abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 januari 2007 @ 17:16:24 #126
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_45510280
Mijn moeder wil ook zo'n soort spel, is dit er eventueel ook voor de PS2 , anders is mn pc de hele tijd bezet straks
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_45510634
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 17:15 schreef Repeat het volgende:
zo net nog maar eens geprobeerd, en idd, ifr en high altitude airways ging prima. Met de airbus schiphol - charles de gaulle gedaan.

Enige kutte was het laatste stukje, ik kreeg door dat ik approach mocht doen en toen moest ik het zelf maar uitzoeken, vliegveld bleek links van me te liggen. Moest ik em op het oog mikken, want dat ils snap ik ook geen hol van... Wel jammer, want dit is de neppe manier, geen enkele piloot komt er bij zn approach achter dat het vliegveld links ligt en dat ie zelf maar moet bijsturen en landen
In principe krijg je bij een IFR vlucht gewoon directies van de ATC, tot ze op een gegeven moment roepen dat je moet alignen met de ILS en daarop moet landen. Je kan ook VFR landen, waarbij het dus wel op het blote oog gaat. Maar dat moet je alleen doen als je weet waar je bent en waar je heen moet; als je eerst moet zoeken naar het vliegveld en dan maar de 1e runway pakt die je ziet werkt het niet natuurlijk
pi_45510727
ze zeiden wel expect ils ofzo, maar daarna niks meer van gehoord? hoe doe ik dat dan, landen met ils?
pi_45510737
ILS werkt btw vrij simpel. Je moet in FS of op een chart even opzoeken wat de ILS frequentie is van de runway waar je op moet landen. Die vul je in bij je NAV radio's. Vervolgens stel je de juiste course in (die je op dezelfde plek kan vinden), en dan kan je een mooie landing maken
pi_45510786
Ik snap het laatste stuk ook niet,dan zegt de tower dat ik een straight in kan maken,en dan blijkt de landingsbaan niet recht voor me te liggen?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_45510881
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 17:34 schreef junkiexp het volgende:
Ik snap het laatste stuk ook niet,dan zegt de tower dat ik een straight in kan maken,en dan blijkt de landingsbaan niet recht voor me te liggen?
Niet recht voor je, maar je hoeft geen bocht om te draaien om in de goeie richting uit te komen.

Dat is iig wat ik ervan begrijp.. Met Radar Contact ATC krijg ik gewoon de route die ik moet vliegen ipv een vage omschrijving
pi_45511015
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 23:35 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik vlieg met een flight plan die ik van te voren aanmaak. Ik snap de navigatie wel. Snap je hem niet?
Right.. zoek eens rond op internet naar een freeware FMS, leer vluchten plannen/desnoods zoeken via airways/normale fixxe's en leer sid/stars vliegen en kaarten lezen.

Dán wordt het pas leuk .
pi_45511156
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 17:34 schreef junkiexp het volgende:
Ik snap het laatste stuk ook niet,dan zegt de tower dat ik een straight in kan maken,en dan blijkt de landingsbaan niet recht voor me te liggen?
dat had ik dus ook, hij zei straight in, maar toen ik een aanwijzing vroeg bleek het vliegveld op 10 uur te liggen. Toen even op de kaart opgezocht waar mn landingsbaan lag en er op het oog heengevlogen.

Kreeg trouwens 9L, landingsbaan van 100 meter lang, lekker is dat, met een dikke airbus
pi_45511166
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 17:34 schreef junkiexp het volgende:
Ik snap het laatste stuk ook niet,dan zegt de tower dat ik een straight in kan maken,en dan blijkt de landingsbaan niet recht voor me te liggen?
straight in betekent gewoon dat de runway in de globaal dezelfde richting ligt als jij vliegt
pi_45511187
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 17:32 schreef LoggedIn het volgende:
ILS werkt btw vrij simpel. Je moet in FS of op een chart even opzoeken wat de ILS frequentie is van de runway waar je op moet landen. Die vul je in bij je NAV radio's. Vervolgens stel je de juiste course in (die je op dezelfde plek kan vinden), en dan kan je een mooie landing maken
Doet ie het dan automagisch? Of moet ik dan mikken ahv die pijltjes bij mn instrument met horizon?
pi_45511189
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 17:42 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Right.. zoek eens rond op internet naar een freeware FMS, leer vluchten plannen/desnoods zoeken via airways/normale fixxe's en leer sid/stars vliegen en kaarten lezen.

Dán wordt het pas leuk .
Ze kunnen beter eerst oefenen met ILS approaches en 'gewoon vliegen', voor we ze aan het werken zetten met SIDSTARs en de FMC
pi_45511215
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 17:48 schreef Repeat het volgende:

[..]

Doet ie het dan automagisch? Of moet ik dan mikken ahv die pijltjes bij mn instrument met horizon?
het leukste (en leerzaamste) is om zelf te mikken, maar het kan vaak ook automatisch (maar automatisch landen gaat dus niet vanzelf )
pi_45524044
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 17:42 schreef TC_Artemis het volgende:
Right.. zoek eens rond op internet naar een freeware FMS, leer vluchten plannen/desnoods zoeken via airways/normale fixxe's en leer sid/stars vliegen en kaarten lezen.

Dán wordt het pas leuk .
Dat klinkt ingewikkeld. Mijn FSX navigatie is wel redelijk denk ik. Wat je hierboven noemt kan altijd later wel komen. Eerst het vliegen opzich goed onder de knie krijgen met meer dan alleen de Bombardier waar ik nu telkens mee vlieg.

Ik probeerde net even een lesson te nemen met een Boeing 737 maar dat is vrij moeilijk zeg. Vooral het pitchen is lastig .

Kortom er valt nog veel te leren.
pi_45532563
ILS landen is niet al te moeilijk hoor


Je nadert het vliegveld, je krijgt je arrival runway te horen van de ATC.

Wat je nu moet doen is de map in FSX openen. En op zoek gaan naar de ILS frequentie van de door jou toegewezen runway. Je zoekt het vliegveld op, gaat met je muis over wat runways heen totdat je de goede runway hebt gevonden, en dan komt er een informatieballonnetje te staan met de ILS frequentie.

Deze frequentie onthoud je of schrijf je op. Je gaat weer verder vliegen, en je vult de frequentie in bij NAV 1 van je radiostack. Vervolgens activeer je hem, en je bent all set.

Als je nu bijna bij het vliegveld bent, hoor je als het goed is dat je ILS localized is. Je hoort een paar piepjes om de zoveel seconden.

Als de ATC je nu 'losslaat' druk je de heading knop uit in de cockpit en activeer je de approach knop. Op deze manier onderschept je vliegtuig de ILS en zal die zorgen dat je precies recht voor de runway beland in een automatische glideslope. Hij zal de daling dus ook verzorgen tot aan de runway.

Zorg er wel voor dat je de snelheid aanpast, ik hou altijd 175 knots aan met eeen 737. Als je te hard vliegt kan je vliegtuig de ILS niet goed uitvoeren! Landing hou ik altijd 155 knots aan. Ligt ook aan de wind.

Dit is het in een notendop, snel getypt, kunnen fouten inzitten.

Oefenen, oefenen, oefenen. Freq. opzoeken, invullen, activeren, landen maar.
pi_45532708
Ik hoor nooit piepjes of de melding ILS localized. Terwijl ik de ILS frequentie wel in mijn NAV1 zet en activeer en een lijn zie in het scherm van de runway en je positie tov van die runway.

Kan het zijn dat je de ILS frequentie mist als je te hoog of te laag vliegt?
pi_45532872
Weet iemand of het mogelijk is om een dedicated server te draaien voor FS-X. Ik kan er nergens iets over vinden. En de game starten op mijn server om vervolgens een server te maken lukt ook niet aangezien FS niet wil starten via remote desktop. (server staat verstopt zonder monitor)
pi_45533352
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 14:26 schreef MrX1982 het volgende:
Ik hoor nooit piepjes of de melding ILS localized. Terwijl ik de ILS frequentie wel in mijn NAV1 zet en activeer en een lijn zie in het scherm van de runway en je positie tov van die runway.

Kan het zijn dat je de ILS frequentie mist als je te hoog of te laag vliegt?
Je moet wel binnen een bepaalde straal van het vliegveld zijn om em te kunnen ontvangen, maar in de hoogte maakt dat niet zoveel uit
pi_45533403
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 14:56 schreef LoggedIn het volgende:
Je moet wel binnen een bepaalde straal van het vliegveld zijn om em te kunnen ontvangen, maar in de hoogte maakt dat niet zoveel uit
Hmm vreemd dat het mij dan nog nooit gelukt is. Ik zal zo eens even kijken wat ik verkeerd doe.
pi_45533580
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 14:20 schreef Fillipe het volgende:
ILS landen is niet al te moeilijk hoor


Je nadert het vliegveld, je krijgt je arrival runway te horen van de ATC.

Wat je nu moet doen is de map in FSX openen. En op zoek gaan naar de ILS frequentie van de door jou toegewezen runway. Je zoekt het vliegveld op, gaat met je muis over wat runways heen totdat je de goede runway hebt gevonden, en dan komt er een informatieballonnetje te staan met de ILS frequentie.

Deze frequentie onthoud je of schrijf je op. Je gaat weer verder vliegen, en je vult de frequentie in bij NAV 1 van je radiostack. Vervolgens activeer je hem, en je bent all set.

Als je nu bijna bij het vliegveld bent, hoor je als het goed is dat je ILS localized is. Je hoort een paar piepjes om de zoveel seconden.

Als de ATC je nu 'losslaat' druk je de heading knop uit in de cockpit en activeer je de approach knop. Op deze manier onderschept je vliegtuig de ILS en zal die zorgen dat je precies recht voor de runway beland in een automatische glideslope. Hij zal de daling dus ook verzorgen tot aan de runway.

Zorg er wel voor dat je de snelheid aanpast, ik hou altijd 175 knots aan met eeen 737. Als je te hard vliegt kan je vliegtuig de ILS niet goed uitvoeren! Landing hou ik altijd 155 knots aan. Ligt ook aan de wind.

Dit is het in een notendop, snel getypt, kunnen fouten inzitten.

Oefenen, oefenen, oefenen. Freq. opzoeken, invullen, activeren, landen maar.
je hebt bij het vliegveld altijd de ils freq, en de heading ofzo? die laatste hoef je niet te gebruiken?

en als ik het doe zoals jij zegt, dan kan ik verder de controls loslaten en landt ie vanzelf?
pi_45535058
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 15:09 schreef Repeat het volgende:

[..]

je hebt bij het vliegveld altijd de ils freq, en de heading ofzo? die laatste hoef je niet te gebruiken?

en als ik het doe zoals jij zegt, dan kan ik verder de controls loslaten en landt ie vanzelf?
de heading moet je invoeren als course, dat is de richting waarop je wil landen
pi_45538823
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 15:09 schreef Repeat het volgende:

[..]

je hebt bij het vliegveld altijd de ils freq, en de heading ofzo? die laatste hoef je niet te gebruiken?

en als ik het doe zoals jij zegt, dan kan ik verder de controls loslaten en landt ie vanzelf?
Bijna bij elk groot vliegveld heb je runways met ILS frequenties. De course is de richting waar je wilt landen. Als je de map opent in FSX en naar je arrivel runway gaat en de ILS freq. opzoekt zie je daar ook de course (vd. runway) staan. Deze kan je ook invullen in de cockpit.

Als de ATC je de opdracht geeft om te localizen op de ILS, dan zet je de heading uit, en klik je de approach knop in. Aangezien die anders de heading blijft volgen en niet de ILS onderschept.

Als je de ILS van je runway goed hebt ingevoerd, en je hoort hem piepen, dan druk je dus de approach knop in, en dan zal je zien dat je vliegtuig automatisch naar de richting van je runway vliegt. Tevens zal die een geleidelijke daling in gaan zetten. Dit is de glideslope.

Meestal laat ik hem lekker op de automatische piloot vliegen als ik ILS localized ben, en haal hem er op het laatst eraf als ik recht voor de baan zit en als ik de runway in sight heb. Dan zet ik de automatische piloot uit, en land ik hem zelf op het handje.

Waar je rekening mee moet houden is dat je snelheid van het vliegtuig moet minderen, als je actief op de ILS bent. Anders onderschept die hem wel, maar ga je simpelweg te hard om hem goed uit te laten voeren.

Ik hou dan ook meestal 180 aan als ik net op de ILS zit, en verminder deze tot uiteindelijk 150/155 kts om mee te landen.

TIP: Als ILS landen nou nog niet helemaal lukt maar de rest van de vlucht gaat goed totdat je dus in de buurt ben van het vliegveld en de ATC je opdracht geeft te localizen... Sla de vlucht dan even op in FSX en oefen dat laatste stukje dan alleen maar.

Dus nogmaals, al tijdens de daling je snelheid verminderen, flaps gebruiken, ILS invullen/activeren, wachten todat ATC toestemming geeft, heading uit, approach knop in... en landen maar...

Mocht je eenmaal zo ver zijn, en je hebt de runway recht voor je, dan kan je aan de lampjes zien hoe je op de glideslope zit tov de runway:



pi_45556906
Volgensmij was het wit onder rood, dan ben je dood
En t/m 8 mijl uit mag je 180 knopen gaan, en onder de 8 mijl moet je je FAS ( Final approach speed ) aanhouden vanwege separatie, MITS de atc je geen andere instructie geeft.
pi_45569401


tvptje
pi_45584485
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 00:47 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat klinkt ingewikkeld. Mijn FSX navigatie is wel redelijk denk ik. Wat je hierboven noemt kan altijd later wel komen. Eerst het vliegen opzich goed onder de knie krijgen met meer dan alleen de Bombardier waar ik nu telkens mee vlieg.

Ik probeerde net even een lesson te nemen met een Boeing 737 maar dat is vrij moeilijk zeg. Vooral het pitchen is lastig .

Kortom er valt nog veel te leren.
Ik vlieg ook met een Bombardier en ik las hier voor het eerst hoe het vrij vliegen een beetje leuk te maken is zonder dat je er heel veel kennis van nodig hebt. Ik taxi nu dus naar de runway, stijg op volgens instructies maar dan komt het: een bocht naar rechts maken zodat ik op 100 graden kom te vliegen... In een Bombardier zie ik echter nergens een schermpje die aangeeft in welke heading ik nu vlieg en hoe ik zou moeten gaan vliegen om de juiste heading te krijgen. Wat mis ik of zie ik over het hoofd ?
pi_45584887
wat ik trouwens ook niet snap aan die headings....
ze geven je een heading op, maar als je parallel aan de route zit volg je de goede heading, maar zit je toch helemaal naast de "goede lijn".

Als je bv heel laat pas je koers aanpast, of juist heel vroeg. Op welk moment moet je dit nu doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')