abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 december 2006 @ 23:23:57 #26
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_44585769
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 23:20 schreef existenz het volgende:

[..]

Ik iets minder dan 30k, maar eh die ¤24 moet je van de bruto bijtelling aftrekken, niet van de netto. Anders gaat de belasting toch echt klagen.
Ja hoe dat allemaal werkt dat snap ik niet hoor Ben systeembeheerder, geen financiële man. Wat ik wel weet is dat onze leaseregeling relaxed is, baas eist metallic lac/airco/abs/airbags/radio op de auto en deze betaal je dan ook niet in je eigen bijdrage (wel bij de bijtelling natuurlijk, waarde auto wordt hoger). Kortweg komt het erop neer dat je met een max van 20.000 (die ik heb) een kale auto kan halen en dat je dan een behoorlijke uitrusting er van de zaak bijkrijgt Als je zoals ik ook cruise control, electrische spiegels en climat control ipv airco wil dan moet je wel iets bijbetalen dus.
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_44585889
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 23:23 schreef thaduck het volgende:

[..]

Ja hoe dat allemaal werkt dat snap ik niet hoor Ben systeembeheerder, geen financiële man. Wat ik wel weet is dat onze leaseregeling relaxed is, baas eist metallic lac/airco/abs/airbags/radio op de auto en deze betaal je dan ook niet in je eigen bijdrage (wel bij de bijtelling natuurlijk, waarde auto wordt hoger). Kortweg komt het erop neer dat je met een max van 20.000 (die ik heb) een kale auto kan halen en dat je dan een behoorlijke uitrusting er van de zaak bijkrijgt Als je zoals ik ook cruise control, electrische spiegels en climat control ipv airco wil dan moet je wel iets bijbetalen dus.
We hijacken het topic nu . Maar ik heb er ook geen verstand van, totdat ik op mijn salarisstrook ineens bedragen zag verschijnen die er niet hoorde te staan. Die ze nu moeten corrigeren
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  dinsdag 19 december 2006 @ 23:30:25 #28
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_44585973
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 23:27 schreef existenz het volgende:

[..]

We hijacken het topic nu . Maar ik heb er ook geen verstand van, totdat ik op mijn salarisstrook ineens bedragen zag verschijnen die er niet hoorde te staan. Die ze nu moeten corrigeren
Wel sneu, dat we het zodanig hijacken dat je je als TS nog rotter moet voelen

Maar weer ontopic: TS, plz praat FORMEEL met je baas en anders trek aan je stutten!
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_44586135
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 23:30 schreef thaduck het volgende:

[..]

Wel sneu, dat we het zodanig hijacken dat je je als TS nog rotter moet voelen

Maar weer ontopic: TS, plz praat FORMEEL met je baas en anders trek aan je stutten!
Wat hij zegt (dat laatste dus )
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  dinsdag 19 december 2006 @ 23:36:05 #30
43443 bdb
7.5 kilo kat
pi_44586136
Kijk ondertussen eens rond naar een andere baan. In de buurt als het effe kan. Er zijn meer bedrijven waar het leuk is enzo. Succes!
pi_44588383
Vandaag in De Telegraaf een artikeltje gelezen van iemand van het C.W.I. dat tussen nu en 1 jaar er een enorm tekort komt aan personeel en dat er dan waarschijnlijk ook plaats is voor oudere werknemers ,je zou dit eens zo tussen neus en lippen kunnen citeren en misschien dat men de stille hint begrijpt,anders kun je altijd b.v. eens vrijblijvend op monsterboard.nl of soortgelijke sites kunnen rondkijken wat er zoal gevraagd word,succes.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_44589776
Wat je kunt doen is *vriendelijk* proberen om ook een leaseauto onder je kont te krijgen. Moet je wel duidelijk aangeven waarom. Krijg je het niet, dan ben je blijkbaar niet zo onmisbaar voor hun als jij denkt of je onderhandel skills zuigen enorm. En dan moet je gewoon ergens anders gaan werken, en bij je nieuwe baas een leaseauto uitonderhandelen.

Gaan dreigen met niet willen overwerken etc. gaat totaal niet werken. Dan zou ik je als werkgever er meteen uitstampen. Daarmee maak je je volledig belachelijk bij je baas, en ook hier trouwens.

Denk je nu echt dat een comissie gelijke behandeling voor dit soort zaken in het leven is geroepen? Discriminatie, kom op zeg . Overal hebben mensen binnen een bedrijf afwijkende arbeidsvoorwaarden ook al zijn ze geheel gelijk wat opleiding, ervaring, etc. betreft. Ik verdien ook meer dan mijn collega, die meer jaren ervaring heeft. Mijn collega gaat echt niet als een Calimero proberen meer te krijgen door luidkeels "discriminatie!!!!" te roepen.
pi_44589921
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:24 schreef Sietske het volgende:
Ja is duurder maar ik zou een lager lease budget krijgen, 2 van de collega's werken 32 uur met een lease auto, ikzelf werk 36 uur dus moet kunnen.
Je werkt parttime en 36 uur Je hebt zelf dus schijnbaar niet goed genoeg onderhandeld, en dat je zelf 90km moet rijden heb je waarschijnlijk aan jezelf te danken. Ga jij maar lekker dreigen met een rechtzaak, dan kom je er wel! Dat zal de werksfeer en werkrelatie echt goed doen
pi_44590276
Eigen schuld dikke bult lijkt me. Je gaat nu echt niet meer een leasebak van je baas krijgen of
je onderhandelingsvaardigheden moeten ineens dramatisch verbeterd zijn.... Wil je perse een leasebak dan denk ik dat je dat bij een andere werkgever moet gaan proberen te krijgen.

Naar mijn mening is nu nog over zoiets onderhandelen met je werkgever compleet zinloos. Als ik je werkgever was zou ik ook denken van ja doeiiii!
Assumption is the mother of all f***-ups
pi_44607538
Even een iets andere insteek; wanneer mensen die geen leaseauto nodig hebben er wel 1 krijgen is dat voor mij een verkeerd signaal. Ik heb dat gezien bij een vroegere werkgever die later failliet ging. Tel het op bij andere signalen, zoals teveel managers die niets uitvoeren en je weet dat je snel weg moet wezen bij een bedrijf.

Bij mijn huidige werkgever krijgt ook niet iedereen automatisch een leaseauto en dat is terecht.
pi_44607576
Lekker belangrijk. Het scheelt je de bijtelling
Steek hen daar maar de ogen mee uit
  woensdag 20 december 2006 @ 20:47:34 #37
123639 Sietske
Lekker belangrijk
pi_44608692
Ja bijtelling is inderdaad ook niet alles maar ik ben nu 360,- euro netto per maand kwijt dus een lease auto zal mij minder kosten.

Maar zoals ik al vaker las en ook al zelf dacht is een andere baan achter de hand hebben de beste (en enige) oplossing voor een goede onderhandelpositie op dit moment, alleen vind ik het knap stom dat dat nodig is. Iemand hier een manager die mij kan vertellen waarom 'ze' het zo ver laten komen?
pi_44608799
Als je kan aantonen dat zelfde functie hebt met zelfde salaris maak je wel een kans, platte ongenuanceerde ongelijkheid is per definitie niet toegestaan. Tis iig geen discriminatie.

Probleem is dat je vast 'n ander contract hebt, val je bijv. wel onder dezelfde CAO?
  woensdag 20 december 2006 @ 21:10:06 #39
123639 Sietske
Lekker belangrijk
pi_44609469
Ja een CAO heeft het bedrijf niet zoals helaas bijna ieder IT bedrijf, maar ik val wel onder dezelfde arbeidsvoorwaarden, behalve de lease auto. We zitten dus allemaal in dezelfde loonschaal, pensioenvoorwaarden etc.
pi_44624716
Natuurlijk gokken ze er wel op dat je dit gewoon pikt.

Kijk, het zijn wel de voorwaarden waarmee jij accoord bent gegaan. Nu wil je méér, niet vanwege het werk dat je doet, maar omdat een ander ook méér krijgt. Je kijkt dus naar die ander en niet naar het werk.
Zo is de redenering van het bedrijf, en ze hebben een punt.

Ze gaan echt niet iedereen opslag geven omdat ze bang zijn dat ze anders weglopen.
Er is dus maar één oplossing: Zoek een andere baan.
pi_44624919
Eerlijk gezegd heb je gewoon pech... volgens het contracr / cao zijn ze je niets meer veplicht dan wat je nu krijgt. Het feit dat je collega's dan wel een auto hebben hebben en jij niet is wel jammer, maar het bedrif is je nergens toe verplcht.

En daarnaast denk iedereen wel dat leaseauto veel goedkoper is, maar helaas.
Je brutploon gaat daardoor op vooruit, waardoor je minder belatingteruggaaf heb minder kans op zorg en huurtoeslag ect.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  donderdag 21 december 2006 @ 12:54:14 #42
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_44625027
Wat lult iedereen nu over die bijtelling? Het is niet zo dat er geen andere keus is dan alleen maar bijtelling betalen
Where law ends, tyrrany begins.
pi_44631307
quote:
Op donderdag 21 december 2006 12:49 schreef Chinless het volgende:
Eerlijk gezegd heb je gewoon pech... volgens het contracr / cao zijn ze je niets meer veplicht dan wat je nu krijgt. Het feit dat je collega's dan wel een auto hebben hebben en jij niet is wel jammer, maar het bedrif is je nergens toe verplcht.

En daarnaast denk iedereen wel dat leaseauto veel goedkoper is, maar helaas.
Je brutploon gaat daardoor op vooruit, waardoor je minder belatingteruggaaf heb minder kans op zorg en huurtoeslag ect.
Weetniet of ie zomaar pech heeft, zoals gezegd is 'rechtsongelijkheid' oid gewoon niet toegestaan.

* NiGeLaToR zou op dit moment z'n rechtsbijstand bellen.
Als je dat niet hebt, probeer de rechtswinkel.
  donderdag 21 december 2006 @ 16:37:44 #44
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_44631640
Rechtsongelijkheid? TS is akoord gegaan met arbeidsvoorwaarden. dat anderen beter onderhandelde is hun verdienste.
De enige manier waarop hij zo te zien nu een leaseauto kan krijgen is een ultimatem stellen, leaseauto geven of ik neem een aanbod van iemand anders aan die het wel doet.

OV reiskosten kun je trouwens via je belastingformulier terugvragen, als je baas die niet overneemt volgens mij. Dus TS zou dat eerst eens goed moeten uitzoeken voor hij denkt dat een leaseauto de oplossing voor zijn problemen is...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_44631974
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:26 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Weetniet of ie zomaar pech heeft, zoals gezegd is 'rechtsongelijkheid' oid gewoon niet toegestaan.

Ik zou ook meteen de Telegraaf bellen, en Hart van Nederland, schrijf een brief naar een Tweede Kamerlid, span een kort geding aan tegen je werkgever, heb je binnen de kortste keren een vette lease Mercedes onder je kont. Gegarandeerd

Je werkgever maakt gehakt van je, vooral doen. Je hebt geen juridische poot om op te staan.
pi_44633816
quote:
Op donderdag 21 december 2006 16:26 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

En die lachen je hard uit . Verschillen worden gemaakt in de contracten. Daar heb je namelijk een contract voor

Waarom denken mensen meteen dat ze naar de rechter kunnen stappen als de wereld oneerlijk tegen hun is
pi_44634884
Hier door fusies ook heel veel verschillende arbeidsvoorwaarden. De een heeft een premievrij pensioen en een lease-auto en een ander niets. Kan dus allemaal binnen 1 bedrijf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')