Lekker he. Ik rijd ook overal véél en véél te hard, vooral met de motor. De eerste week na m'n rijbewijs twee boetes gehad, daarna nooit meer. Die berm waar een hert of fietser uit kan komen kan ook een flitspaal staan. Als je goed op let sla je twee vliegen in een klapquote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:12 schreef Socios het volgende:
Verkapt kijk-mij-weer-eens-stoer-te-hard-gereden-hebbentopic.
Ik heb geen groeiend gevoel van onoverwinnelijkheid, ik heb een groeiend gevoel van vertrouwen in mijn auto en mijzelf. Ik neem geen overbodige risico's en ik krijg geen kick van hoge snelheden.quote:Op maandag 5 maart 2007 17:24 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Kwestie van tijd dat je een ernstig ongeval veroorzaakt & bekeuringen krijgt
Je reactie geeft al blijk van het reeds groeiende gevoel van onoverwinnelijkheid en dat komt je vroeg of laat duur te staan.
Overigens wil ik jullie hardrijders wel eens zien op de A10, A2, A4, A14, etc etc ... fijn met de flitspalen, trajectcontroles, files, drukte en dan ook nog eens meerdere keren per week KLPD-controles.
Neu, als je je durpje niet uit komt hou je het lang vol
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Rijd ik na het stappen op een provinciale weg met 120 km/h oid (je mag er 80) En dan word je met een noodgang ingehaald, terwijl je zijwegen hebt enzo. Altijd jonge gasten en vaak (denk ik) onder invloed...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:32 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Ik heb geen groeiend gevoel van onoverwinnelijkheid, ik heb een groeiend gevoel van vertrouwen in mijn auto en mijzelf. Ik neem geen overbodige risico's en ik krijg geen kick van hoge snelheden.
Kijk eens naar het echte gevaar op de weg, dat zijn niet de jongeren, maar de ouderen. Daar heb ik veel vaker last van. Houd je vooroordelen over jongeren lekker bij je, het is niet een pot nat.
ouderen die 50 tuffen waar je 80 mag is ook gevaarlijk...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 23:36 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Rijd ik na het stappen op een provinciale weg met 120 km/h oid (je mag er 80) En dan word je met een noodgang ingehaald, terwijl je zijwegen hebt enzo. Altijd jonge gasten en vaak (denk ik) onder invloed...
Zegt..........quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:35 schreef -Muse- het volgende:
-insert opmerking die al 67565465keer gebruikt is, en nergens op slaat-
Er is een verschil tussen iets harder dan de maximum snelheid en racen heurquote:Op woensdag 7 maart 2007 10:33 schreef monaldo het volgende:
Waarom gaan jullie niet op circuits rijden als je per se hard moet rijden. Dat jij goed kan rijden betekent niet dat je geen ongeluk kan veroorzaken, aangezien een ander een fout kan maken en bij jouw hoge snelheid kan je heus niet zo goed manouvreren. Tenzij je schumacher bent
Yeah right. Zout lekker op naar een communistisch land. Lekker met z'n allen in de metro. Als ik op een lege landweg 200 rijdt is dat stukken veiliger als wanneer ik in de stad nét nog ff van 40 naar 50 accelereer bij een oranje stoplicht...quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:33 schreef monaldo het volgende:
Waarom gaan jullie niet op circuits rijden als je per se hard moet rijden. Dat jij goed kan rijden betekent niet dat je geen ongeluk kan veroorzaken, aangezien een ander een fout kan maken en bij jouw hoge snelheid kan je heus niet zo goed manouvreren. Tenzij je schumacher bent
Ja maar ik reed maar 3 km per uur te hard. Ok als dat zou mogen, waarom mag dan 6 km p/u niet, en dan 9 en dan 12 etcetera etcetera.....?quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:01 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen iets harder dan de maximum snelheid en racen heur![]()
Bij oranje moet je dan ook niet acceleren, maar stoppen als dat zonder gevaar kan.quote:Op donderdag 8 maart 2007 02:30 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Yeah right. Zout lekker op naar een communistisch land. Lekker met z'n allen in de metro. Als ik op een lege landweg 200 rijdt is dat stukken veiliger als wanneer ik in de stad nét nog ff van 40 naar 50 accelereer bij een oranje stoplicht...
En mbt het fabeltje dat hardrijden je geen tijdswinst oplevertVoor ieder weldenkend mens moge het duidelijk zijn dat dat wel zo is. Als ik - veilig maar doorrijdend - naar een bepaalde plek rijdt doe ik dat in een minuut of 10. Houd ik me keurig aan de snelheid dan is het 18 minuten...
Dat zou betekenen dat je in de stad 90 rijd en op de snelweg 216.quote:Op donderdag 8 maart 2007 02:30 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Yeah right. Zout lekker op naar een communistisch land. Lekker met z'n allen in de metro. Als ik op een lege landweg 200 rijdt is dat stukken veiliger als wanneer ik in de stad nét nog ff van 40 naar 50 accelereer bij een oranje stoplicht...
En mbt het fabeltje dat hardrijden je geen tijdswinst oplevertVoor ieder weldenkend mens moge het duidelijk zijn dat dat wel zo is. Als ik - veilig maar doorrijdend - naar een bepaalde plek rijdt doe ik dat in een minuut of 10. Houd ik me keurig aan de snelheid dan is het 18 minuten...
Niet op elke snelweg is 216 levensgevaarlijk hoor.quote:Op donderdag 8 maart 2007 16:49 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat je in de stad 90 rijd en op de snelweg 216.
Belachelijke snelheden dus die levensgevaarlijk zijn.
60 km lang 120 rijden of 60 km lang 140 levert je echter slechts een tijdswinst op van 4 minuten.
De wereld is groter als de randstadquote:Op donderdag 8 maart 2007 16:49 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat je in de stad 90 rijd en op de snelweg 216.
Belachelijke snelheden dus die levensgevaarlijk zijn.
60 km lang 120 rijden of 60 km lang 140 levert je echter slechts een tijdswinst op van 4 minuten.
quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:21 schreef Autoreply het volgende:
[..]
De wereld is groter als de randstad![]()
Een groot deel van de binnenwegen in Zeeland zijn 60. Dan hebben we het over een dubbele weg, met midden as en aparte fietspaden, géén bomen, dus maximaal zicht en bekend zijn met de plaatselijke situatie. Dan is 140 km/h een prima snelheid buiten de bebouwde kom![]()
Op de nederlandse snelweg wel.quote:Op donderdag 8 maart 2007 16:53 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Niet op elke snelweg is 216 levensgevaarlijk hoor.![]()
quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:21 schreef Autoreply het volgende:
[..]
De wereld is groter als de randstad![]()
Een groot deel van de binnenwegen in Zeeland zijn 60. Dan hebben we het over een dubbele weg, met midden as en aparte fietspaden, géén bomen, dus maximaal zicht en bekend zijn met de plaatselijke situatie. Dan is 140 km/h een prima snelheid buiten de bebouwde kom![]()
Wat is er niet duidelijk? We hebben het over perfect geasfalteerde wegen, niet over polderweggetjes. (Niet dat ik daar wel onder de 100 rijdt hoor, maar daar ging de discussie niet over)quote:Op donderdag 8 maart 2007 17:28 schreef 61neorej het volgende:
[..]
![]()
Ik woon zelf in een boerengat
En dat soort landweggetjes zijn vaak juist wegen met verradelijke kuilen en hobbels.
Ik heb het een keer meegemaakt dat ik bij iemand in de auto zat die reed er 90. Na een flinke kuil zaten we toch bijna tegen een boom.
Ach, wat is te hard. Ik rijd wel eens 170 als ik zeker weet dat het kan, maar meestal gewoon 130~140 op plekken waar ik weet dat het goed is. Het is genoeg voor een boete, maar ik heb er nogsteeds geen gehad.quote:Op maandag 5 maart 2007 17:46 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Ah ja, wat is te hard?
Heb zelf in 8 jaar 1 bekeuring te pakken, terwijl ook 'iedereen' denkt dat ik onwijs hard rijd. Maar de praktijk is dat je 75% van de tijd toch tussen de rest rustig op je beurt mag wachten, dus dan rijd je sowieso niet te hard. Ten slotte zijn daar dan soms de stukken dat je lekker door kan rijden, maar voor je dan daadwerkelijk ranzig had gaat...
Maargoed
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |