1 2 3 4 | tar -zxf easyubuntu-3.022.tar.gz cd easyubuntu sudo python easyubuntu.in |
Het lijkt erop alsof het maar 1 core draait. Met 2 cores zou je 2 stukjes zien: "processor: 0" en "processor: 1"quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:41 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Nee, Dapper (long term support enzo...)
[ code verwijderd ]
Hij lijkt dus gewoon op twee cores te draaien. Hoe krijg ik het plotje bij system monitor dan op twee cores?
En wat doe ik daaraan? Wdn's uitleg volg ik niet helemaal niet. Of is de enige optie terug naar AMD-64 structuur en alles nOg een keer te doenquote:Op donderdag 18 januari 2007 14:25 schreef devzero het volgende:
[..]
Het lijkt erop alsof het maar 1 core draait. Met 2 cores zou je 2 stukjes zien: "processor: 0" en "processor: 1"
Netjes slakkie... Leuke naam van die binary ook..quote:Op donderdag 18 januari 2007 16:57 schreef slakkie het volgende:
Word documenten printen zonder OO te openen?
[ code verwijderd ]
Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen/omzeilen? De server is volledig up-to-date als het goed is.quote:dpkg: dependency problems prevent configuration of scalix-tomcat-connector:
scalix-tomcat-connector depends on apache2 (>= 2.2.0); however:
Version of apache2 on system is 2.0.55-4ubuntu2.1.
Ja, jammer alleen dat de versie in de ubuntu repositories nog steeds 2.0.55 is en er geen nieuwere is voor ubuntu. Dit zul je dus allemaal buiten apt om moeten regelen en dat is iets wat ik zelf altijd zoveel mogelijk probeer te vermijden. Wat je zou kunnen doen is alleen voor apache2 de feisty versie nemen maar ik ben bang dat dat ook voor allemaal dependency problemen kan zorgen en sowieso is feisty mij nog veel te beta.quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:10 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Dat kun je oplossen door een nieuwe Apache te installeren.
Een rpm zoeken van een nieuwere versie en die met alien omzetten naar deb, installeren met apt. Ideetje?quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:22 schreef Schorpioen het volgende:
Dit zul je dus allemaal buiten apt om moeten regelen en dat is iets wat ik zelf altijd zoveel mogelijk probeer te vermijden.
Alleen in het uiterste geval én als ik me voldoende moed heb ingedronken.quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:24 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Een rpm zoeken van een nieuwere versie en die met alien omzetten naar deb, installeren met apt. Ideetje?
Misschien wel maar ook grote kans dat je dan alleen maar extra dep problems introduceert.quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:24 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Een rpm zoeken van een nieuwere versie en die met alien omzetten naar deb, installeren met apt. Ideetje?
Kan ook wel, maar zodra er ook andere packages op dat package gaan dependen wordt het al minder leuk. Zeker met iets als Apache. Debian heeft nogal het een en ander aan packages (wwwconfig-common oid bijvoorbeeld, ik weet vrij zeker dat die naam niet helemaal klopt overigens) om het installeren van webapps enzo te automatiseren. Zoiets is natuurlijk heel gevoelig als het gaat om plaatsing van (configuratie)bestanden.quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:56 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Hm, ok, ik heb wel eens op die manier packages geinstalleerd, zonder problemen. Ideaal is het uiteraard niet, wel simpel en ook weer simpel te verwijderen.
Wat mij vooral stoort is het ontbreken van een simpele uninstall mogelijkheid voor dingen die je zelf compileert. Als ik apt gebruik, kan ik met debfoster prima alles weg halen, inclusief depencies die overbodig worden enzo.quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:02 schreef LintuxCx het volgende:
Dit zijn de momenten dat het heel lastig is om aan buitenstaanders uit te leggen wat er nou zo geweldig is aan Linux.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Veel software die je installeert volgens 'configure, make, make install' kan je verwijderen door 'make uninstall' in de source-dir te draaien...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:40 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Wat mij vooral stoort is het ontbreken van een simpele uninstall mogelijkheid voor dingen die je zelf compileert. Als ik apt gebruik, kan ik met debfoster prima alles weg halen, inclusief depencies die overbodig worden enzo.
quote:There are two primary benefits to using checkinstall instead of running make install:
* You can easily remove the package with one step.
* You can install the resulting package upon multiple machines.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 14:40 schreef Autoreply het volgende:
[..]
En wat doe ik daaraan? Wdn's uitleg volg ik niet helemaal niet. Of is de enige optie terug naar AMD-64 structuur en alles nOg een keer te doenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:48 schreef Autoreply het volgende:
[..]
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Spijtig. Dan mik ik volgende week XP erop (Vista goedkoop duurt nog tot aprilquote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:31 schreef wdn het volgende:
[..]om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Beetje mijn reply niet volgenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Tsk tsk tsk.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ik heb niets meer gevonden voor jeom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Als je onder Windows zit en je hebt zin om met Linux te klooien, zonder je machine om zeep te helpen, kan je met VMware een PC emuleren, en daarbinnen Linux installeren... Werkt prima als je genoeg ram hebt ( vanaf 512MB werkt het lekker) en als je er geen zin meer in hebt gooi je je virtuele PC weg en begin je eventueel overnieuw...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:13 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Spijtig. Dan mik ik volgende week XP erop (Vista goedkoop duurt nog tot aprilom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.) en ga ik af en toe nog 's een beetje aankloten met Linux, het blijft toch leerzaamJa toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Iedereen iig hartelijk bedankt voor de hulp en ik blijf nog wel een tijdje meelurkenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop