abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 december 2006 @ 13:10:53 #1
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44655892
Laatste bericht van vorig topic:
quote:
Actie van vanavond in Haarlem gaat helaas niet door. In plaats daarvan ondersteunen we een circusactie in Amsterdam die tegelijkertijd zou zijn geweest.

Andere acties in haarlem gaan tot nu toe wel door.

lijkt jammer genoeg dat al mijn vaste actievoerders aan het apres-skien zijn ofzo
Vorig topic:
Circusleed
pi_44661970
Ah een deel 2.

@ Tech tegenwoordig heet dat pre-skiën toch? Aangezien er geen sneeuw ligt gaan ze maar van tevoren de kroeg in.
  vrijdag 22 december 2006 @ 22:55:17 #3
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44670575
haha
pi_44670723
Tech, tijdens één van je acties in Rotterdam (27ste, geloof ik), kom ik langs. Als je het goed vind ik wil wat foto's maken en gewoon even laten weten dat wij (thuus) IIG achter jullie staan.

Vrienden van mij komen die dag kerst vieren, dus ik kom maar eventjes. (Ondanks dat mijn vrienden zelf ook echte dierenvrienden zijn, denk ik niet dat ze zin hebben om na een lange treinreis actie te gaan voeren. )
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
  zaterdag 23 december 2006 @ 08:58:33 #5
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44676590
Tijger grijpt helper tijdens show Sittah
door Richard van de Crommert
AMSTERDAM - Een helper van illusioniste Sittah is gisteravond tijdens de feestelijke première van het van het Groot Kerstcircus in Den Haag in de piste gegrepen door een tijger.

Het gaat om Eugène Jans die met spoed naar het ziekenhuis is gebracht. Jans, die een belangrijke spil is bij de illusies van Sittah , liep flinke verwondingen op aan borst, schouder, rug en pols. Hij moest met spoed worden geopereerd. Haar wereldkampioens-act - dé publiekstrekker van het Groot Kerstcircus - kon Sittah door het ongeluk niet meer ten uitvoer brengen. Aan het eind van een act waarin Sittah een tijger en een leeuw tevoorschijn tovert, viel Jans neer bij het wegrijden van de kooi waarin de wilde dieren zaten. In eerste instantie maakte hij nog het gebaar dat alles onder controle was, maar backstage werd de ernst van de situatie pas goed duidelijk. De danser werd direct afgevoerd naar het ziekenhuis.

Speciaal voor het Groot Kerstcircus heeft Sittah een zeer bijzonder nummer ingestudeerd met een tijger en een leeuw, twee dieren die elkaar normaal niet verdragen.

Samen met circusdirecteur Ilja Smitt bood de illusioniste het publiek haar verontschuldigingen aan dat ze haar acts moest afgelasten.

http://www.telegraaf.nl/p(...)ens_show_Sittah.html
pi_44682256

Voor de tijger dan he Het was zelfs net in het nieuws op de radio.
pi_44685530
En:
quote:
Verzorgster gegrepen door tijger
Bron: De Telegraaf
Gepubliceerd: zaterdag 23 december 2006 @ 14:38

Voor de ogen van tientallen bezoekers heeft een Siberische tijger vrijdag in de dierentuin van San Francisco haar verzorgster aangevallen. De vrouw werd zwaargevond en moest direct in het ziekenhuis worden geopereerd aan haar armen.

Directielid van de dierentuin Robert Jenkins verklaarde in de San Francisco Chronicle dat het ging om een zeer ervaren dierverzorgster. Ze werkt al negen jaar bij de dierentuin. Nooit eerder viel een tijger verzorgers aan in de dierentuin. Jenkins staat dan ook voor een raadsel waarom de tijgerin Tatiana ditkeer wel agressief werd.

De tijgers hadden het maar druk gisteren. Ook de helper van de illusioniste Sittah werd gegrepen door een tijger.
Van de frontpage.
  zaterdag 23 december 2006 @ 19:44:49 #8
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44688909
hm... moet helaas de acties van zondag en op kerstdag ook niet door laten gaan.
pi_44696137
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 19:44 schreef TechXP het volgende:
hm... moet helaas de acties van zondag en op kerstdag ook niet door laten gaan.

Ik heb al 3 flyers van hekken afgerost in Haarlem
  zondag 24 december 2006 @ 00:03:41 #10
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_44696180
Ik ben ook echt zwaar anti het gebruik van dieren. Die beesten zitten er écht niet op te wachten om door hoepeltjes te springen en elkaar bij de staart vast te pakken enzo.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
pi_44698945
quote:
Op zondag 24 december 2006 00:01 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik heb al 3 flyers van hekken afgerost in Haarlem
Reclame affiches vernielen van Circus Herman Renz lijkt me niet gepast. Wil je een scherpere regelgeving voor wilde dieren in het circus moet je bij de gemeente gaan demonstreren en niet bij het circus, daar zul je geen ambtenaren tegenkomen

[ Bericht 6% gewijzigd door eBay op 24-12-2006 03:03:41 ]
  zondag 24 december 2006 @ 11:26:11 #12
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44701440
quote:
Op zondag 24 december 2006 02:48 schreef eBay het volgende:
Reclame affiches vernielen van Circus Herman Renz lijkt me niet gepast. Wil je een scherpere regelgeving voor wilde dieren in het circus moet je bij de gemeente gaan demonstreren en niet bij het circus, daar zul je geen ambtenaren tegenkomen
eBay, het gaat niet om strenge regelgeving.. maar om een verbod op dieren in het circus.
Overigens kom je de ambtenaren ook tegen bij het circus. Bij de premieres worden die gewoon lekker uitgenodigd door het circus met vrijkaartjes. Het publiek moet veranderen, het onderwerp moet in de media komen etc.

Verder moet je ook lobbyen natuurlijk bij de gemeenten.
pi_44707730
quote:
Op zondag 24 december 2006 02:48 schreef eBay het volgende:

Joh, ze hingen al half eraf, ik heb ze gewoon een handje geholpen.
En ik mail me gek, ik zit echt niet stil hoor. En kijk eens wat Tech allemaal doet
  zondag 24 december 2006 @ 15:12:21 #14
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44708763
quote:
Op zondag 24 december 2006 14:45 schreef Bluezz het volgende:
En kijk eens wat Tech allemaal doet
zich vooral richting een burn out te werken
Daarom ook wel goed even wat pauzes nu in te bouwen
pi_44709195
quote:
Op zondag 24 december 2006 15:12 schreef TechXP het volgende:

zich vooral richting een burn out te werken
Daarom ook wel goed even wat pauzes nu in te bouwen
Ja idd wel aan jezelf denken

pi_44709749
quote:
Op zondag 24 december 2006 11:26 schreef TechXP het volgende:

[..]
het gaat niet om strenge regelgeving.. maar om een verbod op dieren in het circus.
Tussen wilde dieren en paardendressuur zit een verschil.
Men kan geen verbod op paardendressuur gaan opstellen voor enkel circus, paardendressuur word niet alleen in het circus uitgevoerd.
  zondag 24 december 2006 @ 15:50:33 #17
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44710101
quote:
Op zondag 24 december 2006 15:41 schreef eBay het volgende:
Tussen wilde dieren en paardendressuur zit een verschil.
Men kan geen verbod op paardendressuur gaan opstellen voor enkel circus, paardendressuur word niet alleen in het circus uitgevoerd.
Het gaat niet alleen om dressuur eBay.. het gaat ook om de rest van de behandeling. Ooit paarden gezien met een stuk of 50 littekens op het achterwerk van de zweep? Kijk nog maar eens goed.
En let eens op de huisvesting, de verzorging van de dieren.. en hoe dieren uiting brengen aan stress, verveling etc. Ooit een pony heel gek rondjes zien draaien, even wachte, weer een rond, even wachte, weer een rondje etc. ? Nee dat was niet tijdens een show... dat was in een kleine stal waar die zat.

Paardendressuur heb je in vele vormen. En sommige zijn te intensief en veel niet op een respectabele manier met de dieren. En dat vind je vooral in het circus. Natuurlijk ook veel mis in de rest van de paardenwereld natuurlijk.

Zie filmpjes met paarden hier:
http://www.ad-international.org/media_centre/videos.php?g=1&page=2

Het is een voorbeeld van hoe men daar omgaat met dieren, dus in het circus. Ze willen daar continuiteit.. en dat verkrijgen ze zo. Door gewelddadigheden en dwangmatige manieren.
  woensdag 27 december 2006 @ 12:01:38 #18
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44765124
jammer genoeg gaan/gingen die r'dam ook niet door.
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:27:38 #19
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44854417
Toch gisteren 2 acties opgezet. Zonder aanmelding bij gemeente. De eerste actie in Emmen, alwaar we veel hebben kunnen flyeren. Circusmensen gingen moeilijk doen.. we stonden op genoeg strategische plekken dus veel mensen bereikt.
Toevallig was er een verslaggever van Dagblad vh Noorden. Deze fotografeerde ons nog en ik werd later nog telefonisch geinterviewd. Geen politie langs geweest.. die vonden het wel best denk ik..

Op een gegeven moment ging het circus weer kinderachtig doen... alle activisten fotograferen.. en handtastelijk worden zodat ze het gezicht konden fotograferen. Op het laatst kwamen ze met een ton aanzetten waar ze enkele flyers in hadden verscheurd (waarschijnlijk afgepakt van bezoekers) en deze kieperde ze voor ons op de grond. Gewoon milieuvervuiling.. natuurlijk konden we kinderachtig terugdoen en alles weer bij hun neergooien.. maar goed.. wij lieten zien dat we niet laten verleiden door kinderachtig gedrag van ze en hebben de troep maar even opgeruimd.

Ik moest direct erna naar enschede waar we ook zonder aanmelding gingen flyeren. Ook daar konden we de hele tijd flyeren. En hebben we ongeveer iedereen een flyer kunnen geven. Een vrouw stond nog te zeggen dat ze bewijs wilde zien dat we er mochten staan, maar goed.. in principe heb je geen bewijs nodig enzo.. want je hebt alleen aanmeldingsplicht eigenlijk. Dus even gezegd dat we het aangemeld hadden enzo.. en toen was het uiteindelijk blijkbaar goed

We hebben dus 2 goede acties gehad. Ook al waren deze dan een beetje op het laatste opgezet.
pi_44857556
Goed gedaan
Wat ontzettende kinderachtig idd van die circuslui.

Tech, heb je enig idee of die voorstellingen nou helemaal vol zitten? Of komen er maar een handjevol mensen op af?
  zaterdag 30 december 2006 @ 20:59:53 #21
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44869392
Rond deze tijd verdienen ze veel, omdat velen vanuit werk e.d. korting of vrijkaartjes krijgen. En speciale aanbiedeingen etc. Vooral de premieres zitten vol en rond dagen dat mensen vrij zijn.
In emmen had ik niet het idee dat het erg vol zat, omdat het gewoon niet druk leek, maar in enschede was een finale van een circusfestival, waar geloof de hele tent wel vol zat.
pi_44946241
quote:
25 december 2006

78% van de Nederlandse bevolking vindt dat wilde dieren niet in een circus horen. Dat is de uitslag van een poll van het RTL 4 Nieuws op 23 december. 3602 mensen deden mee aan de poll, een grote steekproef. 78% van de deelnemers antwoordden dat ze het eens zijn met de stelling 'wilde dieren horen niet thuis in een circus'. RTL hield de poll naar aanleiding van het ongeval met een tijger tijdens de premiere van het kerstcircus in Den Haag.

Het heeft echt zin Tech
  dinsdag 2 januari 2007 @ 20:15:49 #23
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44951402
Ja denk het zeker ook. Vorige keer dat rtl een poll hield was het 50-50.

Dit jaar gaat het gebeuren
pi_44951817
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 17:33 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Het heeft echt zin Tech
Dat had ik niet verwacht. Klinkt erg goed.
  woensdag 3 januari 2007 @ 01:04:39 #25
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44961601
Ja idd.. ik kan circusleed wel opheffen Dit jaar gaat dieren in circus toch verboden worden

Maar de actiegroep circusleed gaat sowieso 'weg' in 2007
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')