Door de rechter kan het vaderschap van de verwekker van het kind worden vastgesteld (artikel 207, boek 1 burgerlijk wetboek) Op grond van sub a van die bepaling kan de moeder het verzoek indienen.quote:Op vrijdag 22 december 2006 22:34 schreef humpeltje het volgende:
Mijn vraag is nu, kan ik vaderschap afdwingen?
Die foto's zijn heel erg triest.quote:Op vrijdag 22 december 2006 23:28 schreef 7th_wave het volgende:![]()
![]()
die foto's op je website van de laatste momenten zijn wel erg pijnlijk om te zien. vooral als ze zo lief in je armen ligt. sterkte er mee.
Denk je niet dat die herkenning er sowieso is zonder die foto's? Ik vind het zelf ook een beetje morbide, foto's met "Nu ga je dood, Nu is ze dood" als onderschrift...ik vind het verschrikkelijk voor je hoor, dat meen ik echt, maar ik vraag me oprecht af wat de toegevoegde waarde daarvan is in jouw optiek?quote:Op zaterdag 23 december 2006 00:10 schreef humpeltje het volgende:
Omdat lotgenoten heel veel behoefde aan herkenning hebben.
En daar zijn deze foto's voor nodig?quote:Op zaterdag 23 december 2006 00:10 schreef humpeltje het volgende:
Omdat lotgenoten heel veel behoefde aan herkenning hebben.
De toegevoegde waarde voor mij is het besef hoe dankbaar je moet zijn voor het feit datje kinderen gezond rondhuppelen.quote:Op zaterdag 23 december 2006 00:26 schreef Vivi het volgende:
[..]
Denk je niet dat die herkenning er sowieso is zonder die foto's? Ik vind het zelf ook een beetje morbide, foto's met "Nu ga je dood, Nu is ze dood" als onderschrift...ik vind het verschrikkelijk voor je hoor, dat meen ik echt, maar ik vraag me oprecht af wat de toegevoegde waarde daarvan is in jouw optiek?
Ik denk dat ze lekker zelf bepaalt of ze fotos van haar kind op haar website zet , het idee alleen al dat ze zich hier daarover zou moeten verdedigenquote:Op zaterdag 23 december 2006 00:26 schreef Vivi het volgende:
[..]
Denk je niet dat die herkenning er sowieso is zonder die foto's? Ik vind het zelf ook een beetje morbide, foto's met "Nu ga je dood, Nu is ze dood" als onderschrift...ik vind het verschrikkelijk voor je hoor, dat meen ik echt, maar ik vraag me oprecht af wat de toegevoegde waarde daarvan is in jouw optiek?
En OT: Je kan idd een verzoek tot vaderschapsonderzoek indienen bij de rechtbank. Ik hoop dat jullie elkaar toch weer vinden, in het belang van jullie kindje!
Dat is dus echt niet het belang van het 'kindje' ...quote:Op zaterdag 23 december 2006 00:26 schreef Vivi het volgende:
[..]En OT: Je kan idd een verzoek tot vaderschapsonderzoek indienen bij de rechtbank. Ik hoop dat jullie elkaar toch weer vinden, in het belang van jullie kindje!
En als het afdwingen van een papieren pappa de kans op een emotionele pappa nu verkleint?quote:Op vrijdag 22 december 2006 22:34 schreef humpeltje het volgende:
Mijn vraag is nu, kan ik vaderschap afdwingen? Ik wil zo graag dat mijn kindje in ieder geval op papier een vader heeft. Dat haar bestaan erkent wordt. [Okee, liever emotioneel een papa voor haar, maar indien niet mogelijk, dan papa op papier].
Wat denk je nu hiermee te bereiken? Het opzettelijk kwetsen van mensen is leuk ofzo?quote:Op zaterdag 23 december 2006 11:55 schreef UZN het volgende:
-quote verwijderd-
Het is haar website waar zij op zet wat zij wil. Die foto's zullen voor haar ook deel maken van haar verwerkingsproces en als jij er niet naar wilt kijken, dan klik je de website toch gewoon weg. Ik vind de foto's erg confronterend maar ook heel herkenbaar met de teksten er zo bij, het geeft zo goed het gevoel weer.. de machteloosheid en het toekijken hoe je kind in je armen sterft. Uiteraard ben je vast niet gewent te kijken naar overleden personen, maar het morbide vinden? Nee.quote:Op zaterdag 23 december 2006 00:26 schreef Vivi het volgende:
[..]
En OT: Je kan idd een verzoek tot vaderschapsonderzoek indienen bij de rechtbank. Ik hoop dat jullie elkaar toch weer vinden, in het belang van jullie kindje!
En die alimentatie duurt niet zoals in het topic uit OUD gemeld werd 12 jaar (dat is een termijn voor partneralimentatie die hier oftopic zou zijn), maar tot de 18de verjaardag van de kleine (met daarna nog 3 jaar een plicht tot onderhoud rechtstreeks aan het kind)quote:Op zaterdag 23 december 2006 16:14 schreef oYo het volgende:
Ontopic: vaderschap afdwingen kan je zeker. Je iest via de rechter een vaderschapstest. Technisch heeft het kind dan wel een vader, maar dat betekent niet dat hij dan ook de vaderfiguur is.
Alleen kan dan wel op basis van die test alimentatie worden gevraagd.
dat is voor users geen mogelijkheid, daarvoor moet je mod of nog belangrijker zijn.quote:Op zaterdag 23 december 2006 17:13 schreef humpeltje het volgende:
oYo, jij schreef:
Dan kan je beter de titel even veranderen van dit topic.
Kan je me ook uitleggen hoe, als ik iets wil wijzigen, kan dat wel in de tekst en niet in de titel.
Geef even aan welke titel je wilt... Ik zou iets doen in de trant van 'Vaderschap afdwingen, kan dit?'quote:Op zaterdag 23 december 2006 17:13 schreef humpeltje het volgende:
oYo, jij schreef:
Dan kan je beter de titel even veranderen van dit topic.
Kan je me ook uitleggen hoe, als ik iets wil wijzigen, kan dat wel in de tekst en niet in de titel.
Dat topic heeft ze al gevonden, en een heel indrukwekkende post in geplaatstquote:Op zaterdag 23 december 2006 18:40 schreef Sjeen het volgende:
Wat de rest van je verhaal betreft, ga eens kijken in het engeltjestopic in Oud. Daar kun je je verhaal op een prettige maniet kwijt...
Kan ik de vader verplichten zijn kind te erkennen? Is dit wat?quote:Op zaterdag 23 december 2006 18:40 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Geef even aan welke titel je wilt... Ik zou iets doen in de trant van 'Vaderschap afdwingen, kan dit?'
Dan pas ik 'm voor je aan, zodat je in elk geval de kans krijgt op duidelijke en goede adviezen.
Wat de rest van je verhaal betreft, ga eens kijken in het engeltjestopic in Oud. Daar kun je je verhaal op een prettige maniet kwijt...
Weetje, ik vind het zo erg, dat ze straks geboren wordt en vaderloos is. Stel dat er met mij wat gebeurd, wat dan? Niks is zeker in het leven en op mijn pad gebeuren de meest extreme dingen.quote:Op zaterdag 23 december 2006 19:35 schreef frederik het volgende:
Op deze topictitel is het antwoord nee
(bij erkenning is sprake van vrijwilligheid, bij gerechtelijke vaststelling hoeft geen sprake zijn van vrijwilligheid).
De vraag van MouseOver is hierbij wel een belangrijke. In hoeverre is het een vorm van rouwverwerking (het hebben van een dochtertje komt wel erg dichtbij opeens, waar die eerst alleen een zoontje had? Bovendien zal haar geboortedag rond die zeer emotionele sterfdatum liggen), waardoor die in de toekomst er wel weer wil zijn voor jullie nog te geboren dochter?
Door nu de hakken in het zand te steken, en een rechter om een uitspraak te vragen kun je je vriend wel eens nog verder van je afhouden dan die al is.
Je hebt als moeder trouwens 5 jaar na de geboorte de tijd om een verzoek tot gerechtelijke vaststelling te doen (in het geval de moeder op de hoogte is van de identiteit en/of verblijfplaats van de vader), puur juridisch heb je nog wel even de tijd om je vriend de tijd te geven dus
Ik denk dat die stap (voogdij regelen) een zeer moeilijke stap is voor haar.quote:Op zaterdag 23 december 2006 20:04 schreef oYo het volgende:
Misschien stap voor stap, een ding tegelijk regelen...
Als ik jou was zou ik de voogdij regelen zodat een familielid de zorg overneemt als er jou wat gebeurt. Dan weet je tenminste dat een persoon met goede bedoelingen de zorgen zal overnemen en niet iemand die er toe gedwongen wordt.
Als ze niet willen, dan brengen ze er ook niets van terecht. Naast het financiele hoef je ook niets te verwachten. Is gewoon de realiteit.
mag hij zijn eigen zoontje niet meer zien (houdt die moeder hem zeg maar weg), of laat hij zijn eigen zoontje niet meer toe?quote:Op zaterdag 23 december 2006 21:45 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Dat hij zijn eigen zoontje om onduidelijke redenen niet meer mag/kan zien speelt ook erg mee.
Denk niet dat het komt door het overlijden van Es. Denk dat hij heel bang is om van de baby te gaan houden en haar kwijt te raken. Zijn ex beindigde hun relatie, toen ze 2 maanden zwanger was van hun zoontje. Hij heeft zo moeten vechten om iets mee te mogen maken van de zwangerschap. Denk dat dat bij hem zoveel kapot heeft gemaakt. Hij mag alles meemaken nu, heb naar mijn gevoel alles geprobeerd om hem duidelijk te maken, dat hij van zijn kindje mag gaan houden. Maar hij wil niet. Wel soms bij vlagen, maar er komt geen duidelijkheid.quote:Op zaterdag 23 december 2006 21:45 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Ik denk niet dat je zoiets moet afdwingen, zeker niet in de situatie zoals hij nu is... Het verdriet zeker in deze tijd rondom het overlijden van je dochter (die hij ook goed kende...) enorm meespeelt hierin.
Dat hij zijn eigen zoontje om onduidelijke redenen niet meer mag/kan zien speelt ook erg mee.
Wat ik persoonlijk denk is het een soort angst, wat ik je aan zou kunnen raden is praten veel praten, komen jullie er niet samen uit, misschien samen keertje met een psycholoog praten.sterkte ook in deze dagen
Die vaderschapstest regelt nog steeds geen erkenning hoor.quote:Op zaterdag 23 december 2006 21:57 schreef addictivebeat het volgende:
je kan een vaderschapstest laten afdwingen bij de rechter. dan is erkenning automatisch geregeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |