Daarmee doe je weer net alsof elke groep iets vervelends is.quote:Op woensdag 20 december 2006 23:30 schreef De-oneven-2 het volgende:
Een groep is met z'n allen een wijde broek dragen en een patatje mayo bestellen omdat al die anderen dat niet doen.
Dat herken ik wel. Dat 'groep' was echt te ruim gedefinieerd. Het gaat vooral om wat Claudia ook zei: het gevoel om begrepen te worden. Dat was mijn interpretatie van 'erbij horen'.quote:Op woensdag 20 december 2006 23:27 schreef wyccie het volgende:
Mijn vrienden bestonden uit losse vrienden, niet één hele vriendengroep die altijd bij elkaar was. Ik had dus min of meer uit verschillende vaste vriendengroepen losse individuen met wie ik omging. Onderling gingen zij niet of nauwelijks met elkaar om. Zo bedoel ik dat.
Ik zit zelf momenteel trombose.nl te lezen. 'Lotgenoten'. Ja, dat is best fijn.quote:Op woensdag 20 december 2006 23:40 schreef De-oneven-2 het volgende:
Mensen met een uitzonderlijke ziekte of afwijking vinden vaak troost en begrip bij andere mensen met diezelfde afwijking of ziekte. Omdat ze daardoor begrepen worden. Dat snap ik.
En jij kent geen groepen met een bindende factor?quote:Op woensdag 20 december 2006 23:41 schreef De-oneven-2 het volgende:
Dat is een groep individuen met een bindende factor.
Voel jij jezelf dan zo'n 'slachtoffer'?quote:Op woensdag 20 december 2006 23:41 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zit zelf momenteel trombose.nl te lezen. 'Lotgenoten'. Ja, dat is best fijn.
Ik voel me vooral een mazzelpik.quote:Op woensdag 20 december 2006 23:43 schreef wyccie het volgende:
Voel jij jezelf dan zo'n 'slachtoffer'?
Nou, niet echt, nee.quote:Op woensdag 20 december 2006 23:43 schreef broer het volgende:
[..]
En jij kent geen groepen met een bindende factor?
edit:
Je maakt er geen onderdeel van uit, bedoel ik te vragen.
Je associeert het de hele tijd met problemen.quote:Op woensdag 20 december 2006 23:48 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik heb wel eens groepstherapie gedaan met mensen met 'soortgelijke problemen'...
Maar in die groep voelde ik me ook niet thuis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |