quote:
Op vrijdag 29 december 2006 11:31 schreef _The_General_ het volgende:Ik heb het het liefst op zijn Engels. Een goede Stilton Cheese, met zoute biscuits en een goede Port.
Bij Stilton hoort trouwens Port. Tijdens Kerstmis wordt er traditioneel een fles port ondersteboven in de grote hele kaas geplaatst, waarna de smaak van de port zich circa drie weken vermengt met die van de kaas.
We hebben het dit jaar ook met Whiskey gedaan. Dat was geen stilton maar een Gloucester, smaak van de kaas an sich komt redelijk overeen , was een leuk experiment.
We hebben nu ook een andere methode gevonden, namelijk een stilton horizontaal in een stuk of 5-7 plakken snijden, elke plak in een grote vacuumzak, een scheut port erbij en in de vacuummachine. 20 seconden later heb je hetzelfde resultaat als drie weken laten trekken. Het is minder ambachtelijk, dus je zult de flessen toch nog elk jaar ondersteboven zien staan, maar als je te kort komt is dit een fijne en snelle oplossing.
Andere goede Engelse kazen zijn five counties, farmhouse cheddar en zoals ik al zei, gloucester. Helaas vind ik die cheddar soorten niet te eten, maar de liefhebber kan er zijn hart mee ophalen.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.