuur ruikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')