Vaker spelen. Het is een kwestie van oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Of je bent misschien geen geboren pilootquote:Op dinsdag 16 januari 2007 00:24 schreef Arnold_fan het volgende:
Leuk spel om af en toe te spelen, al zijn die jets wel moeilijk te bedienenIk moet er eigenlijk meer tijd in steken, maar ik wil ook nog FPS games spelen...
idd.. met cessna's is het nog wel te overleven, maar met jets lukt dat echt neit meerquote:Op donderdag 18 januari 2007 16:44 schreef Repeat het volgende:
ok vliegen met het toetsenbord is godsonmogelijk. het duurt veels te lang voordat ie reageert, waardoor je dus veels te veel stuurt, moet je weer comenseren, ga je overcompenseren. Vreselijk.
Straks eens met mn stuurtje proberen
quote:Op donderdag 18 januari 2007 17:46 schreef Repeat het volgende:
mij lukt het met cessna's ook niet
nouja, ik heb een beechcraft gevlogen, dat vind ik leuke propvliegtuigen, maar dan slinger je al als een malle heen en weer...
is iig beter dan het toetsenbordquote:Op donderdag 18 januari 2007 18:00 schreef Vakkie_W het volgende:
Sturen met de muis gaat mij super af!
gaat prima, pedalen voor omhoog omlaag, stuur voor de aileronsquote:
kan FS wel 50kts wind?quote:Op donderdag 18 januari 2007 19:42 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ga eens even kijken of ik met deze storm kan opstijgen en weer landen op Schiphol.
net de 737, maar dat maakt het ook niet leuker, vind een propellorvliegtuigje voor dit soort dingen leuker, want die kan veel beter bochten draaien ed.quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:35 schreef LoggedIn het volgende:
waar vlieg je dan mee?
ahja.. ik vloog vroeger ook liever propsquote:Op donderdag 18 januari 2007 20:44 schreef Repeat het volgende:
[..]
net de 737, maar dat maakt het ook niet leuker, vind een propellorvliegtuigje voor dit soort dingen leuker, want die kan veel beter bochten draaien ed.
snap jij die navigatie, of vlieg je een beetje op de kaart en dan globaal erheen en laatste stuk op zicht?quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:32 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik had net tijdens mijn vlucht van Schiphol naar Heathrow 99kts aan wind in de lucht.
Ik vlieg met een flight plan die ik van te voren aanmaak. Ik snap de navigatie wel. Snap je hem niet?quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:32 schreef Repeat het volgende:
snap jij die navigatie, of vlieg je een beetje op de kaart en dan globaal erheen en laatste stuk op zicht?
zo doe ik het
Je maakt eerst een flight plan aan in het scherm waar je kiest met welk vliegtuig je wilt vliegen, weertype etc.quote:
ik zal het morgen eens proberen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je maakt eerst een flight plan aan in het scherm waar je kiest met welk vliegtuig je wilt vliegen, weertype etc.
Je route wordt dan geladen als je de vlucht start. Wat je kunt zien in je GPS onder het kopje FPL. Daar zie je de map met de route en de waypoints. Opstijgen. GPS knopje aanklikken. AP, Automatische Piloot, aan en NAV aan en je vliegt op de AP van waypoint naar waypoint.
Gewoon een beetje oefenen en de help functie doorlezen.
heerlijk is dat! opstijgen, ALT, NAV, SPD, V/S aan, en relaxenquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je maakt eerst een flight plan aan in het scherm waar je kiest met welk vliegtuig je wilt vliegen, weertype etc.
Je route wordt dan geladen als je de vlucht start. Wat je kunt zien in je GPS onder het kopje FPL. Daar zie je de map met de route en de waypoints. Opstijgen. GPS knopje aanklikken. AP, Automatische Piloot, aan en NAV aan en je vliegt op de AP van waypoint naar waypoint.
Gewoon een beetje oefenen en de help functie doorlezen.
Het is de moeite waard om je erin te verdiepen. Je kunt tijdens de vlucht lekker achterover leunen terwijl het vliegtuig onder controle is van de AP met de verschillende waarden die je hebt ingesteld.quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:49 schreef Repeat het volgende:
ik zal het morgen eens proberen.
Heb veel fs2004 gespeeld, dus de vliegtuigen zelf ken ik wel, alleen navigeren was ik nooit aan begonnen
Precies. Waar komt dat ontzag voor piloten nog vandaan. Het zijn de computers die het hem doenquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:50 schreef Billy_Mack het volgende:
heerlijk is dat! opstijgen, ALT, NAV, SPD, V/S aan, en relaxen
ik snap het idee, net even geprobeerd. Bij het opstijgen zei ie ook: climb and maintain 8000 ft. Ik dat dus doen, maar daarna hoor ik niks meerquote:Op vrijdag 19 januari 2007 00:04 schreef Fillipe het volgende:
Navigeren is vrij makkelijk, als je met een 737-800 of met een 747-400 gaat vliegen en je gaat zeg maar vluchten van 3 kwartier + maken. Dan moet je kiezen voor IFR en dan High Altitude Airways. Op deze manier leidt de ATC van FS je door de hele vlucht heen. En dan bedoel ik;
- Cleared om te taxi'en.
- Wat je departure runway is.
- Cleared ja/nee om op te stijgen.
- Welke hoogte je moet gaan vliegen. (stijgen/dalen)
- Welke koers (heading/HDG) je aan moet houden.
- Wanneer je de daling in moet zetten.
- Wat je arrival runway is.
- Wanneer je ILS het overneemt.
- Naar welke gate je uiteindelijk moet taxi'en.
Stel je bent net opgestegen dan krijg je na bijvoorbeeld 30 sec. te horen, van KLM 829 fly heading 030 climb and maintain flightlevel 8.000. Dat voer je dan vervolgens uit.
Oftewel, de ATC neemt steeds radiocontact met je op en verwijst je over hoe/wat in de lucht en op de grond. Zo kom je perfect in de buurt van je bestemming, en moet je de kist op het laatst alleen nog maar of op handje of op de ILS zien te landen.
Vrij simpel, paar keer oefenen en het lukt wel.
Ben zelf trouwens even gestopt met FSX, ga weer beginnen als ik een nieuwe PC heb.
FL8000 lijkt me wat hoogquote:Op vrijdag 19 januari 2007 00:04 schreef Fillipe het volgende:
Stel je bent net opgestegen dan krijg je na bijvoorbeeld 30 sec. te horen, van KLM 829 fly heading 030 climb and maintain flightlevel 8.000. Dat voer je dan vervolgens uit.
Ben zelf trouwens even gestopt met FSX, ga weer beginnen als ik een nieuwe PC heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |