abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 januari 2007 @ 00:55:53 #157
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_45131688
Gefrustreerd ben ik zeker! Ik woon nota bene in een wereld waar jongetjes van zeventien voor tweehonderdenvijftig euro in de maand driemaalweeks een 'groenten-op-verzoek'-uurtje houden. 'Hey, hey, steek die courgette eens in je bruine anjer!' ' Huh? OK.' 'Wacht, wacht, draai je cam een beetje naar beneden, zo zie ik het niet.' Dat kan ik toch niet zomaar naast me neerleggen?
Ik moet ook ook weel een beetje om lachen maar anders red je het niet in dit leven. Ik denk, het is een cliche dat zeker, dat het zich nog het beste laat vatten als een grote aaneenschakeling teleurstellingen en dan is de centrale vraag hoe daar mee om te gaan. Ik leg het naast me neer en steek er de draak mee. Daar doe je het beste aan, denk ik.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 8 januari 2007 @ 00:58:04 #158
37950 JAM
pi_45131741
quote:
Op maandag 8 januari 2007 00:50 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Deels heb je wel gelijk, vind ik. Maar dan de vraag: hoe vaak rond jij een verhaal af? Dat is natuurlijk wél de essentie als je er ook geld mee wilt verdienen. Hoeft niet, schrijven kan ook een hobby zijn of een oprisping die zo af en toe door je aderen siddert, maar voor halve verhalen of 'leuke opzetjes' krijg je geen geld.
Wanneer is een verhaal af? Ik denk; als er gewoon niets meer staat. Zo van; ja, dat was het laatste woord. Een mooi rond verhaal, dat heeft me nooit zo kunnen interesseren.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_45131755
quote:
Op maandag 8 januari 2007 00:54 schreef Ringo het volgende:

[..]

Hell, alsof je de wereld betrekt in je schrijfsels. Niet in eerste instantie, toch? Of ben je zo overtuigd van je genie? Waarom hebben we dan nog geen roman van jou ontvangen?
Leer eerst de angst voor kritiek af, voordat je jezelf iets durft toevertrouwen.
Ik ben helemaal niet overtuigd van mijn genie en daar is het me ook niet om te doen. Maar ik ben het uiteraard met je eens dat de angst voor kritiek eerst dient te worden afgeleerd, want dat vormt een enorm obstakel. Overigens is mijn angst voor kritiek aanwezig op alle terreinen.
  maandag 8 januari 2007 @ 00:58:40 #160
37950 JAM
pi_45131762
Dus; altijd.
  maandag 8 januari 2007 @ 00:59:21 #161
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_45131780
quote:
Op maandag 8 januari 2007 00:55 schreef JAM het volgende:
Gefrustreerd ben ik zeker! Ik woon nota bene in een wereld waar jongetjes van zeventien voor tweehonderdenvijftig euro in de maand driemaalweeks een 'groenten-op-verzoek'-uurtje houden. 'Hey, hey, steek die courgette eens in je bruine anjer!' ' Huh? OK.' 'Wacht, wacht, draai je cam een beetje naar beneden, zo zie ik het niet.' Dat kan ik toch niet zomaar naast me neerleggen?
Ik moet ook ook weel een beetje om lachen maar anders red je het niet in dit leven. Ik denk, het is een cliche dat zeker, dat het zich nog het beste laat vatten als een grote aaneenschakeling teleurstellingen en dan is de centrale vraag hoe daar mee om te gaan. Ik leg het naast me neer en steek er de draak mee. Daar doe je het beste aan, denk ik.
Nee JAM. Je toetsenbord is een zwaard. Of beter nog: een volautomatisch geweer, type Balkan-oorlog. Iedereen -- alles en iedereen schiet je ermee dood. Wanneer JIJ dat wilt.

Of je maakt er een scalpel van. Zo'n ding dat chirurgen bij zich dragen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_45131809
quote:
Op maandag 8 januari 2007 00:58 schreef JAM het volgende:
Wanneer is een verhaal af? Ik denk; als er gewoon niets meer staat. Zo van; ja, dat was het laatste woord. Een mooi rond verhaal, dat heeft me nooit zo kunnen interesseren.
Oh, dat is echte kunst Dat wist ik dan weer niet, dat je eigenlijk kunstenaar-artiest was.
pi_45131847
quote:
Dus; altijd.
Zo kun je het inderdaad ook verwoorden .
pi_45131853
quote:
Op maandag 8 januari 2007 00:58 schreef zwambtenaar het volgende:
Ik ben helemaal niet overtuigd van mijn genie en daar is het me ook niet om te doen. Maar ik ben het uiteraard met je eens dat de angst voor kritiek eerst dient te worden afgeleerd, want dat vormt een enorm obstakel. Overigens is mijn angst voor kritiek aanwezig op alle terreinen.
Ook dit probleem kan op agnostische wijze worden aangepakt: Wat is kritiek? Bestaat kritiek wel echt? Raakt het mij wel echt? Kán het mij überhaupt raken, als niet eens zeker is of kritiek wel bestaat? Enzovoort.
  maandag 8 januari 2007 @ 01:03:03 #165
37950 JAM
pi_45131887
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:00 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Oh, dat is echte kunst Dat wist ik dan weer niet, dat je eigenlijk kunstenaar-artiest was.
Uiteindelijk ben ik een HOMP VLEES met identificatieplicht. Niets meer, niets minder.
pi_45131949
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:03 schreef JAM het volgende:

Uiteindelijk ben ik een HOMP VLEES met identificatieplicht. Niets meer, niets minder.
Wat is een homp vlees? Bestaat een homp vlees eigenlijk wel echt? Zelfs als die homp vlees identificatieplicht heeft? (Het agnostisch denken heeft mij vanavond in de greep).
  maandag 8 januari 2007 @ 01:05:42 #167
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_45131966
quote:
Op maandag 8 januari 2007 00:51 schreef zwambtenaar het volgende:
Wie mag ze naar jouw mening dan wel opschrijven en wie niet en waarom wel en waarom niet?
Iedereen mag van mij doen wat hij wil. Ik vroeg alleen naar je motivatie.
quote:
Omdat niemand het wil horen in het dagelijks leven. Als ik begin dan krijg ik meestal te horen dat men geen behoefte heeft aan een uitgebreide analyse. Ik kan het op die manier dus niet kwijt.
Dan moet je de boel inderdaad opschrijven.
pi_45131978
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:01 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ook dit probleem kan op agnostische wijze worden aangepakt: Wat is kritiek? Bestaat kritiek wel echt? Raakt het mij wel echt? Kán het mij überhaupt raken, als niet eens zeker is of kritiek wel bestaat? Enzovoort.
Dat klopt, want hiermee heeft onder andere te maken het idee van selflessness. Het idee dat ik niet besta als een autonome entiteit, maar als een soort proces binnen een geheel. Ik ben jij en andersom. En wij zijn de boom en de boom is ons. Het idee dat het ego een illusie is. Als je die overtuiging aanhangt, dan kan kritiek je niet meer raken, omdat het niets meer voorstelt, daar het is gericht op niets anders dan een illusie.
  maandag 8 januari 2007 @ 01:06:02 #169
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_45131979
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:03 schreef JAM het volgende:
Kijk, dat is al een uitstekende intro voor een briljant gedicht. Pas maar op dat men die beginregel niet van je afpakt. In tijden van liefde, oorlog en het post-post-modernisme is alles geoorloofd.
pi_45132029
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:06 schreef zwambtenaar het volgende:
Dat klopt, want hiermee heeft onder andere te maken het idee van selflessness. Het idee dat ik niet besta als een autonome entiteit, maar als een soort proces binnen een geheel. Ik ben jij en andersom. En wij zijn de boom en de boom is ons. Het idee dat het ego een illusie is. Als je die overtuiging aanhangt, dan kan kritiek je niet meer raken, omdat het niets meer voorstelt, daar het is gericht op niets anders dan een illusie.
Zie je wel, ik heb talent voor het agnosticisme (is dat de term?)
  maandag 8 januari 2007 @ 01:08:58 #171
37950 JAM
pi_45132035
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:04 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Wat is een homp vlees? Bestaat een homp vlees eigenlijk wel echt? Zelfs als die homp vlees identificatieplicht heeft? (Het agnostisch denken heeft mij vanavond in de greep).
Wat dacht je ervan dat ik je eens even in mijn greep nam, Nadine? Dat ik even met m'n puddinbuks die natte la van je volblaf? Daar hebben we meer aan dan dat agnosticisme. Ik zal je een antwoord geven op al je vragen: Frankly, dear, I don't give damn.
  maandag 8 januari 2007 @ 01:10:46 #172
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_45132067
quote:
Een mooi rond verhaal, dat heeft me nooit zo kunnen interesseren.
Het gaat niet om het rond zijn van een verhaal. Het gaat om het af zijn van een verhaal.
pi_45132069
quote:
Op maandag 8 januari 2007 00:39 schreef JAM het volgende:
Wat een zaken draagt men hier aan zeg. Ik blijf er bij; ik, en velen anderen, hebben in groep drie leren schrijven. Of nu ja; ook wel op de kleuterschool, maar toen schreef ik dingen als OTO en SON en TELEFAUN. Dat is natuurlijk niet helemaal lekker.
Pak gewoon een blaadje en een pen, of open een Word-document en schrijf. That's all there's fucking to it.
'Ja, nee, JAM, je moet een plan en hebben en je moet ermee akkoord gaan en je...'- SHUT THE FUCK UP. Hier; einde interne dialoog.
Zo is het met veel dingen in het leven.

Neuken; je pik in een kut stoppen.
Autorijden; gassen, remmen, sturen.
Voetballen; rennen en tegen een bal schoppen.
Vechtsport; die andere vent voor z'n hoerige kankerbekkie slaan.

Voila.
Ik doe mijn best je te begrijpen, maar het lukt maar niet.
Aan alle kunsten valt iets vakmatigs te ontdekken.
Een muzikant oefent zich suf...
Een schilder zal zijn materiaal moeten leren kennen, de mogelijkheden en onmogelijkheden van verfsoorten ...

Maar bij het schrijven zou het ineens zo zijn dat iedere lulhannes die op de kleuterschool heeft leren schrijven de gave van het woord bezit.
En let wel: van mij hoef jij geen schrijfcursus te doen hoor. Niemand moet dat.
Maar domweg blijven ontkennen dat schrijven ook vakmatige kanten heeft, ik kan er niet bij...
And it's only the giving
That makes you
What you are
  maandag 8 januari 2007 @ 01:10:56 #174
37950 JAM
pi_45132073
Weet je; al dat soort pro-ble-men van het bennen doen (be-staan...) kunnen me niet zoveel interesseren. Wacht maar tot je huis in de fik staat, dan heb je een probleem.
  maandag 8 januari 2007 @ 01:12:16 #175
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_45132103
Maar goed. Het ging over de agnosten in deze wereld.
  maandag 8 januari 2007 @ 01:13:41 #176
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_45132149
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:06 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Maar dan ga je uit van het idee dat kritiek in essentie niets voor je zou betekenen. Een verschuiling in plaats van een wapen. Zo kan je jezelf niet eens meer bekritiseren. Dat is de doodsteek voor iemand die wil leren schrijven.

Schrijven is oefenen. Doen. Een gevechtstechniek. Actieve verdedigingsstrategie tegen de wereld. Je bent jager, geen prooi.
pi_45132166
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:08 schreef JAM het volgende:
Wat dacht je ervan dat ik je eens even in mijn greep nam, Nadine?
Ik heb geen bezwaar.
quote:
Ik zal je een antwoord geven op al je vragen: Frankly, dear, I don't give damn.
Welke vragen ook alweer? And frankly dear, neither do I. Maar het is laat, en met 3 karaffen witte wijn achter de kiezen praat het zo lekker weg.
pi_45132167
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:08 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Zie je wel, ik heb talent voor het agnosticisme (is dat de term?)
Dat is inderdaad de term. Maar het is inderdaad een talent om agnostisch te kunnen denken is mijn vermoeden. Veel mensen willen namelijk over alles zekerheid hebben en als ze geen zekerheid hebben, dan nemen ze gemakshalve maar wat aan. Het vergt echter veel moed en durf om toe te geven dat je het simpelweg niet zeker weet en waarschijnlijk ook niet zeker kunt weten.
  maandag 8 januari 2007 @ 01:16:41 #179
37950 JAM
pi_45132214
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:10 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ik doe mijn best je te begrijpen, maar het lukt maar niet.
Aan alle kunsten valt iets vakmatigs te ontdekken.
Een muzikant oefent zich suf...
Een schilder zal zijn materiaal moeten leren kennen, de mogelijkheden en onmogelijkheden van verfsoorten ...

Maar bij het schrijven zou het ineens zo zijn dat iedere lulhannes die op de kleuterschool heeft leren schrijven de gave van het woord bezit.
En let wel: van mij hoef jij geen schrijfcursus te doen hoor. Niemand moet dat.
Maar domweg blijven ontkennen dat schrijven ook vakmatige kanten heeft, ik kan er niet bij...
1. Ollie, we leven in een tijdperk waar dat er allemaal niet meer toe doet. Conceptuele kunst, vrouwen die op een A4'tje menstrueren en experimentele neo-punk bands, mongolen met een dure versterker en een hard plectrum, vieren hoogtij dagen. Vakmanschap is voor de schrijver geen criterum meer.
2. Natuurlijk vergt het schrijven vakmanschap. Dat leert men immers in groep drie. In groep die leer je geen arpeggio's, griekse modi, embouchure, olieverf te mengen, solderen, etc.
  maandag 8 januari 2007 @ 01:17:34 #180
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_45132233
Hell, JAM, grijp uw schrijversbike, rijd traag en aandachtig (je mocht het je nog eens herinneren, later, veel later) en grijp die evil best-sellster in haar welgevormde billen!
  maandag 8 januari 2007 @ 01:19:08 #181
37950 JAM
pi_45132260
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:14 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ik heb geen bezwaar.
Die houd ik dan van je tegoed. Ik zeg je aan; de seconde dat ik je zie...ik pak je als een wild zwijntje op de Veluwe met een jachtgeweer in z'n achterste.
pi_45132267
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:14 schreef zwambtenaar het volgende:
Dat is inderdaad de term. Maar het is inderdaad een talent om agnostisch te kunnen denken is mijn vermoeden. Veel mensen willen namelijk over alles zekerheid hebben en als ze geen zekerheid hebben, dan nemen ze gemakshalve maar wat aan. Het vergt echter veel moed en durf om toe te geven dat je het simpelweg niet zeker weet en waarschijnlijk ook niet zeker kunt weten.
Ik weet zo veel niet zeker. Ik weet niet eens of de term 'agnosticisme' wel bestaat, en ja - toevallig wel, dus. Maar verder... wat boeit het. Je vergooit je leven, jongen. En ik meen het.
  maandag 8 januari 2007 @ 01:20:17 #183
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_45132293
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:19 schreef JAM het volgende:

[..]

Die houd ik dan van je tegoed. Ik zeg je aan; de seconde dat je je kenbaar maakt...ik pak je als een wild zwijntje op de Veluwe met een jachtgeweer in z'n achterste.
NU, JAM, geen metaforen.
  maandag 8 januari 2007 @ 01:20:53 #184
37950 JAM
pi_45132300
Go Nadine, go Nadine, .
pi_45132303
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:16 schreef JAM het volgende:

[..]

1. Ollie, we leven in een tijdperk waar dat er allemaal niet meer toe doet. Conceptuele kunst, vrouwen die op een A4'tje menstrueren en experimentele neo-punk bands, mongolen met een dure versterker en een hard plectrum, vieren hoogtij dagen. Vakmanschap is voor de schrijver geen criterum meer.
2. Natuurlijk vergt het schrijven vakmanschap. Dat leert men immers in groep drie. In groep die leer je geen arpeggio's, griekse modi, embouchure, olieverf te mengen, solderen, etc.
Aha!
Jij zat op een Montessorischooltje waar je in groep drie metrum, vertelperspectief, Erlebte Rede en cut & jumptechnieken leerde.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  maandag 8 januari 2007 @ 01:21:12 #186
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_45132306
Of vergelijkingen-met-als. Wat dies meer zij.
pi_45132314
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:19 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ik weet zo veel niet zeker. Ik weet niet eens of de term 'agnosticisme' wel bestaat, en ja - toevallig wel, dus. Maar verder... wat boeit het. Je vergooit je leven, jongen. En ik meen het.
Waarmee vergooi ik mijn leven? Door over dit soort zaken te piekeren? Vertel me wat ik moet doen om het los te kunnen laten en ik doe het. Als ik 's ochtends opsta is mijn eerste gedachte: "ik zou willen dat het weer avond was, zodat ik weer kan gaan slapen." Ik bedoel, dat is toch niet normaal?
  maandag 8 januari 2007 @ 01:22:14 #188
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_45132327
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:20 schreef JAM het volgende:
Go Nadine, go Nadine, .
It's fucking YOUR turn.
  maandag 8 januari 2007 @ 01:22:46 #189
37950 JAM
pi_45132340
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:21 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Waarmee vergooi ik mijn leven? Door over dit soort zaken te piekeren? Vertel me wat ik moet doen om het los te kunnen laten en ik doe het. Als ik 's ochtends opsta is mijn eerste gedachte: "ik zou willen dat het weer avond was, zodat ik weer kan gaan slapen." Ik bedoel, dat is toch niet normaal?
De ochtend. Steek een peuk op, zet Clifford Brown op, blijf nog even liggen en geniet van je erectie, op welke manier dan ook.
  maandag 8 januari 2007 @ 01:23:54 #190
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_45132363
quote:

[..]

Mét de komst van de zelfkritiek verdwijnt tevens het zelfmedelijden. Wat een zegening!
  maandag 8 januari 2007 @ 01:25:04 #191
37950 JAM
pi_45132386
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:21 schreef OllieA het volgende:

[..]

Aha!
Jij zat op een Montessorischooltje waar je in groep drie metrum, vertelperspectief, Erlebte Rede en cut & jumptechnieken leerde.
Ja. We keken erg veel Jean Luc-Godard in groep drie. In ieder geval; wat zal ik hier tegen in brengen? OK, OK, OK. Jij wint OllieA, jij wint.
pi_45132418
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:17 schreef Ringo het volgende:
Hell, JAM, grijp uw schrijversbike, rijd traag en aandachtig (je mocht het je nog eens herinneren, later, veel later) en grijp die evil best-sellster in haar welgevormde billen!
Dat wordt een lange, natte rit
pi_45132424
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:25 schreef JAM het volgende:

[..]

Ja. We keken erg veel Jean Luc-Godard in groep drie. In ieder geval; wat zal ik hier tegen in brengen? OK, OK, OK. Jij wint OllieA, jij wint.
Kijk, dat wou ik nou maar even horen. Daar doen we het voor. Trots en eigengeilerij strijden nu in mijn borst om voorrang.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  maandag 8 januari 2007 @ 01:27:43 #194
37950 JAM
pi_45132433
Als ik nu schrijven gelijk stel aan de codificatie van het gesprokene, en daarbij stel dat de verteller zich al reeds bewust is van zaken als metrum, vertelperspectief, Erlebte Rede en cut & jumptechnieken daar hij die allen toepast wanneer hij de flauwe moppen die hij aan zijn mede-Hagenees vertelt wat probeert op te kalefateren, zij het, zonder zich bewust te zijn van de vaktermen? Vind je dat wat, OllieA?
  maandag 8 januari 2007 @ 01:30:11 #195
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_45132478
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:27 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Dat wordt een lange, natte rit
Gelukkig weet ik niet waar jij woont. En beschouw ik dit als een subtiele aanmoediging van iemand die de nacht van zijn leven te wachten staat -- ALS hij tenminste eens zijn stinkende best doet.
pi_45132480
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:27 schreef JAM het volgende:
Als ik nu schrijven gelijk stel aan de codificatie van het gesprokene, en daarbij stel dat de verteller zich al reeds bewust is van zaken als metrum, vertelperspectief, Erlebte Rede en cut & jumptechnieken daar hij die allen toepast wanneer hij de flauwe moppen die hij aan zijn mede-Hagenees vertelt wat probeert op te kalefateren, zij het, zonder zich bewust te zijn van de vaktermen? Vind je dat wat, OllieA?
Dan draag ik je onmiddellijk voor als de nieuwe Kluun!
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_45132498
JAM, misschien moet je eerst de porno versie van je verhaal schrijven en als dat een succes is pas het echte verhaal. .
I´m back.
pi_45132503
quote:
Nee, maar dat is iets anders. Een depressie. Jij noemt het agnosticisme. Het kan natuurlijk zijn dat je depressief wordt van het agnosticisme, dat lijkt me niet ondenkbeeldig. Probeer een andere passie op te vatten. Meisjes
  maandag 8 januari 2007 @ 01:31:55 #199
37950 JAM
pi_45132509
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:30 schreef OllieA het volgende:

[..]

Dan draag ik je onmiddellijk voor als de nieuwe Kluun!
Ik ga even m'n scheermesjes pakken, OllieA. Het was leuk je gekend te hebben. Remember, down the road, not across the street.
  maandag 8 januari 2007 @ 01:33:56 #200
37950 JAM
pi_45132538
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:31 schreef Ryan3 het volgende:
JAM, misschien moet je eerst de porno versie van je verhaal schrijven en als dat een succes is pas het echte verhaal. .
Eeee! Ryan3! Que te pasa hijo?!
  maandag 8 januari 2007 @ 01:34:07 #201
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_45132540
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:31 schreef JAM het volgende:

[..]

Ik ga even m'n scheermesjes pakken, OllieA. Het was leuk je gekend te hebben. Remember, down the road, not across the street.
No Mr Cobain for you, JAM. There is more than a Hole waiting for you.
pi_45132542
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:31 schreef JAM het volgende:

[..]

Denk erom, als je gaat krassen: altijd van je afsnijden!
And it's only the giving
That makes you
What you are
  maandag 8 januari 2007 @ 01:34:19 #203
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_45132545
Hoe voelt dat, JAM, al die mensen die je aan het schrijven willen hebben?
  maandag 8 januari 2007 @ 01:35:27 #204
37950 JAM
pi_45132569
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:31 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Nee, maar dat is iets anders. Een depressie. Jij noemt het agnosticisme. Het kan natuurlijk zijn dat je depressief wordt van het agnosticisme, dat lijkt me niet ondenkbeeldig. Probeer een andere passie op te vatten. Meisjes
Kutjes, tietjes, kontjes en buikjes, .
pi_45132571
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:31 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat de passie meisjes nog niet actief heb opgevat, maar dat het heel goed mogelijk is, dat die passie mijn zorgen verlicht.
  maandag 8 januari 2007 @ 01:36:57 #206
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_45132593
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:35 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat de passie meisjes nog niet actief heb opgevat, maar dat het heel goed mogelijk is, dat die passie mijn zorgen verlicht.
O that eternal story of art!
pi_45132631
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:33 schreef JAM het volgende:

[..]

Eeee! Ryan3! Que te pasa hijo?!
We proberen, vrij vergeefs, een muis te vangen.
I´m back.
  maandag 8 januari 2007 @ 01:41:30 #208
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_45132677
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:35 schreef zwambtenaar het volgende:
maar dat het heel goed mogelijk is, dat die passie mijn zorgen verlicht.
Maar waarschijnlijk juist niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')