Vorig topic:quote:Actie van vanavond in Haarlem gaat helaas niet door. In plaats daarvan ondersteunen we een circusactie in Amsterdam die tegelijkertijd zou zijn geweest.
Andere acties in haarlem gaan tot nu toe wel door.
lijkt jammer genoeg dat al mijn vaste actievoerders aan het apres-skien zijn ofzo
Van de frontpage.quote:Verzorgster gegrepen door tijger
Bron: De Telegraaf
Gepubliceerd: zaterdag 23 december 2006 @ 14:38
Voor de ogen van tientallen bezoekers heeft een Siberische tijger vrijdag in de dierentuin van San Francisco haar verzorgster aangevallen. De vrouw werd zwaargevond en moest direct in het ziekenhuis worden geopereerd aan haar armen.
Directielid van de dierentuin Robert Jenkins verklaarde in de San Francisco Chronicle dat het ging om een zeer ervaren dierverzorgster. Ze werkt al negen jaar bij de dierentuin. Nooit eerder viel een tijger verzorgers aan in de dierentuin. Jenkins staat dan ook voor een raadsel waarom de tijgerin Tatiana ditkeer wel agressief werd.
De tijgers hadden het maar druk gisteren. Ook de helper van de illusioniste Sittah werd gegrepen door een tijger.
quote:Op zaterdag 23 december 2006 19:44 schreef TechXP het volgende:
hm... moet helaas de acties van zondag en op kerstdag ook niet door laten gaan.![]()
Reclame affiches vernielen van Circus Herman Renz lijkt me niet gepast. Wil je een scherpere regelgeving voor wilde dieren in het circus moet je bij de gemeente gaan demonstreren en niet bij het circus, daar zul je geen ambtenaren tegenkomenquote:Op zondag 24 december 2006 00:01 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik heb al 3 flyers van hekken afgerost in Haarlem
eBay, het gaat niet om strenge regelgeving.. maar om een verbod op dieren in het circus.quote:Op zondag 24 december 2006 02:48 schreef eBay het volgende:
Reclame affiches vernielen van Circus Herman Renz lijkt me niet gepast. Wil je een scherpere regelgeving voor wilde dieren in het circus moet je bij de gemeente gaan demonstreren en niet bij het circus, daar zul je geen ambtenaren tegenkomen
Joh, ze hingen al half eraf, ik heb ze gewoon een handje geholpen.quote:Op zondag 24 december 2006 02:48 schreef eBay het volgende:
Reclame affiches vernielen van Circus Herman Renz lijkt me niet gepast. Wil je een scherpere regelgeving voor wilde dieren in het circus moet je bij de gemeente gaan demonstreren en niet bij het circus, daar zul je geen ambtenaren tegenkomen
zich vooral richting een burn out te werkenquote:
Ja idd wel aan jezelf denkenquote:Op zondag 24 december 2006 15:12 schreef TechXP het volgende:
zich vooral richting een burn out te werken![]()
![]()
Daarom ook wel goed even wat pauzes nu in te bouwen
Tussen wilde dieren en paardendressuur zit een verschil.quote:Op zondag 24 december 2006 11:26 schreef TechXP het volgende:
[..]
het gaat niet om strenge regelgeving.. maar om een verbod op dieren in het circus.
Het gaat niet alleen om dressuur eBay.. het gaat ook om de rest van de behandeling. Ooit paarden gezien met een stuk of 50 littekens op het achterwerk van de zweep? Kijk nog maar eens goed.quote:Op zondag 24 december 2006 15:41 schreef eBay het volgende:
Tussen wilde dieren en paardendressuur zit een verschil.
Men kan geen verbod op paardendressuur gaan opstellen voor enkel circus, paardendressuur word niet alleen in het circus uitgevoerd.
quote:25 december 2006
78% van de Nederlandse bevolking vindt dat wilde dieren niet in een circus horen. Dat is de uitslag van een poll van het RTL 4 Nieuws op 23 december. 3602 mensen deden mee aan de poll, een grote steekproef. 78% van de deelnemers antwoordden dat ze het eens zijn met de stelling 'wilde dieren horen niet thuis in een circus'. RTL hield de poll naar aanleiding van het ongeval met een tijger tijdens de premiere van het kerstcircus in Den Haag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |