Pleisters.. hmm.. nah.. vast niet nodig. Statief heb ik niet. Wel klein tafelstatiefjequote:Op zaterdag 23 december 2006 00:45 schreef pirke het volgende:
[..]
Vergeet de pleisters en een statief niet!
*met Yoni de ronde loopt...quote:Op zaterdag 23 december 2006 07:17 schreef Yoni het volgende:
*licht aandoet*
Goedemorgen Yoni!quote:
Have fun!quote:Op zaterdag 23 december 2006 09:59 schreef HMaster-II het volgende:Moggeehhhh
![]()
*HM2 gaat vandaag, met zijn Crew-veiling aanwinst MissHobje, Utrecht onveilig maken.![]()
![]()
En hij heeft hulp van CJ_S en zijn Crew-veiling aanwist Janetje.![]()
En nee, ik ga vandaag geen handtekingen uitdelen![]()
Laterzzzzz mensen![]()
quote:Op zaterdag 23 december 2006 07:32 schreef Marc H het volgende:
Morge all
* Marc H pakt wat fanta en spoelt het laaste stuk pizza door
Op zich wil ik je wel even helpen, wat wil je precies weten, flugeltjequote:Op zaterdag 23 december 2006 10:27 schreef flugeltje het volgende:
De meeste FOTters posten hier ook, dus ik plemp ff een verzoekje neer.
Welke ervaren FOTter heeft zin om vóór half februari een dagje met mij op stap te gaan? Ik heb een canon EOS 350D gekocht en de techniek is compleet nieuw voor mij. (altijd alleen maar analoog gefotografeerd). Ik ga in februari naar IJsland en wil de camera dan goed kunnen gebruiken. Ik zoek dus eigenlijk iemand die een dagje één op één met me op pad wil om me de basisbeginselen uit te leggen en samen wat foto's te maken. Uiteraard tracteer ik op een drankje tussendoor en een lekkere lunch...
Locatie zou Brabant moeten zijn, liefst hier in Tilburg waar een aantal mooie plekken zijn die ik altijd al eens goed op de foto vast heb willen leggen.
Ik had ook al aan een meet gedacht, maar het punt is dat je dan met heel veel mensen bent die ook zélf heel graag aan de slag willen. Vandaar dat ik dus met dit idee op de proppen kwam. Met één op één begeleiding gaat dat wat makkelijker.quote:Op zaterdag 23 december 2006 11:31 schreef Marc H het volgende:
Simpel, zoek een leuke bestemming uit, en organiseer en meeting
zeer waarschijnlijk komen er meer dan je lief is
Eigenlijk heb ik iemand nodig die zegt, EOS, dit is Fluugs, Fluugs dit is EOS. Mij en m'n camera aan elkaar voorstellen zeg maarquote:Op zaterdag 23 december 2006 11:49 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Op zich wil ik je wel even helpen, wat wil je precies weten, flugeltjeWil je de camera leren bedienen? Composities? etc. etc. etc.
MSN staat in mijn profiel, dus mocht je willen......
Heb ik inderdaad wel aan gedacht. Maar punt daarbij is dat je met een hele groep bent en niemand er waarschijnlijk op staat te wachten dat ik steeds kom 'storen' om te vragen waarom iets zus en zo moet en hoe het ook anders kan en welke knop ik daarvoor moet gebruiken....quote:Op zaterdag 23 december 2006 13:16 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Ik zou zeggen kom morgen ook naar Blijdorp.
Er zijn vast wel mensen waar je mee mee kunt lopen.
Niemand vind het erg als je dingen vraagt hoorquote:Op zaterdag 23 december 2006 13:22 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Heb ik inderdaad wel aan gedacht. Maar punt daarbij is dat je met een hele groep bent en niemand er waarschijnlijk op staat te wachten dat ik steeds kom 'storen' om te vragen waarom iets zus en zo moet en hoe het ook anders kan en welke knop ik daarvoor moet gebruiken....
Vandaar ook m'n één op één idee
Ik had gisteren bijvoorbeeld een 'lucky shot' bij de kat, maar vind het jammer dat ik dus gewoon een standaard knipfoto heb gemaakt, als ik geweten had hoe de camera precies werkt was er waarschijnlijk wel iets mooiers uitgekomen....
Ik voel me altijd een beetje bezwaard op zo'n moment... Is iemand druk bezig met een lastige compositie komt die kleine ertussen die van alles wil wetenquote:Op zaterdag 23 december 2006 13:25 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Niemand vind het erg als je dingen vraagt hoorIk vraag ze zo vaak de oren van het hoofd...
Dat geeft niets hoor.quote:Op zaterdag 23 december 2006 13:33 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik voel me altijd een beetje bezwaard op zo'n moment... Is iemand druk bezig met een lastige compositie komt die kleine ertussen die van alles wil weten
Nope, ik heb morgen een Niks-doen-dag...quote:Op zaterdag 23 december 2006 13:39 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Dat geeft niets hoor.
Zolang het over fotografie gaat wil iedereen zijn ervaring wel delen hoor.
@ -Marjo- ga je nog mee morgen??
Ga gewoon gezellig mee, die beesten zitten er de dag erna ook nog wel en als abohouder heb ik de meeste dieren toch al op de foto gezet en ben erg selectief met schieten.quote:Op zaterdag 23 december 2006 13:22 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Heb ik inderdaad wel aan gedacht. Maar punt daarbij is dat je met een hele groep bent en niemand er waarschijnlijk op staat te wachten dat ik steeds kom 'storen' om te vragen waarom iets zus en zo moet en hoe het ook anders kan en welke knop ik daarvoor moet gebruiken....
Het is al geregeld en zoquote:Op zaterdag 23 december 2006 14:19 schreef RubberDuckey het volgende:
[..]
Ga gewoon gezellig mee, die beesten zitten er de dag erna ook nog wel en als abohouder heb ik de meeste dieren toch al op de foto gezet en ben erg selectief met schieten.
Morgen is een onhandige dag, kerststress enzoquote:Op zaterdag 23 december 2006 14:19 schreef RubberDuckey het volgende:
[..]
Ga gewoon gezellig mee, die beesten zitten er de dag erna ook nog wel en als abohouder heb ik de meeste dieren toch al op de foto gezet en ben erg selectief met schieten.
Je moet toch wat, als je de hele nacht wakker bent geweest. (en nee, ik was niet aan het werk, kon gewoon niet in slaap komen)quote:
Hmmmmm....da's een stuk minderquote:Op zaterdag 23 december 2006 14:39 schreef Marc H het volgende:
[..]
Je moet toch wat, als je de hele nacht wakker bent geweest. (en nee, ik was niet aan het werk, kon gewoon niet in slaap komen)
Ik heb er op zich geen problemen mee. Tilburg is alleen een beetje ver. Is het een mogelijkheid om een keer in Blijdorp af te spreken? Daar zijn verschillende licht situaties, en dat is wel handig om te doen. Alleen buiten is een beetje te weinig variatie denk ik namelijk.quote:Op zaterdag 23 december 2006 14:22 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Morgen is een onhandige dag, kerststress enzo
Maar de volgende meet wil ik het zeker eens proberen
Bovendien heb ik voor de eerste keer al een goeroe gevonden
Ze heeft al een goeroe gevonden, zegt ze netquote:Op zaterdag 23 december 2006 14:41 schreef freud het volgende:
[..]
Ik heb er op zich geen problemen mee. Tilburg is alleen een beetje ver. Is het een mogelijkheid om een keer in Blijdorp af te spreken? Daar zijn verschillende licht situaties, en dat is wel handig om te doen. Alleen buiten is een beetje te weinig variatie denk ik namelijk.
Een statief moet iig goed stevig zijn. Er zijn mensen hier die een Velbon hebben. Die is volgens mij van kunststof. Ik heb zelf een Manfrotto 055DB met 141RC-kop erop. Erg fijn dingquote:Op zaterdag 23 december 2006 14:52 schreef pirke het volgende:
Is er iemand die me kan adviseren over een goed statief? (is volgens mij nog geen apart topic over, maar denk ook niet dat dat nodig is)
Monopod. Statief is niet handig. 400 iso is aan te bevelenquote:Op zaterdag 23 december 2006 14:58 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Ik zit nog even te twijfelen over welk statief ik morgen mee neem naar Blijdorp.
Een monopod of een gewone 3 poot
Dieren bewegen veel en ja, het kan goed donker zijn op sommige stukkenquote:Op zaterdag 23 december 2006 15:03 schreef robbedoeseos300d het volgende:
400iso?? is het zo donker daar dan.
30mmquote:Op zaterdag 23 december 2006 15:05 schreef robbedoeseos300d het volgende:
oke.
Dan zal ik dat alvast in gaan stellen.
Maar als ik mijn 30mm f1.4 er opschroef dan kan de iso wel weer naar beneden![]()
Shit...quote:Op zaterdag 23 december 2006 15:09 schreef robbedoeseos300d het volgende:
ja 30mm heb je alleen wat aan als het onderwerp niet te ver weg is, maar om nou tussen de krokodillen te gaan zitten........
Leverd voor de andere wel leuke plaatjes op.
Maar ik ben geen Steve Irwin
"Crikey! now I'm gonna really annoy him by stickin' my thumb up his butthòle!"quote:Op zaterdag 23 december 2006 15:09 schreef robbedoeseos300d het volgende:
ja 30mm heb je alleen wat aan als het onderwerp niet te ver weg is, maar om nou tussen de krokodillen te gaan zitten........
Leverd voor de andere wel leuke plaatjes op.
Maar ik ben geen Steve Irwin
Die Manfrotto ziet er op zich wel goed uit. Ik zoek een stevig statief dat ook tegen wat wind kan met een 200mm lens terwijl de body op het statief is geschroeft. Ik zat zelf aan 100-200 euro te denken, dat moet toch wel lukken?quote:Op zaterdag 23 december 2006 14:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Een statief moet iig goed stevig zijn. Er zijn mensen hier die een Velbon hebben. Die is volgens mij van kunststof. Ik heb zelf een Manfrotto 055DB met 141RC-kop erop. Erg fijn ding
arg en nu met tekst:quote:Op zaterdag 23 december 2006 14:22 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Morgen is een onhandige dag, kerststress enzo
Maar de volgende meet wil ik het zeker eens proberen
Bovendien heb ik voor de eerste keer al een goeroe gevonden
Volgens mij welquote:Op zaterdag 23 december 2006 16:36 schreef pirke het volgende:
Op tweakers ook even een thread over statieven gelezen. Die 55DB wordt daar echt de hemel in geprezen. Is dat ding overigens aan een minitrekker AW te bevestigen?
Dergelijke topics zijn wel te vinden in de vorm van:quote:Op zaterdag 23 december 2006 17:00 schreef addie het volgende:
Pff.. eigenlijk zou hier een topic moeten zijn voor de leken onder jullie (lees: addie) die zeer geinteresseerd zijn maar er geen donder van snappen
Drie keer?quote:Op zaterdag 23 december 2006 18:07 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb eindelijk alle boodschappen binnenTweede koelkast is nu ook in gebruik
Ben vandaag toch nog drie keer naar de AH geweest
Men, wat een achterlijke drukte
De eerste keer waren ze door bepaalde dingen heen, de tweede keer had ik hongerquote:Op zaterdag 23 december 2006 18:10 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Drie keer?Ik vond 1 keer wel genoeg
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |