Vorig topic:quote:Actie van vanavond in Haarlem gaat helaas niet door. In plaats daarvan ondersteunen we een circusactie in Amsterdam die tegelijkertijd zou zijn geweest.
Andere acties in haarlem gaan tot nu toe wel door.
lijkt jammer genoeg dat al mijn vaste actievoerders aan het apres-skien zijn ofzo
Van de frontpage.quote:Verzorgster gegrepen door tijger
Bron: De Telegraaf
Gepubliceerd: zaterdag 23 december 2006 @ 14:38
Voor de ogen van tientallen bezoekers heeft een Siberische tijger vrijdag in de dierentuin van San Francisco haar verzorgster aangevallen. De vrouw werd zwaargevond en moest direct in het ziekenhuis worden geopereerd aan haar armen.
Directielid van de dierentuin Robert Jenkins verklaarde in de San Francisco Chronicle dat het ging om een zeer ervaren dierverzorgster. Ze werkt al negen jaar bij de dierentuin. Nooit eerder viel een tijger verzorgers aan in de dierentuin. Jenkins staat dan ook voor een raadsel waarom de tijgerin Tatiana ditkeer wel agressief werd.
De tijgers hadden het maar druk gisteren. Ook de helper van de illusioniste Sittah werd gegrepen door een tijger.
quote:Op zaterdag 23 december 2006 19:44 schreef TechXP het volgende:
hm... moet helaas de acties van zondag en op kerstdag ook niet door laten gaan.![]()
Reclame affiches vernielen van Circus Herman Renz lijkt me niet gepast. Wil je een scherpere regelgeving voor wilde dieren in het circus moet je bij de gemeente gaan demonstreren en niet bij het circus, daar zul je geen ambtenaren tegenkomenquote:Op zondag 24 december 2006 00:01 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik heb al 3 flyers van hekken afgerost in Haarlem
eBay, het gaat niet om strenge regelgeving.. maar om een verbod op dieren in het circus.quote:Op zondag 24 december 2006 02:48 schreef eBay het volgende:
Reclame affiches vernielen van Circus Herman Renz lijkt me niet gepast. Wil je een scherpere regelgeving voor wilde dieren in het circus moet je bij de gemeente gaan demonstreren en niet bij het circus, daar zul je geen ambtenaren tegenkomen
Joh, ze hingen al half eraf, ik heb ze gewoon een handje geholpen.quote:Op zondag 24 december 2006 02:48 schreef eBay het volgende:
Reclame affiches vernielen van Circus Herman Renz lijkt me niet gepast. Wil je een scherpere regelgeving voor wilde dieren in het circus moet je bij de gemeente gaan demonstreren en niet bij het circus, daar zul je geen ambtenaren tegenkomen
zich vooral richting een burn out te werkenquote:
Ja idd wel aan jezelf denkenquote:Op zondag 24 december 2006 15:12 schreef TechXP het volgende:
zich vooral richting een burn out te werken![]()
![]()
Daarom ook wel goed even wat pauzes nu in te bouwen
Tussen wilde dieren en paardendressuur zit een verschil.quote:Op zondag 24 december 2006 11:26 schreef TechXP het volgende:
[..]
het gaat niet om strenge regelgeving.. maar om een verbod op dieren in het circus.
Het gaat niet alleen om dressuur eBay.. het gaat ook om de rest van de behandeling. Ooit paarden gezien met een stuk of 50 littekens op het achterwerk van de zweep? Kijk nog maar eens goed.quote:Op zondag 24 december 2006 15:41 schreef eBay het volgende:
Tussen wilde dieren en paardendressuur zit een verschil.
Men kan geen verbod op paardendressuur gaan opstellen voor enkel circus, paardendressuur word niet alleen in het circus uitgevoerd.
quote:25 december 2006
78% van de Nederlandse bevolking vindt dat wilde dieren niet in een circus horen. Dat is de uitslag van een poll van het RTL 4 Nieuws op 23 december. 3602 mensen deden mee aan de poll, een grote steekproef. 78% van de deelnemers antwoordden dat ze het eens zijn met de stelling 'wilde dieren horen niet thuis in een circus'. RTL hield de poll naar aanleiding van het ongeval met een tijger tijdens de premiere van het kerstcircus in Den Haag.
jep idd.. acties blijven ook gewoon in 2007. Hoewel ik komende 2 maanden weer aardig druk ben en ik nu ook toch mijn school ietsjepietje meer tijd ga gevenquote:Op woensdag 3 januari 2007 01:08 schreef Bluezz het volgende:
Ok, maar blijven informeren!!
Hou je ons/mij op de hoogte hier van de ontwikkelingen?quote:Op woensdag 3 januari 2007 01:25 schreef TechXP het volgende:
jep idd.. acties blijven ook gewoon in 2007. Hoewel ik komende 2 maanden weer aardig druk ben en ik nu ook toch mijn school ietsjepietje meer tijd ga geven![]()
Maar circusleed gaat ergens in 2007 op in een nieuwe organisatie.
quote:Directie en medewerker circus Belly-Wien gearresteerd in Dordrecht
Gisteravond zijn 2 medewerkers van circus Belly-Wien, dat momenteel voorstellingen geeft in Almere-Buiten, gearresteerd toen zij op bezoek waren bij Circus Royal in Dordrecht. De directie en medewerkers hadden diverse personeelsleden van Circus Royal aangevallen. Aanleiding voor de aanval was een onbenullig meningsverschil over zitplaatsen. Zoals gewoon in de circuswereld kreeg de groep van 10 man van het Duitse circus vrijkaarten om de avondvoorstelling van het Dordtse circus bij te wonen. De gegeven plaatsen waren echter niet naar de zin van de gasten van het Dordtse circus en zij besloten op betere plaatsen te gaan zitten. Toen zij door een medewerkster van Circus Royal verzocht werden om terug te keren naar hun toegewezen zitplaatsen ontstond onenigheid. Na de voorstelling escaleerde het meningsverschil waarop de mensen van Belly-Wien twee minderjarige meisjes sloegen.
Uiteraard werd dit niet getolereerd door de Dordtse directie die haar Duitse collega.s hierop aansprak waarna twee medewerkers van circus Belly-Wien erop lossloegen. Hierbij raakte de Dordtse spreekstalmeester zodanig gewond dat het nog onzeker is of hij vandaag kan werken.
Na komst van de politie werden 2 mensen gearresteerd en meegevoerd naar het hoofdbureau van de politie in Dordrecht. De directie van Circus Royal overweegt gerechtelijke stappen te ondernemen tegen de directie van het Duitse circus.
Mijn eerste opzetje voor ingezonden brief.quote:Circus Belly Wien
In de telegraaf van 5 januari wordt het circus Belly Wien als een slachttoffer van dierenactivisten afgeschildert, wat niet correct is, want de dieren zijn het echte slachttoffer. Blijkbaar neemt de Telegraaf dat klakkeloos over en print het maar af alsof het circus de waarheid vertelt.
Ik daag middels deze brief de Heer Zinnecker uit om naar de rechter te stappen (zoals die zegt), maar weet wel dat de heer Zinnecker dat niet gaat doen, want dan komt immers de waarheid boven tafel. En dat is wat dit circus niet wil.
Dit circus staat voor agressie en dierenleed. Dieren vertonen bij dit circus ernstig stereotype gedrag, wat komt door de stress, weinig ruimte en zich niet kunnen uiten. Ze laten gewoon een giraf, wat een sociaal dier is, alleen staan. En de tijgers lopen constant heen en weer te lopen. Zoek met Google op Belly Wien en je krijgt te zien hoe ze zijn. Geweld naar bezoekers, naar vreedzame demonstranten, naar politieagenten en nu zelfs naar hun collega's. En nog niet te spreken over de onveilige situatie bij Belly Wien, waar kinderen vlak langs de tijgers kunnen lopen en waar recent een meisje gebeten was door een aapje.
De heer Zinnecker zegt ook in het artikel ook dat een dierenactivist een paard heeft verwond. Dat zegt die zonder bewijs en doet die nu net waarvan die dierenrechtenactivisten van beschuldigt. Dit geeft m.i. ook weer aan hoe dit circus redeneert.
Ook komt de heer Zinnecker ermee dat activisten een paard verwond hebben. Wanneer iemand een paard verwond heeft, dan lijkt het me dat dit circus daar aangifte van heeft gedaan, maar daar lijkt geloof geen sprake van te zijn. Ik vraag me af of Zinnecker ook dierenactivisten beschuldigt van al die littekens die zijn opgevallen bij de dieren tijdens observaties bij dit circus. En misschien zijn volgens Zinnecker al die dierenactivisten ook de schuldige dat al die dieren zoveel stereotype gedrag vertonen.
quote:Circus Belly Wien
In de telegraaf van 5 januari wordt het circus Belly Wien als een slachttoffer van dierenactivisten afgeschilderd, wat niet correct is, want de dieren zijn het enige echte slachttoffer. Blijkbaar neemt de Telegraaf het ‘slachttoffertje spelen’ klakkeloos over en print het maar af alsof het circus de waarheid vertelt.
Ik daag middels deze brief de Heer Zinnecker uit om naar de rechter te stappen (zoals die zegt), maar weet wel dat de heer Zinnecker dat niet gaat doen, want dan komt immers de waarheid boven tafel. En dat is wat dit circus niet wil.
Dit circus staat voor agressie en dierenleed. Dieren vertonen bij dit circus ernstig stereotype gedrag, wat komt door de stress, weinig ruimte en zich niet kunnen uiten. Ze laten gewoon een giraf, wat een sociaal dier is, alleen staan. En de tijgers zijn constant aan het ‘ijsberen’. Ook zitten de dieren de hele dag opgesloten in hokken, kooien, stallen of op een klein stukje afgezet terrein. Ze plegen geweld naar bezoekers, naar vreedzame demonstranten, naar politieagenten en nu zelfs naar hun collega's. En nog niet te spreken over de onveilige situatie bij Belly Wien, waar kinderen vlak langs de tijgers (binnen grijpafstand) kunnen lopen zonder dat circusmedewerkers er iets van zeggen en waar recent een meisje gebeten was door een aapje.
De heer Zinnecker zegt in het artikel ook dat een dierenactivist een paard heeft verwond. Dat zegt die zonder bewijs en doet die nu net waarvan die dierenrechtenactivisten van beschuldigt. Dit geeft m.i. ook weer aan hoe dit circus redeneert.
Ik vraag me trouwens af of Zinnecker ook dierenactivisten beschuldigt van al die littekens die mij zijn opgevallen bij de dieren tijdens observaties bij dit circus. En misschien zijn volgens Zinnecker al die dierenactivisten ook de schuldige dat al die dieren zoveel stereotype gedrag vertonen.
Ik hoop dat men door dit circusgordijn van leugens kunnen doorkijken en zelf objectief gaan kijken bij circussen naar dieren worden gehouden. En observeer een circus gerust een aantal dagen in plaats van een aantal minuten.
Had ik al gedaanquote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:43 schreef TechXP het volgende:
ok bedankt. Briefje is verzonden naar telegraaf. Anderen kunnen natuurlijk ook schrijven: wuz@telegraaf.nl
Wel wat vaste mensen natuurlijk. Maar wisselt ook wel per keer. Er waren mensen uit lelystad gekomen, uit noorden van het land, en amsterdam.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:03 schreef Bluezz het volgende:
Weinig bezoekers
Politie duidelijk naar circus toe
Is er een vaste kern Tech? Of wisselt het sterk per plaats waar de circussen staan?
quote:Elk jaar barst rond kersttijd de discussie rond het welzijn van dieren in circussen
weer los. De reden is de komst van het traditionele kerstcircus Renz naar Haarlem.
Ieder jaar opnieuw wordt het circus geconfronteerd met boze dierenbeschermers. In een aantal steden is het gebruik van dieren in circussen inmiddels verboden. We
spreken hierover met Mike Leegwater, woordvoerder van circus Renz en met Alex Romijn van de stichting tegen Circusleed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |