abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45406388
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 00:24 schreef Arnold_fan het volgende:
Leuk spel om af en toe te spelen, al zijn die jets wel moeilijk te bedienen Ik moet er eigenlijk meer tijd in steken, maar ik wil ook nog FPS games spelen...
Vaker spelen. Het is een kwestie van oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Of je bent misschien geen geboren piloot .
pi_45477096
ok vliegen met het toetsenbord is godsonmogelijk. het duurt veels te lang voordat ie reageert, waardoor je dus veels te veel stuurt, moet je weer comenseren, ga je overcompenseren. Vreselijk.
Straks eens met mn stuurtje proberen
pi_45479845
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 16:44 schreef Repeat het volgende:
ok vliegen met het toetsenbord is godsonmogelijk. het duurt veels te lang voordat ie reageert, waardoor je dus veels te veel stuurt, moet je weer comenseren, ga je overcompenseren. Vreselijk.
Straks eens met mn stuurtje proberen
idd.. met cessna's is het nog wel te overleven, maar met jets lukt dat echt neit meer
pi_45479919
mij lukt het met cessna's ook niet

nouja, ik heb een beechcraft gevlogen, dat vind ik leuke propvliegtuigen, maar dan slinger je al als een malle heen en weer...
pi_45480442
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 17:46 schreef Repeat het volgende:
mij lukt het met cessna's ook niet

nouja, ik heb een beechcraft gevlogen, dat vind ik leuke propvliegtuigen, maar dan slinger je al als een malle heen en weer...


en met stuurtje?
pi_45480460
Sturen met de muis gaat mij super af!
Maybe not the best, but always the BIGGEST.....
pi_45480888
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 18:00 schreef Vakkie_W het volgende:
Sturen met de muis gaat mij super af!
is iig beter dan het toetsenbord
pi_45484235
Ik ga eens even kijken of ik met deze storm kan opstijgen en weer landen op Schiphol .
pi_45486195
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 18:00 schreef LoggedIn het volgende:

[..]



en met stuurtje?
gaat prima, pedalen voor omhoog omlaag, stuur voor de ailerons

Enige wat ik doe is opstijgen, kort bochtje maken en weer landen, of opstijgen, op mn kaart een ander vliegveld zoeken, daar op het oog heenvliegen en landen.

Ik snap geen hol van die navigatie ofzo, dus dat is wel jammer, kan je toch niet echte vluchten maken...
pi_45486715
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 19:42 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ga eens even kijken of ik met deze storm kan opstijgen en weer landen op Schiphol .
kan FS wel 50kts wind?
pi_45487059
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:35 schreef LoggedIn het volgende:
waar vlieg je dan mee?
net de 737, maar dat maakt het ook niet leuker, vind een propellorvliegtuigje voor dit soort dingen leuker, want die kan veel beter bochten draaien ed.
pi_45489603
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:44 schreef Repeat het volgende:

[..]

net de 737, maar dat maakt het ook niet leuker, vind een propellorvliegtuigje voor dit soort dingen leuker, want die kan veel beter bochten draaien ed.
ahja.. ik vloog vroeger ook liever props vooral dat beechcraft geval vond ik toen leuk

Tegenwoordig vlieg ik eigenlijk alleen nog maar in de 747-400, en af en toe die Extra 300S als ik zin heb om ff te fucken is toch wel meer het echte werk
pi_45493647
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:36 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

kan FS wel 50kts wind?
Ik had net tijdens mijn vlucht van Schiphol naar Heathrow 99kts aan wind in de lucht .
pi_45493664
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 23:32 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik had net tijdens mijn vlucht van Schiphol naar Heathrow 99kts aan wind in de lucht .
snap jij die navigatie, of vlieg je een beetje op de kaart en dan globaal erheen en laatste stuk op zicht?

zo doe ik het
pi_45493738
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 23:32 schreef Repeat het volgende:
snap jij die navigatie, of vlieg je een beetje op de kaart en dan globaal erheen en laatste stuk op zicht?

zo doe ik het
Ik vlieg met een flight plan die ik van te voren aanmaak. Ik snap de navigatie wel. Snap je hem niet?
pi_45493861
nee, geen idee
pi_45494145
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 23:39 schreef Repeat het volgende:
nee, geen idee
Je maakt eerst een flight plan aan in het scherm waar je kiest met welk vliegtuig je wilt vliegen, weertype etc.

Je route wordt dan geladen als je de vlucht start. Wat je kunt zien in je GPS onder het kopje FPL. Daar zie je de map met de route en de waypoints. Opstijgen. GPS knopje aanklikken. AP, Automatische Piloot, aan en NAV aan en je vliegt op de AP van waypoint naar waypoint.

Gewoon een beetje oefenen en de help functie doorlezen.
pi_45494202
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 23:48 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je maakt eerst een flight plan aan in het scherm waar je kiest met welk vliegtuig je wilt vliegen, weertype etc.

Je route wordt dan geladen als je de vlucht start. Wat je kunt zien in je GPS onder het kopje FPL. Daar zie je de map met de route en de waypoints. Opstijgen. GPS knopje aanklikken. AP, Automatische Piloot, aan en NAV aan en je vliegt op de AP van waypoint naar waypoint.

Gewoon een beetje oefenen en de help functie doorlezen.
ik zal het morgen eens proberen.
Heb veel fs2004 gespeeld, dus de vliegtuigen zelf ken ik wel, alleen navigeren was ik nooit aan begonnen
pi_45494237
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 23:48 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je maakt eerst een flight plan aan in het scherm waar je kiest met welk vliegtuig je wilt vliegen, weertype etc.

Je route wordt dan geladen als je de vlucht start. Wat je kunt zien in je GPS onder het kopje FPL. Daar zie je de map met de route en de waypoints. Opstijgen. GPS knopje aanklikken. AP, Automatische Piloot, aan en NAV aan en je vliegt op de AP van waypoint naar waypoint.

Gewoon een beetje oefenen en de help functie doorlezen.
heerlijk is dat! opstijgen, ALT, NAV, SPD, V/S aan, en relaxen
pi_45494489
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 23:49 schreef Repeat het volgende:
ik zal het morgen eens proberen.
Heb veel fs2004 gespeeld, dus de vliegtuigen zelf ken ik wel, alleen navigeren was ik nooit aan begonnen
Het is de moeite waard om je erin te verdiepen. Je kunt tijdens de vlucht lekker achterover leunen terwijl het vliegtuig onder controle is van de AP met de verschillende waarden die je hebt ingesteld.
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 23:50 schreef Billy_Mack het volgende:
heerlijk is dat! opstijgen, ALT, NAV, SPD, V/S aan, en relaxen
Precies. Waar komt dat ontzag voor piloten nog vandaan. Het zijn de computers die het hem doen .
pi_45494658
Navigeren is vrij makkelijk, als je met een 737-800 of met een 747-400 gaat vliegen en je gaat zeg maar vluchten van 3 kwartier + maken. Dan moet je kiezen voor IFR en dan High Altitude Airways. Op deze manier leidt de ATC van FS je door de hele vlucht heen. En dan bedoel ik;

- Cleared om te taxi'en.
- Wat je departure runway is.
- Cleared ja/nee om op te stijgen.
- Welke hoogte je moet gaan vliegen. (stijgen/dalen)
- Welke koers (heading/HDG) je aan moet houden.
- Wanneer je de daling in moet zetten.
- Wat je arrival runway is.
- Wanneer je ILS het overneemt.
- Naar welke gate je uiteindelijk moet taxi'en.

Stel je bent net opgestegen dan krijg je na bijvoorbeeld 30 sec. te horen, van KLM 829 fly heading 030 climb and maintain flightlevel 8.000. Dat voer je dan vervolgens uit .

Oftewel, de ATC neemt steeds radiocontact met je op en verwijst je over hoe/wat in de lucht en op de grond. Zo kom je perfect in de buurt van je bestemming, en moet je de kist op het laatst alleen nog maar of op handje of op de ILS zien te landen.

Vrij simpel, paar keer oefenen en het lukt wel.

Ben zelf trouwens even gestopt met FSX, ga weer beginnen als ik een nieuwe PC heb.
pi_45507830
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 00:04 schreef Fillipe het volgende:
Navigeren is vrij makkelijk, als je met een 737-800 of met een 747-400 gaat vliegen en je gaat zeg maar vluchten van 3 kwartier + maken. Dan moet je kiezen voor IFR en dan High Altitude Airways. Op deze manier leidt de ATC van FS je door de hele vlucht heen. En dan bedoel ik;

- Cleared om te taxi'en.
- Wat je departure runway is.
- Cleared ja/nee om op te stijgen.
- Welke hoogte je moet gaan vliegen. (stijgen/dalen)
- Welke koers (heading/HDG) je aan moet houden.
- Wanneer je de daling in moet zetten.
- Wat je arrival runway is.
- Wanneer je ILS het overneemt.
- Naar welke gate je uiteindelijk moet taxi'en.

Stel je bent net opgestegen dan krijg je na bijvoorbeeld 30 sec. te horen, van KLM 829 fly heading 030 climb and maintain flightlevel 8.000. Dat voer je dan vervolgens uit .

Oftewel, de ATC neemt steeds radiocontact met je op en verwijst je over hoe/wat in de lucht en op de grond. Zo kom je perfect in de buurt van je bestemming, en moet je de kist op het laatst alleen nog maar of op handje of op de ILS zien te landen.

Vrij simpel, paar keer oefenen en het lukt wel.

Ben zelf trouwens even gestopt met FSX, ga weer beginnen als ik een nieuwe PC heb.
ik snap het idee, net even geprobeerd. Bij het opstijgen zei ie ook: climb and maintain 8000 ft. Ik dat dus doen, maar daarna hoor ik niks meer Vlieg ik dus maar rechtdoor, maar dan ga ik helemaal niet heen waar ik naartoe wil Wat moet ik dan doen zodat ie de nieuwe richting en hoogte aangeeft?
pi_45508083
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 00:04 schreef Fillipe het volgende:
Stel je bent net opgestegen dan krijg je na bijvoorbeeld 30 sec. te horen, van KLM 829 fly heading 030 climb and maintain flightlevel 8.000. Dat voer je dan vervolgens uit .

Ben zelf trouwens even gestopt met FSX, ga weer beginnen als ik een nieuwe PC heb.
FL8000 lijkt me wat hoog

FSX begin ik nieteens aan, blijf gewoon lekker bij FS2004

Ik heb nu ook eindelijk FS2Crew voor de PMDG747.. is echt gaaf
pi_45510248
zo net nog maar eens geprobeerd, en idd, ifr en high altitude airways ging prima. Met de airbus schiphol - charles de gaulle gedaan.

Enige kutte was het laatste stukje, ik kreeg door dat ik approach mocht doen en toen moest ik het zelf maar uitzoeken, vliegveld bleek links van me te liggen. Moest ik em op het oog mikken, want dat ils snap ik ook geen hol van... Wel jammer, want dit is de neppe manier, geen enkele piloot komt er bij zn approach achter dat het vliegveld links ligt en dat ie zelf maar moet bijsturen en landen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')