abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf donderdag 21 december 2006 @ 15:32:29 #1
18921 freud
Who's John Galt?
pi_44629662
Afgelopen week heb ik een hele leuke shoot gehad. Het idee was om een beetje korrelige zwart wit foto's te maken met een 'lekkerer relaxte regenachtige ochtend' uitstraling. Zo'n ochtend dat je lekker relaxed uitslaapt etc. De setting was een bed tegen een zwarte achtergrond, en een ligbad (met VEEL sop).

Ingredienten:
- 2x Elincrom 250W flitsers met paraplu's
- 20D met 28-135 IS USM
- 1 model
- 1/5L badschuim
- U2 singles collection

De plaatjes:

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

Commentaar graag welkom.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_44630036
Echt een uitslaapsfeer zie ik niet (op de eerste foto na), maar wel een ik-probeer-je-te-verleiden-op-bed sfeer. Verder zijn het mooie foto's! Bij foto 10 stoort de zwarte rand me.
dus
pi_44630594
1,3,7,8.
pi_44630678
Closeup met natte haar is leuk, de kunst is het poseren zonder dat het eruit ziet als poseren. Sommige foto's liggen er wat dik bovenop, wat 't wat minder natuurlijk maakt.

Verder qua techniek vind ik je foto's er mooi uit zien, zou willen dat ik dat kon
  donderdag 21 december 2006 @ 16:06:57 #5
49728 killer_mac
Ik denk dus ik leef
pi_44630716
Ik zeg 2,3, 5 en 9 Echt heel erg strak en verleidelijk

foto 1 is net iets te afstandelijk en je ziet de rimpels al op de voeten!
foto 10 het rechter oog is net verkeerd.
Verder mooie dame
het leven is mooier dan je denkt, dus sta er bij stil en geniet
  FOK!fotograaf donderdag 21 december 2006 @ 16:12:31 #6
18921 freud
Who's John Galt?
pi_44630897
Dank!
@pirke, dat is bij mij dus een regenachtige ochtend
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_44631045
Gave foto's Freud, heerlijke sfeer en een mooi model natuurlijk .
Whatever I want.
pi_44631082
Ja, toffe foto's wel!
I bet you are flying inside.
pi_44631108
4, 5 en 6!
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  FOK!fotograaf donderdag 21 december 2006 @ 16:31:49 #10
18921 freud
Who's John Galt?
pi_44631467
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:17 schreef PeRi het volgende:
Gave foto's Freud, heerlijke sfeer en een mooi model natuurlijk .
Wanneer kom jij nou?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  donderdag 21 december 2006 @ 16:32:03 #11
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_44631472
Als dit regenachtig is dan mag het van mij alle dagen regenen
Ben dan wel benieuwd naar je foto's op een mooie zonnige zondagmorgen.
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
  FOK!fotograaf donderdag 21 december 2006 @ 16:34:58 #12
18921 freud
Who's John Galt?
pi_44631562
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:32 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Als dit regenachtig is dan mag het van mij alle dagen regenen
Ben dan wel benieuwd naar je foto's op een mooie zonnige zondagmorgen.
Dan zijn ze in kleur
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_44631656
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:31 schreef freud het volgende:

[..]

Wanneer kom jij nou?
Hela! Ik zou alleen koekeloeren en thee aangeven!
Whatever I want.
  donderdag 21 december 2006 @ 17:00:19 #14
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_44632387
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:34 schreef freud het volgende:

[..]

Dan zijn ze in kleur
Ik zou zeggen open nu een nieuw warm zondag ochten gevoel topic
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
pi_44632850
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:12 schreef freud het volgende:
Dank!
@pirke, dat is bij mij dus een regenachtige ochtend
Ah, dat zit zeker in de:
quote:
zo'n ochtend dat je lekker relaxed uitslaapt etc
dus
  donderdag 21 december 2006 @ 17:29:04 #16
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_44633214
Mooie stijlvolle foto's
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_44633937
Tof gedaan freud Errug ok

#2 - had ik iets minder nauw gekaderd bij het linkeroog (voor de lezers rechts)
#8 - is me nog iets te centraal. Had wat meer naar links gemogen.
#9 - is eigenlijk de minste foto van de serie. Teveel afgehakte ledematen.
#10 - lekker belichting, alleen had de vignettering ietsiepietsie minder gemogen
#11 - hmmmm...leuke pose....vind die toch wel een van de fraaiste denk ik
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_44638732
Ik vind foto 4 en 6 helemaal geweldig
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_44639497
Leuke serie van een heel prettig model. Wat me opvalt is de mooie natuurlijke belichting door de serie heen. Heel netjes. Eigenlijk geef ik nooit gedetailleerde feedback op showcases van meer dan 10 foto's, maar eigenlijk is een broertje van in principe en principes heb je om van af te wijken, of uhm... nou ja, zoiets dan.

1) Leuk idee, maar de foto gaat een beetje verloren in het grijs. Een heel enkele keer heb je een foto waar van zichzelf zo veel middentonen in zitten dat de zwart wit conversie maar niet mooi wil worden. Dat is er zo een, die zou in kleur wel eens beter tot zijn recht kunnen komen.

2) Fijn close portretje, lekker belicht. Ik zou m zelf voor de kijker rechts iets ruimer genomen hebben

3) Die blik is meesterlijk. "jij zit toch niet in mijn decolleté te gluren he?" Nee, mevrouw

4) aardig, maar een stuk minder dan 5. Zo'n naar voren gestrekte arm komt op mij altijd een beetje over als een erg geforceerde manier om diepte te creëren. Dat kan subtieler.

5) vind ik een hele fijne plaat, vooral door compo en pose. En de blik maakt m af.

6) Netjes, niets op aan te merken, maar hij pakt me niet.

7) eerlijk: ik had m weggegooid. Ik had m ws zelfs gewoon niet gemaakt. Ik heb helemaal niets met close-ups van andere delen dan het gezicht, en voor de compo hoef je deze foto ook niet te bewaren. Had ik al strafpunten gegeven voor de krappe krop op rechts en de afleidende witte streep bovenin?

8) Weinig modellen komen weg met deze pose. Ties wel. De schaduw van de hand op de wang stoort een klein beetje, en het is een crop die ik zelf nooit zou kiezen, maar dat is een kwestie van smaak.

9) Goede pose + blik, maar had deze nou net even wat ruimer gepakt. En er zit een wit vlekje op de muur net boven Ties dr arm, even poetsen nog.

10) mooie plaat, maar twee minpuntjes doen samen toch wel pijn. Haar linkeroog (kijkers rechts, jaja) komt net langs haar neus kijken. Net niet of ruim wel was beter geweest, dit wringt. En dat geldt ook vor de net afgesneden elleboog aan de andere kant. Helemaal erop of ruim eraf is prima, nu stoort het (mij).

11) Een pose die bij Ties past en een hele goede keuze om deze landscape uit het centrum te pakken. De belichting versterkt het ingetogene van de pose. Erg fijn beeld zo.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_44639742
Foto 1 vind ik het tofst
heerlijk van die doorweekte omarimpelvoetjes

Freud, das hast du gans gut gefotografiert ghe ofzo
www.debbykrans.nl ...mijnfotografie website
Usericon made by Xilantof
<||..Nobody is Perfect...Nobody is Imperfect..||>
  FOK!fotograaf donderdag 21 december 2006 @ 21:52:22 #21
18921 freud
Who's John Galt?
pi_44641058
quote:
Op donderdag 21 december 2006 21:08 schreef Vliegvrager het volgende:
Leuke serie van een heel prettig model. Wat me opvalt is de mooie natuurlijke belichting door de serie heen. Heel netjes. Eigenlijk geef ik nooit gedetailleerde feedback op showcases van meer dan 10 foto's, maar eigenlijk is een broertje van in principe en principes heb je om van af te wijken, of uhm... nou ja, zoiets dan.
Dank! Het was in principe ook de bedoeling dat het er 10 zouden zijn, maar kon niet kiezen .
quote:
1) Leuk idee, maar de foto gaat een beetje verloren in het grijs. Een heel enkele keer heb je een foto waar van zichzelf zo veel middentonen in zitten dat de zwart wit conversie maar niet mooi wil worden. Dat is er zo een, die zou in kleur wel eens beter tot zijn recht kunnen komen.
Ik ben het met je eens, maar dan paste hij niet meer in de serie. De tegels zijn in het echie verschillende kleuren blauw.
quote:
2) Fijn close portretje, lekker belicht. Ik zou m zelf voor de kijker rechts iets ruimer genomen hebben

3) Die blik is meesterlijk. "jij zit toch niet in mijn decolleté te gluren he?" Nee, mevrouw

4) aardig, maar een stuk minder dan 5. Zo'n naar voren gestrekte arm komt op mij altijd een beetje over als een erg geforceerde manier om diepte te creëren. Dat kan subtieler.
Probleem was dat ik op best hoge F stop gefotografeert had, omdat ik haar hele gezicht scherp wilde hebben, maar wel diepte. Dan krijg je een beetje van dit soort poses.
quote:
5) vind ik een hele fijne plaat, vooral door compo en pose. En de blik maakt m af.

6) Netjes, niets op aan te merken, maar hij pakt me niet.

7) eerlijk: ik had m weggegooid. Ik had m ws zelfs gewoon niet gemaakt. Ik heb helemaal niets met close-ups van andere delen dan het gezicht, en voor de compo hoef je deze foto ook niet te bewaren. Had ik al strafpunten gegeven voor de krappe krop op rechts en de afleidende witte streep bovenin?
Streep is wel jammer ja, shop ik nog wel even weg. Ik had hem rechts iets meer ruimte moeten geven misschien, maar de nadruk lag me op de navelpiercing. Een volledig gezicht op de achtergrond zou afleiden imo. Vandaar ook deze compositie.
quote:
8) Weinig modellen komen weg met deze pose. Ties wel. De schaduw van de hand op de wang stoort een klein beetje, en het is een crop die ik zelf nooit zou kiezen, maar dat is een kwestie van smaak.
Het idee was dat door krap te croppen bovenin, de nadruk komt op het naar beneden kijken. Schaduw kreeg ik niet mooi weg, omdat ik daar eigenlijk nog een 3e kleine flitser voor nodig had onder haar gezicht. Good point though...
quote:
9) Goede pose + blik, maar had deze nou net even wat ruimer gepakt. En er zit een wit vlekje op de muur net boven Ties dr arm, even poetsen nog.
Ik zie het vlekje ook ja, fotografische dyslectie?
quote:
10) mooie plaat, maar twee minpuntjes doen samen toch wel pijn. Haar linkeroog (kijkers rechts, jaja) komt net langs haar neus kijken. Net niet of ruim wel was beter geweest, dit wringt. En dat geldt ook vor de net afgesneden elleboog aan de andere kant. Helemaal erop of ruim eraf is prima, nu stoort het (mij).
Elleboog is niet afgesneden, maar in diepe schaduw volgens mij, maar had wel iets ruimer gekund ja. Het oog is ook door anderen opgemerkt, en ben het er volledig mee eens!
quote:
11) Een pose die bij Ties past en een hele goede keuze om deze landscape uit het centrum te pakken. De belichting versterkt het ingetogene van de pose. Erg fijn beeld zo.
Dank, vond ook wel dat het er typisch eentje voor haar was ja.

Thanx voor de tips en hints VV (en de rest natuurlijk ook!!!)
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_44651057
quote:
Op donderdag 21 december 2006 21:52 schreef freud het volgende:

Probleem was dat ik op best hoge F stop gefotografeert had, omdat ik haar hele gezicht scherp wilde hebben, maar wel diepte. Dan krijg je een beetje van dit soort poses.
DOF is niet de enige manier om diepte te creëren. Dat kan ook met perspectief of met licht. Studiofotografen zitten in de regel op een diafragma van 8 of kleiner en slagen er vaak toch in diepte te scheppen of te suggereren. Dat is vooral een kwestie van learning by doing (en af en toe een beetje afkijken).
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_44653459
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:32 schreef freud het volgende:
Afgelopen week heb ik een hele leuke shoot gehad. Het idee was om een beetje korrelige zwart wit foto's te maken met een 'lekkerer relaxte regenachtige ochtend' uitstraling. Zo'n ochtend dat je lekker relaxed uitslaapt etc. De setting was een bed tegen een zwarte achtergrond, en een ligbad (met VEEL sop).

Commentaar graag welkom.
Ze zijn super FreuD!
over het algemeen mis ik wel wat "ruimte in je foto's. Ik weet dat je gek ben op krappe closeups, maar dat maakt het gelijk je valkuil...soms is ruimte ook lekker, maakt ook de fantasie voor de kijker breder!

1: fijne plaat! alleen zie je in de hoek dat je foto scheef is. Valt best op, ik zou hem ietsje rechttrekken..
2:zulke portretjes zie ik vaker bij je..beetje eigen stijl. Hij is ook fijn. De blik is leker relaxt en tikkeltje uitdagend. alleen wel beetje jammer van de reflectie in het linkeroog, maar verder prima
3: niets te zeggen, gewoon tof
4:leuker dan vijf. In vijf lijkt er een rare "hoek" (door haar houding) in de plaat te ziten die ik niet fijn vind weg kijken. Ik had vijf dan ook weg gelaten...hij doet de prima plaat van vier wat teniet.
6: die is wel weer leuk. Wederom de blik en de manier waarop je met scherptediepte hebt gespeeld
7: hmmm nee, het idee is leuk, maar hij pakt me niet
8: leuk! idem met schaduw als vv al zei
9: ik vind hem fijn. lekekr dromerig, de lichtval doet het goed hier!
10: super. Weet niet of je het bewust hebt gedaan, maar de schaduwen zorgen voor een plaat die me aan de euhhh 50's? doet denken.
11: ik denk idd dat deze plaat het ook goed op locatie zou doen..leuk!

Gewoon fijne serie, doe het je niet na
  vrijdag 22 december 2006 @ 13:31:04 #24
262 Re
Kiss & Swallow
pi_44656473
Toffe serie Freud, Ties is natuurlijk een pracht object om op de plaat te zetten dus veel gaat dan al vanzelf , volgende keer gewoon 5 uitkiezen
1 en 7, 9 wel de minste vind ik, 4, 5 en 6 zijn in essentie wel hetzelfde
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_44656718
Ik heb ze nog eens bekeken en ik denk dat ik #5 de spannendste vindt, met dat (lekkere) geblurde kontje en die blik... superfoto!
dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')