waarom nietquote:Op vrijdag 22 december 2006 09:46 schreef ijsbrand-simon het volgende:
De reden van dit topic en tevens waarom ik zo vroeg wakker ben; mijn buurman.
Vanochtend verscheen er een of andere oplegger voor het huis naast ons met een enorme heipaal erop, althans dat leek het. Die kerel is al de hele week met een hele groep mensen aan het timmeren in z'n huis, dus ik dacht eigenlijk dat ie aan het verbouwen was.
Maar ja, ik vanochtend dus even informeren naar alle herrie die hij veroorzaakt, en het blijkt dat hij een VOC-schip wil nabouwen (2:1). Hij is er eigenlijk al mee bezig dus...
Niet om hem dwars te zitten ofzo, maar mag dit wel?
Twee keer zo groot als het origineel dus? De bouw van de batavia, 1:1 duurde een jaar of 10, dus maak je borst maar natquote:
Gewoon ff wachten op de zondvloedquote:Op vrijdag 22 december 2006 10:10 schreef Fliepke het volgende:
Hoe krijg je het ooit uit je tuin als het af is?
Dat vroeg Noach zich ook al af toen hij van God de opdracht kreeg om een ark te bouwen, maar hij deed het tochquote:Op vrijdag 22 december 2006 10:10 schreef Fliepke het volgende:
Hoe krijg je het ooit uit je tuin als het af is?
Ik vermoed dat je tot begin januari de ambtenaren met een lampje moet zoeken.quote:Op vrijdag 22 december 2006 10:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik denk dat je de gemeente eens moet bellen,
Je mag bijvoorbeeld ook niet het hele jaar een caravan op je oprit hebben staan!quote:Op vrijdag 22 december 2006 10:45 schreef Cyan het volgende:
Waarom zou het niet mogen?
Ik neem aan dat hij tussen bepaalde tijden klust en niet om 3 uur 's nachts?
Typisch Nederlandse denkwijze van je....quote:Op vrijdag 22 december 2006 11:23 schreef Metro2005 het volgende:
alleen al vanwege het feit dat de TS zich afvraagt of dit mag gaan mijn nekharen recht overeind staan.
Het is toch zijn tuin
Je zal maar naast iemand wonen die een jaar lang elke dag staat te timmeren en zagen aan een boot zo groot als de tuin, dan piepen je wel anders...quote:alleen al vanwege het feit dat de TS zich afvraagt of dit mag gaan mijn nekharen recht overeind staan.
Volgens mij geldt gewoon dat je geen overlast mag veroorzaken. Als je van plan bent om een of ander VOC-replica te maken (of dat nou 1:2, 2:1 of een fractie daarvan betreft), is het volgens mij gewoon heel eenvoudig: als je daar maanden of jaren de buurt mee hindert, mag dat gewoon niet.quote:Op vrijdag 22 december 2006 10:39 schreef Five_Horizons het volgende:
Okay, okay... ik vind het ook heel ludiek![]()
Maar misschien heeft iemand er daadwerkelijk iets zinnigs over te zeggen(qua of het mag of niet)
Zeg, hoe groot wordt die schuit wel niet? De Batavia is 10x56 meter, en de mast is vanaf de kiel55 meter hoog. Gedeeld door 2 wordt dit 5x28 meter, en een mast van van 27,5 meter. Wel iets anders dan een roeiboot.quote:Op vrijdag 22 december 2006 09:46 schreef ijsbrand-simon het volgende:
Maar ja, ik vanochtend dus even informeren naar alle herrie die hij veroorzaakt, en het blijkt dat hij een VOC-schip wil nabouwen (2:1).
?
quote:Op vrijdag 22 december 2006 11:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Je zal maar naast iemand wonen die een jaar lang elke dag staat te timmeren en zagen aan een boot zo groot als de tuin, dan piepen je wel anders...
Verhuis eens naar een groter land, die mini tuintjes in nederland zijn niet geschikt als scheepswerf, knulleke!
Dat ' ie af en toe doorslaat ben ik met je eens, maar dit is gewoon iets van basisbeginselen in fatsoensregels.quote:Op vrijdag 22 december 2006 11:49 schreef Metro2005 het volgende:
[..]die bemoei en regelzucht in nederland, wat kan ik daar moe van worden af en toe.
En het vreemde eraan is?quote:Op vrijdag 22 december 2006 12:12 schreef Aoristus het volgende:
Dat is vreemd . Ik heb ooit een buurman gehad die dacht dat hij handig was. Hij had zo'n auto bouwpakket gekocht, maar hij begreep niet dat het iets lastiger was om zo'n bouwpakket in elkaar te zetten. Na verloop van tijd lagen er alleen maar stukken metaal in zijn tuin te roesten
Dat mensen soms denken dat ze een goed idee krijgen. Als dat schip af is, waar moet het dan heen?quote:
Ach dat is die man zijn zaak.quote:Op vrijdag 22 december 2006 12:18 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Dat mensen soms denken dat ze een goed idee krijgen. Als dat schip af is, waar moet het dan heen?
Dat heeft met grenzen stellen te maken.....quote:Op vrijdag 22 december 2006 12:24 schreef Bierie het volgende:
[..]
Ach dat is die man zijn zaak.
Ik snap zoals iemand anders reeds in het topic genoemd heeft niet waarom mensen in Nederland zo graag zich met elkaar bemoeien.![]()
Als die man een schip of roestende auto in zijn tuin wil. Dan kan ik er niet wakker van liggen![]()
Welke grenzen, die van jouw schutting en die van de buurman?quote:Op vrijdag 22 december 2006 12:25 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat heeft met grenzen stellen te maken.....
quote:Op vrijdag 22 december 2006 12:32 schreef Bierie het volgende:
[..]
Welke grenzen, die van jouw schutting en die van de buurman?
Nee sorry. Ik weet dat er vele, vele mensen anders over denken. En geloof me ik ga er ook echt niet over bekvechten met je. In de zin van welles / nietes.
Ik wil alleen wel aangeven dat het in mijn ogen allemaal wat bekrompen en klein burgerlijk overkomt.
Tja ik schaam me ervoor om het te moeten zeggen, maar helaas, typisch Nederlands als je het mij vraagt.
Maar goed, ieder zijn idee daarover.
Logisch gevolg van alles proberen te reguleren. Op die manier stoppen mensen met zelf nadenken en gaan ze dingen doen "omdat dat immers mag".quote:Op vrijdag 22 december 2006 12:51 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee, geen grenzen over jouw tuin of de mijne, maar met wat allemaal kan. Als al jouw buren nu een boot gaan bouwen, direct naast je tuin. De hele dag in de herrie en de stank en wat niet meer.
Als alles maar kan, dan gaan Nederlanders het doen ook.... en dan wordt het gewoon een puinhoop.
Je wordt pas echt moe als je buurman je dagelijks om 06:00 wakker zaagt!quote:Op vrijdag 22 december 2006 11:49 schreef Metro2005 het volgende:
[..]die bemoei en regelzucht in nederland, wat kan ik daar moe van worden af en toe.
Volgens mij zijn er grenzen aan de tijden en de hoeveelheid herrie die je daarbinnen mag produceren, maar vanaf 7 uur mag je volgens mij lekker gaan circelzagen en al dat. Iedere dag.quote:Op vrijdag 22 december 2006 11:28 schreef Verbal het volgende:
[..]
Volgens mij geldt gewoon dat je geen overlast mag veroorzaken. Als je van plan bent om een of ander VOC-replica te maken (of dat nou 1:2, 2:1 of een fractie daarvan betreft), is het volgens mij gewoon heel eenvoudig: als je daar maanden of jaren de buurt mee hindert, mag dat gewoon niet.
V.
Een schuurtje blijft staan als het af is. Maar voor een beetje modelbouw zal een vergunning toch niet nodig zijn?quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:14 schreef Faithz het volgende:
hihi leuke buurman
![]()
Zoals eerder gezegd zijn er inderdaad geluidseisen waar hij zich aan zal moeten houden. En afhankelijk van hoe groot dat ding wordt zal ie vast wel een vergunning aan moeten vragen, al weet ik dat laatste niet zeker.. en ben ik ook benieuwd wat voor vergunning dat wordtMaar voor eens schuurtje moet je het ook al als het groter dan zoveel is.
Als ik de TS moet geloven is buurman van plan om een VOC-schip 1:2 na te bouwen. Dat wordt een beste boot, een gemiddelde scheepswerf zal er jaloers op zijn.quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:38 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Een schuurtje blijft staan als het af is. Maar voor een beetje modelbouw zal een vergunning toch niet nodig zijn?![]()
Dat zal hem ruimschoots lukkenquote:Op vrijdag 22 december 2006 14:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als het bouwwerk hoger word dan 3 meter moet hij een vergunning aanvragen.
Ach het scheelt, ik ben opgegroeid op een binnenvaart schip. Als je dan zeikerds naast je had liggen kon je gewoon een haven verder gaan liggenquote:Op vrijdag 22 december 2006 12:39 schreef jd1982 het volgende:
Hmmm beetje kortzichtig Bierie, zo'n schip kan wel zijn hele tuin en dus jouw uitzicht en zon gaan innemen.
Maar je bent waarschijnlijk zelf ook iemand die denkt ik doe wat ik doe en de rest moet zich er niet mee bemoeien...
quote:Op vrijdag 22 december 2006 17:48 schreef Bierie het volgende:
En trouwens ik zou eerder geneigd zijn mijn buurman aan te bieden mee te klussen aan zo'n VOC schip. Gaaf project toch
Het wordt pas echt vervelend als Blijdorp al die beesten komt afleveren.quote:Op vrijdag 22 december 2006 09:47 schreef N.icka het volgende:
Noach?
Denk eerder de SGPquote:Op zondag 24 december 2006 00:12 schreef MaGNeT het volgende:
Wordt het gebouwd in opdracht van het CDA?
Ach, het werkt ook voor het rookvrij maken van de horecaquote:Op vrijdag 22 december 2006 12:06 schreef Bierie het volgende:
Zucht...
Een verkapte, ik vind het echt niet erg hoor dat mijn buurman dit doet, maar ik wil wel zo snel mogelijk de gemeente op de hoogte stellen dat die hem op zijn donder kan geven zonder dat ik het zelf hoef te doen topic.
Ik doelde niet zozeer op de ark van Noach maar meer op de VOC mentaliteit.quote:Op zondag 24 december 2006 01:00 schreef Brembo het volgende:
[..]
Denk eerder de SGP.
CDA is niet zo extreem christelijk...
Maar voor de rest;
hout is duur,
ruimte is schaars,
buren die klagen,
timmeren kost moeite...
Oftewel ga in een foute houte Apres Ski hut in zwitserland zitten, heb je het zelfde gevoel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |