De restricted formats hebben een andere installatiewijze gekregen bij Edgy.quote:Op vrijdag 29 december 2006 13:06 schreef Autoreply het volgende:
Zow, inmiddels heb ik Ubuntu (inclusief Gparted) werkend gekregen.
Ik zit alleen nog ff te kutten met het draaien van avi's en mpeg's. De standaardwerkwijze van de Ubuntu-guide volgen helpt niet echt. Anyway, morgen maar eventjes wat andere tips proberen.
https://help.ubuntu.com/community/RestrictedFormatsquote:Op vrijdag 29 december 2006 13:11 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Wat noem je de standaard werkwijze?
Scroll eens door naar alternatieve methodes en probeer het met EasyUbuntu. Dat werkte bij mij altijd uitstekend.quote:Op vrijdag 29 december 2006 13:37 schreef Autoreply het volgende:
[..]
https://help.ubuntu.com/community/RestrictedFormats
Die.
Ubuntu is gewoon vele malen mooier ook. En op het moment aan het installeren, terwijl ik gewoon door kan internetten. Leuk die livecd.quote:Op zaterdag 30 december 2006 19:54 schreef slakkie het volgende:
LOL @ Angel
Het kan in Linux, met enkele spellen. Van spellen als bijvoorbeeld Quake is een Linux versie. Maar het aanbod is beperkt. Het handigste is om gewoon Windows ernaast te draaien om in Windows te kunnen gamen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 20:11 schreef Originele_Naam het volgende:
Effe vraagje: hoe zit het met gamen in Linux heb je dan dualboot met windows nodig??
Je kan gamen via wine en/of via cedega. Maar voor sommige games heb je dual boot nodig.quote:Op zaterdag 30 december 2006 20:11 schreef Originele_Naam het volgende:
Effe vraagje: hoe zit het met gamen in Linux heb je dan dualboot met windows nodig??
Je kan kiezen uit verschillende filesystems, de default die gebruikt wordt is ext3.quote:Op zaterdag 30 december 2006 20:31 schreef Originele_Naam het volgende:
En nog een vraagje
ben een noob vandaar
Welk bestandssysteem gebruikt linux, kan ik als ik in Linux zit bij mij windows bestanden komen
Tis stil op ircquote:Op zaterdag 30 december 2006 20:40 schreef Originele_Naam het volgende:
bedankt moet zeggen dat jullie wel heel erg snel zijn met antwoorden
Ik heb nog eventjes getwijfeld of ik mijn schijf met "normale" bestanden (film, docjes, xls enz) op een fat32 of ntfs schijf zou zetten. Ik zie echter geen reden om géén fat32 te gebruiken, ntfs heeft imho geen grote voordelen voor normale bestandsopslag tochquote:Op zaterdag 30 december 2006 20:35 schreef slakkie het volgende:
[..]
Je kan kiezen uit verschillende filesystems, de default die gebruikt wordt is ext3.
http://tldp.org/HOWTO/Filesystems-HOWTO.html
En ja, je kan je Windows partities benaderen. Ik moet er wel bijzeggen dat NTFS support nog niet volledig geimplementeerd is (maar bestanden lezen is zondermeer mogelijk).
Ja, ik heb niks hoeven installeren. Tenzij dat kwam doordat hij vrij snel door kreeg dat het niet ging werken met mijn grafische kaart (Radeon 9800 Pro, die het makkelijk zou moeten kunnen). In het control centre staat een desktop effects ding, ofzo, daar kun je het vinden.quote:Op zondag 31 december 2006 09:18 schreef the_disheaver het volgende:
Zit XGL nu standaard in OpenSuse (10.2)? zie niets op de site... Naja, ik merk het wel.
Voor crossplatform functionaliteit zou ik eerder voor FAT kiezen dan voor NTFS (removable disks enzo). Maar als je alleen Windows zou draaien (2k, XP en hoger) zou ik zeker voor NTFS boven FAT kiezen. Voor alles < ME (dus 98 enzo) weer FAT.quote:Op zondag 31 december 2006 13:54 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ik heb nog eventjes getwijfeld of ik mijn schijf met "normale" bestanden (film, docjes, xls enz) op een fat32 of ntfs schijf zou zetten. Ik zie echter geen reden om géén fat32 te gebruiken, ntfs heeft imho geen grote voordelen voor normale bestandsopslag toch![]()
Het punt is dat vrijwel iedereen nog Windows nodig heeft.quote:Op zondag 31 december 2006 19:36 schreef slakkie het volgende:
[..]
Voor crossplatform functionaliteit zou ik eerder voor FAT kiezen dan voor NTFS (removable disks enzo). Maar als je alleen Windows zou draaien (2k, XP en hoger) zou ik zeker voor NTFS boven FAT kiezen. Voor alles < ME (dus 98 enzo) weer FAT.
Voor een Unix machine zou ik geen van deze kiezen. Maar het ligt er maar net aan wat je wilt. Laat ik het zo stellen, gezien de thread waar we inzitten zou ik geen FAT of NTFS kiezen.
Op die HOWTO pagina staat voor elke filesystem hoe je het vanuit een ander OS kan aanspreken. Kijk wat je wilt en wat de mogelijkheden zijn en maak je keuze.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |