abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44660816
quote:
AMSTERDAM - De steekpartij in de Indische Buurt waarbij in september de 27-jarige Marokkaan Mostafa Ait Haddouch om het leven kwam, ging niet om een parkeerplek of om drugs, zoals steeds werd aangenomen. Ook waren er geen slepende conflicten tussen Antillianen en Marokkanen.

De steekpartij was het gevolg van drie ruzies tussen verschillende buurtgenoten. Verder blijkt nu uit het strafdossier dat Mostafa als eerste een mes trok. Morgen komt de zaak voor het eerst voor de rechter; veel getuigen moeten echter nog worden gehoord.

De eerste ruzie begon in de vooravond van 20 september van dit jaar toen Mostafa in zijn busje achteruit een straat inreed. Hij reed daarbij zijn buurtgenoot David G. (22) aan, die met zijn vriend Franklin G. (24) op straat liep.

Nadat G. een klap op de bus had gegeven, ontstond tussen de mannen ruzie. Even later, toen David al weg was, ontstond een tweede ruzie tussen Davids vriend Franklin en Mostafa, waarbij Franklin danig werd toegetakeld.

Wat later op de avond zaten Franklin en David met vier andere vrienden op het Ambonplein bier te drinken. Ze zagen Mostafa druk bellen met zijn gsm en vreesden dat hij zijn vrienden aan het oproepen was. Ze stapten op hem af. Na een woordenwisseling trok Mostafa een mes en ging David achterna. Toen deze zich uit de voeten maakte, richtte hij zich op Franklin. Hij stak met zijn mes en verwondde Franklin aan zijn rechterhand. Franklin trok op zijn beurt een mes en stak Mostafa. De Marokkaan rende een belwinkel in en stierf later.

De vrouw van Mostafa, Hannan Achetouane Ait Haddouch, gelooft deze reconstructie niet. Haar man zou nooit met een mes rondlopen.
Bron: http://www.parool.nl/nieuws/2006/DEC/21/p1.html

Het gaat mij om de laatste alinea...hoe groot is het bord voor je kop als je weigert om dat te geloven? En zit dat in de volksaard van die Marokkanen? Ik heb wel eens Marokkanen op heterdaad betrapt met bepaalde activiteiten en ook toen weigerden ze toe te geven dat ze iets gedaan hadden waarop te betrapt konden worden. Wat is dat toch voor houding?

[ Bericht 3% gewijzigd door wonko op 22-12-2006 16:17:22 (Bron vergeten) ]
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_44660910
Iek onschoeldig! Jij mai beschoeldig, discrimitatie!!!
pi_44661042
Zijn vrouw kan er toch best van overtuigd zijn dat hij dat nooit zou doen ? Je hoort wel vaker dat mensen de reconstructie niet vertrouwen, doordat ze zich het voorgestelde gedrag van een kennis/vriend/familielid niet in kunnen denken.
  vrijdag 22 december 2006 @ 16:21:56 #4
161661 MissMatch
A match made in hell...
pi_44661080
De vrouw zegt verderop in het artikel dat hij enkel in shirt en broek was gekleed en dus nooit een mes bij zich kon dragen. Lijkt mij een typisch gevalletje ontkenning, wat niet zozeer iets met nationaliiteit te maken heeft.
... is a mismatch forever
pi_44661202
ontkenning vindt in elke bevolkinsgroep / nationaliteit plaats.
al helemaal als het gaat om een familielid of geliefde.

maar ik snap je punt TS..
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
pi_44661264
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 16:21 schreef MissMatch het volgende:
De vrouw zegt verderop in het artikel dat hij enkel in shirt en broek was gekleed en dus nooit een mes bij zich kon dragen. Lijkt mij een typisch gevalletje ontkenning, wat niet zozeer iets met nationaliiteit te maken heeft.
Ok...dit geval heeft niet specifiek met nationaliteit te maken...gebeurt wel vaker. Gevallen ook van autochtonen over hun kinderen of huisdieren. Ik moest alleen gelijk denken aan de gevallen die ik heb meegemaakt en waar dus bijna altijd Marokkanen bij betrokken waren...zigeuners zijn er ook goed in.
  vrijdag 22 december 2006 @ 16:39:46 #7
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_44661493
Die vrouw kan in een dergelijke shock sowieso weinig zinnigs zeggen lijkt me zo.
Vampire Romance O+
pi_44661567
Lange shock dan.
pi_44661901
Conclusie: Marokkanen die ontkennen liegen blijkbaar?
pi_44661957
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 16:10 schreef wonko het volgende:
En zit dat in de volksaard van die Marokkanen?
je zonde is al voor 3/4e vergeven door Allah als je m ontkent, dat is mij ooit verteld
pi_44662012
quote:
De vrouw van Mostafa, Hannan Achetouane Ait Haddouch, gelooft deze reconstructie niet. Haar man zou nooit met een mes rondlopen
neej, dat soort figuren loopt nooooooooooit met een mes rond , het is ook altijd een raadsel waar die steek/snij wonden vandaan komen als je tegen ze aan bent gelopen
I'm not the man you think I am!
  vrijdag 22 december 2006 @ 17:09:00 #12
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_44662084
Die reconstructie is opgesteld door ongelovigen, daar hoef je helemaal niks van aan te nemen. Die moeten alleen maar dood (en je uitkering betalen).
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  vrijdag 22 december 2006 @ 17:09:22 #13
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_44662094
Vind het een beetje een topic met een luchtje weer hoor.

Omdat het een marokkaan is zou het ondenkbaar zijn dat hij geen mes bij zich zou hebben?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 22 december 2006 @ 17:13:01 #14
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_44662177
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 17:09 schreef HeatWave het volgende:
Omdat het een marokkaan is zou het ondenkbaar zijn dat hij geen mes bij zich zou hebben?
De discussie is meer dat men zich verbaast over het feit dat de familie het niet wil accepteren terwijl de reconstructie gewoon aantoont dat hij een mes bij zich had en als eerste begon te steken.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_44662204
alsof zo'n reconstructie per definitie klopt
pi_44662222
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 17:13 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

De discussie is meer dat men zich verbaast over het feit dat de familie het niet wil accepteren terwijl de reconstructie gewoon aantoont dat hij een mes bij zich had en als eerste begon te steken.
En dat is iets typisch Marokkaans ? Meer iets voor negers lijkt me.
pi_44662279
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 17:02 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

je zonde is al voor 3/4e vergeven door Allah als je m ontkent, dat is mij ooit verteld
in het christelijk geloof bega je nog een extra zonde als je de waarheid ontkent...
pi_44662282
Dat ze der eigen mooi uitmoorden !
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
pi_44662505
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 17:09 schreef HeatWave het volgende:

Waar haal jij dat vandaan?
pi_44662588
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 17:02 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

Zoiets heb ik vaag ook wel eens vernomen. Nu is het de vraag of dat echt zo is.
pi_44662613
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 17:31 schreef wonko het volgende:

[..]

Zoiets heb ik vaag ook wel eens vernomen. Nu is het de vraag of dat echt zo is.
t zou wel logisch zijn, ik heb nooit problemen met marokkanen maar ze ontkennen wel vaak shit
  vrijdag 22 december 2006 @ 18:23:49 #22
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_44663765
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 16:10 schreef wonko het volgende:

[..]

Bron: http://www.parool.nl/nieuws/2006/DEC/21/p1.html

Het gaat mij om de laatste alinea...hoe groot is het bord voor je kop als je weigert om dat te geloven? En zit dat in de volksaard van die Marokkanen? Ik heb wel eens Marokkanen op heterdaad betrapt met bepaalde activiteiten en ook toen weigerden ze toe te geven dat ze iets gedaan hadden waarop te betrapt konden worden. Wat is dat toch voor houding?
Nederlanders wijzen anders ook meestal met hun vinger naar een ander. Dat lees ik met name vaker in de krant. Net zoals zo'n vent die in Kerkrade 4 mensen van 1 familie heeft doodgeschoten (waarvan 1 in een sportcentrum met tig getuigen). Daarvan zeiden ook vrienden van de dader dat hij wel leif was en er toe gedwongen werd . Het is natuurlijk voor de emotionele zoogdier die de mens is om zijn vrienden of familie te beschermen ook al is het niet helemaal logisch.
Horrible Cunt!
  vrijdag 22 december 2006 @ 19:51:34 #23
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_44665858
ik word een beetje lichtelijk misselijk van dit topic.
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 17:28 schreef wonko het volgende:

[..]

Waar haal jij dat vandaan?
uit jouw OP

ik ben hier klaar mee
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')