quote:Sara en Ammar onderweg naar Nederland
Uitgegeven: 22 december 2006 09:38
Laatst gewijzigd: 22 december 2006 09:47
AMSTERDAM - De Nederlandse kinderen Sara en Ammar zijn vrijdagochtend per vliegtuig vanuit Syrië naar Nederland vertrokken. Vrijdagmiddag zullen de twee aankomen op luchthaven Schiphol. Dat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken laten weten.
De doorbraak komt na maanden van intensieve gesprekken tussen de Nederlandse en Syrische autoriteiten. Volgens minister van Buitenlandse Zaken Ben Bot heeft de Syrische regering hierbij een zeer constructieve rol gespeeld. De vader van de kinderen heeft uiteindelijk ook ingestemd met deze terugkeer.
De kinderen hebben sinds juni ondergedoken gezeten op de Nederlandse ambassade in Damascus. Zij vluchtten naar de ambassade nadat zij in 2004 door hun vader waren meegenomen naar Syrië.
Bron: Nu.nl
Inderdaad maar het doet niets af aan het feit dat er nu 3 mensen heel gelukkig zijn.quote:Op vrijdag 22 december 2006 10:01 schreef Bastard het volgende:
Leuk voor een kerstfilm
wat denk je zelfquote:Op vrijdag 22 december 2006 10:37 schreef it_was_me het volgende:
Wat fantastisch!
[..]
Inderdaad maar het doet niets af aan het feit dat er nu 3 mensen heel gelukkig zijn.
Ik hoop dat de vader zich hier ook een beetje in kan vinden.
Niets. Ik hoop alleen dat de vader zich nu ook realiseert dat een verblijf van zijn kinderen in de ambassade geen oplossing is. Ondanks de andere denkwijze hoop ik dat de vader zich hier een beetje in kan vinden.quote:
Is het niet een beter idee dat ze naar Schiphol rijdt?quote:Op vrijdag 22 december 2006 10:37 schreef clauwheee het volgende:
Op www.rtvnoord.nl staat een geluidfragment/link naar een interview met Janneke, vanuit de auto onderweg naar Den Haag.
Ze moest eerst nog naar het Ministerie voor de details en vanaf daar gaan ze door naar Amsterdamquote:Op vrijdag 22 december 2006 10:47 schreef freako het volgende:
[..]
Is het niet een beter idee dat ze naar Schiphol rijdt?.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |