abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46921406
Ik heb Kafka op het Strand voor mevrouw_Z gekocht, en een beetje voor mezelf. Ik ben benieuwd wat ik er van vind.
Aldus.
pi_46943620
Vriendin leest nu Kafka on the Shore en is razend enthousiast. Die zal ik dit jaar dus ook nog wel aan m'n leeslijst toevoegen
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
pi_46943966
Tim Krabbé was vorige week bij De wereld draait door laaiend enthousiast over deze schrijver. Ik ben erg benieuwd, zodra ik een boek van Murakami te pakken kan krijgen, ga ik het lezen.
  maandag 5 maart 2007 @ 16:10:21 #29
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_46944051
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:08 schreef _Arual_ het volgende:
Tim Krabbé was vorige week bij De wereld draait door laaiend enthousiast over deze schrijver. Ik ben erg benieuwd, zodra ik een boek van Murakami te pakken kan krijgen, ga ik het lezen.
Je vindt eerder stapels dan geen boeken van Murakami in de boekenwinkels, dus dat behoeft geen probleem te zijn.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_46944224
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:10 schreef JAM het volgende:

[..]

Je vindt eerder stapels dan geen boeken van Murakami in de boekenwinkels, dus dat behoeft geen probleem te zijn.
Ik heb mezelf een verbod opgelegd wat betreft het kopen van boeken, het past allemaal niet meer in ons huis. Mijn nieuwe habitat is de bibliotheek. Kortom, wanneer de hype over een jaar of twee voorbij is, dan kan ik Murakami pas in alle rust gaan lezen.
pi_46945275
Als je hem uit hebt kun je hem altijd weer verkopen aan De Slegte.
pi_46945495
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:36 schreef moelan0e het volgende:
Als je hem uit hebt kun je hem altijd weer verkopen aan De Slegte.
Ik heb verlatingsangst wat betreft boeken.
pi_46945540
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:41 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik heb verlatingsangst wat betreft boeken.
Wat zit je te bazelen? Als je écht benieuwd bent ga je dat boek gewoon kopen. Klaar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 5 maart 2007 @ 16:46:46 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_46945717
Wee Arual, de toorn van Claudia daalt op u neder.
The love you take is equal to the love you make.
pi_46945762
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat zit je te bazelen? Als je écht benieuwd bent ga je dat boek gewoon kopen. Klaar.
Ja, zo dacht ik eerst ook altijd. Maar een boekenkast vol met boeken kopen per jaar, dat wordt me toch echt een beetje té. Ik moet ook eigenlijk wegblijven uit TTK, want dan krijg ik die neiging weer.

Maar om even weer wat nuttigers bij te dragen aan de discussie: ik lees boeken graag in de oorspronkelijke taal. Mijn Japans is verre van briljant - goh. Weet iemand welke vertaling het best is? De Nederlandse, of wellicht toch de Engelse?
pi_46946079
Wat is dat voor interessantdoenerig gepost? Ik ben zo verslaafd aan boeken dat ik me tegen mezelf in bescherming moet nemen. Nou, ik ben onder de indruk.

Anyway, ik heb begrepen dat je het beste een Engelse vertaling kunt lezen. Athenaeum heeft van Norwegian wood een pocketuitgave liggen voor 8,95 euro. Daarmee sla je twee vliegen in één klap: het is goedkoop en het neemt weinig ruimte in beslag.
pi_46946549
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:55 schreef Claudia_x het volgende:
Wat is dat voor interessantdoenerig gepost? Ik ben zo verslaafd aan boeken dat ik me tegen mezelf in bescherming moet nemen. Nou, ik ben onder de indruk.

Anyway, ik heb begrepen dat je het beste een Engelse vertaling kunt lezen. Athenaeum heeft van Norwegian wood een pocketuitgave liggen voor 8,95 euro. Daarmee sla je twee vliegen in één klap: het is goedkoop en het neemt weinig ruimte in beslag.
Dat is niet interessantdoenerig, dat is gewoon erkennen dat het door die boeken een ordinaire puinzooi dreigt te worden in mijn huis. Het past gewoon niet meer, klaar. Is het zo gek dat ik mezelf dan even een halt toeroep? Maar goed, ik ga dus de Engelse versie reserveren. Bij de bieb.
pi_46946644
En vergeet 9 maart de herhaling van Dinner with Murakami niet...

...waar overigens een man in voorkomt wiens werkkamer een en al boekenchaos is.
  maandag 5 maart 2007 @ 17:11:22 #39
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_46946714
quote:
Op maandag 5 maart 2007 17:09 schreef Claudia_x het volgende:
En vergeet 9 maart de herhaling van Dinner with Murakami niet.
Hij staat er bij hoor: De TTK-tv gids!!! *O*
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_46955105
quote:
Op maandag 5 maart 2007 17:09 schreef Claudia_x het volgende:
En vergeet 9 maart de herhaling van Dinner with Murakami niet...

...waar overigens een man in voorkomt wiens werkkamer een en al boekenchaos is.
Wat een ongelooflijke slechte "documentaire" was dat. Ik ben behoorlijk Murakami-fan, maar dit was echt sneu.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hirsch_Ballen op 05-03-2007 23:58:42 ]
Yes!
pi_46962395
quote:
Op maandag 5 maart 2007 20:49 schreef Hirsch_Ballen het volgende:

[..]

Wat een ongelooflijke slechte "documentaire" was dat. Ik ben behoorlijk Murakami-fan, maar dit was echt sneu.
Jij hebt geen smaak.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 00:09:09 #42
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_46962477
Hé, die documentaire kwam ik pas al zappend tegen...

Had in 't begin niet eens door dat 't om de vermaarde schrijver ging.
Het was door de mooie beelden dat ik bleef hangen.
...dass wir fliegen.
pi_46962499
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 00:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jij hebt geen smaak.
Kom op, die documentaire was gewoon matig, alsof je er iets nieuws van leerde, of interessante dingen over Murakami kwam te weten. "Oeeeeeeh, hij lust geen Chinees eten", lekker boeiend.
Ik hoop dat hij die documentaire ook heeft afgekeurd, dat prul van bewegende beelden die niet op de geschreven stof zelf inging, maar een flauwe parallel trok met onboeiende dingen.
Yes!
pi_46962505
Ik vond de muziek ook aangenaam.
pi_46962513
Hoeveel klonen heb jij in hemelsnaam, JAM?
  dinsdag 6 maart 2007 @ 00:10:51 #46
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_46962514
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 00:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ja.
...dass wir fliegen.
pi_46962579
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 00:10 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is dan wel weer waar.
Yes!
pi_46962585
En ik ben JAM niet.
Yes!
pi_46962649
Ik houd trouwens zelf weer helemaal niet van documentaires die op 'de stof zelf' ingaan. Als ik 'de stof zelf' tot me wil nemen, lees ik het boek wel.

Van een documentaire wil ik alleen maar het verlangen overhouden om een boek te lezen. Daar slaagde Dinner with Murakami in.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 01:41:55 #50
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_46964143
Nu ja, om enige interesse te werken, ja, daar is het in ieder geval een leuk filmpje voor ja. Voor de mensen die al eens een boek hadden gelezen en gehoopt hadden iets nieuws van de schrijver zelf te zien (het minste wat ik van Dinner with Murakami had verwacht was Murakami te zien) viel het gewoon erg tegen. Wat niet wil zeggen dat ik er niet van genoten heb hoor, altijd leuk, die maffe Jappies, , maar als 'documentaire', nee, nee, kut, bagger.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')