Ja! Hier! Ik wilde ook net over Xen gaan beginnen hier, maar je bent me voor. Extreem cool stukje software. De server hier heeft nu vier identiteiten, zal ik maar zeggen.quote:
Tegen betaling? Dan is er wat veranderd... Toen het twee jaar (?) terug in het nieuws kwam hadden ze dat al voor elkaar maar mochten ze die code niet vrijgeven omdat Microsoft daar geen toestemming voor gaf. Nu kun je sowieso Windows of elk ander OS op Xen draaien als je een recente machine met Pacifidinges/VT hebt.quote:Ik vraag me af hoe het precies werkt, op een bijna hardwarelaag 2 operating systems laten werken, waarschijnlijk gaat het dan om linux en netbsd, maar toch, met een overhead van max 5% leveren beide systemen nauwelijks aan performance in. Er staat op die site dat het ook gelukt is met windows XP, maar daar kun je tegen betaling meer over te weten komen.
Ohja, dat uiteraard ook.quote:Op woensdag 3 januari 2007 09:14 schreef Detroit het volgende:
Vergelijk ook altijd ff de opgegeven MD5sum met die van de .ISO image die je gedownload hebt... Een gare .ISO is bij mij wel eens de oorzaak geweest tot veel van dit soort vage bootproblemen.
Maak gewoon gebruik van http://www.ubuntuguide.org dan heb je in notime alle codecs voor audio video / dvd werkend en bevat tevens de hulp voor een hoop firefox plugins, Java, Flash 9.0 Beta(handig voor Youtube en dergelijk sites) etc..quote:Op vrijdag 29 december 2006 13:06 schreef Autoreply het volgende:
Zow, inmiddels heb ik Ubuntu (inclusief Gparted) werkend gekregen.
Ik zit alleen nog ff te kutten met het draaien van avi's en mpeg's. De standaardwerkwijze van de Ubuntu-guide volgen helpt niet echt. Anyway, morgen maar eventjes wat andere tips proberen.
Ik gebruik het om een extra remote desktop op te starten, op mijn eerste scherm draait dan X lokaal en met ctrl-alt-f9 switch ik dan naar een XDMCP login van mijn andere pc. En dat werkt trouwens heel goed, veel beter dan vnc of windows remote desktop, ik kan zelfs films fullscreen draaien (over een gigabitverbinding, dat wel), je merkt alleen dat je remote werkt omdat je geluid het niet doet maar volgens mij is dat ook nog wel te fixen met esd ofzo.quote:Op woensdag 3 januari 2007 13:09 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik had laatst even kubuntu-desktop geïnstalleerd, om even met de tip van schorpioen te spelen (werkt prima trouwens, KDE en Gnome naast elkaar draaien zo). Maar uiteraard stonden toen de menu's weer vol met applicaties van zowel Gnome als van KDE in zowel Gnome als in KDE. Zeer irritant en ik geef vooralsnog de voorkeur aan Gnome.
Ik had precies hetzelfde probleem, zo heb ik het (na wat googlewerk) opgelost:quote:Ik heb met sudo debfoster -f alles weer verwijderd (voor ik kubuntu-desktop installeerde had ik even met sudo debfoster mijn keepers file geüpdatet). En toch, nog steeds en net als vorige keer, als ik opstart staat er wel een blauw Kubuntu logo, terwijl ik Kubuntu helemaal niet meer heb. Ik wil gewoon weer Ubuntu zien staan tijdens het booten.
sudo aptitude remove kubuntu-artwork-usplash ?quote:Op woensdag 3 januari 2007 13:09 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik had laatst even kubuntu-desktop geïnstalleerd, om even met de tip van schorpioen te spelen (werkt prima trouwens, KDE en Gnome naast elkaar draaien zo). Maar uiteraard stonden toen de menu's weer vol met applicaties van zowel Gnome als van KDE in zowel Gnome als in KDE. Zeer irritant en ik geef vooralsnog de voorkeur aan Gnome.
Ik heb met sudo debfoster -f alles weer verwijderd (voor ik kubuntu-desktop installeerde had ik even met sudo debfoster mijn keepers file geüpdatet). En toch, nog steeds en net als vorige keer, als ik opstart staat er wel een blauw Kubuntu logo, terwijl ik Kubuntu helemaal niet meer heb. Ik wil gewoon weer Ubuntu zien staan tijdens het booten.
Als dat een apart pakket is, zou debfoster -f het mee moeten nemen. Maar ik kan het allicht proberen (of het werkt weet ik na de volgende rebootquote:Op woensdag 3 januari 2007 13:31 schreef whoops het volgende:
[..]
sudo aptitude remove kubuntu-artwork-usplash ?
quote:No packages will be installed, upgraded, or removed.
0 packages upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.
heb ik zojuist geprobeerd, maar dat geeft:quote:sudo update-alternatives --config usplash-artwork.so
Dus ook dat werkt niet. En usplash en usplash-theme-ubuntu verwijderen wil niet vanwege dependencies (hoewel daar vast een oplossing voor is, zoals -f ofzo, maar toch doe ik het liever niet, ook al zou ik ze direct weer installeren).quote:There is only 1 program which provides usplash-artwork.so
(/usr/lib/usplash/usplash-theme-ubuntu.so). Nothing to configure.
Heb je dit ook al geprobeerd:quote:Op woensdag 3 januari 2007 13:46 schreef Angel_of_Dth het volgende:
En voor mensen met de suggestie komen;
[..]
heb ik zojuist geprobeerd, maar dat geeft:
[..]
Dus ook dat werkt niet. En usplash en usplash-theme-ubuntu verwijderen wil niet vanwege dependencies (hoewel daar vast een oplossing voor is, zoals -f ofzo, maar toch doe ik het liever niet, ook al zou ik ze direct weer installeren).
Lijkt mij dat er niks gebeurd is. Of zie ik dat verkeerd?quote:Searching for splash image ... none found, skipping ...
Geeft geen errors bij mij...quote:Op woensdag 3 januari 2007 09:14 schreef Detroit het volgende:
Vergelijk ook altijd ff de opgegeven MD5sum met die van de .ISO image die je gedownload hebt... Een gare .ISO is bij mij wel eens de oorzaak geweest tot veel van dit soort vage bootproblemen.
Misschien is het een handigere benadering om eerst te checken wat er precies misgaat voordat je willekeurig dingen gaat proberen. Mbv ctrl+alt+ een van de F-toetsen kun je tijdens het booten van de livecd wel een virtual console met foutmeldingen tevoorschijn toveren, en daar vind je vast wel een aanwijzing over waar het fout gaat.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:36 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Geeft geen errors bij mij...
Dan maar het mobo upgraden,(eerst maar is uitzoeken wat erin zit)
Netjes, heb je een howto ?quote:Op woensdag 3 januari 2007 09:40 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ja! Hier! Ik wilde ook net over Xen gaan beginnen hier, maar je bent me voor. Extreem cool stukje software. De server hier heeft nu vier identiteiten, zal ik maar zeggen.
[..]
Tegen betaling? Dan is er wat veranderd... Toen het twee jaar (?) terug in het nieuws kwam hadden ze dat al voor elkaar maar mochten ze die code niet vrijgeven omdat Microsoft daar geen toestemming voor gaf. Nu kun je sowieso Windows of elk ander OS op Xen draaien als je een recente machine met Pacifidinges/VT hebt.
Maar ook zonder VT/* is het al heerlijk snel, als alleen Linux kunnen draaien genoeg is.VMWare
Niet echt, eigenlijk, maar daar zijn er op zich ook al genoeg van geschreven. In SuSE schijnt het allemaal al vrij goed geïntegreerd te zijn ook en heb je amper nog een HOWTO nodig.quote:
Ik draai het zelf op een Dual P3-550 met 640MB, dus jouw A64 moet ruim voldoende zijn.quote:Ikzelf moet nog uitgaan van een amd athlon 64 3200+ met 1 gb geheugen. Hoe draait dat bij jou en hoe lang duurt het voordat je beide systemen hebt geboot, hoe schakel je tussen systemen etc..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |