Ik vind dit zo onrechtvaardig.quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Simpel, degene die bovenaan de lijst staat!
Ik vind niet dat iemand met een uitkering maar dood moet gaan.
Vind het wat anders als er twee levers zijn en de patient die bovenaan staat blijkt (nog steeds) elke dag zich klem te zuipen.
Of iemand die voor een openhartoperatie moet stoppen met roken en dit niet doet.
Da's wel meten met 2 matenquote:Op zaterdag 23 december 2006 10:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind niet dat iemand met een uitkering maar dood moet gaan.
Vind het wat anders als er twee levers zijn en de patient die bovenaan staat blijkt (nog steeds) elke dag zich klem te zuipen.
Of iemand die voor een openhartoperatie moet stoppen met roken en dit niet doet.
Je moet me toch eens uitleggen waarom iemand die sex heeft met een vrouw, het verdient om dood te gaanquote:Op zaterdag 23 december 2006 11:48 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
inderdaad, sommigen hier zien het bedrijfsleven en zakenmannen als heiligen volgens mij, wat is dat toch?
Hebben jullie dan nooit gehoord van beursfraude, illegale prijsafspraken, economische delicten, graaicultuur of overspelige bazen die rotzooien met de secretaresse? Of zitten jullie nog gewoon op school ofzo?
Egoistisch gezien zou ik ook kiezen voor wie het eerst komt het eerst maalt want laten we ons niets wijs maken: wij kunnen allemaal slachtoffer worden van die manier die ik eerder voorstelde.quote:Op zaterdag 23 december 2006 10:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Welke vraag?quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:15 schreef peaceman het volgende:
Jij vindt het beantwoorden van een gestelde vraag niet eens de moeite waard.
Nee hoor. Wordt gewoon echt toegepast ook, of je moet liegen.quote:
Maar hier ben ik het dan ook mee eens. Echter, in de OP gaat het niet om iemand die gezond leeft t.o.v. iemand die niet gezond leeft, maar om iemand die rijk is t.o.v. iemand die arm is. Alsof alle rijken per definitie gezond leven en alle armen een ongezonde leefstijl hebben.quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:14 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Egoistisch gezien zou ik ook kiezen voor wie het eerst komt het eerst maalt want laten we ons niets wijs maken: wij kunnen allemaal slachtoffer worden van die manier die ik eerder voorstelde.
Maar als ik alle emotie, egoisme en angst opzij zet en ik denk dan verstandelijk zou ik het invoeren dat diegene die gezond leeft ook voorrang zou krijgen nog niet zo gek.
Die ken ik van haver tot gort.quote:Op zaterdag 23 december 2006 23:25 schreef peaceman het volgende:
Lees je topic eens goed door.....
Blijkbaar niet, anders had je de vraag wel zien staan.quote:Op zondag 24 december 2006 08:53 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Die ken ik van haver tot gort.
En verder?
Natuurlijk verdient zo iemand het niet om dood te gaan, dat heb ik niet gezegd. Het gaat me erom dat sommigen hier het meteen hebben over de "hardwerkende" zakenman en de "bankzittende" uitkeringstrekker. Dat vind ik een nogal simpele kijk op de werkelijkheid.quote:Op zaterdag 23 december 2006 12:56 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Je moet me toch eens uitleggen waarom iemand die sex heeft met een vrouw, het verdient om dood te gaan
En anyway.. Je zegt nu dat zakenmensen misschien wel aan beursfraude en prijsafspraken doen, maar je kan even zo goed stellen dat de bankzitter degene is waar je aan denkt als je sochtends je auto leeggehaald (of helemaal niet) terugvind, en als je huis overhoop gehaald is als je terugkomt van vakantie.
yup, maar zoals ik al zei, het is wel het eerlijkste wat je kan bedenken omdat het, afgezien van de evtle ongezonde levensstijl, geen waardeoordeel velt over de patient op zichquote:Op zondag 24 december 2006 10:01 schreef -scorpione- het volgende:
'Wie het eerst komt het eerst maalt' is net zo arbitrair als alle andere oplossingen trouwens.
Nee, het is alleen eerlijker volgens jouw definitie van eerlijk en je maakt eerlijk relevant dus je voorkeur uit te spreken dat een regel eerlijk moet zijn. Nogal een universalistische kijk als je het mij vraagt.quote:Op maandag 25 december 2006 02:29 schreef moussie het volgende:
[..]
yup, maar zoals ik al zei, het is wel het eerlijkste wat je kan bedenken omdat het, afgezien van de evtle ongezonde levensstijl, geen waardeoordeel velt over de patient op zich
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |