Wanneer kom jij nou?quote:Op donderdag 21 december 2006 16:17 schreef PeRi het volgende:
Gave foto's Freud, heerlijke sfeer en een mooi model natuurlijk.
Dan zijn ze in kleurquote:Op donderdag 21 december 2006 16:32 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Als dit regenachtig is dan mag het van mij alle dagen regenen![]()
Ben dan wel benieuwd naar je foto's op een mooie zonnige zondagmorgen.
Ik zou zeggen open nu een nieuw warm zondag ochten gevoel topicquote:
Ah, dat zit zeker in de:quote:Op donderdag 21 december 2006 16:12 schreef freud het volgende:
Dank!
@pirke, dat is bij mij dus een regenachtige ochtend
quote:zo'n ochtend dat je lekker relaxed uitslaapt etc
Dank! Het was in principe ook de bedoeling dat het er 10 zouden zijn, maar kon niet kiezenquote:Op donderdag 21 december 2006 21:08 schreef Vliegvrager het volgende:
Leuke serie van een heel prettig model. Wat me opvalt is de mooie natuurlijke belichting door de serie heen. Heel netjes. Eigenlijk geef ik nooit gedetailleerde feedback op showcases van meer dan 10 foto's, maar eigenlijk is een broertje van in principe en principes heb je om van af te wijken, of uhm... nou ja, zoiets dan.
Ik ben het met je eens, maar dan paste hij niet meer in de serie. De tegels zijn in het echie verschillende kleuren blauw.quote:1) Leuk idee, maar de foto gaat een beetje verloren in het grijs. Een heel enkele keer heb je een foto waar van zichzelf zo veel middentonen in zitten dat de zwart wit conversie maar niet mooi wil worden. Dat is er zo een, die zou in kleur wel eens beter tot zijn recht kunnen komen.
Probleem was dat ik op best hoge F stop gefotografeert had, omdat ik haar hele gezicht scherp wilde hebben, maar wel diepte. Dan krijg je een beetje van dit soort poses.quote:2) Fijn close portretje, lekker belicht. Ik zou m zelf voor de kijker rechts iets ruimer genomen hebben
3) Die blik is meesterlijk. "jij zit toch niet in mijn decolleté te gluren he?" Nee, mevrouw
4) aardig, maar een stuk minder dan 5. Zo'n naar voren gestrekte arm komt op mij altijd een beetje over als een erg geforceerde manier om diepte te creëren. Dat kan subtieler.
Streep is wel jammer ja, shop ik nog wel even weg. Ik had hem rechts iets meer ruimte moeten geven misschien, maar de nadruk lag me op de navelpiercing. Een volledig gezicht op de achtergrond zou afleiden imo. Vandaar ook deze compositie.quote:5) vind ik een hele fijne plaat, vooral door compo en pose. En de blik maakt m af.
6) Netjes, niets op aan te merken, maar hij pakt me niet.
7) eerlijk: ik had m weggegooid. Ik had m ws zelfs gewoon niet gemaakt. Ik heb helemaal niets met close-ups van andere delen dan het gezicht, en voor de compo hoef je deze foto ook niet te bewaren. Had ik al strafpunten gegeven voor de krappe krop op rechts en de afleidende witte streep bovenin?
Het idee was dat door krap te croppen bovenin, de nadruk komt op het naar beneden kijken. Schaduw kreeg ik niet mooi weg, omdat ik daar eigenlijk nog een 3e kleine flitser voor nodig had onder haar gezicht. Good point though...quote:8) Weinig modellen komen weg met deze pose. Ties wel. De schaduw van de hand op de wang stoort een klein beetje, en het is een crop die ik zelf nooit zou kiezen, maar dat is een kwestie van smaak.
Ik zie het vlekje ook ja, fotografische dyslectie?quote:9) Goede pose + blik, maar had deze nou net even wat ruimer gepakt. En er zit een wit vlekje op de muur net boven Ties dr arm, even poetsen nog.
Elleboog is niet afgesneden, maar in diepe schaduw volgens mij, maar had wel iets ruimer gekund ja. Het oog is ook door anderen opgemerkt, en ben het er volledig mee eens!quote:10) mooie plaat, maar twee minpuntjes doen samen toch wel pijn. Haar linkeroog (kijkers rechts, jaja) komt net langs haar neus kijken. Net niet of ruim wel was beter geweest, dit wringt. En dat geldt ook vor de net afgesneden elleboog aan de andere kant. Helemaal erop of ruim eraf is prima, nu stoort het (mij).
Dank, vond ook wel dat het er typisch eentje voor haar was ja.quote:11) Een pose die bij Ties past en een hele goede keuze om deze landscape uit het centrum te pakken. De belichting versterkt het ingetogene van de pose. Erg fijn beeld zo.
DOF is niet de enige manier om diepte te creëren. Dat kan ook met perspectief of met licht. Studiofotografen zitten in de regel op een diafragma van 8 of kleiner en slagen er vaak toch in diepte te scheppen of te suggereren. Dat is vooral een kwestie van learning by doing (en af en toe een beetje afkijken).quote:Op donderdag 21 december 2006 21:52 schreef freud het volgende:
Probleem was dat ik op best hoge F stop gefotografeert had, omdat ik haar hele gezicht scherp wilde hebben, maar wel diepte. Dan krijg je een beetje van dit soort poses.
Ze zijn super FreuD!quote:Op donderdag 21 december 2006 15:32 schreef freud het volgende:
Afgelopen week heb ik een hele leuke shoot gehad. Het idee was om een beetje korrelige zwart wit foto's te maken met een 'lekkerer relaxte regenachtige ochtend' uitstraling. Zo'n ochtend dat je lekker relaxed uitslaapt etc. De setting was een bed tegen een zwarte achtergrond, en een ligbad (met VEEL sop).
Commentaar graag welkom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |